نگهداری کاکتوس اچینو فوسالو – echino fossulo cactus

نگهداری کاکتوس اچینو فوسالو - echino fossulo cactus

کاکتوس اچینو فوسالو (echino fossulo cactus) دارای نوارهای موج دار متمایز در سطح آن است. به طور کلی ، کاکتوس ها با شکل نسبتاً کروی کاملاً کوچک باقی می مانند. آنها به رنگ های سبز خاکستری تا سبز عمیق و دارای خارهای قهوه ای هستند. در بهار و تابستان ، آنها با گلهای نمایشی شکوفا می شوند که به عرض یک اینچ کشیده شده اند. کاکتوس اچینو فسالو سرعت رشد کندتری دارد که وقتی هوا در بهار گرم می شود بهتر کاشته می شود. این می تواند  در آب و هوای گرم و همچنین برای رشد به عنوان یک گیاه خانگی کار کند.

نگهداری کاکتوس اچینو فوسالو – echino fossulo cactus

نام گیاه شناسی : echino fossulo cactus
نامهای مشترک : کاکتوس مغز ، کاکتوس موج
نوع گیاه : کاکتوس
اندازه بالغ : تا 43 سانتی متر قد ، 45 سانتی متر عرض
قرار گرفتن : در معرض آفتاب کامل است
نوع خاک : شنی ، خوب تخلیه شده است
pH خاک : اسیدی ، خنثی ، قلیایی
شکوفه دهی : بهار ، تابستان
رنگ گل : سفید ، صورتی ، بنفش
منطقه بومی : آمریکای مرکزی
سمیت : غیر سمی

مراقبت از کاکتوس اچینو فوسالو

اگر می توانید کاکتوس ها و ساکت های دیگر را با موفقیت پرورش دهید ، باید بدون دردسر زیادی از کاکتوس اچینو مراقبت کنید. نیاز به نور ، آب و تغذیه گیاه برای بسیاری از گونه های کاکتوس ها کاملاً مشخص است. یکی از مهمترین عوامل در مراقبت از گیاه جلوگیری از آبیاری زیاد است. نشستن در خاکی که برای مدت طولانی مرطوب باقی بماند می تواند ریشه های حساس این کاکتوس را به سرعت پوسیده و در نهایت باعث از بین رفتن کل گیاه شود.

در غیر این صورت ، این گیاه بسیار مقاوم است و هیچ گونه مشکل جدی در مورد آفات و بیماری ها ندارد. برای آبیاری و تغذیه کاکتوس خود در فصول بهار تا اوایل پاییز نسبت به اواخر پاییز و ماه های زمستان برنامه ریزی کنید.

نگهداری کاکتوس اچینو فوسالو – echino fossulo cactus

نور

کاکتوس های اچینو در آفتاب کامل رشد می کنند ، به این معنی که حداقل اکثر روزها حداقل شش ساعت از تابش مستقیم آفتاب برخوردار باشید. آنها می توانند کمی سایه را تحمل کنند. اما در شرایط کم نور رشد نمی کنند و در بهترین حالت گل می کنند. در داخل خانه ، کاکتوس اچینو فوسالو خود را در کنار درخشان ترین پنجره خود قرار دهید. یک پنجره رو به غرب معمولاً ایده آل است.

خاک

این کاکتوس ها خاک ماسه ای و سنگلاخی را ترجیح می دهند که زهکشی شدیدی داشته باشد. اما تا زمانی که زهکشی خوبی داشته باشد می توانند در انواع مختلف خاک زنده بمانند. PH خاک کمی اسیدی تا کمی قلیایی خوب است. برای کاکتوس ها ، یک مخلوط گلدان با تخلیه سریع که مخصوص کاکتوس ها و ساکولنت ها تهیه شده بهترین است.

آب

برای جلوگیری از پوسیدگی ریشه ، بهتر است اجازه دهید خاک در بین دو آبیاری کاکتوس  شما تقریباً خشک شود. این گیاه از تحمل خشکی خوبی برخوردار است. در بهار و تابستان ، آبیاری تقریباً هر دو هفته یکبار کافی است. هنگامی که هوا در پاییز شروع به سرد شدن می کند. آبیاری را هر سه هفته تا یک ماه کاهش دهید و این کار را در زمستان ادامه دهید. کاکتوس در ماههای سرد به طور فعال در حال رشد نیست ، بنابراین به اندازه آب گرم در سال به آب احتیاج ندارد.

