شرایط نگهداری ساکولنت فنستریا – Fenestraria rhopalophylla

Fenestraria rhopalophylla

این ساکولنت های دوست داشتنی واقعاً به اسم مستعار خود عمل می کنند: ساکولنت های انگشتان پا (Fenestraria rhopalophylla) ساکولنت های کوچک و خوشه ای هستند که بومی نامیبیا و آفریقای جنوبی هستند.

آنها به عنوان ساكولنت های دارای برگ پنجره طبقه بندی می شوند زیرا قسمت بالای برگهای لوله ای آنها به دلیل كمبود رنگدانه سبز كه به نور اجازه می دهد از لوله های گوشتی ضخیم عبور كند ، شفاف است. این ساکولنت ها به طبیعت جذاب خود افزوده و در بهار و پاییز گل های ظریف سفید یا زرد تولید می کنند.

نام گیاه شناسی : Fenestraria rhopalophylla
نام مشترک : انگشتان پا ، انگشتان کودک ، گیاه پنجره
نوع گیاه : ساکولنت
اندازه بالغ : 3 سانت قد
قرار گرفتن در معرض آفتاب کامل است
نوع خاک : شنی ، خوب تخلیه شده است
pH خاک : اسیدی
شکوفه دهی : بهار ، پاییز
رنگ گل : زرد ، سفید
منطقه بومی : نامیبیا و آفریقای جنوبی
سمیت برای حیوانات خانگی سمی است.

شرایط نگهداری ساکولنت فنستریا – Fenestraria rhopalophylla

مراقبت از ساکولنت فنستریا

ساکولنت های فنستریا به مراقبت های شاداب معمولی نیاز دارند: آفتاب کامل و آبیاری مکرر. اگر بتوانید این ساکولنت های گرمازا را با نور خورشید کافی تهیه کنید ، نگهداری آنها نسبتاً کم است. دوره رشد فعال ساکولنت های انگشتان پا ، پاییز ، زمستان و بهار است و در ماه های تابستان خاموش هستند.

نور

ساکولنت های فنستریا هنگام پرورش در داخل و خارج از خانه ، به آفتاب کامل نیاز دارند. در حالت ایده آل ، آنها باید حداقل شش تا هشت ساعت از تابش مستقیم خورشید هر روز برای تشویق رشد سالم و جلوگیری از شلی. اگر ساکولنت های انگشتان پا را در داخل منزل پرورش می دهید ، ممکن است لازم باشد یک نور رشد تهیه کنید تا اطمینان حاصل شود که آنها نور کافی را در طول روز دریافت می کنند.

خاک

این ساکولنت ها در معرض آبیاری زیاد قرار دارند و باید در مخلوط خاک شنی با زهکشی خوب کاشته شوند تا به کنترل رطوبت اطراف ریشه کمک کند. مخلوط خاک کاکتوس یا ساکولنت ایده آل است و در بیشتر خانه ها و مراکز باغ یافت می شود. با مخلوط کردن یک قسمت خاک گلدان معمولی ، یک قسمت پرلیت و یک قسمت ماسه می توانید در خانه خاک شاداب درست کنید.

آب

ساکولنت های فنستریا تحمل به خشکی دارند و نیازی به آبیاری مکرر ندارند. روش آبیاری خیس و خشک ایده آل است. اجازه دهید خاک بین دو آبیاری کاملا خشک شود و سپس آبیاری عمیق کنید تا آب از سوراخ های زهکشی گلدان خارج شود. ساکولنت های فنستریا در تابستان خوابیده اند بنابراین در طول تابستان آنها را به میزان کم آبیاری کنید تا از پوسیدگی ریشه جلوگیری کند.

دما و رطوبت

این ساکولنت های ساکن کویر مقاوم هستند. آنها از آب و هوای گرم و خشک استقبال می کنند و سرما را تحمل نمی کنند. اگر در آب و هوایی که زمستان های سردی را تجربه می کنید این گیاهان ساکولنت را پرورش می دهید. بهتر است آنها را در گلدان پرورش دهید تا بتوانند برای زمستان به داخل خانه منتقل شوند.

کود

مراقب باشید که ساکولنتهای فنستریا را بیش از حد بارور نکنید زیرا آنها به سوختن کود حساس هستند. این ساکولنت ها می توانند خاک های بی کیفیت را تحمل کنند و نیازی به کوددهی منظم ندارند. با این حال ، می توانید آنها را در ابتدای فصل رشد با کود کم استحکام و متعادل کود دهید و آنها را ترغیب به رشد قوی کنید. از کود دادن این ساکولنت در دوران خواب آنها خودداری کنید.

شرایط نگهداری ساکولنت فنستریا – Fenestraria rhopalophylla

آیا ساکولنت فنستریا سمی هستند؟

اطلاعات متناقضی در مورد سمیت این ساکولنت وجود دارد. گزارش شده است که در صورت بلعیدن آنها برای سگها و گربه ها سمی هستند. بنابراین ، بهتر است این ساکولنت در اطراف كودكان و حیوانات خانگی نباشد.

چگونه ساکولنت فنستریا را تکثیر کنیم ؟

این ساکولنت ها پاجوش هایی شبیه هاورتیا و آلوئه ورا رشد می کنند و به راحتی می توانند با تقسیم تقسیم شوند. ساکولنت فنستریا را می توان از طریق بذر نیز پرورش داد. با این وجود یافتن بذر از فروشنده معتبری بسیار دشوار است بنابراین تکثیر آن از گیاه مستقر آسان تر است.

بهتر است که ایم گیاه را در حالی که دوباره آنها را در خاک و گلدان جدید میکارید تقسیم کنید. زیرا باید ریشه ها را نیز تقسیم کنید. هنگامی که ریشه ها در معرض دید قرار گرفتند ، با تحریک ریشه ها از گلوله ریشه ، به آرامی جبران ها را از گیاه مادر جدا کنید. جبران ها باید دارای مجموعه ریشه های خاص خود باشند. که به شما امکان می دهد بلافاصله آنها را کاشتید.

تعویض خاک و گلدان ساکولنت فنستریا

این ساکولنت رشد کند دارند و نیازی به تغییر مکان منظم ندارند. فقط وقتی گیاه از ظرف رشد خود خارج شد. مجدداً اقدام به تولید مجدد آن کنید. هنگام انتخاب یک ظرف جدید ، به خاطر داشته باشید که گلدان باید زهکشی مناسبی داشته باشد تا از پوسیدگی ریشه جلوگیری کند. همچنین به خاطر داشته باشید که ساکولنت های انگشتان پا دارای سیستم ریشه ای کم عمقی هستند و به ظرف عمیق نیاز ندارند.

هنگام جابجایی مجدد انگشتان شیری کودک. مراقب باشید که هیچ یک از ریشه های ظریف را نشکنید و به طور تصادفی گیاه را جدا نکنید. هرگونه خاک فشرده شده را به آرامی اطراف ریشه ها شل کرده و ظرف جدید را با خاک گلدان تازه فرموله شده برای گیاهان بادرنج پر کنید. انگشتان پا تازه از جای خود را کاملا آبدار نگه دارید.

آفات و بیماری های شایع

مانند بسیاری از ساكولنت ها ، ساكولنت های انگشتان پا نیز توسط بسیاری از آفات و بیماری ها اذیت نمی شوند. با این حال ، آفات رایج مانند شپشک ، مقیاس یا شته می توانند برای این ساکولنت های دارای برگ گوشتی مشکل ساز شوند. ساکولنت های انگشتان پا به پوسیدگی ریشه حساس هستند . بنابراین اطمینان حاصل کنید که خاک به خوبی تخلیه می شود و ظروف دارای زهکشی مناسب برای جلوگیری از غرق شدن ریشه هستند.

جهت خرید کودهای مخصوص کاکتوس کلیک نمائید

سایت رسمی امکس انگلستان

دیدگاهتان را بنویسید