نحوه کاشت، رشد و مراقبت از درختان افرا ژاپنی

نحوه کاشت رشد و مراقبت از درختان افرا ژاپنی

افرای ژاپنی درختان کوچک و برگریزی هستند که بیشتر به خاطر فرم زیبا، معماری و رنگ های خیره کننده شاخ و برگ پاییزی شناخته شده اند. آنها به طور کلی رشد آهسته دارند و به اشکال مختلفی مانند گریه کردن، ایستاده و پخش می شوند. مانند تمام درختان افرا، ایسرهای ژاپنی دارای شاخ و برگ های لوبی با رگه هایی هستند که مانند انگشتان دست از هم باز می شوند.

با این حال، برگ‌ها از افراهای سنتی کوچک‌تر هستند و بسیاری از گونه‌های آن دارای برگ‌های تقریباً پردار هستند که ممکن است فوراً به عنوان درخت افرا شناخته نشوند.

ایسرهای ژاپنی بومی تپه‌ها و حاشیه‌های جنگلی ژاپن، کره و مغولستان هستند. جایی که در سایه درختان بزرگ‌تر در حاشیه‌های جنگلی رشد می‌کنند، که باعث می‌شود نسبت به سایر درختان برگ‌ریز مقاوم‌تر به سایه باشند. زیستگاه طبیعی آنها خارج از بادهای شدید، با مقداری سایه روشن و معمولاً خاکی خنثی تا اسیدی، مرطوب اما بدون زهکشی است.

بهترین موقعیت برای افرا ژاپنی

مهمتر از همه ایسرهای ژاپنی به یک موقعیت محافظت شده به دور از بادهای شدید شمالی و یخبندان نیاز دارند. به ویژه ارقام Acer palmatum dissectum تحمل کمی نسبت به شرایط باد دارند.

آنها در بیشتر خاک ها به جز شرایط بسیار خشک، غرقابی یا قلیایی رشد می کنند. یک لوم مرطوب و در عین حال خوب زهکشی شده و کمی اسیدی غنی از مواد آلی ایده آل است. خاک های دیگر را می توان با کمپوست اریک در هنگام کاشت غنی کرد.

برای واریته‌های رنگارنگ، سایه‌ای جزئی یا دایره‌ای لازم است تا از سوختن برگ‌ها در اثر آفتاب شدید بعد از ظهر جلوگیری شود. درختان برگ های ارغوانی و قرمز به مقدار مناسبی از نور خورشید نیاز دارند تا پوست تیره و غنی خود را ایجاد کنند. در حالی که ایسرهای برگ سبز آفتاب کامل را تحمل می کنند اما در گرم ترین قسمت روز با سایه روشن بهترین عملکرد را دارند.

از کاشت افراهای ژاپنی خیلی نزدیک به هم خودداری کنید زیرا کم عمق هستند، سیستم ریشه فیبری پخش شده به خوبی با رقابت مجاور مقابله نمی کند.

اگر به نظر می رسد که افرا ژاپنی شما بعد از چند سال موفق نشده است. از حفاری آن نترسید و سعی کنید آن را به جای دیگری منتقل کنید.

مکان احتمالاً مهمترین عامل در موفقیت درخت شما است، بنابراین از کمی آزمون و خطا نترسید. بهترین زمان برای جابجایی درخت افرا ژاپنی اواخر تابستان یا اوایل پاییز است. حداقل یک ماه قبل از اولین یخبندان. آن‌ها به‌طور منطقی از اختلال می‌بخشند. مشروط بر اینکه هنگام کندن ریشه‌ها، حفره‌ای عریض و عمیق ایجاد کنید و تا آنجا که ممکن است خاک به ریشه‌ها چسبیده باشد.

کاشت درخت افرا ژاپنی

افراهای ژاپنی به سختی رشد می کنند، اما این امر تا حد زیادی شایسته نیست. درست کردن مکان بسیار مهم است اما آنها در برابر آفات و بیماری ها حساس نیستند و با مراقبت های اولیه رشد می کنند.

