شرایط نگهداری گل شامادورا – Chamaedorea Elegans (Parlor Palm)

شرایط نگهداری گل شامادورا - Chamaedorea Elegans (Parlor Palm)

Chamaedorea Elegans یا Pallor Palms

حس گرمسیری را در داخل خانه شما به ارمغان می آورد. با شاخ و برگ های همیشه سبز خود که با نور کم و دمای پایین سازگار است اما هنوز هم باشکوه ترین درختچه نخل مانند را در داخل خانه تولید می کند.

این بومی جنگل های عمیق برزیل که در دوران ویکتوریا برای دکوراسیون داخلی محبوب ساخته شده است. به توجه کمی نیاز دارد و بنابراین تبدیل به هم اتاقی دوستانه و کم هزینه شما خواهد شد. با برگچه های پر مانند به ارتفاع متوسط بین 130 سانتی متر تا 200 سانتی متر رشد می کند تا در تابستان که نور کافی وجود دارد گل های زرد با شکوه تولید کند.

برای مراقبت از Chamaedorea Elegans (نخل پارلور)، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

بعد از دو هفته یکبار آبیاری کنید که خاک به اندازه کافی تخلیه شود و لایه رویی شروع به خشک شدن کند.
نور آفتاب روشن اما غیر مستقیم را ترجیح می دهد.
به خاک شنی متخلخل با ترکیب مواد مغذی کم و pH قلیایی نیاز دارد.
آن را بین 64 درجه فارنهایت (18 درجه سانتیگراد) و 75 درجه فارنهایت (23.8 درجه سانتیگراد) نگه دارید.

Chamaedorea Elegans گیاهی نسبتا بخشنده است که با غفلت کوچک بدون اینکه زمان و انرژی زیادی از شما بخواهد زندگی می کند.

با این حال، اگر می خواهید بوته ای زیبا و سرسبز و همیشه سبز در داخل خانه داشته باشید. باید به جزئیات جزئی خاصی در مورد مراقبت از کف دست خود توجه کنید.

دستورالعمل های مراقبت اولیه برای Chamaedorea Elegans (Parlour Palms)

آبیاری

هفته ای یکبار یا حتی بعد از دو هفته آبیاری کنید. آبیاری به میزان نور و دمای اطراف گیاه بستگی دارد. برخلاف بسیاری از گیاهان دیگر. Chamaedorea Elegans از خشکسالی بیشتر از آبیاری بیش از حد استقبال می کند. بنابراین باید قبل از جلسه آبیاری بعدی اجازه دهید لایه رویی مخلوط گلدان خشک شود.

نوع خاک مورد استفاده برای گلدان روی رفتار آبیاری شما تأثیر می گذارد. از آنجایی که Chamaedorea Elegans خاک شنی و متخلخل را ترجیح می دهد. آبیاری مکرر برای مرطوب نگه داشتن ناحیه اطراف ریشه ضروری است. خوشبختانه، این گیاه به خاک سوء تغذیه اهمیتی نمی دهد، به این معنی که خاک متخلخل بر نیازهای تغذیه ای ریشه تأثیر نمی گذارد.

 

شرایط نگهداری گل شامادورا - Chamaedorea Elegans (Parlor Palm)

شرایط نگهداری گل شامادورا – Chamaedorea Elegans (Parlor Palm)

دفعات و مقدار آبیاری را در زمستان کاهش دهید تا خاک خیس نشود. کاهش تبخیر و فاز خواب گیاه نیاز به آب زیاد را از بین می برد. به یاد داشته باشید، اگر در این فصل آبیاری کنترل نشود. احتمال پوسیدگی ریشه افزایش می یابد.

نور بر مقدار آبی که Chamaedorea Elegans نیاز دارد تأثیر می گذارد. اگر گیاه در موقعیتی قرار گیرد که نور مستقیم را دریافت کند. تعرق زیادی اتفاق می افتد. برخلاف بسیاری از گیاهانی که میزان مصرف آب آن ها بر اساس دما و نه روشنایی اطراف خانه تعیین می شود. این پدیده بسیار منحصر به فرد است. نور روشن باعث تحریک گلدهی نیز می شود، به این معنی که در فصل گلدهی باید گیاه را بیشتر آبیاری کنید.

Chamaedorea Elegans در طول تابستان به آبیاری متوسط ​​تا کم نیاز دارد. اگر گیاه را در یک نقطه روشن قرار داده اید. باید میزان آبیاری را افزایش دهید. به خاطر داشته باشید که برای جلوگیری از پوسیدگی ریشه از آبیاری بیش از حد خودداری کنید.

رطوبت

Chamaedorea Elegans انعطاف پذیر است و هوای خشک داخل خانه را تحمل می کند. با این حال، نگه داشتن برگها همیشه سبز. ظاهری تازه و عاری از آفات نیاز به رطوبت نسبی دارد. ایده این است که از جنگل‌های بارانی مرطوب استوایی تقلید کنید و در عین حال از رطوبت زیاد که باعث عفونت‌های قارچی می‌شود اجتناب کنید.

 

شرایط نگهداری گل شامادورا - Chamaedorea Elegans (Parlor Palm)

شرایط نگهداری گل شامادورا – Chamaedorea Elegans (Parlor Palm)

این گونه هوای گرم را دوست دارد و اگر مه پاشی با استفاده از آب سرد منفی انجام شود. واکنش نشان می دهد. توصیه می شود هنگام مه پاش از آب گرم استفاده کنید تا از ضربه زدن به برگ ها و آسیب بیشتر جلوگیری شود. گهگاهی. حدود دو یا سه بار در هفته، برگها را مه پاش کنید.

رطوبت برای سبز و شاداب نگه داشتن برگ ها بسیار مهم است. با این حال، نقش مهمی در حذف گرد و غبار از برگ ها دارد و ظرفیت آنها را برای فیلتر کردن ناخالصی ها از هوا افزایش می دهد. برگ های تمیز همچنین جذب نور را افزایش می دهد، رشد شاخ و برگ و سلامت کلی گیاه شما را افزایش می دهد.

Chamaedorea Elegans دوست دارد با گیاهان دیگر گروه شود یا در بوته رشد کند. این تمرین رطوبت موجود در اطراف برگ ها را افزایش می دهد. این بدان معنی است که مقدار مه پاش مورد نیاز به تعداد Chamaedorea Elegans که با هم رشد می کنند بستگی دارد.

از دیگر ترفندهای مورد استفاده برای بهبود رطوبت اطراف برگ ها می توان به استفاده از مرطوب کننده یا ظرف سنگ ریزه با آب اشاره کرد. این دو ترفند به تبخیر طبیعی اجازه می دهد تا رطوبت هوای کافی را برای حمایت از رشد قوی فراهم کند. رنگ قهوه ای در نوک برگ ها نشان می دهد که گیاه رطوبت مناسبی را دریافت نمی کند. این شرایط باعث می شود که در نهایت کل گیاه پژمرده شود.

Chamaedorea Elegans می تواند در هوای خشک داخل خانه زنده بماند، اما در بوته های همیشه سبز رشد نمی کند. می تواند حتی در فضای باز در زیستگاه طبیعی خود بزرگتر شود. برای افزایش رطوبت از یک مرطوب کننده یا سینی سنگریزه در پایه گیاه استفاده کنید.

گیاه را از سیستم های AC ( کولر ) دور نگه دارید و مراقب رنگ قهوه ای اطراف نوک برگ ها باشید که نشان دهنده این است که گیاه رطوبت کافی دریافت نمی کند.

خاک

Chamaedorea Elegans تا زمانی که خاک به خوبی زهکشی می کند و مقداری مواد مغذی برای ریشه داشته باشد، نسبت به خاکی که در آن کاشته می شود، حساس نیست. با این حال، یک Chamaedorea Elegans پررونق به ماسه متخلخل. پرسه زدن یا خاک رسی نیاز دارد. خاک باید در pH بین 5.1-7.5 باشد.

بهترین مخلوط گلدانی برای نخل های سالنی، مخلوطی بر پایه پیت است. نکته اصلی باید این باشد که مخلوطی سریع و با زهکشی خوب تهیه کنید. خاک طبیعی گلدان را می توان تا زمانی که با ماسه یا هوموس برای افزایش زهکشی افزوده شود، استفاده کرد.

اقداماتی را برای حفظ سلامت خوب خاک خود انجام دهید. برخی از این اقدامات شامل استفاده از آب مقطر یا فیلتر شده برای جلوگیری از آلودگی شیمیایی در طولانی مدت است. عدم توانایی خاک در زهکشی نیز باعث تجمع مواد شیمیایی می شود و هم به pH و هم به ترکیب غذایی خاک آسیب می رساند.

کوددهی بر کیفیت مخلوط گلدان شما تأثیر می گذارد. از کمپوست طبیعی یا هوموس برای افزایش زهکشی و حفظ کیفیت خاک خود استفاده کنید. کود مایع و رقیق شده نیز خاک را از تجمع مواد شیمیایی و آسیب های احتمالی محافظت می کند.

هنگام کاشت گلدان Chamaedorea Elegans از خاک متخلخل و بدون چربی استفاده کنید. PH و زهکشی را برای محافظت از خاک در برابر رطوبت کنترل کنید. برای حفظ یکپارچگی خاک خود از فلوراید زیاد در آب یا کودهای شیمیایی خودداری کنید.

نور

نور یک نمونه و تأثیر قابل توجهی روی شامادورا الگانس دارد. ظاهر و شخصیت گیاه را فوراً تغییر می دهد. فقدان نور نتایج بسیار قابل توجهی از جمله تاخیر یا کاهش گلدهی را به همراه دارد.

نخل های سالنی نور روشن اما غیر مستقیم را در طول زندگی خود ترجیح می دهند. چنین نورپردازی باعث رشد قوی شاخ و برگ می شود و سرعت بلوغ را افزایش می دهد. نور روشن همچنین گلدهی را تحریک می کند و در نتیجه یک گیاه باشکوه در داخل خانه یا حیاط شما ایجاد می شود.

نور کم گیاه را از بین نمی برد. به این معنی که هنوز می تواند در گوشه ای از خانه رشد کند. با این حال، باید برای رشد آهسته و کاهش گلدهی آماده باشید. درخشندگی رنگ سبز روی برگ ها نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

آفتاب شدید و مستقیم برگ ها را می سوزاند و در نتیجه پژمرده می شود. از دیگر خطرات مرتبط با نور مستقیم و شدید آفتاب می توان به کاهش رطوبت و خشکی برگ ها اشاره کرد. با این حال، اجازه دهید گیاه حتی در تابستان از آفتاب صبح و عصر لذت ببرد.

Chamaedorea Elegans عاشق خورشید درخشان اما غیرمستقیم، به خصوص در مرحله گلدهی است. درخشش روشن با افزایش نیاز به آب همراه است و در نتیجه خاک تشنه می شود. در حالی که هنوز در نور کم رشد می کند، رشد آن متوقف می شود.

درجه حرارت

گیاهان Chamaedorea Elegans به دمای ارائه شده در داخل خانه حساس هستند. این گیاه به دمای دائمی گرم نیاز دارد و توضیح می دهد که چرا در طول سال در داخل خانه رشد می کند. بهترین محدوده دما بین 65 درجه فارنهایت (18.3 درجه سانتیگراد) و 75 درجه فارنهایت (23.8 درجه سانتیگراد) است.

به طور طبیعی دما در فصول مختلف و در طول شب در نوسان خواهد بود. تا زمانی که نوسان طولانی نباشد، کف دست‌های سالنی می‌توانند تا 50 درجه فارنهایت (10 درجه سانتیگراد) و تا 85 درجه فارنهایت (29.4 درجه سانتیگراد) دما داشته باشند.

به یاد داشته باشید که سایر عوامل رشد مانند آبیاری و رطوبت را بر اساس دمای غالب تنظیم کنید.

شرایط نگهداری گل شامادورا

کشش و نشتی پنجره ها می تواند دمای اطراف گیاه را تغییر دهد. گیاه را در فصل زمستان از درها و پنجره‌های نشتی دور نگه دارید تا از باد سرد محافظت کنید. همچنین باید آن را از مجاری تهویه مطبوع و فن ها دور نگه دارید.

