نگهداری گل رز صحرایی – آدنیوم – Adenium Obesum

مراقبت از گل رز صحرایی:

چگونه گیاهان Adenium Obesum را پرورش دهیم.

برای بهترین نتیجه ، گیاهان Desert Rose (Adenium obesum) را به مدت 6 ساعت یا بیشتر در روز در نور بالا نگه دارید. در فصل رشد بهار و تابستان خاک را مرطوب نگه دارید . نه خیس.

کود ماهیانه را یک بار با نیمه استحکام 20-20-20 کود دهید. آبیاری را در زمستان کاهش دهید و در زمستان از تغذیه جلوگیری کنید.

از کود 10-52-10 جهت ضخیم شدن ساقه گیاه استفاده کنید.

جهت تحریک به گلدهی از کود مایع گروفلان یا 36-12-12 زیگلر آلمان استفاده کنید .

اگر دوست دارید یک گیاه شکوفاً شکوفه دار و زیبا که مراقبت از آن بسیار کم است . نمی توانید با Adenium Obesum – نام عمومی – گیاه Desert Rose اشتباه کنید.

این ساکولنت بی دغدغه دارای شکلی غیر معمول تنه (caudex) همراه با دسته هایی از گلهای زیبا . رنگارنگ و شیپوری در طیف گسترده ای از رنگها و ترکیبات رنگی است.

گیاه Adenium گل رز بیابانی علاوه بر آب و هوای گرم (بهار و تابستان) به پاسیو . عرشه یا منظره شما می افزاید و همچنین به عنوان یک گیاه آپارتمانی بسیار خوب عمل می کند.

یک شاخه گل رز با هر نام دیگری

گونه های بسیاری از گل رز صحرا وجود دارد و آنها در سراسر شرق و شمال شرقی آفریقا و در سراسر شبه جزیره عربستان آزادانه رشد می کنند. Adenium obesum که بومی بسیاری از مکان ها است و فرهنگ های مختلف از آن لذت می برند . به طور طبیعی تعداد معدودی از نام های مشترک را دارد. این شامل:

گل رز کویر

آزالیا

ایمپالا لیلی

صابی استار

درخت بطری کوتوله

نگهداری گل رز صحرایی – آدنیوم – Adenium Obesum

نام های علمی عبارتند از:

Adenium arabicum

آدنیوم کوتانیم

آدنیم هونگل

Nerium obesum

همه این نام ها به گونه های مختلف گل رز بیابانی Adenium اشاره دارد که عضوی از خانواده Dogbane Apocynaceae / Asclepiadaceae است.

این خانواده شامل:

نخل ماداگاسکار (Pachypodium lamerei)

آلاماندا

خرزهره

Plumeria – Frangipani

گیاه سنجد (Vinca minor)

گیاه شیر

نگهداری گل رز صحرایی – آدنیوم – Adenium Obesum

همه اعضای خانواده Dogbane شیره تولید می کنند که حداقل در بدترین حالت تحریک کننده یا بسیار سمی است. Desert Rose مانند پسر عموهای خرچنگشان سمی است. مطمئن باشید که بچه ها و حیوانات خانگی را از گل صحرا دور نگه دارید.

با دقت آن را کنترل کنید و هنگام هرس دستکش لاستیکی بپوشید. حتماً پس از هرس یا بارگیری مجدد دستان خود را کاملاً بشویید. درباره repotting گل رز کویر در اینجا بیشتر بدانید.

Adenium Obesum واقعاً گلاب نیست؟

گل صحرا (Adenium obesum) اصلاً گل رز نیست. این یک گیاه شاداب برگریز است و انواع مختلفی از گل رز بیابانی برای خرید در دسترس است.

Adenium obesum در بسیاری از مناطق جنوب صحرای آفریقا رشد می کند. دوره شکوفایی گیاه کاملاً طولانی است و اگر در یک محیط گرم و روشن نگهداری شود می تواند در هوای خنک بهتر عمل کند.

گلهای Adenium به شکل شیپور بسته به نوع مراقبت و محیط از نظر سایز و سایه متفاوت هستند ، اما به طور معمول گلهای گل رز بیابانی حدود دو اینچ در سایه های زیبا سفید ، صورتی و قرمز قرار دارند. قلمه های حاصل از این رقم تمایل دارند که به سرعت تنه های ضخیم تشکیل دهند.

برخلاف گل رز واقعی ، آدنیوم نسبت به خشکی مقاوم است زیرا آب فصل باران را در ریشه های غلیظ پیازی و تنه پایه چربی خود ذخیره می کند. در سرزمین های بومی آن ، باران ها در تابستان می آید و سپس در ماه های سردتر زمستان خشک می شود.

اندازه این گیاهان گل رز بیابانی بسیار گسترده است. هرچند که می توانند به قد 6 فوت رشد کنند ، آنها همچنین گیاهان گلدانی عالی ، گیاهان ظرفی و بونسای رز زیبا Desert Rose می سازند.

بسته به در دسترس بودن آب ، مقدار آفتاب ، شرایط خاک ، مراقبت مناسب و موارد دیگر ، Adenium obesum وحشی می تواند به عنوان یک درخت کوتاه ، پرپشت ، بوته ای بوته ای یا یک گیاه بلند و پا پا رشد کند.

نگهداری گل رز صحرایی - آدنیوم - Adenium Obesum

نگهداری گل رز صحرایی – آدنیوم – Adenium Obesum

نگهداری گل رز صحرایی و نحوه رشد گل رز صحرایی

گل رز صحرایی پنج نوع وجود دارد و همه بومی اقلیم های خشک یا نیمه خشک هستند ، با این وجود همه آنها می توانند به خوبی با تنظیمات گرمسیری و نیمه گرمسیری سازگار شوند.

در حقیقت ، این کویرنشینان ناهموار تقریباً با هر شرایطی سازگار می شوند ، مادامی که گل رز بیابانی دارای آفتاب و گرمای زیادی باشد و خاک خوبی تخلیه کند.

در آب و هوای بسیار گرم ، Desert Rose در تمام طول سال در فضای باز خوشحال و پربار است. این گیاهان دوست دارند در آفتاب مستقیم با دمای حداقل 21 درجه سانتی گراد قرار بگیرند . اما در دمای حداکثر 37 درجه سانتی گراد می توانند بسیار خوب عمل کنند.

جزئیات در مورد: Desert Rose Care Outdoors

در آمریکای شمالی و سایر تنظیمات که درجه حرارت برای مدت طولانی به زیر 4 درجه سانتی گراد می رسد ، گیاه در تمام ماه های گرم بسیار گل دهنده است.

شکوفه های گل رز صحرایی طولانی مدت هستند و برای مرغ مگس خوار و گرده افشان مانند زنبورها و پروانه ها جذاب هستند. هنگامی که هوا شروع به خنک شدن می کند ، شما باید گیاه Adenium خود را به داخل خانه بیاورید تا در زمستان از آن لذت ببرید.

گل صحرا Adenium Obesum عاشق آفتاب است

گیاه گلدار گل رز بیابان در محیط کویر به خوبی رشد می کند و با آفتاب درخشان شکوفا می شود. آنها همچنین می توانند با آفتاب روشن صبح یا آفتاب بعد از ظهر خوب عمل کنند اما ممکن است به گل سنگینی نرسند. اگر این گیاهان در سایه نگه داشته شوند ، ساقه دار و ساقه دار می شوند.

حتی اگر نور شدید و آفتاب باعث تولید شکوفه شود ، گل رز کویر در گرمترین و بارانی ترین ماههای فصل استراحت می کند. این منجر به دو دوره شکوفایی می شود. خواهید دید که گل ها در اوایل بهار شروع به رشد می کنند. با نور مناسب (در صورت امکان آفتاب کامل) . گیاه شما باید تا اواسط تابستان به طور مداوم شکوفا شود.

در این مرحله ، شکوفایی برای 6-8 هفته متوقف می شود تا فقط در ماه های اولیه پاییز از سر گرفته شود. وقتی هوا شروع به سرد شدن می کند (12 درجه سانتی گراد یا کمتر به طور ثابت) هرس خوبی به گیاه خود بدهید و آن را در خانه بیاورید.

در یک محیط گرم و بسیار روشن مانند گلخانه ، Adenium obesum می تواند در تمام ماه های زمستان فعال باقی بماند. اگر گیاه خود را برای زمستان وارد خانه خود کنید. احتمالاً تا رسیدن بهار در حالت نیمه خواب باقی می ماند. در این مدت ، فقط گیاه گل رز بیابانی خود را در یک اتاق گرم با نور غیر مستقیم و روشن نگه دارید.

نگهداری گل رز صحرایی – آدنیوم – Adenium Obesum

آب در هوای گرم متوسط و در هوای خنک به میزان کم

Desert Rose از یک فصل بارانی گرم و خوب برخوردار است ، اما وقتی هوا خنک می آید ، باید آبیاری خود را کم کنید.

Adenium خود را به عنوان یک گیاه گرمسیری در بهار و تابستان و به عنوان یک کاکتوس در پاییز و زمستان در نظر بگیرید.

مهمترین نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که ریشه ها هرگز نباید غرقاب شوند. در طول فصل رشد هر چند روز یکبار خاک را بررسی کنید.

هنگامی که Adenium کاملاً خشک شد ، به آرامی و با احتیاط بعد از گذشت دو الی سه روز آبیاری کنید. خاک را اشباع کنید ، اما آن را خیس نکنید. خاک باید مرطوب باشد ، نه خیس.

نباید آب ایستاده باشد. از خاک خوب زهکشی شده استفاده کنید و اجازه دهید مخلوط گلدان قبل از آبیاری مجدد خشک شود.

اگر مستقیماً در منظره کاشت می کنید ، Adenium خود را روی کمی شیب قرار دهید تا آب پس از باران شدید تخلیه شود.

گل صحرا که در فضای باز رشد می کند ، نسبت به خشکی مقاوم است و ممکن است پس از ایجاد نیاز به آبیاری نداشته باشد. در زمان خشکسالی شدید آب عمیق ، با قطره قطره قطره در خنک ترین قسمت روز انجام شود.

کود گل رز صحرایی

در طول فصل رشد ، تهیه یک تغذیه سبک از کود آهسته رهش ، یا کود مایع محلول در آب ، ایده خوبی است در طول بهار و تابستان. در بهار هنگامی که گیاه گل رز بیابانی در حال استراحت در زمستان است.

می توانید هر دو هفته یکبار یک تغذیه رقیق انجام دهید. در طول تابستان ، این را به یک بار در ماه کاهش دهید. با خنک شدن هوا ، تغذیه را متوقف کنید تا گیاه بتواند برای زمستان باد کند.

اگر گیاه Adenium خود را برای زمستان به داخل خانه می آورید . ممکن است بخواهید یک تغذیه ضعیف در اواسط زمستان به آن بدهید. با این حال ، این لازم نیست زیرا گیاه احتمالاً در حالت نیمه خواب است.

هرس: آیا هرس منظم برای گل رز صحرایی ضروری است؟

از آنجا که این گیاهان Adenium obesum می توانند کاملاً بزرگ شوند. ترکیبی از هرس و زیر گلدان برای حفظ آنها در اندازه قابل کنترل ضروری است. یک برنامه منظم هرس در طول فصل رشد باعث می شود گیاه شما تازه ، با نشاط و آراسته بماند.

نگهداری گل رز صحرایی – آدنیوم – Adenium Obesum

نکاتی درباره هرس گیاهان گل رز صحرایی

در طول فصل رشد ، نکات رشد گل سرخ و بی قاعده را تکثیر کنید یا هرس کنید. قبل از آوردن گیاه به داخل خانه برای زمستان ، رشد بیش از حد را قطع کنید زیرا این امر باعث می شود دوره استراحت برای گیاه مؤثرتر باشد. بعلاوه ، نگهداری یک گیاه کوچکتر و فشرده در خانه در ماههای زمستان آسانتر خواهد بود.

