شرایط نگهداری گل پیله آ – Pilea cadierei

شرایط نگهداری گل پیله آ

پیله آ یک گیاه راحت خانگی است که تا زمانی که گیاه Pilea cadierei آب و نور آفتاب مورد نظر خود را بدست آورد .

برای سالهای آینده نیز به عنوان یک گیاه خیره کننده به باغ داخلی شما ادامه خواهد داد.

این برگ بوته ای و عریض که با نقوش نقره ای مشخص شده است.

این گیاه بومی چین و ویتنام است که به عنوان یک گیاه خانگی فوق العاده عمل می کند.

حقایق
مبدا: شمال آفریقا.
نام ها: کارخانه آلومینیوم (رایج). Pilea Cadierei (گیاه شناسی / علمی).
حداکثر رشد (تقریباً): قد 1 – 2 فوت
سمی برای حیوانات خانگی: برای گربه ها و سگ ها سمی است.

با وجود گیاهان آلیمینوم ، طبیعت آسان و فاقد هر گونه مشکل واقعی رشد ، تا چهار سال قبل از مرگ از ظرف خود در برگهای نقره و سبز بیرون می رود. برگها به طور معمول چمباتمه ای و پهن هستند ، طول آنها تا 12 اینچ (30 سانتی متر) و عرض آنها تا 8 اینچ (21 سانتی متر) است.

سیستم ریشه گسترده است و در صورت نیاز به فضای بیشتر ، ظروف را می شکند. این سیستم ریشه باید به صورت سالیانه رعایت شود تا قبل از شکستن گلدان دوباره گلدان تهیه شود.

شکل ظاهری:

برگهای فردی از زمین به اندازه استاندارد خود رشد می کنند و به صورت چتر منشعب می شوند. این برگها زیبایی گیاه است. نقش و نگار نقره ای روی هر برگ منحصر به فرد است, ملیله زیبایی از اشکال مختلف روی گیاه کلی ایجاد می کند.

موارد نادری وجود دارد که یکی از این گیاهان واقعاً گل می دهد ، اما این گلها کوچک و ساده به نظر می رسند. ساقه ها باید در بهار به نصف طول خود اصلاح شوند تا رشد سالم و ادامه دار را تشویق کنند.

گلدهی و هرس:

این گیاه طبق قاعده خاصی گل نمی دهد. با این حال ، تشویق رشد سالم برگ نیاز به هرس سالانه به نیمی از طول طبیعی ساقه دارد. این کار گیاه را به ادامه تولید برگ با سرعت سالم ترغیب می کند و از ریسک شدن بیش از حد گیاه جلوگیری می کند.

در صورت شکوفه دادن گیاه ، گلها را از جوانه ها خرج کنید. آنها برای گیاه اتلاف انرژی هستند.

شرایط نگهداری پیله آ

شرایط نگهداری گل پیله آ – Pilea cadierei

مراقبت از گیاه آلومینیوم

دما: Pilea cadierei به دمای سالیانه بین 60-75 ºF (15-23 ºC) نیاز دارد. این می تواند مدت زمان کوتاه خارج از این محدوده دما را تحمل کند ، اما ادامه قرار گرفتن در معرض گیاه باعث از بین رفتن آن می شود.

نور:

این گیاه حداقل به چهار ساعت نور خورشید غیرمستقیم اما درخشان در روز نیاز دارد. اجازه ندهید این گیاه در معرض تابش بیش از حد نور مستقیم خورشید باشد. آفتاب زیاد باعث سوختن برگها و قهوه ای شدن قسمتهای سبز می شود.

آبیاری:

گیاه آلومینیوم در فصول مختلف سال باید به طور متفاوتی آبیاری شود. در طول بهار و تابستان ، ربع بالای این خاک باید مرطوب نگه داشته شود. در طول پاییز و زمستان ، قبل از آبیاری مجدد ، اجازه دهید ربع بالای خاک خشک شود. اجازه ندهید آب در بشقاب زیر گیاه بماند.

خاک:

این گیاه یک مخلوط خاک شنی را برای زندگی ترجیح می دهد. یک قسمت شن تمیز (یا پرلیت) را با دو قسمت ذغال سنگ نارس ترکیب کنید تا محتوای خاک مورد نیاز برای ادامه سلامتی فراهم شود.

گلدان مجدد:

تراکم ریشه Pilea cadierei را هر بهار بررسی کنید. اگر ریشه ها بیش از حد متراکم می شوند ، گیاه را به گلدان بزرگتر پیوند دهید. اگر این کار را نکنید ، سیستم ریشه ظرف را می شکند تا فضای بیشتری برای رشد پیدا کند.

رطوبت:

رطوبت طبیعی هوا باعث خوشحالی این گیاه می شود. اگر خانه شما در طول زمستان بیش از حد خشک است ، برگها را یک روز در میان با آب ساده غبارآلود کنید.

تکثیر:

این گیاه از طریق قلمه زدن تکثیر می شود. قلمه ها را در اوایل بهار بگیرید. به آنها اجازه دهید به مدت یک هفته یا تا زمان تشکیل ریشه در منبع آب استراحت کنند. سپس به ظرف مخلوط خاک شنی خود پیوند بزنید.

شرایط نگهداری گل پیله آ

شرایط نگهداری گل پیله آ – Pilea cadierei

مشکلات معمول:

اشکالات گهگاه قسمتهای سبز برگها را می خورند. مراقب حشرات باشید و در صورت لزوم آنها را از بین ببرید.

بیماری بلایت (بیماری گیاهی) می تواند گاهگاهی در گیاه ایجاد شود. معمولاً از یک برگ شروع می شود و قهوه ای و پوسیده می شود. این ساقه را از گیاه خارج کنید تا از انتشار آن به کل گیاه جلوگیری کند.

برگهایی که بیش از حد در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار گرفته اند ، آفتاب سوختگی پیدا کرده و زرد می شوند. برگهای آفتاب سوخته را از گیاه کوتاه کرده و بلافاصله گیاه را به مکان سایه دار منتقل کنید.

جهت خرید پک کامل کود برای این گیاه کلیک نمائید

سایت رسمی والاگرو ایتالیا

دیدگاهتان را بنویسید