بیماری باکتریایی و قارچی: شناسایی و درمان

آخرین چیزی که می خواهید ببینید گیاه خانگی سالم قبلی است که علائم بیماری را نشان می دهد. با وجود همه دلایل احتمالی ، شناسایی و درمان مشکل می تواند ترسناک باشد. با این حال ، استرس نداشته باشید.

زیرا این مقاله نحوه شناخت بیماری های شایع گیاهان خانگی و همچنین کارهایی را که می توانید در زمینه درمان و پیشگیری انجام دهید ، بیان خواهد کرد.

 

بیماری های شایع گیاهان خانگی:

گیاهان خانگی می توانند به بیماری های مختلف باکتریایی ، قارچی و ویروسی مبتلا شوند. شناسایی می تواند اغلب از طریق بازرسی از گیاه و شرایط رشد انجام شود. توانایی شناسایی بیماری به شما کمک می کند گیاه خود را به درستی درمان کنید و برای جلوگیری از مشکلات بعدی گام بردارید.

 

برای یادگیری همه چیزهایی که باید در مورد بیماری های شایع گیاهان خانگی و نحوه شناسایی ، درمان و پیشگیری از آنها ، برای شکوفایی گیاهان خانگی خود بدانید ، به ادامه مطلب بروید.

بیماری باکتریایی و قارچی: شناسایی و درمان

بیماری باکتریایی و قارچی: شناسایی و درمان

علت پوسیدگی ریشه و ساقه در اکثر قریب به اتفاق گیاهان خانگی آبیاری مداوم در آب و یا تخلیه ضعیف خاک است. از آنجا که آبیاری بیش از حد یک مسئله معمول است . این امر باعث پوسیدگی ریشه و ساقه یکی از شایع ترین بیماری های گیاهان خانگی می شود.

علت.

پوسیدگی ریشه و ساقه توسط انواع ارگانیسم های قارچی ایجاد می شود .

Fusarium – Pythium – Rhizoctonia – Phytophthora شایع ترین هستند.

پاتوژن های قارچی در خاک هایی که تخلیه ضعیف و مرطوب می مانند و همچنین ترکیب گلدان رشد می کنند و سیستم ریشه گیاهان را تحت فشار و ضعیف آلوده می کنند.

علائم.

از علائم پوسیدگی ریشه و ساقه می توان به پژمردگی گیاه آلوده از پایین به بالا حتی در صورت مرطوب بودن خاک و همچنین قهوه ای شدن . زرد یا سیاه شدن شاخ و برگ و ساقه ها اشاره کرد.

علاوه بر این . ریشه ها به جای سفید سالم ، لک و قهوه ای یا سیاه خواهند بود. همچنین ممکن است از ریشه ها یا قسمت های آسیب دیده گیاه بوی گندیده شود.

بیماری باکتریایی و قارچی: شناسایی و درمان

پیشگیری و درمان

تا زمانی که نتوانید قلمه های بدون تأثیر را از گیاه آسیب دیده ریشه کنید. گاهی اوقات بهترین کار این است که گیاه را با پوسیدگی ریشه دور بریزید و از نو شروع کنید.

اغلب ، تا زمانی که گیاه علائم بیماری را نشان می دهد ، سیستم ریشه آلوده شده و نمی توان آن را نجات داد.

با این حال ، اگر می خواهید گیاه را نجات دهید می توانید با توصیه های این مقاله سعی کنید گیاه خود را به سلامت پرستار کنید.

پیشگیری برای از بین بردن پوسیدگی ریشه و ساقه در گیاهان خانگی کلیدی است.

فقط گیاهان سالم خریداری کنید.
از ظروف تمیز با زهکشی کف استفاده کنید.
از مخلوط گلدان استفاده مجدد نکنید.
از مخلوط گلدان استفاده کنید که زهکش خوبی داشته باشد.
فقط درصورت نیاز گیاه آب دهید و خاک را خیس نگه ندارید.
آبیاری را در زمستان کاهش دهید در حالی که گیاه شما به طور فعال رشد نکرده است.

فروشگاه سبز نهاد – فروشگاه اینترنتی کود 

سایت رسمی والاگرو ایتالیا

دیدگاهتان را بنویسید