نحوه نگهداری گل استفانوتیس فلریبوندا

نحوه نگهداری گل استفانوتیس فلریبوندا

گیاه استفانوتیس فلوریبوندا در گلدان سفیدی که در اطراف یک سیم نگهدارنده رشد می کند

استفانوتیس فلوریبوندا یا یاس ماداگاسکار یک گیاه آپارتمانی است که معمولاً به خاطر گل‌های سفید خالص با رایحه‌ی شدیدش شناخته می‌شود. این عطر به راحتی می تواند یک اتاق را پر کند و نمایش تا یک ماه قبل از اتمام شکوفایی ماندگار خواهد بود.

با این حال، سرگرمی به همین جا ختم نمی شود، این گیاهان سرپوشیده نسبتاً ساده ای هستند که می توانند ادامه دهند و در آینده دوباره شکوفا شوند. در حالی که منتظرید تا این اتفاق بیفتد، آنها ظاهری ساختاری قوی به شما می‌دهند. (اگر آن را طوری تربیت کنید که به این شکل رشد کند) در اطراف تکیه‌گاهی با انگورهای سختی که برگ‌های بیضی شکل سبز تیره با اندازه متوسط جذاب را نگه می‌دارند، می‌پیچند.

بوی گل های استفانوتیس بسیار شبیه یاس ستاره ای است. آنها شبیه یکدیگر هستند و نام رایج یاس ماداگاسکار به نظر می رسد. اگر فکر می کنید این دو گیاه به هم نزدیک هستند، اشتباه است.

در حالی که گل ها شبیه به هم هستند، در کنار هم گیاهان کاملاً متفاوت به نظر می رسند. یاس ستاره ای فشرده تر است و دارای برگ های کوچکتر با ساقه های شکننده تر است. از طرف دیگر استفانوتیس از هر نظر از جمله اندازه گل بزرگتر است. شکوفه های سخت تر و بزرگتر دلیل محبوبیت آنها در تشکیل بخشی از تاج گل عروس است.

نحوه نگهداری استفانوتیس فلریبوندا

آیا این گیاه فضای باز است؟

بسیاری از مردم استفانوتیس را به عنوان گیاهی در فضای باز در تمام طول سال پرورش می دهند. اگر در یک منطقه معتدل زندگی می کنید، می توان این کار را انجام داد. اما با توجه به شرایط مناسب، می توانید یاس ماداگاسکار خود را برای سال ها در داخل خانه پرورش دهید.

اگر به‌عنوان یک گیاه آپارتمانی رشد میکند، متوجه خواهید شد که بسیار گرسنه و تشنه است. اما در طول سال‌ها آن را کاملاً سازگار می‌دانم , حتی اگر از آن غفلت شود. موقعیت‌های ایده‌آل رشد دائماً برآورده نمی‌شوند. این به قیمت تکرار گلدهی مداوم تمام شده است، که به مراقبت کمی نیاز دارد. اما اگر مراقب باشید، قطعا می توانید این گیاه را دوباره شکوفا کنید.

معمولاً دو نوع استفانوتیس به عنوان گیاهان آپارتمانی فروخته می شود. نوع تمام سبز، بدون شک، رایج ترین است.

نحوه نگهداری گل استفانوتیس فلریبوندا

انگورها و برگ ها به اندازه کافی زیبا هستند، که در کنار هم برجسته می شوند و حتی زمانی که شکوفه ندارند، چشم ها را جلب می کنند.

نحوه نگهداری استفانوتیس فلریبوندا

راهنمای مراقبت از استفانوتیس

نور

سطوح نور خوب برای سلامت طولانی مدت گیاه شما مورد نیاز است و اگر می خواهید در آینده دوباره گل دهد، کاملا ضروری است. استفانوتیس گیاهی برای یک رابطه طولانی مدت با یک مکان سایه یا کم نور نیست. به هر حال، آن را روی میز در اتاقی با نور کم، در حالی که گل می‌دهد، به نمایش بگذارید. اما پس از پایان آن، آن را به فضای روشن‌تری برگردانید.

برگ ها می توانند به راحتی در زیر نور شدید آفتاب داغ که درست قبل از اواسط روز دریافت می کند، بسوزانند. من توصیه می کنم از پنجره های رو به جنوب اجتناب کنید، مگر اینکه نوعی محافظ برای کاهش شدت نور وارد شده از پنجره وجود داشته باشد.

آیا استفانوتیس آفتاب کامل را دوست دارد؟

بله، به نوعی. چیزی که شما به دنبال آن هستید یک مکان روشن است، شاید با نور خورشید در اوایل صبح یا اواخر بعد از ظهر، اما اجتناب از آفتاب شدید (و قطعاً از نقاط کم نور اجتناب کنید).

آبیاری

در زمستان، زمانی که گیاه شما خواب است، اجازه دهید قبل از آبیاری مجدد، خاک تقریباً به طور کامل خشک شود. خیلی آسان است که در این زمان از سال با انبوهی از برگ‌های زرد رنگ در اثر آبیاری بیش از حد به پایان برسیم، پس مراقب باشید.

قوانین آبیاری

1. خاک عمدتاً مرطوب از بهار تا پاییز.

2. خاک تقریباً خشک در زمستان.

3. هرگز در هیچ زمانی خیس یا کاملاً خشک نشود.

در بهار و تابستان وقتی هوا گرم می شود. چند بار در هفته زمانی که دما بالا است به یک آبیاری و کوددهی خوب نیاز دارند، البته اگر سطح نور کمتر از آنچه در بالا توصیه کردیم باشد.

تعداد زیادی از گیاهان آپارتمانی از این قوانین پیروی می کنند و این در مورد استفانوتیس نیز صادق است. برای اکثر فصل رشد، خاک مرطوب می خواهد. نه خیس و نه خشک. از این افراط ها اجتناب کنید زیرا تقریباً تمام مشکلاتی که می توانید با این گیاهان تجربه کنید از اشتباهات آبیاری ناشی می شود.

نحوه نگهداری استفانوتیس فلریبوندا

رطوبت

برگ های مومی نسبتاً ضخیم، سخت و تقریباً آبدار هستند. به طور کلی، گیاهانی با این نوع ساختار برگ تمایل دارند تا حدی نسبت به سطوح رطوبت غیرقابل نفوذ باشند و می توانند با هر سطحی که در یک خانه معمولی یافت می شود کنار بیایند.

افرادی که می گویند این گیاهان به سطوح بالاتری از رطوبت و مه پاش مداوم نیاز دارند تا خوب عمل کنند، اشتباه است. برگ‌ها خوب به نظر می‌رسند، مهم نیست که سطح رطوبت بالا یا متوسط باشد. آنها رطوبت متوسط را تحمل میکنند.

با این حال، در تلاش برای رشد آنها در هوای بیش از حد خشک احتیاط کنید.

تغذیه

تعداد زیادی از گیاهان آپارتمانی معمولی تغذیه پراکنده را تحمل می کنند. برخی حتی با دوره‌های طولانی بدون تغذیه کاملاً خوب کنار می‌آیند. اما استفانوتیس به سرعت کلروتیک به نظر می رسد و اگر برای مدت طولانی از تغذیه آن غفلت کنید، خطوط و رنگ های زردی روی برگ ها ایجاد می کند.

از برخی جهات، این یک نشانه خوب برای تغذیه است، زیرا بسیاری از گیاهان چنین نکات واضحی را ارائه نمی دهند. سعی کنید با تغذیه حداقل یک بار در ماه در طول فصل رشد از بروز آن جلوگیری کنید. در زمستان نیازی به کوددهی نیست.

درجه حرارت

آنها در طیف وسیعی از دمای متوسط خانه به خوبی رشد خواهند کرد. اگر خوشحال هستید، گیاه شما نیز خوشحال خواهد شد. اگر کمی دقیق تر باشیم، محدوده وسیعی بین 16 درجه سانتی گراد (57 درجه فارنهایت) تا 23 درجه سانتی گراد (73 درجه فارنهایت) را مشاهده می کنید.

نکته دما
اگر نمی توانید محدوده دما را در زمستان برآورده کنید. گیاه شما هنوز هم باید خوب باشد، اما تعداد گل هایی که می گیرید احتمالا کمتر یا حتی وجود ندارد.

در طول زمستان آنها باید چند ماه استراحت کنند و این بدان معناست که دما باید خنک تر باشد. بین 10 درجه سانتیگراد (50 درجه فارنهایت) تا 16 درجه سانتیگراد (60 درجه فارنهایت) هدف قرار دهید.

این درجه حرارت در اکثر مناطق زندگی عادی نیست. بنابراین ممکن است مجبور شوید گیاه خود را به اتاقی که به ندرت گرم می شود فکر کنید. هر چند از نقاط سرد و خشکی اجتناب کنید. استفانوتیس مقاوم به سرما نیست و باید از این نوع آب و هوای سرد اجتناب کرد.

تعویض گلدان و خاک

اگرچه این گیاه یک شبکه ریشه نسبتاً بزرگ رشد می کند، ریشه های کوچک سفید خود بسیار شکننده هستند و حتی با دست زدن به ملایمت از هم می پاشند. گلدهی مکرر همچنین مستلزم آن است که گلدان کمی نیز بسته ( دهانه گلدان و عمق گلدان کوچیک باشد ) شود. در نتیجه، این گیاه آپارتمانی تمایلی به گلدان مجدد ندارد و شما مجبور نیستید بیش از هر دو یا سه سال یکبار این کار را انجام دهید.

وقتی تصمیم گرفتید همه چیز را با هم مخلوط کنید. آن را در همان ظرف بگذارید و فقط مقداری از خاک قدیمی را جدا کنید و با خاک تازه جایگزین کنید یا آن را در گلدانی یک اندازه بزرگتر منتقل کنید. صادقانه بگویم که آنها برای عملکرد خوب به گلدان های بزرگ نیاز ندارند.

مخلوط خاک باید خوب باشد و به طور ایده آل با نوعی تقویت مواد مغذی تقویت شود. همیشه می‌توانید گیاه را با کودهای NPK و مایع تقویت کنید، اما قطعاً به یک مخلوط گلدانی با کیفیت خوب نیاز دارید. اگر چیزی که دارید خیلی سنگین و متراکم است، برای کمک به زهکشی برای کمک به هوادهی خاک، مقداری شن یا پرلیت یا سنگ ریزه و یا لیکاپون به آن اضافه کنید.

نحوه نگهداری استفانوتیس فلریبوندا

تکثیر

تنها تعداد انگشت شماری از گیاهان آپارتمانی وجود دارند که از طریق بذر قابل تکثیر هستند و استفانوتیس یکی از آنهاست. اگرچه برای انجام این کار طولانی به صبر نیاز است زیرا تکمیل این فرآیند ممکن است 12 ماه طول بکشد.

پس از گلدهی، اگر خوش شانس باشید. گیاه ممکن است شروع به تولید یک یا دو غلاف بذر کند که به طور پیوسته رشد می کنند و تقریباً شبیه یک آووکادوی نارس می شوند.

نحوه نگهداری گل استفانوتیس فلریبوندا

غلاف دانه استفانوتیس در حال رسیدن

در این مرحله می توانید آن را از گیاه خارج کنید و سپس باید صبر کنید. در حالت ایده آل، آن را در مکانی گرم و با تابش مستقیم آفتاب قرار دهید. آفتاب و گرما غلاف ها را پخته و تشکیل دانه های داخل آن را به پایان می رساند.

پس از چند ماه غلاف خشک می شود و در نهایت باز می شود تا دانه ها ظاهر شوند. در این مرحله می توانید غلاف را کاملا باز کنید و بذرها را داخل آن بکارید. هر کدام دارای یک توف کرکی از مو هستند که در طبیعت با باد برخورد می‌کند و برای جوانه‌زنی به مکان‌های جدید پرتاب می‌شود.

نحوه نگهداری استفانوتیس فلریبوندا

نحوه نگهداری گل استفانوتیس فلریبوندا

دانه استفانوتیس با “پاراشوت”

مقداری بذر را با گذاشتن آنها در بالای یک گلدان یا سینی پر از کمپوست بکارید و سپس بذرها را به آرامی بپوشانید. آنها نباید خیلی عمیق باشند. آنها باید تا زمانی که جوانه بزنند مرطوب و گرم نگه داشته شوند. بنابراین بهترین زمان برای انجام این کار اواخر بهار و تابستان است که دمای هوا گرم خواهد بود. هنگامی که به اندازه کافی بزرگ شد، می توانید گیاهان را جدا کرده و به صورت جداگانه رشد دهید.

همچنین می توانید سعی کنید گیاهان جدیدی را از قلمه های ساقه ایجاد کنید. با استفاده از ساقه های جدید که بیش از یک سال سن ندارند (با استفاده از ساقه های بالغ قدیمی خیلی خوب کار نمی کند) با یک یا دو برگ در جای خود. در گلدان هایی با کمپوست تازه بکارید و مرطوب و گرم نگه دارید. من استفاده از هورمون ریشه زایی را نیز توصیه می کنم. اما حتی در این صورت، قلمه های ساقه میزان موفقیت زیادی ندارند.

سرعت رشد

استفانوتیس فلوریبوندا معمولاً وقتی در فضای باز رشد می کند سریع رشد می کند. یک گیاه در فضای باز دارای ساقه های متعدد خواهد بود که همگی رشد می کنند و برگ های جدیدی تولید می کنند بنابراین سرعت رشد سریع به نظر می رسد. در داخل خانه ممکن است فقط یک درخت انگور اصلی داشته باشید و بعید است که سطح نور آن خوب باشد. در داخل خانه در بهترین حالت رشد متوسطی دارم.

نحوه نگهداری استفانوتیس فلریبوندا

نکته رشد 1

گلها فقط با رشد جدید تشکیل می شوند. بنابراین وقتی رشد جدید شروع شد، گیاه خود را هرس کنید، اما مقداری را به حال خود رها کنید در غیر این صورت در آن سال شکوفه های جدیدی نخواهید داشت.

ارتفاع / گسترش

یک مزیت بزرگ با گیاهان این است که شما در کنترل هستید. شما ظاهر، ارتفاع و گسترش گیاه خود را تعیین می کنید.

اگر به حال خود رها شود، یک تاک منفرد در طول سالها تا 6 متر (20 فوت) رشد می کند. با این حال این یک گیاه آپارتمانی نازک و خارج از کنترل خواهد بود. درعوض، خیلی بهتر است که اجازه دهید رشد کند و ساقه ها را در اطراف حلقه یا قاب نگهدارنده بپیچید.

نکته رشد 2

ساقه‌ها سخت هستند و ساقه‌ها به شدت بالا می‌روند. اما بخش عمده‌ای از گیاه می‌تواند تا حد زیادی سنگین شود و بدون حمایت کاملاً ناپایدار باشد. مطمئن شوید که همه چیز را در حین رشد کنترل می کنید.

گل ها

به طور کلی می توان انتظار داشت که یک گیاه بالغ هر سال گل دهد، اگر به خوبی از آنها مراقبت شود. همچنین باید یک استراحت زمستانی فراهم کنید. اگر فقط گیاه خود را به روشی استاندارد رشد دهید و آن را در تمام طول سال در جای خود بگذارید، یا اصلاً جوانه نخواهید داشت یا فقط تعداد کمی از آن را خواهید داشت.

گلها معمولاً از اواخر بهار تا اواخر تابستان ظاهر می شوند و به صورت جوانه های بلند به طول حدود 3 سانتی متر شروع می شوند که به تدریج باز می شوند و به شکل ستاره ای لوله ای می شوند.

نحوه نگهداری گل استفانوتیس فلریبوندا

استفانوتیس فلوریبوندا در شکوفه کامل که گل های لوله ای شکل را به نمایش می گذارد

نحوه نگهداری استفانوتیس فلریبوندا

در ابتدا با رایحه بسیار زیاد، هر کدام چند روز ماندگاری دارند، در نقاط سردتر بیشتر ماندگاری دارند، قبل از اینکه به تدریج شروع به محو شدن و زرد شدن کنند. عطر عمیق و سنگین با افزایش زردی شروع به ترش می کند. برخی از افراد در این مرحله واقعاً از عطر خوششان نمی آید. بنابراین در صورت نیاز می توانید گل های در حال مرگ را در این مرحله بردارید.

این گیاه تعداد زیادی جوانه تولید می کند و همه آنها به یکباره باز نمی شوند. بنابراین اگرچه هر گل منفرد نسبتاً زودگذر است. آنها در مدت طولانی‌تری باز می‌شوند، به این معنی که می‌توانید تا یک ماه از آنها لذت ببرید. وقتی گلدهی تمام شد آنها را بردارید یا اگر می خواهید ببینید غلاف بذر تشکیل می شود آنها را رها کنید.

آیا استفانوتیس در اطراف حیوانات خانگی ایمن است؟

هیچ اثر سمی در نتیجه خوردن قسمت هایی از این گیاه آپارتمانی توسط افراد یا حیوانات خانگی گزارش نشده است. با این حال، مانند همیشه، توصیه می کنیم که حیوانات خانگی و کودکان را از بازی با گیاهان داخل خانه منع کنید.

دوره استراحت زمستانی

برخی از گیاهان آپارتمانی عاشق کاهش سرعت، بهبودی و آماده‌سازی خود برای فصل رشد بعدی هستند. استفانوتیس در این لیست قرار می‌گیرد و اگر بگذارید استراحت کند واقعاً سپاسگزار خواهد بود. اگر این کار را انجام دهید، پس شانس بسیار بیشتری برای تکرار گلدهی وجود دارد.

مدت زمان استراحت چقدر باید باشد؟

پس از چند ماه استراحت می تواند به جایی که قبلا رشد کرده بود برگردد. پس از رسیدن کامل بهار، فعالیت های معمول باید به تدریج از سر گرفته شود و دستورالعمل های مراقبت عادی باید دنبال شود.

برای فراهم کردن استراحت زمستانی، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را به یک اتاق خنک منتقل کنید که دمای آن در حدود 10 درجه سانتیگراد (50 درجه فارنهایت) تا 16 درجه سانتیگراد (60 درجه فارنهایت) باشد. تغذیه را به طور کامل متوقف کنید. نور و آب کمتر نیز مفید است، اگرچه در طول دوره استراحت همچنان به مقداری نیاز دارد.

چیز دیگری مد نظر دارید؟

اگر بتوانید الزامات مراقبت اولیه را برآورده کنید، استفانوتیس سر و صدا ایجاد نمی کند و با خوشحالی در پس زمینه ترکیب می شود. این باعث می شود که به راحتی از آن چشم پوشی شود و گیاه به سرعت زیر گرد و غبار پوشیده شود. اگرچه مضر نیست، می تواند رشد را کاهش دهد و آفات را تشویق کند، بنابراین مطمئن شوید که به طور منظم آن را تمیز کنید. اگر نکاتی را برای این موضوع می خواهید، مقاله ما را در مورد نحوه تمیز کردن گیاهان آپارتمانی بررسی کنید.

چگونه از Stephanotis Recap مراقبت کنیم

نور متوسط تا روشن

نور خوب برای شکوفایی مجدد گیاه شما ضروری است. آفتاب شدید ظهر می تواند مضر باشد. از این کار اجتناب کنید، اما آفتاب در صبح و اواخر بعد از ظهر خوب است.

آبیاری متوسط

نور زیاد و دمای گرم به این معنی است که می توانید هفته ای یک یا شاید دو بار آبیاری کنید. در زمستان یا زمانی که دما عموماً سردتر است به مقدار بسیار کمتری نیاز است.

درجه حرارت

درجه حرارت طلایی مورد نیاز است. اتاق های گرم بین 16 درجه سانتیگراد (57 درجه فارنهایت) – 23 درجه سانتیگراد (73 درجه فارنهایت). بدون گرما و سرمای بیش از حد. در زمستان زمانی که گیاه در حال استراحت است به دمای خنک‌تر نیاز است.

تغذیه

سعی کنید ماهی یک بار کود بدهید. در زمستان نیازی نیست.

مشکلات استفانوتیس

یاس ماداگاسکار گل نمی دهد!

چگونه استفانوتیس را شکوفا کنید؟

بهترین شانس برای شکوفه دادن این است که یک دوره استراحت زمستانی برای آن فراهم کنید و سپس وقتی فصل رشد دوباره شروع شد، مطمئن شوید که آن را در فضای گرم و با نور خوب قرار می دهید.

گیاهان جدید چندین سال طول می کشد تا اولین دسته از شکوفه های خود را تولید کنند. گیاهانی که در گلدان های بسیار کوچک رشد می کنند یا به ندرت تغذیه می شوند نیز احتمال گلدهی کمتری دارند.

چرا گل های استفانوتیس من می ریزند؟

خشن بودن با آن یا تغییرات سریع در محیط می تواند گیاه شما را به قدری آزار دهد که جوانه های باز نشده اش را با انزجار روی زمین پرتاب کند. آنها معمولاً تا حدودی در برابر تغییر تحمل می کنند، اما سعی کنید آن را به حداقل برسانید.

آبیاری بیش از حد یا کم آبی و هوای بیش از حد خشک می تواند به راحتی باعث سقوط جوانه ها شود، بنابراین تمام قوانین بالا را دنبال کنید.

چرا برگ های استفانوتیس من زرد می شوند؟

متأسفانه چندین چیز می تواند باعث این امر شود. همچنین دشوار است که به راحتی بفهمیم مشکل چیست زیرا گیاه واقعاً تمام برگ های خود را نگه می دارد و تمایلی به رها کردن آنها ندارد.

شما باید مراقبت های اخیری را که ارائه کرده اید ارزیابی کنید و سعی کنید آنچه را که اتفاق افتاده است بررسی کنید. وقت آن است که کلاه کارآگاهی خود را به سر بگذارید و سرنخ ها را مطالعه کنیم. لیستی از چیزهایی که می توانند باعث زرد شدن شوند (به احتمال زیاد) در زیر آمده است.