بهتر است به صورت عمیق آبیاری کنید و سپس صبر کنید تا خاک در مقابل آبیاری با بیت های کمی منظم خشک شود. روش اخیر احتمال آب زیاد را بیشتر می کند. همیشه بعد از آبیاری سینی قطره را روی یک گیاه ظرف خالی کنید.

دما و رطوبت

این کاکتوس در شرایط گرم و خشک رشد می کند. این می تواند درجه حرارت را تا 6- درجه سانتی گراد تحمل کند. اگرچه قرار گرفتن طولانی مدت در معرض یخ زدگی و دمای انجماد می تواند در نهایت باعث از بین رفتن آن شود. در حالت ایده آل ، ترجیح می دهد در دمای 10 درجه سانتی گراد و بالاتر باشد. کاکتوس در سطح رطوبت کم تا متوسط ​​خوب است. اما رطوبت زیاد باعث می شود خاک رطوبت زیادی را حفظ کند و منجر به پوسیدگی ریشه شود. بنابراین در شرایط مرطوب ، آبیاری دقیق و تخلیه عالی خاک ضروری است.

کود

کاکتوس اچینو فوسالو یک منبع تغذیه سنگین نیست . اما وقتی کود به طور فعال رشد می کند قدر برخی کودها را می داند. در ماه های بهار و تابستان ، از کود مایع روی گیاه خود استفاده کنید که مخصوص کاکتوس ها و ساکولنت ها ساخته شده است. نیازی به کوددهی در ماه های پاییز و زمستان نیست که کاکتوس خاموش است.

تکثیر کاکتوس اچینو فوسالو

کاکتوس های اچینو به راحتی از طریق دانه تکثیر می شوند. دانه ها را به سادگی در مخلوط شروع بذر در یک سینی کم عمق فشار دهید. آنها را در یک مکان گرم قرار دهید و خاک را به سختی مرطوب نگه دارید. جوانه زنی باید دو هفته طول بکشد.

تعویض خاک و گلدان کاکتوس اچینو فوسالو

گلدان ایده آل برای کاکتوس فوسالو باید سوراخ های تخلیه کافی داشته باشد. گلدان بدون لعاب مفید است زیرا باعث می شود رطوبت اضافی خاک از دیواره های آن خارج شود. به علاوه ، کاکتوس ریشه کم عمقی دارد. بنابراین به ظرفی با عمق زیاد احتیاج ندارد. همچنین بد نیست کمی در ظرف خود تنگ باشد. اما هنگامی که می بینید ریشه ها از گلدان بیرون می روند و کاکتوس سنگین می شود ، وقت آن است که دوباره گلدان را تعویض کنید. از آنجا که کاکتوس رشد کندی دارد ، احتمالاً فقط هر دو یا سه سال یکبار به تخلیه مجدد نیاز دارد. آن را به آرامی از گلدان قدیمی خود خارج کرده و فقط در یک اندازه ظرف با مخلوط گلدان تازه قرار دهید. قبل از آبیاری حدود یک هفته صبر کنید تا ریشه ها تنظیم شوند.

انواع کاکتوس اچینو 

چندین گونه دیگر در تیره echino fossulo cactus وجود دارد که از نام عمومی کاکتوس مغز نیز استفاده می کنند ، از جمله:

Stenocactus crispatus: این گونه دارای نوارهای سبز تیره ، خارهای بلند و گلهای بنفش کم رنگ است.

Stenocactus phyllacanthus: این گیاه گلهای زرد کوچکی تولید می کند و دارای خارهای سفت و برنزه است.

Stenocactus coptonogonus: این گونه دارای نوارهایی صاف (نه موج دار) است و با گلهای سفید که دارای نوارهای اسطوخودوس است شکوفا می شود.

جهت خرید کود مخصوص کاکتوس کلیک کنید

سایت رسمی والاگرو ایتالیا

دیدگاهتان را بنویسید