شرایط نگهداری گل پنتاس – Pentas

نگهداری پنتاس - Pentas

پنتاس یکی از بهترین گیاهان جذب کننده گرده افشان در اطراف است. این گل در تمام تابستان شکوفا می شود . حتی در گرمترین شرایط آب و هوایی. خوشه های بزرگ شکوفه های ستاره ای روی پنتا ها مکان استراحت مناسب برای پروانه ها . مرغ مگس خوار و زنبورهای عسل هستند.

این گیاه هم در زمین و هم در ظروف به خوبی رشد می کند و حتی در صورت وجود نور کافی گیاه خانگی خوبی ایجاد می کند.

نام جنس : پنتاس لانسولاتا

نور : آفتاب

نوع گیاه : چند ساله

قد : 1 تا 3 فوت 3 تا 8 فوت

عرض : از 12 اینچ تا 4 فوت

رنگ گل : قرمز بنفش صورتی سفید

رنگ شاخ و برگ : سبز آبی

ویژگی های فصل : تابستان شکوفه

ویژگی های خاص : نگهداری کم باعث جذب پرندگان خوب برای گلدان و باغچه می شود

تکثیر : قلمه برگ , برگ قلمه ساقه

شرایط نگهداری گل پنتاس – Pentas

ترکیبات رنگی

گیاهان پنتاس در بیشتر مناطق آب و هوایی یک ساله هستند اما می توانند در مناطق گرمسیری چند ساله باشند. عادت کلی این گیاهان شسته و رفته و جمع و جور است. اگر گیاهان بیش از حد طولانی و چوبی هستند ، آنها را قطع کنید. گیاهان خود را جوان می کنند. همچنین می توانید با تشویق گیاهان جوانه هایی که جوان هستند ، از رشد بیش از حد جلوگیری کنید تا شاخه های کم شاخه را تشویق کند.

گلهای پنتاس به صورت دسته ای در انتهای تمام نقاط رشد قرار دارند و باعث ایجاد لنت های فرود برای گرده افشان ها می شوند. شکوفه ها در سایه های صورتی ، سفید ، قرمز و اسطوخودوس وجود دارند. گیاهان را سربسته نگه دارید و شکوفه های خراب را از بین ببرید تا تولید مثل دائمی گلها را تشویق کنید.

مراقبت های پنتاس

به طور کلی ، پنتا ها بسیار کم نگهداری می شوند و پرورش آنها در هر محیط باغی آسان است. واریته های جدید مقاومت به بیماری را بهبود بخشیده ، عادات جمع و جورتری دارند و از تنوع جدیدی برای انتخاب برخوردار هستند. در حالی که پنتا ها با مشکلات زیادی مواجه نیستند ، بزرگترین مسئله می تواند شته ها یا کنه های عنکبوتی باشد. مراقب این موارد باشید (مخصوصاً در گرمای تابستان) و حتماً در اولین نشانه های بروز مشکل از آنها مراقبت کنید.

ماده دفع کننده حشرات دوستدار محیط زیست مادر طبیعت تایید می کند.

پنتا ها ترجیح می دهند در آفتاب کامل و در خاک مرطوب و زهکشی شده کاشته شوند. پنتاس به سرعت خشک خواهد شد ، بنابراین در طول دوره خشکی به آنها آب اضافی بدهید. برای ادامه تولید گل ، ماهیانه به پنتاس یک دوز کود بدهید.

جهت خرید کود گلدهی گروفلان آمریکا کلیک نمائید 

سایت رسمی گرومور آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید