شرایط نگهداری پیچک – Tree ivy, bush ivy, ivy tree

شرایط نگهداری پیچک - Tree ivy, bush ivy, ivy tree

پیچک درخت (× Fatshedera lizei) تلاقی بی نظیری بین گونه های از جنسهای مختلف است: Fatsia japonica (گیاه کاغذی برگ براق) و مارپیچ Hedera (پیچک انگلیسی).

هیبرید حاصل از آن دارای شکل بوته مانند یک گیاه کاغذ برگ براق ، همراه با برگهای پنج لبه پیچک انگلیسی است. برگهای همیشه سبز آن به رنگ سبز تیره براق است و می تواند بین 10.16 تا 25.4 سانتی متر عرض داشته باشد. گیاه چند ساله دارای عادت رشد تپه ای با ساقه های عقب است. اما می توان آن را از طریق هرس آموزش داد تا به شکل بوته ای محکم تری نیز رشد کند. در حالی که این گیاه در درجه اول به دلیل شاخ و برگ آن رشد می کند. گلهای ریز خامه ای در پاییز به صورت دسته ای ظاهر می شوند. پیچک درخت سرعت رشد متوسطی دارد و بهترین زمان کاشت آن در بهار است.

مشخصات گیاه پیچک

نام گیاه شناسی : x Fatshedera lizei
نامهای مشترک : پیچک درخت ، پیچک بوته ای ، درخت پیچک
نوع گیاه : چند ساله
اندازه بالغ : 91.44-152.4 سانتی متر قد و عرض
نور خورشید : جزئی ، سایه
نوع خاک : غنی ، مرطوب ، خوب تخلیه شده است.
pH خاک : اسیدی ، خنثی
رنگ گل : کرم

سمیت برای افراد و حیوانات سمی است.
مراقبت از درخت پیچک

هنگام کاشت پیچک درختی در فضای باز ، اطمینان حاصل کنید که گیاهان را تقریباً 91.44 تا 182.88 سانتی متر از یکدیگر فاصله دهید. برای رشد گیاه جوان ، ظرفی را انتخاب کنید که کمی بزرگتر از گلدان ریشه با سوراخ های تخلیه کافی باشد. این گیاه توانایی چسباندن پیچک واقعی را ندارد. بنابراین اگر می خواهید آن را بیشتر شبیه درخت انگور کنید ، باید آن را لکه دار یا به نوع دیگری از تکیه گاه مانند مزارع متصل کنید. یا می توانید به راحتی اجازه دهید مانند یک پوشش زمین در زمین پراکنده شود.

برنامه ریزی کنید که به طور مرتب پیچک درخت خود را آبیاری کرده و تغذیه کنید و در صورت لزوم هرس را برای حفظ شکل و اندازه دلخواه خود هرس کنید. این گیاه معمولاً دارای مشکلات جدی آفت یا بیماری نیست. با این حال ، مراقب برخی از آفات گیاهی رایج ، از جمله کنه های عنکبوت ، حشره های گل آردی و شته ها باشید . حتماً قسمت های زیرین برگ ها را از نظر وجود علائم کوچک بررسی کنید و در اسرع وقت آلودگی ها را درمان کنید.

شرایط نگهداری پیچک – Tree ivy, bush ivy, ivy tree

نور

پیچک درخت در نور مخلوط بهترین رشد را می کند. اما نور کم می تواند منجر به برگهای کوچک ، کسل کننده و ساقه های ضعیف و ضعیف شود. برای رشد در محیط داخلی ، یک نقطه در کنار پنجره ای روشن که از آفتاب مستقیم خارج شود ایده آل است.

خاک

این گیاه یک خاک غنی و لومی با PH خاک کمی اسیدی تا خنثی و زهکشی شدید را ترجیح می دهد. یک مخلوط گلدان سبک و همه منظوره برای رشد ظرف مناسب است.

آب

پیچک درخت حتی رطوبت خاک را دوست دارد. اما خاک همیشه مرطوب باعث پوسیدگی ریشه های آن می شود . در طول فصل رشد (بهار تا پاییز) ، هر زمان که خاک کمی خشک شد ، آبیاری کنید. در طول زمستان که گیاه خاموش است ، آبیاری را کاهش دهید تا از خشک شدن کامل خاک جلوگیری کنید. ریزش برگ و زرد شدن برگها هر دو نشانه احتمالی بیش از حد آب پیچک درخت است.

دما و رطوبت

پیچک درختی ترجیح می دهد در دمای معتدل تقریباً 10 تا 21 درجه سانتی گراد رشد کند. گرمای بیش از حد می تواند باعث ریزش برگ شود و در نهایت باعث از بین رفتن گیاه شود ، بنابراین تهیه سایه و آب کافی برای گیاه پیچک درخت در آب و هوای گرم بسیار مهم است. این گیاه مقداری تحمل سرما دارد ، اما دمای زیر 6- درجه سانتی گراد می تواند باعث از بین رفتن آن شود.  با این حال ، اگر درجه حرارت خیلی پایین نیفتد .با بازگشت آب و هوای گرم ، گیاه ممکن است دوباره از ریشه رشد کند.

بعلاوه ، پیچک درخت رطوبت متوسط ​​تا زیاد را دوست دارد. می توان یک گیاه جوان را روی سینی پر از آب و سنگریزه قرار داد تا سطح رطوبت اطراف آن را افزایش دهد. اشتباه گرفتن منظم گیاه همچنین می تواند به بالا بردن رطوبت به میزان دلخواه کمک کند. برگها می توانند قهوه ای شده و از گیاهان پیچک درخت که برای مدت طولانی در معرض هوای خشک قرار دارند ، رها شوند.

کود

پیچک درخت یک فیدر متوسط ​​تا سنگین است. در طول فصل رشد ، به دنبال دستورالعمل های برچسب ، گیاه خود را با کود گیاهان داخلی تغذیه کنید. در زمستان لقاح لازم نیست.

شرایط نگهداری پیچک – Tree ivy, bush ivy, ivy tree

آیا درخت پیچک سمی است؟

مانند گیاه اصلی آن پیچک انگلیسی ، تمام قسمت های پیچک درخت برای افراد و حیوانات سمی است.  سمیت می تواند هم از طریق بلع و هم از طریق تماس پوست ایجاد شود.

علائم مسمومیت

برخی از علائم مسمومیت در افراد و حیوانات از طریق بلع شامل تهوع ، استفراغ ، درد معده ، اسهال و ریزش آب است. علائم از طریق تماس پوستی شامل قرمزی ، خارش و بثورات پوستی است. اگر مشکوک به مسمومیت هستید ، در اسرع وقت با یک پزشک متخصص تماس بگیرید.

هرس

پیچک های درختی می توانند هر بار هرس سبکی را انجام دهند تا به شکل دلخواه شما شکل بگیرد. و بدون هرس می تواند شروع به ظاهر ناخوشایند کند. برای ترویج عادت رشد پر بوته ای که بسیاری از تولیدکنندگان به ویژه برای گیاهان خانگی ترجیح می دهند ، رشد جدید ساقه ها را خراب کنید. این باعث ایجاد شاخه های بیشتر می شود.

پیچک درختی تکثیر می شود؟

پیچک درخت را نمی توان از دانه رشد داد ، زیرا گیاهان عقیم هستند. اما از طریق قلمه های ساقه تقریباً به راحتی قابل تکثیر است. کافی است قطعه ای از ساقه را که طول آن تقریباً 45 سانتی متر است کوتاه کنید. برگهای نیمه پایینی را برداشته ، هورمون ریشه زنی را به انتهای بریده شده بمالید و آن را در مخلوط گلدان بدون خاک بچسبانید. قلمه را در یک مکان گرم و با نور غیر مستقیم قرار دهید و محیط در حال رشد را مرطوب نگه دارید (اما نمناک نباشد). شما می دانید که ریشه های آن رشد کرده است ، هنگامی که می توانید ساقه را به آرامی بکشید و مقاومت کنید.

شرایط نگهداری پیچک – Tree ivy, bush ivy, ivy tree

انواع پیچک درخت

انواع مختلف پیچک درختی با تغییرات برگ و اندازه در دسترس است:

x Fatshedera lizei ‘Variegata’ یک نوع 182.88 سانتی متر با حاشیه های کرم رنگ روی برگ ها است.

x Fatshedera lizei ‘Curly’ برگهای فرفری غیرمعمولی دارد.

x Fatshedera lizei ‘Ribbon Candy’ یک نوع کوتاهتر (121.92 سانتی متر) با برگهای موج دار به رنگ سبز روشن است. این یک گیاه درختچه ای خوب است.

x Fatshedera lizei ‘Annemieke’ یک نوع 243.84 سانتی متر است که دارای برگهای پررنگ و دارای نشانه های زرد است.

سایت رسمی گرومور آمریکا

فروشگاه اینترنتی کود NPK وارداتی سبز نهاد

دیدگاهتان را بنویسید