شرایط نگهداری از اگزالیس – Oxalis Triangularis
oxalis

اگزالیس – Oxalis Triangularis (شمور بنفش) با نشان دادن شاخ و برگ خیره کننده بنفش به سرعت به چراغ زیبایی خانه شما تبدیل می شود.

اگر شمع بنفش را با شرایط مناسب تهیه کنید ، شاهد رشد و شکوفایی آن در هر فصلی خواهید بود. این یکی از گیاهان آپارتمانی است که به راحتی از آن مراقبت می کند و این یک انتخاب عالی است.

این راهنمای مراقبت از Oxalis Triangularis تمام مراحل مورد نیاز شما را طی می کند تا بتوانید سالها از این گیاه نفس گیر لذت ببرید.

راهنمای آبیاری Oxalis Triangularis

یک موضوع مشترک با گیاهان آپارتمانی این است که آنها در برابر آبگیری زیاد واکنش ضعیفی نشان می دهند. همیشه بهتر است یک جلسه آبیاری را از یک جلسه اضافه کنید. این یکی در مقایسه با اکثر گیاهان خانگی مقاومت کمتری در برابر آب زیاد دارد و در نهایت می توانید آن را از بین ببرید.

وقتی سانتی متر بالای خاک خشک شد ، گیاه را به اندازه کافی آبیاری کنید تا از سوراخ های گلدان شروع به تخلیه کند. سپس قبل از جایگزینی آن در گلدان بزرگ ، اجازه دهید آب آن خارج شود. با قرار دادن انگشت در آن می توانید رطوبت خاک را به راحتی بررسی کنید.

در طول پاییز و زمستان فقط باید هر دو تا سه هفته یکبار به این گیاه آبیاری کنید. در آخر ، اطمینان حاصل کنید که از آب دمای اتاق استفاده می کنید زیرا آب سرد به گیاه آسیب می رساند.

نیازهای نوری برای Oxalis Triangularis

شما می خواهید Purple Shamrock را در محلی قرار دهید که نور زیادی داشته باشد. اگر نور کافی نداشته باشد ، رشد آن آسیب می بیند. این به جای محکم تبدیل به لگی خواهد شد. اگر می بینید این اتفاق می افتد ، گیاه را به مکان روشن تری منتقل کنید.

در صورت تمایل می توانید نور را کم کرده تا رشد آن کند شود. فقط مطمئن شوید که آن را در یک منطقه نیمه آفتابی قرار دهید تا کند شود اما ناسالم نشود.

من این بخش را با یک هشدار کوتاه به پایان می رسانم. در حالی که Oxalis Triangularis در زیر نور شدید رشد می کند ، شیشه های پنجره ها می توانند باعث افزایش اشعه مستقیم خورشید و سوختن برگ ها شوند. بنابراین شما می خواهید به این توجه داشته باشید.

نیازهای خاک برای Oxalis Triangularis

این گیاه را از خاکهای سنگین دور نگه دارید. پیازها پوسیده می شوند و در صورت سنگین بودن خاک گیاه احتمالاً می میرد. شما می خواهید خاکی را انتخاب کنید که به راحتی و به سرعت تخلیه شود.

بهترین خاک خاکی است که سبک باشد. با سرمایه گذاری در خاک با کود اضافی ، کمی وقت خود را پس انداز کنید تا مجبور نباشید اغلب گیاه را تغذیه کنید.

از آنجا که اکثر خاکهای موجود در بازار بیش از حد سنگین هستند ، ممکن است مجبور شوید خودتان آن را سبک کنید تا Purple Shamrock رشد کند. در اینجا چند راه برای رسیدن به آن هدف وجود دارد:

خاک گلدان را با نسبت گلدان با نسبت 1: 1 ترکیب کنید.
خاک گلدان را با نسبت 1: 1 با پیت ترکیب کنید.
خاک گلدان ، مخلوط گلدان و پیت را با نسبت 1: 1: 1 ترکیب کنید.

هر سه این ترکیب ها کار می کنند بنابراین می توانید انتخاب کنید با استفاده از کدام یک از آنها احساس راحتی کنید.

فقط به یاد داشته باشید که نتیجه نهایی خاکی است که به سرعت تخلیه می شود تا خیس نشود. اگر بعد از آبیاری آب در بالای خاک جمع شد ، خیلی سنگین است و باید آن را سبک کنید.

الزامات دمایی برای شمور بنفش

این گیاه در دمای اتاق رشد می کند و این یکی از دلایل این گیاه مناسب برای گیاهان خانگی است. با این حال ، توجه به این نکته مهم است که اگر خانه شما بیش از 75 درجه داشته باشد ، گیاه شروع به پژمردگی می کند.

ممکن است در زمستان دما در داخل خانه به این حد برسد. حتی اگر چنین نشد ، اطمینان حاصل کنید که گیاه از منافذ گرمایش دور نگه داشته شود.
شرایط رطوبت برای گیاه عشق

رطوبت مورد نیاز Oxalis Triangularis نسبتاً ملایم است. این گیاه خاصیت انتخابی ندارد بنابراین می توانید آن را در سطح متوسط رطوبت پرورش دهید.

اگر خانه شما بسیار خشک است ، می توانید یک یا دو بار در هفته برگها را غبارآلود کنید اما شک دارم با این گیاه مشکلات رطوبت روبرو شوید.

شرایط نگهداری از اگزالیس – Oxalis Triangularis

الزامات کود Oxalis Triangularis

شما فقط در ماههای تابستان و بهار به تغذیه Shamrock بنفش نیاز خواهید داشت. نگران آن نباشید در طول ماههایی که گیاه خاموش خواهد شد.

در واقع ، اگر از کود آهسته رهاسازی با خاک گلدان استفاده کرده اید ، می توانید 3 ماه دیگر از تغذیه صرف نظر کنید.

از طرف دیگر ، اگر به طور سنتی آن را تغذیه می کنید ، پس از آبیاری گیاه این کار را انجام دهید. کود را روی خاک پراکنده کنید و سپس گیاه را آبیاری کنید.

همچنین می توانید از محلول تغذیه بر پایه آب استفاده کنید. Oxalis Triangularis در مورد تغذیه انتخابی ندارد.

با این اوصاف ، مطمئن شوید که در این کار نیز زیاده روی نکرده اید. به علاوه لازم است هر دو ماه یکبار خاک را بیرون بریزید تا مطمئن شوید که نمکی جمع نمی شود.

فقط یک روز آبیاری گیاه خود را به سینک ظرفشویی ببرید و اجازه دهید آب به مدت 5 دقیقه از طریق خاک تخلیه شود.

این باعث نمک اضافی خاک می شود. فقط مطمئن شوید که پس از شستشو اجازه می دهید کاملاً تخلیه شود تا خیس نشود.

شرایط نگهداری از اگزالیس – Oxalis Triangularis

تخم مرغ بنفش از نظر نگهداری بسیار کم است ، بنابراین فقط کافی است شاخ و برگ گیاهان را از بین ببرید. این بیشتر در ماههای خفته خواهد بود. خودشه.

در طول دوره خواب ، برگها نیز قهوه ای شده و خشک می شوند. این کاملا طبیعی است ، بنابراین وحشت نکنید. همانطور که در بالا گفته شد فقط شاخ و برگهای مرده را بردارید.

آنچه بیشتر مردم را به خود جلب می کند این است که Oxalis Triangularis درست در تابستان و درست قبل از جهش های بزرگ رشد ، وارد خواب می شود.

شرایط نگهداری از اگزالیس - Oxalis Triangularis

شرایط نگهداری از اگزالیس – Oxalis Triangularis

مراحل گلدان مناسب برای گیاه عشق

در اینجا نگاهی سریع و گام به گام در گلدان این گیاه شگفت انگیز آورده شده است:

1. خاک گلدان را درون گلدان تخلیه قرار داده و حدوداً 75٪ آن را در قسمت بالا پر کنید. خاک را کمی آبیاری کنید تا خاک ته نشین شود.

2. پیازها باید در بالای خاک قرار بگیرند و چند اینچ بین آنها قرار داشته باشد.

3. روی آنها را با حدود دو اینچ خاک بپوشانید. سپس یک بار دیگر خاک را آبیاری کنید تا از ته آن تخلیه شود. اجازه دهید آب کاملاً تخلیه شود.

4- Oxalis Triangularis که به تازگی کاشته شده را در مکانی روشن قرار دهید تا نور کافی برای رشد داشته باشد. احتمالاً ظرف 3 هفته متوجه رشد خواهید شد اما ممکن است زودتر باشد.

5- اطمینان حاصل کنید که در ابتدا آب بیش از حد معمول آبیاری شده باشد تا ریشه ها آب کافی برای رشد داشته باشند. به محض مرطوب شدن لایه بالایی خاک ، جلسات آبیاری را کاهش دهید. مثل همیشه ، اجازه ندهید خاک خیس شود ، در غیر این صورت گیاه دچار پوسیدگی ریشه می شود.

6. برای تازه سازی خاک باید هر دو سال یک بار خاک را تازه کنید و گیاه را مجدداً احداث کنید. اگر می خواهید اجازه رشد بیشتر دهید ، اندازه گلدان را افزایش دهید. فقط در ماه های زمستان از زمان خواب گیاه دوباره تخلیه کنید.

بیماری و آفات

تا زمانی که مراحل آبیاری ارائه شده در این راهنما را دنبال کنید ، نباید مشکلی با بیماری ها داشته باشید ، زیرا این گیاه گیاه کم نگهداری است.

با استفاده از صابون مخصوص یا چریش مخصوص می توان آفات را از بین برد. فقط دستورالعمل های روی برچسب را دنبال کنید و مطمئن شوید که بلافاصله اقدام می کنید زیرا آلودگی به سرعت گسترش می یابد.

Oxalis Triangularis یک افزودنی شگفت انگیز برای هر خانه است و از نگهداری نسبتاً کمی برخوردار است.

جذابیت زیبایی آن مطمئناً خانه شما را با رنگ های زیبا و هوای تازه ارتقا می بخشد.

جهت خرید از فروشگاه اینترنتی کود وارداتی سبز نهاد کلیک نمائید

سایت رسمی گرومور آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید