نگهداری گل پلکترانتوس – Plectranthus

نگهداری گل پلکترانتوس - Plectranthus

ترکیب های رنگارنگ

رنگهای زیادی از plectranthus همراه با اندازه ها ، شکل ها و بافت های مختلف موجود گزینه هایی را برای باغبان فراهم می کند. چندین گونه به دلیل گلهای دیدنی و معروف آنها اغلب به رنگ صورتی ، بنفش و سفید شناخته می شوند.

اگرچه این گیاه به دلیل شکوفه های خود بسیار چشمگیر نیست ، شاخ و برگ آن در مرکز قرار دارد و بافت زیادی به فضای باغ اضافه می کند.

مراقبت از Plectranthus

این گیاهان شاخ و برگ گیاهان آسان پرورش می یابند و گیاهان آپارتمانی عالی یا گیاهان ظرفی می سازند. انواع گلها معمولاً در روزهای کوتاه سال در مناطق گیاهی مقاوم در زمستان در فضای باز شکوفا می شوند و در پاییز شروع به گلدهی می کنند و تا بهار ادامه دارند.

آنها همچنین در آب و هوای خنک تابستانی شکوفا می شوند. از گیاهان ملافه عالی می توان از گیاه plectranthus در گیاهان گلدار استفاده کرد تا در صورت عدم شکوفه سایر گیاهان با شاخ و برگ آنها رنگ اضافه شود.

برای رسیدن به بهترین نتیجه ، مطمئن شوید که گیاه plectranthus را در خاک خوب و زهکشی شده بکارید. یکی از مطمئن ترین راه های از بین بردن پلانکرانوس . خاک بیش از حد مرطوب یا گلدان هایی است که بیش از حد آب نگه می دارند.

این گیاهان شبیه یک گیاه آبدار هستند و هر از گاهی می توانند از پس خشکسالی های کوتاه برآیند. حتی وقتی کل گیاه پژمرده می شود ، وقتی دوباره آبیاری می شود .به سرعت برگشت می کند.

نگهداری گل پلکترانتوس – Plectranthus

گونه هایی که در حال رشد هستید میزان آفتاب مورد نیاز و اینکه گیاه در داخل یا خارج از منزل رشد می کند را تعیین می کند. در حالی که تقریباً تمام plectranthus می تواند در آفتاب کامل رشد کند ، بیشتر آنها کمی سایه را ترجیح می دهند ، به خصوص در آفتاب بعد از ظهر.

گونه های شاخ و برگ سبک ، به ویژه انواع طلایی ، گاهی اوقات می توانند در آفتاب کامل بسوزند و باعث برگهای سفید شده ناخوشایند شوند. برخی از انواع مختلف می توانند سایه را کنترل کنند ، اما برخی از انواع رنگ روشن تمایل به “سبز شدن” دارند و شاخ و برگ ها در سایه بیش از حد یک سایه سبز ایجاد می کنند.

در داخل خانه ، بیشتر پلان کرانتوس در بسیاری از نورهای خورشید بهترین عملکرد را خواهد داشت. قرار گرفتن در معرض جنوب درخشان ترین رنگ را به ارمغان می آورد. بسیاری از آنها در معرض نوردهی شرقی یا غربی قرار می گیرند و فقط بیشترین مقاومت در برابر سایه در پنجره های شمالی رشد می کند.

بسیاری از انواع plectranthus در حال رشد سریع هستند. برای گیاهان جوان بهتر است چند برگ از پایه بلند شوند. این امر باعث تشویق شاخه های خوب در اوایل و کمک به ایجاد یک گیاه بوته ای می شود. همچنین خوب است که شکوفه های گل های قدیمی را هرس کنید. این نوع از شکوفه های طولانی تر برای دوباره پر کردن ، و به همه آنها ظاهر مرتب تری می بخشد.

نگهداری گل پلکترانتوس – Plectranthus

نگهداری گل پلکترانتوس - Plectranthus

پوشش زمینی آسان برای باغچه شما

اگر گیاهان قدیمی را هرس می کنید ، می توانید از قلمه ها برای رشد گیاهان جدید استفاده کنید. در پایه قلمه ، ساقه را درست در زیر جایی که برگ پایین متصل می شود ، کوتاه کنید.

چندین مجموعه برگ بالای برش جدید برداشته . 1 تا 2 مجموعه برگ بالاتر از آن بگذارید و ساقه را در خاک مرطوب قرار دهید. چند هفته دیگر ریشه ها جوانه می زنند. یا ساقه های حذف شده ریشه را در یک لیوان آب ، اطمینان حاصل کنید که حداقل هفته ای یک بار آب را عوض کنید.

گرفتن قلمه در پاییز یک روش خوب برای صرفه جویی در گیاهان برای باغ سال آینده است . یا گیاهان کامل را می توان به داخل خانه آورد. اینها گیاهان حساس به سرما هستند ، بنابراین اگر قصد پرورش داخل خانه را دارید. مطمئن شوید که قلمه های خود را قبل از اولین سرما بگیرید.

این در صورتی است که در صورت مشاهده گیاهان شپشک آرد . که یکی از آفات شایع گیاه Plectranthus است . راه خوبی برای شروع یک گیاه جدید است. پاک کردن یک برش کوچک از شیوع این اشکالات مزاحم بسیار راحت تر از گیاه کامل است.

جهت خرید پک کامل کود کلیک نمائید

سایت رسمی والاگرو ایتالیا

دیدگاهتان را بنویسید