قبل از قرار دادن گیاه به فضای باز برای فصل رشد ، اصلاح خوب یک ایده هوشمندانه است. پوشش گیاهی مرده یا آسیب دیده را از بین ببرید. شاخه های چسبناک را برش دهید تا شکل گیاه بهتر شود. برای ایجاد گیاهان جدید می توانید از این شاخه ها به عنوان قلمه استفاده کنید.

چه نوع گلدانی برای گل رز صحرایی بهتر است؟

بسیاری از دوستداران Adenium obesum یا کسانی که به دنبال تولید مجدد هستند ، گیاهان گل رز صحرایی را به جای پلاستیک در گلدان های سفالی معمولی می کارند تا در سمت خشک نگه دارند.

هنگام کاشت گل رز بیابان می توانید از ظروف ساخته شده از تقریباً هر ماده ای استفاده کنید. فقط از محکم بودن ظرف مطمئن شوید زیرا رشد تهاجمی ریشه Adenium می تواند ظروف پلاستیکی شل و ول را ترکانده باشد. هر ظرف در حال رشد باید سوراخ های زهکشی در پایین داشته باشد.

برای گردش بهتر هوا به ریشه ها ، یک ماده ظرف متخلخل بهتر از یک ماده غیر متخلخل است.

ماده ای سبک ، بادوام و متخلخل که می توانید با استفاده از شن . ماسه و پیت ماس ​​یا کوکوپرلیت مخلوط کنید.

از نظر شکل کاشت ، گلدان ها و ظروف کم عرض و پهن نسبت به ظروف نازک و بلند ترجیح داده می شوند. یک ظرف پهن و گسترده تر . ریشه ها را به پخش ترغیب کرده و یک پایه پایدارتر برای گیاه فراهم می کند.

نگهداری گل رز صحرایی – آدنیوم – Adenium Obesum

اگر یک گل رز بیابانی آدنیوم اوبسوم را در یک ظرف نازک و بلند بکارید . ساختار ریشه آن بیشتر هویج خواهد بود و ثبات زیادی را ایجاد نمی کند.

می توان برش آدنیوم را در یک ظرف بلند و نازک شروع کرد و سپس بعداً آن را به یک ظرف کوتاه اسکات پیوند زد و مقدار زیادی از توده ریشه جالب را در معرض دید قرار داد.

گیاهان گل رز صحرایی رشد نسبتاً آهسته ای دارند و بیشتر از دو یا سه سال یکبار نیازی به نیاز به کاشت مجدد ندارند. مراقب باشید یک گلدان بزرگ تهیه نکنید زیرا این امر باعث رشد ریشه می شود و باعث از بین رفتن تعداد شکوفه های گیاه شما می شود.

یک گلدان جذاب انتخاب کنید که به توده ریشه گیاه شما یک یا دو سایز اضافی برای رشد در کل محیط بدهد. اطمینان حاصل کنید که خاک قدیمی را از ریشه ها تکان داده و خاک را کاملاً با مخلوط تازه ، مغذی و تازه جایگزین کنید.

مانند سایر گیاهان آبدار حتماً گیاهان ساکولنت گل رز صحرایی را با استفاده از مخلوط گلدان کاکتوس بکارید و یا از ترکیب دستور تهیه خاک کاکتوس خود استفاده کنید. این گیاهان برای جلوگیری از پوسیدگی ساقه و ریشه .خاک گلدان زهکشی خوبی دارند.

نگهداری گل رز صحرایی - آدنیوم - Adenium Obesum

اطلاعات بیشتر در مورد خاک گل رز بیابان.

تکثیر گیاهان Adenium Obesum از قلمه ، بذر

وقتی گیاه Desert Rose را از یک قلمه شروع کنید . گیاه حاصل از آن یک ساختار ریشه ای ضخیم و جالب در سطح زمین ایجاد نمی کند. caudex در زیر سطح خاک ایجاد می شود و بعداً می تواند بدون آسیب رساندن به گیاه در معرض دید قرار گیرد.

مزیت شروع از قلمه این است که شما می توانید کارهای جالب بسیاری مانند پیوند قلمه هایی که یک رنگ گل روی گیاهانی ایجاد می کند که رنگ دیگری تولید می کنند انجام دهید.