نحوه نگهداری گل استفانوتیس فلریبوندا

زرد شدن برگها در گیاه آپارتمانی استفانوتیس

آبیاری بیش از حد

این یک اشتباه معمولی است که اگر خاک به طور مرتب خیلی مرطوب باشد باعث زرد شدن برگ ها می شود. اگر آبیاری بیش از حد بسیار بد باشد، ممکن است ریشه ها نیز پوسیده شوند.

در زیر عکسی از ریشه های گیاهی است که بیش از حد آبیاری شده است. آنها باید سفید و جامد باشند، اما می توانید ریشه های قهوه ای رنگی را در سمت چپ عکس ببینید. خاک نیز به وضوح خیس شده است.

نحوه نگهداری گل استفانوتیس فلریبوندا

زیر آب رفتن

احتمال پژمردگی گیاه شما قبل از ظاهر شدن زردی بسیار بیشتر است. هنوز هم این اتفاق می افتد، اگرچه پس از کمبود طولانی مدت آب، دوباره نکته کلیدی در اینجا این است که مراقب باشید.

عدم تغذیه

اینها می توانند گیاهان گرسنه باشند و اگر به اندازه کافی تغذیه نشوند، کمبود ویتامین خود را از طریق برگ های زرد بیمار به شما نشان می دهند. کل برگ یک رنگ سبز مایل به زرد خواهد بود، بدون اینکه کل برگ زرد باشد. به دفعات بیشتر غذا بدهید، اما بیشتر از مقدار توصیه شده که در دستورالعمل ذکر شده است، ندهید. اگر چندین سال است که گلدان را تغییر نداده اید، می توانید این کار را امتحان کنید.

آفات

برخی از آفات باعث ضعیف شدن گیاه شده و باعث ایجاد لکه ها و لکه های مختلف روی برگ ها می شود. به عنوان مثال تریپس. زرد شدن هر چند تصادفی و در الگوهای غیرقابل پیش بینی خواهد بود.

زرد شدن تکه تکه و تصادفی است که در آن حشرات به سلول های برگ آسیب رسانده تا تغذیه خود را دریافت کنند. همچنین می توانید چندین مورد از حشرات را روی برگ مشاهده کنید. آلودگی باید درمان شود وگرنه کل گیاه در نهایت تسلیم می شود.

عکس برای نشان دادن آسیب های ناشی از حشرات خاص.

نحوه نگهداری گل استفانوتیس فلریبوندا

برگ های پژمرده و استفانوتیس کم پشت

نحوه نگهداری استفانوتیس فلریبوندا

سن

برای اکثر گیاهان آپارتمانی، برگهای زرد پیرتر قابل انتظار است و البته استفانوتیس نیز تفاوتی ندارد. اما در طول سال گذشته معدن تنها یک برگ را در این راه از دست داده است. آنها اغلب برگها را نمی ریزند، بنابراین اگر زیاد اتفاق می افتد، لیست بالا را دوباره مرور کنید.

استفانوتیس من در حال مرگ است!

اگرچه این گیاه می‌تواند یک گیاه آپارتمانی مزخرف باشد، اما به ندرت تسلیم می‌شود و ناگهان می‌میرد. درمان ضعیف معمولاً باعث کاهش تدریجی سلامت می شود. بنابراین اگر گیاه شما به طور ناگهانی شبیه به عکس بالا به نظر برسد، علت آن احتمالا یکی از دو علت است.

دمای خیلی سرد

اینها گیاهان آپارتمانی مقاومی نیستند و سرمای بیش از حد زیر 7 درجه سانتیگراد (45 درجه فارنهایت) به سرعت به گیاه شما آسیب می رساند. هر چه سردتر باشد احتمال بهبودی آن کمتر است.

آبیاری بیش از حد

آبیاری بیش از حد تدریجی و کمتر جدی باعث زرد شدن برگها می شود. اگر آبیاری بیش از حد شدید و ناگهانی باشد، مثلاً اگر ریشه ها تقریباً به طور کامل در آب غوطه ور شده باشند، این اتفاق می تواند ظرف یک یا دو روز رخ دهد زیرا ریشه ها از اکسیژن گرسنگی می گیرند.

جهت خرید انواع کودهای تقویتی کلیک کنید

سایت رسمی والگرو ایتالیا

دیدگاهتان را بنویسید