ایسرهای ژاپنی می توانند بیش از 100 سال عمر کنند. بنابراین ارزش آن را دارد که در انتخاب و کاشت درخت خود دقت بیشتری به خرج دهید زیرا امیدواریم سرمایه گذاری مادام العمر باشد.

کاشت در باغ

درختان کانتینری را می توان در هر زمانی از سال کاشت، مشروط بر اینکه زمین شما یخ زده، پوشیده از برف یا غرق آب نباشد. همچنین بهتر است از روزهایی که بیش از حد باد می‌وزد اجتناب کنید تا از خطر آسیب دیدن گیاه در صورت سقوط تصادفی جلوگیری کنید. اگر حق انتخاب دارید، حداقل یک ماه قبل از اولین یخبندان در پاییز بکارید.

ناحیه ای را کمی عمیق تر و 2 تا 3 برابر قطر سیستم ریشه به شکل مربع یا مستطیل حفر کنید. خاک پایین سوراخ را شل کنید و در یک لایه 5 سانتی متری از کمپوست و شن مخلوط به طور مساوی مخلوط کنید.

با نگه داشتن پایه تنه، درخت خود را با دقت از ظرف آن جدا کنید. اگر خاک رسی سنگینی دارید. حدود یک چهارم حجم کمپوست اریکاسه و شن مخلوط شده به طور مساوی را در خاکریز بگنجانید.

عمق کاشت مهم است. خاک اطراف درخت خود را پر کنید تا کناره ها در معرض دید قرار نگیرند، بلکه فقط یک پاشیدن نازک روی گلوله ریشه ایجاد شود. این به اکسیژن اجازه می دهد تا به ریشه های سطح بالایی خاک برسد.

نحوه کاشت رشد و مراقبت از درختان افرا ژاپنی

به درخت خود آبیاری کامل بدهید. ما دریافتیم که بهترین کار این است که برای ایجاد یک حوضچه آبیاری، یک پشته خاک به ارتفاع 3-4 اینچ (10 سانتی متر) در اطراف لبه چاله کاشت خود بسازید. این آب آبیاری را نگه می دارد و آن را روی ریشه ها متمرکز می کند. حوضچه را آبیاری کنید و اجازه دهید آب در زمین فرو برود، این کار را چندین بار تکرار کنید تا مطمئن شوید که حتی قسمت های پایینی سیستم ریشه کاملاً آبیاری شده است.

برای کمک به حفظ رطوبت، سرکوب علف های هرز و محافظت از ایسرهای ژاپنی خود در برابر یخبندان و برف زمستانی، پس از کاشت و پس از آن هر سال با پوست یا کمپوست باغی که به خوبی پوسیده شده است، مالچ پاشی کنید. مراقب باشید که مالچ با تنه تماس پیدا نکند تا از پوسیدگی و بیماری جلوگیری شود. پس از کاشت نیازی به کود دادن به درخت نیست زیرا ایسرهای ژاپنی در سطوح کم مواد مغذی به خوبی عمل می کنند.

افراهای ژاپنی معمولاً نیازی به چنگ زدن ندارند، اما اگر در حال پرورش یک شکل آبشاری هستید و درختی بلندتر می‌خواهید، می‌توانید چند شاخه را در حالت ایستاده قرار دهید و آن‌ها را تا زمانی که محکم شوند و از خود حمایت کنند، نگه دارید. این یک درخت چشمگیر، چشم نواز و چند لایه ایجاد می کند.

کاشت در ظرف

شاخ و برگ های جذاب ایسر ژاپنی، فرم های جالب، رنگ پاییزی و سرعت رشد آهسته آن ها را به خوبی برای ظروف پاسیو مناسب می کند. با مراقبت صحیح آنها سالها در یک ظرف با خوشبختی زندگی خواهند کرد.

از ظرفی استفاده کنید که بیش از دو برابر اندازه گلدانی که درخت شما در آن رشد می کند نباشد. هر نوع ظرفی خوب است اما ضروری است که زهکشی خوبی داشته باشد. در صورت لزوم، تعدادی سوراخ در مرکز پایه ایجاد کنید. در بیشتر ظروف می‌توان سوراخ‌ها را سوراخ کرد . برای ظروف سرامیکی از مته‌ای با سرعت کم و یک مته سنگ‌تراشی استفاده کنید. ابتدا یک سوراخ کوچک ایجاد کنید و سپس آن را با تکه‌های بزرگ‌تر بزرگ کنید.

در کمپوست لومی یا اریکسه ای با مقدار زیادی مواد آلی و زهکشی خوب بکارید.

پس از کاشت، ظرف را به محل مورد نظر خود ببرید و روی پای گلدان قرار دهید تا از زهکشی حمایت شود.

مراقبت از افرا ژاپنی در باغ

در 2 فصل اول در هوای خشک به طور منظم درخت خود را آبیاری کنید. به عنوان یک راهنمای خشن. هفته ای یک بار از بهار تا پاییز در صورتی که بارندگی وجود نداشته باشد و دو بار در هفته در هوای بسیار گرم آبیاری کنید.

افراهای ژاپنی که در باغ کاشته شده اند نیازی به کوددهی سنگین ندارند، بنابراین در فصل بهار از کودهایی با نسبت نیتروژن به فسفر 3:1 تغذیه کنید. از استفاده از خوراک چمن نیتروژن در مجاورت خودداری کنید زیرا نیتروژن بیش از حد می تواند باعث رشد بیش از حد شدید شود که در برابر بیماری آسیب پذیرتر است.

یک مالچ تازه از پوست. کاه یا کمپوست باغی که به خوبی پوسیده شده است را در ماه آوریل بمالید، مطمئن شوید که با تنه تماس نداشته باشد تا از خطر پوسیدگی و بیماری جلوگیری شود.

افراهای ژاپنی در فصل بهار بیشتر مستعد آسیب هستند زیرا در اولین نشانه های هوای گرم زود بیرون می آیند. با این حال، در بسیاری از نقاط بریتانیا ممکن است یخبندان های بیشتری وجود داشته باشد که می تواند آسیب زا باشد. به ویژه برای درختان جوان. هنگامی که پیش بینی یخبندان بیشتر را نشان می دهد، از درخت خود با استفاده از پشم های باغبانی محافظت کنید.

اگر برف سنگینی باریده است، تجمع برف را که ممکن است باعث شکستن شاخه ها شود. با دقت پاک کنید و مراقب باشید که با شاخه ها خیلی خشن نباشید. هر یخ یخ زده روی شاخه ها بهتر است به حال خود رها شود.

مراقبت از افرا ژاپنی در یک ظرف

هر زمان که اولین اینچ خاک خشک شد. ورمی کمپوست را به طور مساوی مرطوب نگه دارید. همیشه آب را کاملاً آبیاری کنید تا زمانی که کمی آب از سوراخ های زهکشی خارج شود.

هر زمان که درختی را جابجا می‌کنید، به یاد داشته باشید که آن را روی پای گلدان در محل جدیدش قرار دهید. تا زمانی که Acer در برگ است به آب باران اعتماد نکنید زیرا بیشتر آب توسط تاج درخت از گلدان منحرف می شود. درختان جوان به ویژه در دوره های خشکسالی مستعد مرگ هستند و شرایط آبی ثابت را ترجیح می دهند.

در آوریل و اوایل آگوست هر سال یک خوراک دانه ای چند منظوره آهسته رهش را برای درختان ظروف کشت شده اعمال کنید. هر بهار گلدان را با خاک تازه پر کنید و هر 2 سال یکبار آن را در ظرفی بزرگتر بکارید تا قوت خود را حفظ کنید. درخت خفته را کود ندهید زیرا ممکن است رشد ناگهانی جدیدی را تحریک کند که ممکن است در اثر سرما آسیب ببیند.

با پیچاندن ظروف در چند لایه یا پشم گوسفند باغبانی که با ریسمان باغچه محکم شده اند. از نمونه های کانتینری در برابر یخ زدگی در زمستان محافظت کنید. چند ورق حباب بسته بندی به عنوان یک جایگزین خوب.