همچنین می توانید چندین قلمه مختلف را با هم پیوند دهید تا یک گروه هنری ایجاد کنید.

گل صحرا پیوند زده روی خرزهره

در اروپا ، گاهی اوقات چربی Adenium را که روی یک سهام Oleander پیوند زده می شود ، پیدا می کنید. ترکیب پیوند اولندر باعث رشد سریع تر گلهای کویر و تولید گلهای بیشتر می شود.

اصول شروع Adenium Obesum از قلمه ها:

بهتر است هرس را به عنوان راهی برای هدایت و کنترل رشد گیاه انجام دهید. می توانید از بخشهای هرس شده برای ایجاد گیاهان جدید و جالب استفاده کنید.

قلمه هایی با طول حداقل 6 سانت ساقه های آبدار مناسب را برای ریشه دهی ایجاد می کنند. پس از هرس گیاه گل رز بیابانی ، شاخه ها را مرتب کرده و بهترین ها را انتخاب کنید.

آنها را در روزنامه یا یک حوله کاغذی در یک مکان گرم و خشک و در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار دهید. بگذارید قلمه ها به مدت 48 ساعت خشک شوند.

بعد از دو روز ، یک گلدان یا ظرف را با مخلوط خاک گلدان خرد شده و خوب زهکشی کنید. می توانید از مخلوط تجاری استفاده شده برای استفاده با کاکتوس و ساکولنت استفاده کنید و یا با استفاده از مقادیر مساوی خاک گلدان . کوکوپرلیت یا پیت ماس . شن و ماسه و یا سنگ ریزه بسیار ریز ، مخلوط آن را تهیه کنید. به خاطر داشته باشید که برای تخلیه خوب یک لایه سنگ ریزه درشت در ته ظرف قرار دهید.

انتهای برش خورده را با پودر ریشه زنی غبارگیری کرده و در مخلوط کاشت قرار دهید. از یک بطری اسپری برای خیساندن کامل مخلوط کاشت استفاده کنید. برای مرطوب نگه داشتن خاک هر دو روز یکبار غبار غبار بزنید . اما اطمینان حاصل کنید که کاملا خیس نمی شود.

در مراقبت از آدنیوم به یاد داشته باشید که گل رز دوست ندارد که در آب غوطه ور شود و اگر اجازه دهید خاک خیلی مرطوب شود ریشه ها و پوسیدگی ریشه به سرعت در آن قرار می گیرد.

گیاه در حال رشد خود را در محیطی گرم و روشن قرار دهید. هنوز ، داخل یا خارج از منزل خود را مساحت دهید و آن را کاملاً زیر نظر بگیرید. اگر از مکانی در محیط داخلی استفاده می کنید ، حتما گیاه در حال رشد را هر روز یا دو بار برگردانید تا حتی نور خورشید هم پیدا کند. در غیر این صورت ، به سمت خورشید خم می شود.

وقتی گل رز بیابان شروع به جوانه زدن برگ های جدید کرد. می دانید که کاملاً جا افتاده است تا گیاه جوان را به مکانی آفتاب تر منتقل کنید. گیاهان بالغ و کاملاً ثابت Desert Rose از تابش کامل نور خورشید لذت می برند.

گل رز بیابانی را می توانید مستقیماً در خارج از زمین بکارید. اما از آنجا که Adenium obesum گرمسیری است و به هیچ وجه سرما ندارد ، معمولاً بهتر است که آنها را در ظروف بکارید.

بنابراین انتقال گیاه خود را برای زمستان به داخل خانه راحت تر کنید.

نحوه برداشت غلافهای بذر گل رز بیابان

مزیت تکثیر گل رز کویر از بذر این است که شما می توانید از گیاهانی در حال رشد مطمئن شوید که باعث ایجاد پایه ضخیم ، پیازدار و چربی در سطح بالای کاودکس شود که باعث جذابیت و جذابیت این گیاهان می شود. چندین سال طول می کشد تا Caudex توسعه یابد ، بنابراین صبور باشید!

