نگهداری اپیفیلوم هوکری – Epiphyllum hookeri

نگهداری اپیفیلوم هوکری - Epiphyllum hookeri

Epiphyllum hookeri که بخشی از تنوع زیادی از خانواده کاکتوس ها است . گیاهی طولانی و دارای نژاد است که از هر جهت منشعب می شود.

اگرچه برگهای این کاکتوس صاف هستند . اما در نگاه اول مانند نگاه کردن به یک اثر هنری زیبا و مجسمه شده است.

در ماه های تابستان که این کاکتوس در آن رشد می کند ، گلهای سفید زرق و برق دار شکوفا می شوند. این گلهای معطر فقط در شب شکوفا می شوند و صبح بسته می شوند.

آنها بومی کشورهای آمریکای جنوبی و جزایر همجوار خود هستند . کاستاریکا ، السالوادور ، گواتمالا ، هندوراس ، نیکاراگوئه ، کوبا ، ونزوئلا و مکزیک.

به عنوان یک گیاه آپارتمانی ، رشد و مراقبت آنها بسیار آسان است.

اطمینان حاصل کنید که درجه حرارت گرم است . رطوبت کمی بالاتر از حد معمول است و خاک محکم است که می تواند در بین دو آبیاری به خوبی تخلیه شود.

Epiphyllum hookeri مطمئناً یک گیاه آپارتمانی منحصر به فرد است که به خانواده شما اضافه می شود. آنها بیش از یک گیاه هستند که فقط منتظر پرورش هستند.

آنها همچنین جذابیت و جنب و جوش بسیار بیشتری به خانه شما در جلوه زیبایی می بخشند.

راهنمای مراقبت از گیاه EPIPHYLLUM HOOKERI PLANT
خاک

یک Epiphyllum hookeri به خاکی نیاز دارد که دارای زهکشی خوب باشد . که نباید تعجب آور باشد زیرا این امر در مورد همه گونه های کاکتوس موجود است.

می توانید از مخلوط خاک استاندارد کاکتوس خریداری شده در فروشگاه استفاده کنید ، اما به دلیل ماهیت آن ، مقداری شن یا پرلیت به آن اضافه کنید.

افزودن شن و ماسه یا پرلیت باعث ایجاد یک لایه اضافی از ساختار و زهکشی بهتر می شود در حالی که هنوز هوادهی و زهکشی مناسب را ایجاد می کند.

نور

وقتی صحبت از روشنایی می شود ، Epiphyllum hookeri در مرحله رشد خود نیاز به نور کامل دارد.

این گونه های کاکتوس آفتاب کامل را ترجیح می دهند. اگرچه در خانه است ، اما قرار دادن آن در یک قسمت نیمه سایه دار در داخل یا خارج به همان خوبی کار می کند.

آب و هوای تابستانی می تواند بسیار سخت باشد . به ویژه هنگامی که خورشید در طول روز به اوج خود می رسد. حتی اگر یک Epiphyllum hookeri از نور کامل آفتاب استقبال می کند ، مراقب باشید در این شرایط سوزان اجازه ندهید پخته شود.

به عنوان یک صاحب گیاه آپارتمانی .آماده ایجاد محلی با سایه ایمن باشید که بتواند با تغییر فصل ، این کاکتوس را در شرایط مختلف در خود جای دهد.

آبیاری

شاید مهمترین بخش برای حفظ نیازهای یک گیاه مرفه Epiphyllum آبیاری آن باشد.

خاک باید قبل از اینکه دوباره آبیاری شود کاملا خشک شود و سه الی چهار روز گیاه تشنه بماند و سپس آبیاری مجدد شود. این گونه کاکتوس از نشستن در خاک مرطوب برای مدتی لذت نمی برد.

آبیاری عمیق انجام بدین و زیر گلدانی گیاه را خالی کنید .

این بدان معنی است که از تمام قسمت های خاک به خوبی مراقبت شده است.

همانطور که Epiphyllum hookeri خود را آبیاری می کنید ، خاک را مرطوب کنید ، اما سعی کنید از خیس شدن گیاه (به ویژه برگها) خودداری کنید.

اگر در شرایط خشک زندگی می کنید ، می توانید برگ ها را مه آلود کنید.

نگهداری اپیفیلوم هوکری – Epiphyllum hookeri

درجه حرارت

گیاهان Epiphyllum hookeri از مناطق گرمسیری سرچشمه می گیرند. به عنوان صاحب گیاهان آپارتمانی ، ممکن است در چنین شرایطی بومی این کاکتوس زندگی نکنید.

این گونه کاکتوس ها می توانند دمای 25 درجه فارنهایت (-3.9 درجه سانتیگراد) تا 50 درجه فارنهایت (10 درجه سانتیگراد) را تحمل کنند.

در خانه ، معمولاً بهتر است یک Epiphyllum hookeri را در داخل خانه نگهداری کنید. اگر گلخانه گرم دارید ، بهتر است!

این امر به ویژه هنگامی که در حال رشد است صدق می کند. دمای ایده آل برای زمان رشد این کاکتوس بین 50 تا 60 درجه فارنهایت (10 تا 15 درجه سانتیگراد) متغیر است.

رطوبت

اگرچه یک Epiphyllum hookeri دوست ندارد در شرایط مرطوب از آبیاری یا حتی از سطح آب در هوا رها شود . اما آنها می توانند در رطوبت کمی بالاتر از اکثر گونه های کاکتوس زندگی کنند.

Epiphyllum hookeri می تواند رطوبت متوسط تا زیاد را تحمل کند. در حقیقت ، آنها برای رشد آن به رطوبت متوسط تا زیاد احتیاج دارند.

اگر می خواهید یک نقطه مرجع قابل اندازه گیری از نظر رطوبت در خانه داشته باشید ، سعی کنید به رطوبت بچسبید.

حداقل 30  و حداکثر تا 50  تا 60. این امن ترین انتخاب خواهد بود.

برگهای ضخیم آنها چیزی است که به آنها کمک می کند تا بتوانند آب را در خود حفظ کنند.

کود

در فصل رشد Epiphyllum hookeri ، که در تابستان تا اوایل پاییز انجام می شود ، توصیه می شود این گیاه کاکتوس را ماهی یکبار با کود تغذیه کنید.

جهت خرید کود 38-11-3 یا 45-10-5 و جهت گلدهی کود 36-12-12 بر روی هر کدام کلیک نمائید.

رشد

Epiphyllum hookeri به عنوان یک کاکتوس در حال صعود شناخته می شود که شاخ و برگهای فراوانی از برگهای بلند و سفت و در عین حال محکم را می روید.

طول هر برگ می تواند به طول های مختلف برسد و گاهی اوقات بیش از یک سال طول می کشد تا به بلوغ برسد.

برای گیاهان آپارتمانی ، ممکن است برخی از برگها را آنقدر طولانی ببینید که قسمتهایی از آن سطح کف را لمس می کند.

گلهای سفید می توانند تا 9 اینچ طول داشته باشند که به 22.5 سانتی متر می رسد. قطر گلها می تواند تا هشت اینچ عرض داشته باشد که 20 سانتی متر است.

آنها فقط در طول شب باز می شوند و با رسیدن صبح بسته می شوند. زمان شکوفایی آنها در ماههای رشد تابستان برای این گونه کاکتوس است.

نگهداری اپیفیلوم هوکری – Epiphyllum hookeri

گلدان

هنگام انتخاب گلدان برای رشد و نگهداری این گونه کاکتوس ها ، می توانید از دو سایز بزرگتر از گلدان کنونی استفاده کنید.

برای این نوع گیاهان ، به سراغ گلدانی بروید که در حالت کنونی کمی پهن تر از گیاه باشد.

برای به دست آوردن گلدانی که زهکشی مناسب آب را از خاک برآورده کرده و جریان هوای مناسبی را همزمان فراهم کند ، گلدان های سفالی معمولی ( بدون لعاب ) به خوبی کار می کنند.

این نوع گلدان ها به دلیل ماهیت متخلخل خود ، در اکثر گونه های کاکتوس ها به خوبی عمل می کنند. به طور کلی ، به سراغ گلدانی بروید که دارای سوراخ هایی در قسمت پایین باشد تا آب به طور موثر تخلیه شود.

تکثــــیر

EPIPHYLLUM HOOKERI PROPAGATION و Epiphyllum hookeri در مقایسه با برخی دیگر از انواع کاکتوس ها راحت تر تکثیر می شود.

از سوی دیگر ، این یک پرورش دهنده کند است. دو روش برای تکثیر این کاکتوس وجود دارد .

برش برگ یا استفاده از دانه ها.

اولین راه تکثیر Epiphyllum hookeri استفاده از قلمه برگ است. قسمتی از برگ رشد کرده را برش دهید و بگذارید تا چند روز بماند تا انتهای برش خشک یا بی رنگ شود.

پس از خشک شدن قطعه ، آماده گلدان است. برای کاشت در قطعه پینه دار ، یک گلدان تازه از مخلوط خاک تهیه کنید.

هنگام گلدان تازه مقداری کود ورمی کومپوست بریزید و فقط با مقدار توصیه شده معمول آب دهید.

