شرایط نگهداری سینگنیوم – Syngniumسینگونیوم

این گونه بومی مکزیک است.گیاهی است بالا رونده با رشد سریع که شباهت زیادی به فیلودندرون دارد.
طرز تشخیص این گیاه در مقایسه با فیلودندرون در این است که در گیاه جوان سینگونیوم، برگهای جوان نیزه ای شکل و در قسمت تحتانی نزدیک به محل اتصال به دمبرگ به صورت دو گوشواره در امده است.

رگبرگهای این گونه زرد رنگ میباشد.ساقه گیاه تولید ریشه های هوایی زیاد می نماید.گیاه جوان این گونه زیبا و به عنوان گیاه اپارتمانی پرورش داده می شود.به مرور که سن گیاه افزایش می یابد برگ های تحتانی را از دست داده و گیاه زشت میشود.

شرایط نگهداری سینگنیوم – Syngniumسینگونیوم

فرم ساقه گياه سینگونیوم:
سینگونیوم گیاهی است بالارونده. ساقه هایش رشد زیادی می کنند و از در و دیوار بالا می روند.با حذف قسمتهای بالایی ساقه ها می توان گیاه را طوری تربیت کرد که رشد جانبی بیشتری داشته باشد.لازم است برای سینگونیومهایی که به صورت بالارونده تربیت می شوند، قیّم تهیه کنید. چون ساقه ها نرم هستند، باید به قیم بسته شوند، تا دچار شکستگی نگردند.

اگر ساقه سینگونیوم با محل مرطوب تماس پیدا کند، ایجاد ریشه های نابجا می کند. شما می توانید یک چوب بلند را تهیه کرده و اطرافش را با خزه پوشش داده و از آن به عنوان قیم استفاده کنید. در صورتی که خزه ها را خیس کنید، ریشه های نابجا ظاهر گشته و به داخل خزه ها نفوذ می کنند.

با ظاهر شدن ریشه ها نابجا می توانیم مواد غذایی را نیز در آب حل کرده و به این ترتیب آب و کود را دراختیارش قرار دهیم. انعطاف پذیری ساقه های سینگونیوم به ما اجازه می دهد تا هر طور که بخواهیم آن را تربیت نموده و به آن شکل بدهیم. ضمنا افزایش ریشه های نابجا موجب استحکام بیشتر گیاه می گردد.

آبیاری گياه سینگونیوم:
آبیاری عمیق انجام دهید.طوری که از کف گلدان آب خارج شود . هر وقت خاک گلدان کاملا خشک شد ( عمق گلدان ) دو روز فاصله بدین تا ریشه داخل خاک نفس بکشید ( این یعنی تضمین سلامت ریشه گیاه ) بعد آبیاری عمیق انجام دهید.

نور:
به نور سایه روشن نیازمند است. به طور کلی نور کم برای سینگونیوم به مراتب بهتر از نور زیاد است. آفتاب تند موجب سوختگی نوک برگها و رنگ پریدگی می گردد.

در فصل تابستان آن را از کنار پنجره های آفتابگیر دور کنید.

نگهداری از گیاه سینگنیوم

شرایط نگهداری سینگنیوم – Syngnium

گرما:
در زمستان نباید هوا خیلی سرد شود. درجه حرارت مناسب برای سینگونیوم در زمستان 15 درجه سانتی گراد است، اما در تابستان گرمای بیش از 21 درجه سانتی گراد ممکن است آزاردهنده باشد.
در اثر گرمای زیاد برگهایش قهوه ای می شوند. در این صورت باید برگهای قهوه ای را قیچی کنید. گیاه را به محل خنک ببرید و به آن آب بیشتری بدهید.

ازدیاد گياه سینگونیوم:
قلمه ساقه در بهار در حرارت 24_21 درجه سانتی گراد.

تغذیه گياه سینگونیوم:
از کود های مناسب گیاهان آپارتمانی طبق دستور العمل  به ویژه در فصول گرم استفاده شود.

جهت خرید پک کامل کود کلیک نمائید 

نوع خاک گياه سینگونیوم:
مخلوطی از خاک مخصوص گلهای آپارتمانی + ورمی کومپوست + پیت ماس + پرلیت و کمی کوکوپیت.

شرایط نگهداری سینگنیوم – Syngnium

مراقبتهای لازم گياه سینگونیوم:
گاهی ساقه های سینگونیوم بیش از اندازه بلند شده و تعداد برگهایش کم می شوند. در این حالت فاصله میان برگها زیاد می گردد. این موضوع که موجب زشت شدن گیاه می شود، به دلیل تاریکی محیط است. با قرار دادنِ گلدان در محل سایه روشن این حالت را از بین ببرید.

در سینگونیومهای بزرگ برگهای پایینی زرد گشته و می ریزند، زیرا آنها در دوره رشد، به مواد غذایی بیشتری نیاز خواهند داشت.

با استفاده از مواد غذایی کمکی آنها را تقویت کنید.
اگر ملاحظه نمودید گیاه شما به طور بی رویه رشد کرد و برگهایش کم شدند، نگران نشوید. ساقه های بلندش را قیچی کرده و از این ساقه ها برای ازدیاد گیاه به روش قلمه ساقه استفاده کنید.

نه تنها با استفاده از ساقه هایش و قرار دادنِ این ساقه ها در آب یا کوکوپیت، ازدیاد می یابد، بلکه از ریشه های نابجایی که روی ساقه هایش ظاهر می گردند، می توان آن را زیاد کرد. برای تکثیر با استفاده از ریشه های نابجا ساقه هایی که تولید ریشه های نابجا کرده اند، بریده شده و به گلدانی که با مخلوطی از کوکوپیت و پرلیت پر شده، منتقل می کنیم.

آفات گياه سینگونیوم:
کنه های قرمز مهمترین آفت این گیاه هستند. کنه ها در قسمت پشت برگها، تارهایی بسته، و موجب زرد شدن برگها می شوند. برگهای آفت زده را با آب بشویید.

کنه قرمز تار عنکبوتی

جهت مشاوره برای مقابله با این آفت به گروه تلگرامی ما بپیوندین

لینک گروه تلگرامی

T.me/cactusanswer

دیدگاهتان را بنویسید