نقش کلروفیل در گیاهان – Chlorophyll

نقش کلروفیل در گیاهان - Chlorophyll

کلروفیل رنگدانه ای است که به گیاهان رنگ سبز می دهد و به گیاهان کمک می کند تا غذای خود را از طریق فتوسنتز ایجاد کنند.

خزه آویشن پر میوه

کلروفیل، مانند این مقطع از Plagiomnium affine laminazellen. یک جزء کلیدی در فرآیند فتوسنتز است که حیات گیاهان را حفظ می کند و برای کل سیاره اکسیژن تولید می کند. کلروپلاست هایی مانند اینها اگرچه اندازه میکروسکوپی دارند، نقش بزرگی در سلامت سیاره دارند.

گیاهان سبز این توانایی را دارند که خودشان غذا درست کنند. آنها این کار را از طریق فرآیندی به نام فتوسنتز انجام می دهند که از رنگدانه سبز رنگی به نام کلروفیل استفاده می کند. رنگدانه مولکولی است که رنگ خاصی دارد و بسته به رنگ می تواند نور را در طول موج های مختلف جذب کند. انواع مختلفی از رنگدانه ها در طبیعت وجود دارد. اما کلروفیل در توانایی آن منحصر به فرد است که گیاهان را قادر می سازد انرژی مورد نیاز برای ساختن بافت ها را جذب کنند.

کلروفیل در کلروپلاست های گیاه قرار دارد که ساختارهای ریزی در سلول های گیاه هستند. اینجا جایی است که فتوسنتز انجام می شود. فیتوپلانکتون ها، گیاهان شناور میکروسکوپی که اساس کل شبکه غذایی دریایی را تشکیل می دهند.حاوی کلروفیل هستند. به همین دلیل است که غلظت بالای فیتوپلانکتون می تواند آب را سبز به نظر برساند.

نقش کلروفیل در گیاهان – Chlorophyll

وظیفه کلروفیل در گیاه جذب نور است . معمولاً نور خورشید. انرژی جذب شده از نور به دو نوع مولکول ذخیره کننده انرژی منتقل می شود. از طریق فتوسنتز. گیاه از انرژی ذخیره شده برای تبدیل دی اکسید کربن (جذب شده از هوا) و آب به گلوکز. نوعی قند استفاده می کند.گیاهان از گلوکز همراه با مواد مغذی گرفته شده از خاک برای ایجاد برگ های جدید و سایر قسمت های گیاه استفاده می کنند. فرآیند فتوسنتز اکسیژن تولید می کند که توسط گیاه در هوا آزاد می شود.کلروفیل به گیاهان رنگ سبز می دهد زیرا طول موج های سبز نور سفید را جذب نمی کند. آن طول موج نور خاص از گیاه منعکس می شود. بنابراین سبز به نظر می رسد.

گیاهانی که از فتوسنتز برای تولید غذای خود استفاده می کنند، اتوتروف نامیده می شوند. به حیواناتی که گیاهان یا جانوران دیگر را می خورند هتروتروف می گویند. از آنجایی که شبکه‌های غذایی در هر نوع اکوسیستم. از زمینی گرفته تا دریایی با فتوسنتز شروع می‌شود. کلروفیل را می‌توان پایه‌ای برای تمام حیات روی زمین در نظر گرفت.

جهت خرید انواع کود NPK کلیک فرمائید

سایت رسمی والگرو ایتالیا

دیدگاهتان را بنویسید