هرس درختان افرا ژاپنی

هرس تکوینی لازم نیست زیرا ایسرهای ژاپنی به طور طبیعی در طول زمان شکل زیبایی به خود می گیرند را به حداقل برسانید. فقط ساقه های متقاطع، آسیب دیده و بد قرار داده شده را بردارید تا یک چارچوب باز ایجاد کنید.

به گونه‌های کم‌رشد اجازه دهید تا فضا را به‌طور طبیعی پخش کنند تا بهترین اثر را داشته باشند، اما اگر باید مهار شوند. با هرس کردن شاخه‌های جانبی به شاخه‌های جانبی، گسترش را کنترل کنید. درختان افرا ژاپنی به طور طبیعی شاخ و برگ هایی را که نور کافی دریافت نمی کنند. خود هرس می کنند. مانند شاخه های داخلی که بیش از حد تحت سایه تاج خود قرار دارند.

برخی از پرورش دهندگان ترجیح می دهند درختان خود را هنرمندانه شکل دهند یا شاخه های داخلی را نازک کنند تا شاخه های اصلی برازنده را بهتر نشان دهند. شاخه‌هایی را که می‌خواهید داشته باشید به‌عنوان اندام اصلی رها کنید. اما آنها را از هم جدا کنید تا درخت بازتر و پراکنده‌تر به نظر برسد. نگاه کردن به تصاویر درختان بالغ از انواع شما می تواند به عنوان راهنما کمک کند.

هر گونه هرس مورد نیاز باید بین ژانویه و فوریه در مرحله خواب انجام شود تا از خونریزی شیره از بریدگی ها و ضعیف شدن درخت جلوگیری شود. همیشه درست بالای یک جفت جوانه ببرید.

توصیه ما – بهترین درختان ایسر ژاپنی

Acer palmatum ‘Asahi Zuru’ : یک درخت نیمه کوتوله زیبا و رنگارنگ که ترکیبی از برگ های صورتی و سفید تا سبز تیره تولید می کند (ممکن است کاملاً سفید یا صورتی بسته به شرایط رشد باشد). قبل از ریزش برگ ها ترکیبی خیره کننده از پرتقال های آتشین و قرمز را تولید می کند.

Acer palmatum ‘Atropurpureum’ . یک رقم خزان کننده زیبا و کوچک، دارای جذاب ترین و عمیق ترین برگ های افرا شکل شرابی. در زمستان شاخ و برگ به رنگ قرمز بسیار درخشان تبدیل می شود. گل‌های بنفش ریز در فصل بهار روی نمونه‌های بالغ ظاهر می‌شوند و اغلب میوه‌های بالدار و بنفش به دنبال آن‌ها ظاهر می‌شوند. “Atropurpureum” را می توان در یک وان بزرگ یا در پشت حاشیه رشد داد تا درختچه بزرگ یا درخت کوچکی را تشکیل دهد که باغ را بیش از حد رشد نمی کند. رنگ آمیزی برگ در سایه جزئی بهتر است. می تواند آفتاب کامل را تحمل کند اما ممکن است برگها کمی سوخته شوند.

نحوه کاشت رشد و مراقبت از درختان افرا ژاپنی

Acer palmatum ‘Beni-Maiko’ – یک نوع کوتوله از افرای برگریز ژاپنی با رنگهای قرمز آتش درخشان. شاخ و برگ ظاهری چروکیده دارد، در فصل بهار به رنگ قرمز روشن باز می شود، به صورتی مایل به قرمز محو می شود، سپس در تابستان سبز می شود و در پاییز قرمز متمایل به قرمز می شود. به خوبی در یک وان یا گلدان بزرگ رشد می کند و برای ایجاد یک تم ژاپنی در هر جایی از باغ شما ایده آل است.

Acer palmatum ‘Beni-shichihenge’ : یک Acer خزان کننده ژاپنی زیبا و بسیار غیرمعمول. برگها در مرکز سبز هستند. با حاشیه های صورتی و نارنجی میگو متضاد. یک درخت جمع و جور کوتوله فوق العاده ایده آل برای لبه پاسیوها و افزودن ساختار بدون تصرف باغ های کوچکتر.

نحوه و کاشت رشد و مراقبت از درختان افرا ژاپنی

Acer palmatum ‘Bloodgood’ : درخت برگریز شگفت انگیز و کوچک با ارزش تزئینی زیاد و زیبایی تصفیه شده. این درخت دارای برگ‌های بنفش تیره است و میوه‌های بادوام و قرمز مایل به بنفش را به صورت دسته‌ای در پاییز تولید می‌کند. درست زمانی که شاخ و برگ‌ها شروع به گرفتن سایه‌های درخشان زرشکی می‌کنند. این گیاه دارای عادت رشدی است که به خوبی در یک پس زمینه رنگی مشخص می شود و در بهار گل های کوچک و قرمز تیره تولید می کند. یک درخت نمونه عالی برای یک موقعیت آفتابی و سرپناه در یک باغ کوچک می سازد.

Acer palmatum ‘Burgundy Lace’ : ایسر برگریز با اندازه متوسط ​​و پهن با برگهای جوان و ریز بریده شده به رنگ قرمز مایل به بنفش روشن در بهار. که بعداً به رنگ سبز تیره با رنگهای بنفش آتشین و مایل به قرمز پاییزی خارق العاده تبدیل می شود.

“توری بورگوندی” یک درخت کوچک ایده آل برای رشد در وان یا ایجاد حس ژاپنی در مرزها و سنگلاخ ها می سازد. سایه جزئی را ترجیح می دهد. می تواند آفتاب کامل را تحمل کند اما ممکن است برگها کمی سوخته شوند.

Acer palmatum ‘Butterfly’ : درختچه ای ایستاده که دارای 5-7 برگ لوبی نامنظم با حاشیه های سفید مایل به کرم است که گاهی اوقات می تواند صورتی رنگ شود.

نحوه کاشت رشد و مراقبت از درختان افرا ژاپنی

Acer palmatum ‘Fireglow’ : یکی از بهترین ایسرهای برگریز ژاپنی برای رنگ و علاقه همه جانبه. در طول تابستان برگ های قرمز درخشانی دارد و در پاییز به رنگ قرمز پررنگ و زرشکی در می آید. در حاشیه، به عنوان بخشی از ویژگی سنگی، یا در یک وان بزرگ در پاسیو، به تنهایی زیبا و چشمگیر است. ایده آل برای ایجاد حس ژاپنی در هر باغ.

Acer palmatum ‘Kagiri-nishiki’ : یک حشره رنگارنگ قوی اما کند رشد با برگ های زیبای سبز مایل به آبی که با رنگ های صورتی کم حاشیه و رگه هایی با رنگ سفید دیده می شود. ظاهری شیک دارد و به هر باغ پاییزی اضافه می شود زیرا در ماه های سردتر به آن علاقه می بخشد.

Acer palmatum ‘Katsura’   یک ایسر ژاپنی واقعاً دیدنی و جذاب با شاخ و برگ در تمام فصول. شاخ و برگ های جدید بهاری نارنجی کم رنگ. سپس به زردهای گرم با رنگ های صورتی-نارنجی تبدیل می شوند و در تابستان دوباره به رنگ سبز روشن تغییر می کنند. پاییز تغییر دیگری را به همراه می آورد زیرا برگ ها دوباره به رنگ های نارنجی پر رنگ باز می گردند. یک درخت برگریز کوچک خیره کننده یا درختچه بزرگ که می تواند یک قطعه مرکزی چشم نواز در باغ شما باشد.

نحوه و کاشت رشد و مراقبت از درختان افرا ژاپنی

Acer palmatum ‘Orange Dream’   ایسر برگریز با رشد آهسته با رشد بهار زرد نارنجی طلایی زیبا که برای تابستان به رنگ سبز آهکی در می آید و در پاییز طلای نارنجی خیره کننده ای پیدا می کند. مناسب برای همه به جز گرم ترین قسمت های باغ. جایی که شاخ و برگ ممکن است در آفتاب شدید نیمه تابستان بسوزد. ایده آل برای باغ های کوچک یا ظروف بزرگ. ایده آل در نیمه سایه در خاک خوب و غنی که در آن یک گیاه نمونه چشمگیر ایجاد می کند. برای اطمینان از یک گیاه قوی و سالم تا زمانی که استقرار پیدا کنید، به خوبی آبیاری کنید.

Acer palmatum ‘Sango-Kaku’ – Acer خزان کننده بزرگ و با رشد آهسته، با شاخه های جوان قرمز مرجانی دارای برگ های لوب دار که به رنگ صورتی مایل به زرد باز می شوند، در تابستان به سبز روشن بالغ می شوند و در پاییز به زرد طلایی می رسند. گل های قرمز کوچک اغلب در بهار/تابستان ظاهر می شوند. عالی برای ارائه علاقه در طول سال. رنگ برگها در سایه جزئی، با نور خورشید کمرنگ است. بدون نیاز به هرس معمولی.

نحوه کاشت رشد و مراقبت از درختان افرا ژاپنی

Acer palmatum ‘Shaina’ – Acer :خزان کننده فشرده با اندازه متوسط، با عادت رشد عمودی و برگ‌های بهاری قرمز روشن و فوق‌العاده در تابستان به قرمز تیره درخشان تبدیل می‌شوند و به دنبال آن در پاییز به رنگ زرشکی روشن تبدیل می‌شوند. رشد می کند تا یک کره متراکم و فشرده از شاخ و برگ های کوچک قرمز تشکیل دهد .

یک افرای ژاپنی با رشد کندی که انتخاب ایده آلی برای ظروف یا باغ های کوچک است. سایه جزئی را ترجیح می دهد، اما می تواند آفتاب کامل را تحمل کند، تا زمانی که گیاه در قسمت کوچکی از روز در سایه باشد.

Acer palmatum Shishigashira : یک کف دست راسته که برگهای انبوهی به هم ریخته تولید می کند. که ظاهری منحصر به فرد ‘Lions Head’ به ایسر می دهد.
Acer palmatum Sumi nagashi: یک افرای بزرگ برگ‌دار، سریع رشد می‌کند، با برگ‌های دندانه‌دار و عادت رشد عمودی. رنگ برگ قرمز روشن در بهار، سبز برنزی در تابستان و به دنبال آن زرشکی روشن در پاییز. درخت برگریز دوست داشتنی با عادت راست و به عنوان یک امتیاز واقعی، برگ های زرشکی در پاییز زمستان برجسته هستند.

نحوه و کاشت رشد و مراقبت از درختان افرا ژاپنی

Acer palmatum ‘Ukigumo’ – یک شاخ و برگ برگریز متنوع خالدار زیبا به رنگ سفید و سبز به این ایسر ظاهری سبک و کرکی می بخشد و بنابراین به عنوان افرا “ابر شناور” شناخته می شود. این یک ایسر ایده آل برای استفاده در یک محیط آرام یا باغ حسی است.

Acer palmatum dissectum ‘Boldsmith’ – یک آستر خوش‌تیپ با فرم تپه‌ای، با برگ‌های توری که به رنگ نارنجی , قرمز روشن ظاهر می‌شوند و در طول ماه‌های تابستان به سایه‌های سبز. صورتی و نارنجی تبدیل می‌شوند. ترکیبی از برگ‌های قدیمی و جدید که شاخه‌ها را در طول تابستان تزیین می‌کنند. رنگین‌کمان زیبایی را به وجود می‌آورند که به هر باغی جذابیت فوق‌العاده می‌بخشد.

Acer palmatum dissectum ‘Crimson Princess’ – یک Acer برگریز عادت به گریه کردن دارد و ظاهری شبیه قارچ ایجاد می کند. برگ‌های ریز بریده و افسانه‌ای به رنگ قرمز تیره بنفش از جوانه‌های قرمز بیرون می‌آیند. که در تابستان به رنگ برنز در می‌آیند و به دنبال آن در پاییز زرشکی مایل به قرمز درخشان ظاهر می‌شود.

نحوه کاشت رشد و مراقبت از درختان افرا ژاپنی

Acer palmatum dissectum ‘Crimson Queen’ – یک Acer برگریز عادت به گریه کردن دارد و ظاهری شبیه قارچ ایجاد می کند. برگ‌های ریز بریده و افسانه‌ای به رنگ قرمز تیره بنفش از جوانه‌های قرمز بیرون می‌آیند و به دنبال آن رنگ‌های قرمز درخشان و نارنجی در پاییز ظاهر می‌شوند.

Acer palmatum dissectum ‘Garnet’ – یک درختچه برگریز تپه ای زیبا و چشم نواز با شاخ و برگ های قرمز,بنفش که در پاییز به قرمز آتشین تبدیل می شود. “گارنت” دارای شاخه های قوسی است و گل های ارغوانی در بهار و میوه های قرمز در تابستان دارد. این رقمی است که رشد کندی دارد و برای باغ های کوچک یا ظروف بزرگ انتخاب خوبی است. رنگ برگ در سایه جزئی بهتر است. اما می تواند آفتاب کامل را تحمل کند، اما ممکن است سوختگی برگ رخ دهد.

Acer palmatum dissectum ‘Inaba-Shidare’  درختان کوچک و برگریز که به دلیل عادت برازنده خود رشد می کنند. شاخ و برگ های رنگارنگ زیبا که اغلب عمیقاً جدا می شوند. بسیاری از ارقام بسیار کند رشد می کنند. و آنها را برای باغ های کوچک و یا در گلدان رشد می دهند.

Acer palmatum dissectum ‘Orangeola’  ایسر خزان کننده زیبا و تپه‌ریز دارای برگ‌های توری قرمز نارنجی درخشان در طول فصل بهار است که در تابستان به رنگ قرمز برنزی و سپس در پاییز به رنگ نارنجی عمیق و آتشین در می‌آید. خوشه های کوچک و آویزان از گل های ریز و بنفش مایل به قرمز در بهار به دنبال میوه های قرمز برافروخته. سبز و بالدار در تابستان قرار می گیرند. یک Acer ژاپنی زیبا، چشم نواز و گریان. یک درخت معماری کوچک خیره کننده، ایده آل به عنوان یک قطعه مرکزی برای باغ شما.

نحوه کاشت رشد و مراقبت از درختان افرا ژاپنی

Acer palmatum dissectum ‘Stella Rossa’ – Acer برگریز آهسته رشد با شاخ و برگ توری و صورتی-قرمز در بهار، که در تابستان به بنفش پررنگ تیره می شود و در پایان در پاییز به قرمز شعله روشن تبدیل می شود. عادت گریه کردن، ایده آل برای رشد در ظروف، یا در یک باغ کوچک.
Acer palmatum dissectum ‘Tamukeyama’ . ایسر برگریز واقعاً چشم نواز با عادت تپه‌زایی. گریه کردن و طبیعت پراکنده. رشد آهسته، رشد بهار جدید به رنگ زرشکی عمیق است. در تابستان به رنگ ارغوانی مایل به قرمز پر جنب و جوش تبدیل می شود و به دنبال آن قرمز آتشین در پاییز. ایده آل برای کاشت یا ظروف، یا برای ایجاد یک نقطه کانونی در یک حاشیه. نسبت به سایر ایسرها در برابر آفتاب کامل مقاوم تر است.

Acer palmatum dissectum ‘Viridis’ – یک Acer خزان کننده زیبا با رشد کم اشک که عادت تپه ای را شکل می دهد. شاخ و برگ های پردار در طول بهار و تابستان به رنگ سبز آهکی روشن است و در پاییز به رنگ های قرمز، نارنجی و طلایی در می آید. خاک اسیدی بهترین رنگ پاییزی را تضمین می کند اگرچه آهک قابل تحمل است. سایه جزئی را ترجیح می دهد، اما می تواند آفتاب کامل را تحمل کند. ایده آل برای کاشت، یا برای ایجاد یک نقطه کانونی در یک مرز.

جهت خرید انواع کود وارداتی کلیک نمائید 

سایت رسمی والگرو ایتالیا

دیدگاهتان را بنویسید