راه دوم برای تکثیر این کاکتوس استفاده از دانه است. از آنجا که Epiphyllum hookeri یک پرورش دهنده کند است . بسیاری از متخصصان کاکتوس این روش را توصیه نمی کنند.

تنها چیزی که نیاز دارید یک گلدان تازه و تمیز است که با مخلوط خاک جدید پر شده است. دانه ها را در اطراف خاک پخش کرده ، کمی به داخل فشار دهید و سپس آنها را آبیاری کنید.

اگر در داخل خانه تکثیر می کنید آنها را در یک اتاق روشن قرار دهید. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که اگر در شرایط سردتر زندگی می کنید . تکثیر این گیاه کاکتوس در داخل خانه بهترین راه است.

نگهداری اپیفیلوم هوکری – Epiphyllum hookeri

مشکلات مشترک با EPIPHYLLUM HOOKERI

یک گیاه Epiphyllum hookeri مستعد مواردی مانند لکه بینی زرد و بیماری قارچی است. اینها به دلیل نحوه آبیاری آنها رخ می دهد.

همانطور که در قسمت آبیاری ذکر شد ، از خیس شدن برگها خودداری کنید. این باعث ایجاد لکه زرد می شود.

همچنین ، اطمینان حاصل کنید که خاک می تواند آب را به درستی تخلیه کند . در غیر این صورت رطوبت باقی مانده باعث ایجاد رطوبت بالا می شود که به نوبه خود می تواند باعث بیماری قارچی شود.

یکی دیگر از مشکلات رایج که Epiphyllum hookeri با آن روبرو می شود میزان نوری است که دریافت می کند. این گیاه از نور کامل خورشید لذت می برد ، با این حال ، هنگام شروع فصل تابستان احتیاط کنید.

نگهداری اپیفیلوم هوکری – Epiphyllum hookeri

سوالات متداول در مورد EPIPHYLLUM HOOKERI

اگر آبیاری Epiphyllum را بیش از حد آبیاری کنم چه کنم؟

Epiphyllum hookeri خود را اگر بیش از حد آبیاری کرده اید ، بگذارید چند روز دست نخورده بماند تا ببینید آیا هنوز هم می توان آب را به طور کامل از خاک تخلیه کرد.

بعد از مدتی این کار را اگر انجام نداد ، پس از آن جایگزینی گیاه را در نظر بگیرید. مراحل انتقال مجدد این کاکتوس در سومین سوال متداول در اینجا شرح داده شده است.

آیا لازم است Epiphyllum hookeri را هرس کنم؟

گونه های کاکتوس مانند Epiphyllum hookeri هرس کمی نیاز دارند. اگر هرس می کنید زیرا اندازه گیاه بسیار زیاد می شود ، نقطه ای را در امتداد ساقه که برگ ها منشعب می شوند انتخاب کنید و بالای این نقطه را ببرید. شما می خواهید در اینجا مراقب باشید تا به طور تصادفی قسمتی را که ممکن است رشد جدیدی ایجاد شود ، قطع نکنید.

نکته دیگری که در مورد هرس باید به آن توجه کرد این است که وقتی تصمیم به برداشتن این مرحله گرفتید ، هنگام تازه هرس کردن ، از آبیاری کاکتوس خودداری کنید. سطح آبیاری باید کاهش یابد.

نگهداری اپیفیلوم هوکری – Epiphyllum hookeri

چگونه Epiphyllum hookeri را جایگزین می کنید؟

Epiphyllum hookeri نیازی به تعویض اغلب ندارد. هرچند که تصمیم به کاشت مجدد گرفتید ، یک گلدان تازه و تمیز از مخلوط خاک جدید تهیه کنید. از آنجا ، یک سوراخ کوچک در مرکز خاک ایجاد کنید و گیاه را به اندازه کافی در این حفره قرار دهید تا بتواند به تنهایی در حالی که توسط مخلوط خاک پشتیبانی می شود ، بایستد. بنابراین شما مراحل مشابه کاشت این کاکتوس را برای اولین بار دنبال می کنید.

چرا Epiphyllum hookeri کاکتوس کوهنوردی نامیده می شود؟

اپیفیلوم هوکری به دلیل ظاهر خود ، کاکتوس کوهنوردی نامیده می شود. این گیاه به گونه ای رشد می کند که به نظر می رسد در حال صعود است و می تواند با برگ های محکم خود ظاهری ثابت به سمت بالا داشته باشد.

از محصولات فروشگاه اینترنتی سبز نهاد دیدن فرمائید

سایت رسمی گرومور آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید