نگهداری گل پاندانوس – pandanus amaryllifolius

نگهداری گل پاندانوس - pandanus amaryllifolius

گیاهان آسیایی Pandan (pandanus amaryllifolius)

درباره این گیاه گلدار

گیاه برگ گیاهان آسیایی Pandan Leaf (pandanus amaryllifolius) – یک گیاه استوایی بسیار معطر ، معروف به وانیل جنوب شرقی آسیا – گل مانند وانیل اما با یک دسته گل استوایی که حاشیه نارگیل را دارد. این یک گیاه قائم و سبز است که دارای اسپری های فن دار از برگهای بلند ، باریک ، تیغه مانند و ریشه های هوایی چوبی است. این گیاه عقیم است و گلها به ندرت رشد می کنند. از برگها در آشپزی آسیایی به عنوان عطر باسماتی استفاده می شود . می توان آن را به صورت تازه ، خشک یا منجمد در نان ها ، کیک ها یا تقریباً در هر چیزی که به عطر و طعم وانیل نیاز دارد استفاده کرد.
سرعت رشد گیاه برگ پاندان بسته به نوع خاک ، نور خورشید ، دما و سایر عوامل بسیار متفاوت خواهد بود.

مشخصات

در فضای باز – پاسیو

نوع خاک : مرطوب غنی

آفتاب : 80-100٪

اندازه گلدان : 2x2x7 ″ عمیق

نگهداری گل پاندانوس – pandanus amaryllifolius

مراقبت از گیاهان گلدار

گیاهان برگ Pandan به راحتی قابل رشد هستند . گیاهان گلدار که کمی معطر تولید می کنند . در تمام تابستان شکوفا می شوند. گیاه برگ پاندان با شادی رشد می کند و در گلدان یا داخل زمین گل می دهد.

آنها به هر فضای بیرونی ، باغ یا پاسیو لهجه گرمسیری می بخشند. در مناطق خنک تر ، برگ Pandan می تواند برای ماه های زمستان در داخل خانه منتقل شود.

هنگامی که گیاه برگ جدید Pandan خود را مشاهده می کنید . دیگر نگرانی در مورد کاشت بلافاصله وجود ندارد.

گیاه جدید شما می تواند برای مدتی ذخیره شود . فقط با قرار دادن آن در یک سطل با حدود نیم لیتر آب در پایین و انتقال آن به یک مکان سایه ، به راحتی مرطوب نگه دارید. این به شما زمان زیادی می دهد تا مکان ایده آل گیاه جدید Pandan Leaf را انتخاب کنید.

اندازه گلدان 

همه گیاهان برگ Pandan در ظروف ، داخل منزل یا پاسیو بسیار خوب رشد می کنند. گیاهان به فضای کافی برای رشد نیاز دارند . به طور کلی یک ظرف 6 تا 12 دور برای شروع کار کافی است.

به یاد داشته باشید هرچه ریشه ها شلتر باشد ، گیاه برگ پاندان بلندتر و سالمتر خواهد بود. وقتی گیاه به ریشه بست ، رشد آن کند خواهد شد ، در آن زمان زمان گلدان بزرگتر است.

خاک

گیاه برگ Pandan از یک مخلوط گلدان کاملاً تخلیه شده و عمومی که به راحتی در فروشگاه اینترنتی سبز نهاد یافت می شود لذت می برید. به یاد داشته باشید سعی کنید از خاک های خشک یا مرطوب و شپش دور باشید.

کود

برای کمک به رشد گیاه جدید برگ Pandan ، با فاصله کمی چند سانتی متر از پایه ، سالانه سه بار با محصول آهسته منتشر شده کود دهید. نابارور شده تمایل دارند با سرعت کمتری رشد کنند.

توجه: نمک های سنگین موجود در کودهای ارزان قیمت به ریشه آسیب می رسانند و احتمالاً گیاه را از بین می برند. بهترین کار استفاده از برندی است که می شناسید و به آن اعتماد دارید.

سایت رسمی گرومور آمریکا

سایت رسمی زیگلر آلمان

سایت رسمی والاگرو ایتالیا

جهت خرید کودهای با برند مطرح جهان کلیک نمائید

نور را تامین کنید

این گیاه برگ Pandan به 80-100٪ نور آفتاب نیاز دارد. بسته به موقعیت مکانی شما اغلب خورشید کامل است. در انتهای شمالی منطقه رشد آنها گیاه Pandan Leaf باید در داخل خانه ها آورده شود و یا در طول ماه های زمستان محافظت شود.

گلهای – پاندانوس در ماههای تابستان در مناطق سردتر شکوفا خواهد شد اما باید قبل از زمستان داخل آن قرار گیرد.

قبل از اینکه در فضای بیرون بگذارید

پاندانوس ممکن است دچار سوختگی برگ شود. بهتر است این گیاه را با نگه داشتن آن در خارج و انتقال آرام آن در یک منطقه آفتابی طی یک یا دو هفته ، برای جلوگیری از استرس قبل از کاشت ، به محیط خود منتقل کنید.

جهت خرید کود ضد استرس کلیک نمائید

دیدگاهتان را بنویسید