بهترین اندازه گیری دما برای گیاه نخل سالنی شما راحتی شماست. اگر در محیط راحت هستید، گیاه نیز راحت خواهد بود. در حالی که می تواند هم دمای انجماد و هم دمای سوزان را تحمل کند. تغییر نباید خیلی شدید باشد.

دستورالعمل های مراقبت پیشرفته برای گیاهان Chamaedorea Elegans

گیاهان Chamaedorea Elegans جادویی را پنهان می کنند تا برای کسانی که بهترین مراقبت را ارائه می دهند آشکار شود. به عنوان مثال، شدت رنگ سبز روی برگ ها و استحکام گل های آن به لمس های کوچکی که هنگام مراقبت از گیاه انجام می دهید بستگی دارد.

در اینجا روش های مراقبت پیشرفته ای وجود دارد که تأثیر عمیقی بر زیبایی گیاه نخل سالنی شما خواهد داشت.

لقاح

گیاهان Chamaedorea Elegans تغذیه کننده سنگینی نیستند و با حداقل کوددهی زنده می مانند. نیاز به خاک متخلخل نشانگر این است که گیاه به غذای زیادی نیاز ندارد. با این حال، یک بار در ماه از کود استفاده کنید تا گیاه در حالت کامل بماند.

تغذیه بیش از حد باعث ایجاد مشکلاتی برای گیاه شما می شود، به خصوص به دلیل هدر دادن کود. برای تامین شرایط نوری مورد نیاز گیاه، بهترین روال استفاده از کمپوست یا هوموس در مخلوط گلدان است. آزادسازی آهسته و سالم مواد مغذی به ریشه را بدون خطر آسیب رساندن به خاک تضمین می کند.

کوددهی را در زمستان کاهش دهید زیرا گیاه در مرحله رشد کند است. پس از چهار ماه استفاده از کودهای شیمیایی خاک را با آب بشویید تا از تجمع مواد شیمیایی جلوگیری شود. این فرآیند مزیت استفاده از کمپوست یا هوموس را در طول گلدان توضیح می دهد.

شرایط نگهداری گل شامادورا

هرس

بریدن شاخه ها باعث رشد بیشتر می شود و شما را در دوراهی در مورد نحوه هرس این گیاه نخل همیشه سبز قرار می دهد. اگر هدف از هرس کاهش اندازه گیاه است، تمرکز شما باید روی شاخه های پایینی قدیمی باشد.

چنین رویکردی همچنین به شما بوته ای بلندتر. جوان تر و سبزتر می دهد.

هرس نباید به شاخه های سالم و جوان در بالا دست بزند زیرا آنها نقطه رشد گیاه شما هستند. چنین حرکتی منجر به مرگ فوری می شود. زیرا شات های جدید نمی توانند از شاخه های بریده شده بیرون بیایند. از یک چاقوی تیز برای کاهش آسیب به ساقه ها و تسریع روند بهبود استفاده کنید.

اکثر نخل ها خود تمیز شونده هستند و به طور طبیعی برگ های قدیمی را می ریزند. با این حال، برای افزایش زیبایی گیاه خود باید آنها را حذف کنید. شکافتن شاخه ها نیز ترفند دیگری برای کاهش ازدحام است. به خصوص اگر به جای بوته، یک گیاه منحصر به فرد را می خواهید.

گلدان جدید و کاشت مجدد در خاک جدید

گلدان مجدد به این دلیل انجام می شود که گیاه از ظرف فعلی خود بیشتر شده است یا خاک از طریق مواد شیمیایی یا پوسیدگی ریشه غیر قابل ترمیم آسیب دیده است .خوشبختانه گیاه شامادورا الگانس به کندی رشد می کند و تا دو تا سه سال پس از کاشت از یک ظرف معمولی بیشتر نمی شود.

ریشه ها نیز کمی ثبات می خواهند و از اختلالی که با گلدان مجدد به وجود می آید قدردانی نمی کنند.

عادت رشد درخت مانند به شما این امکان را می دهد که از ابتدا از یک ظرف بزرگ استفاده کنید تا نیاز به گلدان مجدد را به حداقل برسانید. هنگام گلدان مجدد از گلدانی استفاده کنید که یک یا یک و نیم اندازه بزرگتر باشد. با این حال. از ظروف بیش از حد بزرگ خودداری کنید زیرا تخلیه آب منجر به خاک خیس شدن زمان بیشتری می‌برد.

از مخلوطی بر پایه پیت استفاده کنید که زهکشی عالی را تضمین می کند. خاک اطراف گیاه را محکم کنید تا بتواند ارتفاع و وزن شاخ و برگ های در حال ظهور را نگه دارد. در طول بهار و اوایل تابستان برای ایجاد آب و هوای گرم لازم برای تجدید قوا. مجدداً جابجا شوید.

شرایط نگهداری گل شامادورا

تکثیر

نخل های پارلر با استفاده از بذر یا با جدا کردن شاخه ها تکثیر می شوند. بذرها به سختی به دست می آیند، به خصوص در شرایط داخلی کم نور. آنها همچنین برای جوانه زدن و پرورش در یک نهالستان به شرایط خاصی نیاز دارند.

هنگام استفاده از دانه ها، به یک سینی با مخلوط گلدانی از قبل آماده شده نیاز دارید که روی آن مهد کودک خود را ایجاد کنید. خاک باید مرطوب و در عین حال زهکشی خوبی داشته باشد زیرا شاخه های جوان به خاک خیس حساس هستند. با فراهم کردن دمای بین 85 درجه فارنهایت (29.4 درجه سانتیگراد) و 95 درجه فارنهایت (35 درجه سانتیگراد) از طریق تهویه مطبوع یا تشک گرمایش، از جوانه زنی بذر حمایت کنید.

تکثیر با تقسیم شاخه ها باید گیاهان جوان را هدف قرار دهد. آنها را با استفاده از یک چاقوی تیز از بوته جدا کنید و مطمئن شوید که مقداری خاک در اطراف ریشه ها گرفته اید. برای تحریک رشد ریشه به خاک مرطوب گرم نیاز دارید.

تقسیم بر ظاهر گیاه شما تأثیر زیادی می گذارد. شما باید در مورد تکثیر از طریق تقسیم فکر کنید و زمان کافی برای رشد مجدد گیاه بگذارید.

شرایط نگهداری گل شامادورا

پیشگیری از آفت

کنه های عنکبوتی و پوسیدگی ریشه مشکلات رایجی هستند که هنگام پرورش نخل های Chamaedorea Elegans با آن مواجه خواهید شد. کنه های عنکبوتی زمانی ظاهر می شوند که هوا خیلی خشک باشد. علائم آلودگی به کنه عنکبوتی ممکن است شامل پیچ خوردگی یا تار شدن سطح زیرین برگ های شما باشد.

بهترین درمان برای کنه های عنکبوتی، تمیز کردن برگ ها و سمپاشی با سم است. روی سطح بالایی و زیرین برگ ها کار کنید. جداسازی گیاه نیز جایگزینی برای ایجاد هوادهی کافی است که کنه ها را از بین می برد.

پوسیدگی ریشه از آبیاری بیش از حد یا خاک خیس ناشی می شود. برگها شروع به زرد شدن می کنند یا ساقه ممکن است سیاه شود. مداخله سریع مورد نیاز است زیرا آسیب می تواند غیر قابل برگشت باشد.

درمان پوسیدگی ریشه شامل بهبود زهکشی یا گلدان مجدد با استفاده از مخلوط خاک تازه است. شستشوی منظم خاک همچنین به شما کمک می کند تا تعادل شیمیایی مناسب را حفظ کرده و از عفونت های مرتبط با خاک جلوگیری کنید.

شرایط نگهداری گل شامادورا

سوالات متداول درباره Chamaedorea Elegans (Parlour Palms)

چرا نخل سامادورای من زرد می شود؟

این مشکل ممکن است مربوط به آبیاری بیش از حد یا زیر آبیاری باشد. در حالی که نخل های سالنی آب زیادی را دوست ندارند، محروم کردن آنها از آب کافی فاجعه آمیز است. قبل از جلسه آبیاری بعدی اجازه ندهید خاک کاملاً خشک شود. مداخله سریع لازم است زیرا ممکن است گیاه دچار شوک شود و هرگز بهبود نیابد. آب کافی تامین کنید اما همچنین اطمینان حاصل کنید که خاک به اندازه کافی تخلیه می شود.

آیا باید برگ های قهوه ای نخل را قطع کنم؟

اگر فقط نوک آن قهوه ای باشد، هنوز نه. از آنجایی که رشد گیاهان نخل به زمان نیاز دارد، قبل از بررسی علت، هرس را خیلی سریع نکشید. ممکن است آبیاری ناکافی یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید باشد. با این حال، اگر کل برگ قهوه ای شد. وقت آن است که آن را هرس کنید و زیبایی گیاه خود را تقویت کنید.

آیا برگ های زرد نخل می توانند دوباره سبز شوند؟

بله، اگر به موقع مداخله کنید. برای آبیاری گیاه یا تخلیه خاک خیس صبر نکنید تا کل برگ زرد شود. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید نیز نتایج مشابهی را به همراه خواهد داشت. قبل از اینکه بیشتر برگها تحت تأثیر قرار بگیرند. زودتر مداخله کنید تا از فاز برگشت پذیر زرد شدن برگها استفاده کنید.

گیاهان Chamaedorea Elegans چقدر سریع رشد می کنند؟

دو تا سه سال طول می کشد تا به ارتفاع 2 فوت (0.6 متر) برسد. با این حال، سرعت رشد به روشنایی، آب و کوددهی بستگی دارد. اگر شرایط اجازه ندهد، در نهایت با یک گیاه بالغ کوتاه‌قد مواجه خواهید شد.

گیاهان Chamaedorea Elegans چقدر رشد می کنند؟

در طبیعت، این گیاه می تواند تا 4 فوت و 6 فوت عرض رشد کند. با این حال. اندازه در داخل خانه بر اساس شرایط ارائه شده کاهش می یابد. ارتفاع آن بین 2ft-4ft (0.6m-1.2m) و عرض 3ft-4ft (0.9m-1.2m) خواهد بود.

گیاهان Chamaedorea Elegans چقدر عمر می کنند؟

شاخه های ضعیف تر و شلوغ به سرعت می میرند. با این حال، تعداد کمی از آنها ساقه‌های سختی را ایجاد می‌کنند که می‌توانند برای دهه‌ها بر اساس میزان مراقبت و فضا برای رشد زندگی کنند.

آیا نخل سالنی هوا را تصفیه می کند؟

بله، برگ ها هوای پاک تری در داخل خانه به شما می دهند. این دلیلی است که باید آنها را تمیز، خشک و عاری از آفات نگه دارید.

آیا درخت نخل سالنی گل می دهد؟

بله، بین بهار و پاییز گلهای زرد ریز تولید می کند. نخل را در کمپوست غنی پرورش دهید و نور کافی برای افزایش گلدهی فراهم کنید.

آیا نخل های سالنی برای سگ ها سمی هستند؟

خیر. این گیاه برای افراد، گربه ها. سگ ها و سایر حیوانات در داخل خانه بی خطر است.

آیا می توانید یک گیاه سالن در بیرون بکارید؟

بله. اما مطمئن شوید که منطقه شما شرایط ذکر شده در بالا را فراهم می کند تا گیاه رشد کند.

فروشگاه اینترنتی سبز نهاد – فروش انواع کود NPK و مای وارداتی

سایت رسمی والگرو ایتالیا

واتس آپ : 09149065092

تلگرام : amirhpt68@

2 دیدگاه در “شرایط نگهداری گل شامادورا

  1. سایت خوب با مقالاتی بسیار بی نظیری دارین

    1. مدیر سبز نهاد گفت:

      سپاس از نظر با ارزشمندتون

      لایق بهترین ها هستید

دیدگاهتان را بنویسید