شما می توانید بذرهای Adenium obesum را به صورت آنلاین خریداری کنید. با این حال ، مراقب باشید که دانه تازه بگیرید. هرچه دانه تازه تر باشد . نتیجه بهتری خواهید داشت. اگر چندین گیاه برای گرده افشانی دارید . می توانید در پایان فصل رشد بذر گیاه گل رز بیابانی را از گیاهان خود برداشت کرده و بذرها را در بهار بکارید.

برای بذر روی گیاهان خود ، به دنبال توسعه غلافهای دانه مانند لوبیا باشید. اینها معمولاً به صورت جفت ظاهر می شوند. با رسیدن غلافهای گل رز بیابانی ، آنها متورم به نظر می رسند.

در این مرحله ، ممکن است بخواهید کیسه ای توری را روی غلاف ها قرار دهید و آن را با یک کراوات پیچ خورده ، ریسمان یا یک لاستیک محکم کنید. این باعث می شود که بذرهای شما با ترکیدن غلاف از بین نرود.

هنگامی که غلاف ترکید ، بذرها را جمع کرده و کرکهای قاصدک مانند را از انتهای آن جدا کنید. بذرهای تازه را بلافاصله بکارید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

نحوه کاشت بذر گل رز صحرایی

برای کاشت بذرهای گل رز صحرا ، با یک محیط رشد 50٪ پیت ماس ​​یا کوکوپرلیت و 50٪ شن و ماسه یا پرلیت شروع کنید – من پرلیت را دوست دارم.

از یک گلدان کم عمق یا یک سینی استفاده کنید که در منطقه ای با نور غیر مستقیم روشن قرار دارد. ممکن است بخواهید از یک پد گرم کننده استفاده کنید تا محیط رشد را در دمای ثابت 26 تا 29 درجه فارنهایت نگه دارید.

جزئیات مربوط به رشد بذر گل رز بیابان

بطور یکنواخت بذرها را روی سطح محیط رشد بپاشید و آنها را خیلی کم با یک لایه نازک ماسه بپوشانید. از یک بطری اسپری برای اشباع یکنواخت محیط رشد با آب استفاده کنید. این روند را در روزهای متناوب تکرار کنید تا دانه ها جوانه بزنند.

انتظار دارید که ظرف سه تا هفت روز جوانه ها را ببینید. هر دو روز یک بار دیگر آنها را مه آلود کنید تا کمی خیس و آب یکدست شوند. نهال باید آنقدر بزرگ باشد که بتواند در ظرف یک ماه به ظرفهای جداگانه پیوند بزند.

Adenium Obesum را بچرخانید!

اگر گیاه گل رز بیابانی شما غیرقابل کنترل شده یا بهم ریخته است ، ممکن است بخواهید همه چیز را با بذر یا قلمه شروع کنید یا گیاه قدیمی خود را وارونه کنید. این یک نمایش بسیار بدی ایجاد می کند و می تواند در یک ظرف هنری بسیار جالب باشد.

برای ایجاد یک آدنیوم وارونه ، شاخه ها و شاخه ها را کاملاً عقب بریزید ، اما چند ساقه کوتاه برای رشد جدید انجام دهید.

ظرفی را درست همانطور که برای شروع قلمه زدن یا تهیه مجدد گل رز کویر آماده می کنید ، تهیه کنید.

گیاه خود را از ظرف اصلی آن خارج کرده و گلوله ریشه را بشویید. ریشه های طولانی و سفت و سخت را برای جلوه بهتر کوتاه کنید و سپس کل چیز را به صورت وارونه با ریشه های چسبیده و قسمت بالای گیاه زیر زمین گلدان کنید.

طی چند هفته جوانه هایی را می بینید که از کناره های ریشه بیرون می آیند. قبل از اینکه بدانید ، برگ ها ، شکوفه ها و توده ای تاریک و جالب از ریشه ها با ساقه هایی که برای فتوسنتز با کمی سبز شدن سازگار شده اند ، جالب خواهد بود.

نگهداری گل رز صحرایی - آدنیوم - Adenium Obesum

نگهداری گل رز صحرایی – آدنیوم – Adenium Obesum

آفات و مشکلات گل سرخ صحرایی (پوسیدگی ریشه)

فراگیرترین مشکل Desert Rose ریشه پوسیدگی است. اهمیت جلوگیری از آبیاری بیش از حد قابل اغماض نیست. این گیاهان آب را در ریشه های ضخیم خود نگه می دارند. آنها نیازی به ایستادن در آب ندارند یا می خواهند در آن بایستند. بنابراین بهتر است هنگام آب دادن در کنار آب اشتباه کنیم. به یاد داشته باشید که کم آبیاری کنید و مطمئن شوید که سیستم زهکشی گیاه شما به درستی کار می کند.

آفاتی که ممکن است گیاهان کاکتوس رز را آزار دهند عبارتند از:

شته ها روی گل صحرا

کنه عنکبوتی (tetranychus urticae)

اشکالات پوستی

انواع مختلفی از فلس های گیاهی

اگر متوجه شدید که گیاه شما با یکی از این آفات مشکل دارد ، درمان با حشره کش ها مناسب باشد.

ممکن است کرم های خرطومی نیز برای آدنیوم مشکل ساز شوند. اگر روی گل رز بیابانی خود کرملا مشاهده کردید. آنها را با دست بردارید (دستکش بپوشید) و گیاه را باسموم مورد نیاز هر چه سریعتر درمان کنید.

این کاترپیلارها می توانند گیاه شما را خیلی زود برگ بریزند. اما اگر این اتفاق می افتد ناامید نشوید. پس از کنترل کاترپیلارها ، گیاه با برگهای جدید سبز تیره خیلی سریع برگردد.

یک بیماری قارچی به نام Anthracnose گاهی اوقات برای آدنیوم مشکل ساز می شود. اگر برگهای گیاه شما دچار ضایعات برنزه شده و سپس زرد شده و می ریزند ، احتمالاً مشکل آنتراکنوز است.

باز هم ، ناامید نشوید. این بیماری معمولاً در اوایل تابستان و / یا در پاییز رخ می دهد و خود به خود برطرف می شود. فقط آبیاری را کم کنید و برگهای افتاده را بچرخانید تا هاگ قارچ از بین برود. گیاه شما باید به خوبی بهبود یابد.

دلیل زرد شدن برگهای گل رز صحرای شما

گیاه گلاب بیابانی آدنیوم را از کجا می توانید تهیه کنید؟

این گیاهان جالب هنگامی که در دست جمع کنندگان جدی قرار گرفتند ، به مراکز جریان اصلی باغ راه پیدا کرده اند.

متداول ترین نوع آن ، Adenium obesum را می توان در بسیاری از فروشگاه های باغبانی باغ ، فروشگاه های بزرگ و مکان های دیگر یافت که به طور معمول مجموعه ای از گیاهان را برای فروش نگهداری می کنند.

نگهداری گل رز صحرایی

انواع دیگر:

(به عنوان مثال Adenium swazicum ، Adenium boehmianum ، Adenium socotranum و موارد دیگر).

گیاه Adenium Obesum Desert Rose که برای سالها در حال رشد است نوعی گیاه است که به عضوی از خانواده تبدیل می شود. این گیاهان در طبیعت وحشی و در شرایط ایده آل می توانند قرن ها زنده بمانند و رشد کنند.

در مناطقی که آب و هوای خنک تری دارند ، مراقبت های مورد نیاز این گیاهان جالب توجه سنگی برای گذار از فصلی به فصلی است.

این گیاه بهار را جشن می گیرد. در گرمای تابستان استراحت می کند. در پاییز احیا می شود و در زمستان خواب زمستانی می کند.

به یاد داشته باشید ، در طول بهار و تابستان ، ماه ها Adenium شما را به عنوان یک گیاه گرمسیری تصور می کنید. در ماه های پاییز و زمستان ، با Adenium خود مانند کاکتوس فکر کنید و با آن رفتار کنید.

همانطور که در طول فصول و سالها از این نمونه گیاه شناسی جالب توجه و لذت می برید ، مطمئناً رشد خواهد کرد .

سایت رسمی امکس انگلستان

دیدگاهتان را بنویسید