علت پوسیدگی ریشه گیاهان

درمان پوسیدگی ریشه برای گیاهان، درختان و درختچه های باغ

در حالی که بسیاری از مردم هم در مورد پوسیدگی ریشه در گیاهان آپارتمانی شنیده‌اند و هم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، اکثر آنها نمی‌دانند که این بیماری می‌تواند تأثیر نامطلوبی بر گیاهان باغچه در فضای باز، از جمله درختچه‌ها و درختان داشته باشد. کسب اطلاعات بیشتر در مورد علت پوسیدگی ریشه و چگونگی جستجوی علائم اولیه پوسیدگی ریشه در گیاهان باغی، کمک زیادی به درمان آن خواهد کرد.

Root Rot چیست؟

پوسیدگی ریشه بیماری است که به ریشه گیاهان در حال رشد در خاک مرطوب حمله می کند. از آنجایی که بیماری از طریق خاک پخش می شود، تنها راه حل پوسیدگی ریشه برای گیاهان باغی، حذف و از بین بردن گیاه است. با این حال، اگر می‌خواهید یک گیاه ارزشمند را نجات دهید، می‌توانید این اقدامات اصلاحی را امتحان کنید.

خاک را تا حد امکان خشک نگه دارید. گیاه را آبیاری نکنید مگر اینکه خاک تقریباً کاملاً خشک شده باشد. خاک را عقب بکشید تا رطوبت از خاک تبخیر شود. علت پوسیدگی ریشه یک قارچ است. گونه های قارچ Pythium، Phytophthora، Rhizoctonia یا Fusarium مقصران معمول هستند. این قارچ‌ها در خاک مرطوب رشد می‌کنند و شما می‌توانید هنگام پیوند گیاهان بیمار، آنها را از یک قسمت باغ به قسمت دیگر منتقل کنید.

شناسایی پوسیدگی ریشه

وقتی نوبت به شناسایی پوسیدگی ریشه می رسد.به گیاهان نگاه کنید. گیاهان دارای پوسیدگی ریشه نمی توانند رطوبت و مواد غذایی را از خاک به خوبی جذب کنند. گیاهان اغلب شبیه گیاهانی هستند که از خشکی و استرس و کمبود مواد معدنی رنج می برند.

علائم پوسیدگی ریشه در گیاهان باغی عبارتند از : رشد کوتاه، پژمرده شدن و تغییر رنگ برگها. شاخ و برگ و شاخساره ها از بین می روند و کل گیاه به زودی می میرد.

اگر گیاهی را که دچار پوسیدگی ریشه شده است بالا بکشید، می بینید که ریشه ها به جای سفت و سفید، قهوه ای و نرم هستند.

درختان دارای پوسیدگی ریشه دچار شانکر می شوند، شیره مایل به قرمز یا سیاه ترشح می کنند و گاهی اوقات رگه های عمودی تیره ایجاد می کنند.

مطالب راجع به شانکر درختان کلیک کنید

درمان پوسیدگی ریشه

بهترین درمان پوسیدگی ریشه برای گیاهان باغی پیشگیری است. با پر کردن قسمت‌های پایین باغ و اصلاح خاک با مواد آلی به طوری که آزادانه زهکشی کند از پوسیدگی ریشه جلوگیری کنید. اگر نمی توانید زهکشی را بهبود ببخشید، از تخت های مرتفع پر از خاک با زهکش خوب استفاده کنید. مراقبت از آبیاری بیش از حد گیاهان باغ نیز کمک کننده خواهد بود.

قارچ کش های شیمیایی و عوامل بیولوژیکی وجود دارند که به عنوان درمان بیماری پوسیدگی ریشه برچسب گذاری شده اند. با این حال، شما نباید از این محصولات استفاده کنید مگر اینکه بدانید کدام قارچ باعث این مشکل شده است.

علت پوسیدگی ریشه گیاهان

برای اطلاعات در مورد نحوه شناسایی قارچ با عامل ترویج کشاورزی محلی خود تماس بگیرید. هنگامی که بدانید کدام قارچ را درمان می کنید، عامل ترویج کشاورزی شما می تواند محصولی را برای درمان آن قارچ خاص توصیه کند. قارچ کش ها مواد شیمیایی سمی هستند که باید با احتیاط استفاده شوند. برچسب را بخوانید و دستورالعمل ها را دقیقا دنبال کنید. آنها را در ظرف اصلی و دور از دسترس کودکان نگهداری کنید. حتی زمانی که تمام اقدامات احتیاطی در باغ انجام می شود، پوسیدگی ریشه ممکن است گاهی اوقات به یک مشکل تبدیل شود. با این حال، اگر به علائم پوسیدگی ریشه در گیاهان باغ توجه کنید، شانس بیشتری برای نجات گیاهان خود خواهید داشت.

توجه: هر گونه توصیه در مورد استفاده از مواد شیمیایی فقط برای اهداف اطلاعاتی است. کنترل شیمیایی تنها باید به عنوان آخرین راه حل مورد استفاده قرار گیرد، زیرا روش های ارگانیک ایمن تر و سازگارتر با محیط زیست هستند.

سایت رسمی گرومور آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید