شرایط نگهداری ایکمیا فاسکیاتا – Aechmea Fasciata

گیاهان Aechmea دارای برگهای قوسی چرمی و محکم ، نقره ای لکه دار و سبز دریایی است که روی یک رزت همپوشانی دارند و یک “گلدان” یا “گلدان” ضد آب تشکیل می دهد که نام مشترک آن را ایجاد می کند. مراقبت آسان ، آنها گیاهان آپارتمانی عالی را هنگامی ایجاد می کنند که شما به دنبال چیزی گرمسیری یا کمی متفاوت هستید.

شرایط نگهداری گل ایکمیا فاسکیاتا - Aechmea Fasciata

اکثریت بروملیادها به دلیل شکفتن شاخه ای که تولید می کنند مطلوب هستند ، به نام گل آذین. اینها معمولاً دارای ظاهر بزرگ ، جسورانه ، عجیب و غریب و گرمسیری هستند.

هنگامی که Aechmea Fasciata به بلوغ می رسد (پس از چندین سال) یک براکت می فرستد که به تدریج صورتی روشن می شود. این دوره گلدهی بسیار طولانی دارد و در این مدت این گیاهان واقعاً با گل آذین آشنا و طولانی مدت که در عکس بالا نشان داده شده است به صاحبان خود پاداش می دهند.

مجموعه ای از گلهای آبی کوچک آن را به نوبه خود باز می کند. در صورت مراقبت مناسب ، شکوفه تا شش ماه دوام می آورد.

این بسیار سودآور و نسبتاً آسان است که بتوانید یک جوان جوان را در مرحله گلدهی رشد دهید و در بسیاری موارد ارزش وقت و تلاش را دارد. با این حال ، برای انجام این کار چندین سال طول می کشد ، خرید یک گیاه با شکوفه ای که قبلاً شکوفا شده است بسیار متداول است.

شرایط نگهداری گل ایکمیا فاسکیاتا - Aechmea Fasciata

شرایط نگهداری ایکمیا فاسکیاتا – Aechmea Fasciata

مراقبت از Aechmeas بسیار آسان است . ظاهری شگفت انگیز دارد و می تواند در بسیاری از نقاط در سراسر خانه شما رشد کند.

پس از پایان گلدهی ، گیاه شروع به از دست دادن قدرت می کند و در نهایت می میرد.

همه گیاهان Aechmea تک کارپیک هستند. این بدان معناست که پس از پایان دوره گلدهی ، گیاه به تدریج شروع به از دست دادن قدرت می کند و در نهایت می میرد. بله ، شما درست خوانده اید ، آنها می میرند!

در بسیاری از بروملیادها ، بذرهایی که ایجاد می کنند (نه یک گزینه مناسب برای صاحب معمولی) و نه از طریق جبران گیاه بالغ در اطراف پایه آن ، دوباره گلدهی نمی شود.

اگرچه زمان گذراندن آنها در خانه شما ممکن است زودگذر باشد ، اما گیاه برای ماه ها یک نمایش گل زیبا را به شما ارائه می دهد و در این مدت به توجه کمی از شما نیاز دارد.

شرایط نگهداری ایکمیا فاسکیاتا – Aechmea Fasciata

راهنمایی مراقبت از Aechmea

نور

بیشتر Bromeliads اپی فیتیک هستند به این معنی که آنها تمایل به رشد در گیاهان بزرگتر مانند درختان دارند. اگر می توانید تصور کنید که چگونه چنین گیاهی در محیط بومی خود رشد می کند ، تصور کنید که آن را در میانه راه از تنه درخت گرفته است. بنابراین دور از نقاط سایه دار بسیار تیره در پایه درخت اما زیر سایبان و دور از آفتاب مستقیم شدید.

هنگامی که این گیاهان را در خانه های ما پرورش می دهید ، سعی کنید با ارائه نور غیرمستقیم روشن ، سطح نور طبیعی را ترجیح دهید. در سایه روشن نیز بسیار خوب عمل می کند ، اما باید از سایه عمیق یا اتاق هایی که پنجره ندارند خودداری کنید.

اگر می خواهید گیاه را تا مرحله گلدهی رشد دهید ، به نور بیشتری نیاز خواهید داشت. در همه موارد از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم شدید خورشید اجتناب کنید ، در غیر این صورت ممکن است برگ ها را سوزانده و ظاهر گیاه را برای همیشه خراب کنید.

آبیاری

در محیط طبیعی خود ، Aechmea گیاهانی فرصت طلب هستند که آب را در “گلدان” خود جذب می کنند. گلدان ظرف مرکزی است که از آن شاخه گل بیرون می آید (عکس را ببینید).

شرایط نگهداری گل ایکمیا فاسکیاتا - Aechmea Fasciata

آنها دارای سیستم ریشه ای گسترده ای نیستند و بیشتر نیاز آبیاری توسط آب ذخیره شده در گلدان آنها برآورده می شود.

اگر گلدان پر شده است ، فقط زمانی باید کمپوست را خشک کنید که کاملاً خشک شود. این احتمالاً هر دو هفته یکبار رخ می دهد. احتمالاً بیشتر در شرایط بسیار گرم.

اگر نمی خواهید به روش گلدان آبیاری کنید ، سعی کنید همیشه خاک کمی مرطوب داشته باشید.

شرایط نگهداری ایکمیا فاسکیاتا – Aechmea Fasciata

رطوبت

اگر می توانید ، مه پاشی مکرر برگها در ماههای گرم ، تکرار کنید. در غیر این صورت ، رطوبت یک نگرانی مهم در خانه های استاندارد نیست. اگر هوای خیلی خشک دارید ، باید بیشتر اوقات غبار کنید تا برگها به بهترین شکل و بدون گرد و غبار به نظر برسند.

تغذیه

این گیاهان برای زندگی با منابع کمیاب سازگار شده اند بنابراین تغذیه مجدد اهمیت چندانی ندارد. با کودهای 20-20-20 و هیومیک اسید میتوانید هر ماه یکبار تقویتش کنید.

درجه حرارت

در صورت انتخاب ، همه Aechmea ترجیح می دهند درجه حرارت در سمت گرمتر باشد. اما در درجه اول ، آنها در مورد درجه حرارت خاصی ندارند. 15 درجه سانتیگراد (59 درجه فارنهایت) – 25 درجه سانتیگراد (77 درجه فارنهایت).

جایگزینی

اکثر Bromeliads سیستم ریشه ای گسترده ای ندارند و این امر در مورد گیاهان Aechmea نیز صادق است. بیشتر جذب آب و مواد مغذی از طریق برگها انجام می شود نه ریشه ها. اگر یک گیاه بالغ آورده اید یا به ارث برده اید . این بدان معنی است که انتقال مجدد می تواند کاری باشد که شما هرگز نیازی به انجام آن ندارید!

اما اگر در حال پرورش گیاه جوان یا افست هستید ، هر دو سال یکبار گلدان را کمی تغییر دهید و بزرگ کنید. می توانید از انواع محیط های مختلف رشد ، از کمپوست باغ گرفته تا پوست ارکیده استفاده کنید.

تکثیر

از طریق پاجوش و بذر میباشد.

آنها را در یک گلدان کوچک با استفاده از مراقبت های معمولی کمپوست برای آنها قرار دهید . همانطور که برای گیاه بالغ انجام دادید. تنها تفاوت این است که آنها برای مدتی گلدان کاملاً شکل گرفته ندارند ، بنابراین شما باید محیط رشد را کمی مرطوب نگه دارید.

سرعت رشد

سرعت رشد برای Aechmeas به طور معمول کند است. گیاهانی که کاملاً رشد کرده اند ممکن است در طول مدتی که آن را به عنوان مهمان در خانه خود دارید برگ جدیدی تولید نکنند.

ارتفاع / پهن شدن

ارتفاع نهایی می تواند متفاوت باشد ، اما معمولاً باید انتظار داشت که گیاه Urn به ارتفاع 50 سانتی متر در 19 اینچ و گسترش 60 سانتی متر در 23 اینچ برسد.

گل ها

گیاه Aechmea قطعاً گل دارد. اگرچه این شکاف یا گل آذین است که جلوی اصلی نمایش را می گیرد ، گلهای واقعی در واقع بسیار کوچک و کوتاه مدت هستند.

آنها معمولاً آبی بنفش هستند و با احتیاط از ناحیه شکوفه گلدار صورتی بیرون می زنند تا در یک نگاه معمولی تشخیص آنها دشوار باشد.

پس از اتمام گلدهی ، گل آذین غیر جذاب به نظر می رسد.

خرید گیاهان اورن در مرحله گلدهی معمول است . اما اگر شما در حال رشد گیاه جوان هستید ، می توانید انتظار داشته باشید که آنها بعد از پنج سالگی ظاهر شوند.

آیا گیاه اورن سمی است؟

Aechmea Fasciata برای حیوانات خانگی یا افراد سمی تلقی نمی شود.

چیز دیگری مد نظر دارید؟

علی رغم ظاهر گرمسیری ، این گیاه کاملاً مقاوم و خوش طعم است که برای مدت طولانی صاحب آن را با چیزی زیبا پاداش می دهد. بنابراین ، می تواند یک هدیه طولانی مدت غیر معمول اما واقعاً زیبا را به عنوان جایگزینی برای ارکیده شب پره یا مادر گلدان ارائه دهد.

مراقبت از گیاهان Aechmea

سطوح متوسط نور

یک گیاه آپارتمانی سازگار که هم در سایه روشن و هم در فضاهای روشن بسیار خوب عمل می کند. از سایه عمیق یا زیر نور مستقیم خورشید خودداری کنید.

آبیاری کم

گلدان را با آب پر نگه دارید و ماهی یکبار آن را عوض کنید. پس از خشک شدن خاک را آبیاری کنید.

دمای میانگین

دمای بین 15 درجه سانتیگراد (59 درجه فارنهایت) و 25 درجه سانتیگراد (77 درجه فارنهایت) را فراهم کنید.

تغذیه

سالی یک یا دو بار به خاک غذا بدهید.

کود را در گلدان مرکزی قرار ندهید.
به گیاه خود بیش از حد آب ندهید.

مشکلات Aechmea

برگها دارای لکه های قهوه ای کم رنگ هستند.

اگر گیاه شما این مشکل را دارد ، احتمالاً ناشی از سوزاندن برگها توسط خورشید است. به مکان سایه تری ببرید.

گیاه من دارای برگهایی با نوک قهوه ای است؟

این می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد مانند:

هوای خشک – بیشتر برگها را غبارآلود کنید یا راهی برای افزایش رطوبت پیدا کنید.
گلدان از آب پر نشده است یا آنچه در آنجا بود اجازه داده شده است که به طور کامل تبخیر شود و جایگزین نشود.
اگر از آب سخت به جای نرم استفاده می کنید . نوک برگ قهوه ای نیز ممکن است رخ دهد (همچنین می توانید از باران یا آب مقطر برای مبارزه با این مشکل استفاده کنید).

بوی وحشتناک / فاسد / راکد

آب گلدان را چک کنید. باید هر ماه تغییر کند در غیر این صورت راکد می شود.

گیاه بالغ نیز چند ماه پس از پایان گلدهی شروع به پوسیدگی می کند و اگر در اطراف گیاه مقدار زیادی آب در گلدان یا ریشه وجود داشته باشد بوی نامطبوعی می دهد. ساقه های سبز و جوان را برای تکثیر برداشته و بقیه را دور بریزید.

مرگ گیاه

پس از گلدهی انتظار می رود که گیاهان Aechmea تک کارپیک باشند. اگر زودتر از این اتفاق بیفتد ، علت احتمالی آبیاری بیش از حد است.

هیچ گل روی گیاه Urn من وجود ندارد

گیاه اورن فقط یکبار گل می دهد و فقط زمانی که به اندازه کافی بزرگ شود. برآورد تقریبی این امر پس از چهار یا پنج سال است. اگرچه این شرایط ایده آل را همانطور که در بالا ذکر شد فرض می کند. در صورت دریافت شرایط نامرغوب ، رشد آن کندتر می شود و ممکن است بیش از پنج سال طول بکشد تا بتواند شکوفا شود.

فروشگاه اینترنتی سبز نهاد

سایت رسمی والگرو ایتالیا

2 دیدگاه در “شرایط نگهداری گل ایکمیا فاسکیاتا

  1. میترا گفت:

    بسیار عالی بود ممنونم

    1. مدیر سبز نهاد گفت:

      خواهش میکنم لطف دارید

دیدگاهتان را بنویسید