نگهداری سدوم مورگانیوم – sedum morganianum

سدوم دم الاغی

نگهداری سدوم مورگانیوم - sedum morganianum

دم الاغ یک گونه گیاهی آبدار است که وقتی در زیستگاه طبیعی آن آب کم می شود ، آب را برای مدت طولانی به عنوان یک محل امن در آن ذخیره می کند.

مراقبت از گونه هایی که به نظر می رسد بسیار زیبا در یک سبد آویز قرار دارند به دلیل طبیعت در حال رشد و پرورش ، بسیار آسان است.

شــــرح :

مبدا: مکزیک جنوبی.
نامها: Donkey’s and Burros Tail (رایج). Sedum Morganianum (گیاه شناسی / علمی).
حداکثر رشد (تقریباً): طول ساقه از 1 تا 3 فوت است.
سمی برای حیوانات خانگی: برای گربه ها و سگ ها سمی نیست.

Sedum Morganianum بومی جنوب مکزیک است ، یک گیاه آبدار است. مانند اکثر ساکولنت ها دارای برگهای پرپشت و ضخیم است ، اگرچه در مقایسه با بقیه بسیار کوچک است.

علی رغم اینکه مکزیک از آب و هوای بسیار گرم تری نسبت به ما در مناطق معتدل برخوردار است ، این گیاه به خوبی تنظیم شده و به راحتی در محیط داخلی رشد می کند.

دم الاغ را می توان در فضای باز و همچنین داخل منزل در طول تابستان پرورش داد و در واقع در زیر نور آفتاب لذت می برد.

گلدهی:

این Sedum گیاهی گل دهنده است و در انتهای ساقه ها گل های كوچكی تولید می كند ، با این وجود یافتن آنها در شكوفه در داخل خانه دشوار است. بیرون رفتن در طول تابستان و ایجاد آفتاب مستقیم آنها را به گل دادن ترغیب می کند. همچنین استراحت در دمای سردتر در زمستان نیز به شما کمک خواهد کرد.

نگهداری سدوم مورگانیوم - sedum morganianum

نگهداری سدوم مورگانیوم – sedum morganianum

شاخ و برگ:

شاخ و برگ این گیاه مانند بسیاری دیگر از گیاهان آبدار است و دارای برگهای نرم و ضخیم است ، هر چند کوچک است. برگهایی که روی گلدان آویزان هستند سبز و مایل به خاکستری هستند. برای جلوگیری از ریزش برگها باید آنها را با احتیاط کنترل کنید (این امر معمول است). برگها به نوعی با یکدیگر همپوشانی دارند.

نمایش:

اگر طرفدار سبد آویز هستید ، این یک گیاه عالی است – به دلیل ماهیت عقب بودن آن. همچنین می توان آنها را در گلدان روی قفسه یا طاقچه پنجره قرار داد جایی که شاخ و برگ می تواند از کناره های گلدان آویزان شود. هر کجا که آنها را برای قرار دادن آنها انتخاب کنید مهم است که نور مستقیم کافی وجود داشته باشد و به مناطق گرمایش مرکزی یا برودت نزدیک نباشد.

مراقبت از دم الاغ
دما:
دمای متوسط ​​65 درجه فارنهایت / 18 درجه سانتیگراد – 80 درجه فارنهایت / 26 درجه سانتیگراد بسیار خوب است و خیلی کمتر از 50 درجه فارنهایت / 10 درجه سانتیگراد نیست. در طول زمستان اگر دما کاهش یابد خوب است و می تواند آنها را تشویق کند تا در فصل بهار آینده شکوفا شوند.
نور:
برای اینکه این گونه رشد خوبی داشته باشد حداقل باید مقدار کافی نور مستقیم تأمین کنید. و اگر می توانید آفتاب بگیرید ، اما نه در آفتاب تابستان بعد از ظهر خیلی زیاد.
آبیاری:
در طی فصل رشدگیاه را کاملاً آبیاری کنید و سپس هنگامی که خاک کاملا خشک شد ( عمق گلدان ) دو الی سه روز فاصله داده شود و سپس آبیاری کنید. در طول زمستان آبیاری را قطع کنید که گیاه فقط ممکن است هر ماه یکبار به آن نیاز داشته باشد.
به یاد داشته باشید که این یک آبدار است و آب را در برگ و ساقه آن ذخیره می کند . وقتی فکر می کنید فاقد آب است ، اینگونه نیست. زیر آب بسیار مطمئن تر از آبیاری زیاد است و قاتل شماره 1 این گیاه است.
خاک:
مخلوط گلدان که باعث می شود ریشه ها به خوبی هوادهی شوند و به خوبی تخلیه شوند ، لازم است. برای ساده نگه داشتن آن ، من می توانم با یک مخلوط آماده کاکتوس خاک گلدان تهیه کنم.
تعویض گلدان:
فقط در فصل بهار که گلدان موجود برای آن کوچک شده و از گلدان کم عمق استفاده کنید (ریشه ها خیلی طولانی نمی شوند) این گیاه را دوباره احداث کنید.
رطوبت هوا:
به نظر می رسد رطوبت طبیعی اتاق خوب کار می کند. در طول تابستان گردش هوای کافی (پنجره های باز ، درها و غیره) را امتحان کنید.
تکثیر:
دو روش برای تکثیر مناسب است. قلمه های برگ را می توان پس از خشک شدن برگها برای حدود 2 – 3 روز در خاک قرار داد. یک دو اینچ ساقه نیز می تواند در نوک ساقه های گیاه گرفته شود. پس از قرار دادن نوک ساقه در خاک (فقط 2 یا 3 برگ را نگه دارید و بقیه را جدا کنید) و یک بار آبیاری خاک را انجام دهید. من نمی توانم دوباره آبیاری کنم تا زمانی که نشانه ای از رشد را ببینم در صورتی که آب زیاد باعث از بین رفتن آن شود.

نگهداری سدوم مورگانیوم – sedum morganianum

مشکلات معمول

لکه های برگ قهوه ای خشک:

این احتمالاً نشانه ای از پر آبی است. در ماه های سردتر از هر ده الی 12 روز یکبار آبیاری کنید.

پژمردگی برگها:

پژمردگی برگها می تواند در هنگام آبیاری گیاه در زمستان ایجاد شود. مراقب باشید زیرا این مسئله می تواند به یک موضوع جدی تبدیل شود. شما برای خشک شدن و کاهش آبیاری به چک کردن خاک نیاز دارید.

برگ بسیار نرم است:

این مسئله احتمالاً به دلیل آبیاری بیش از حد ایجاد می شود و در صورت قطع نشدن آبیاری می تواند جدی شود. اجازه دهید خاک خشک شود یا حتی خاک را برای کمپوست جدید بردارید و ریشه ها را از نظر پوسیدگی بررسی کنید. اگر این یک ساقه را تحت تأثیر قرار داده است ، باید آن را برداشته و گیاه را نجات دهید.

جهت خرید و توضیحات بیشتر در مورد کودهای کاکتوس و ساکولنت به فروشگاه سبز نهاد مراجعه کنید

جهت راهنمایی بیشتر به آدرس تلگرامی ما بپیوندید

T.me/cactusanswer

سایت رسمی والاگرو ایتالیا

دیدگاهتان را بنویسید