اثرات نیتروژن بیش از حد

نیتروژن یک بازیگر کلیدی در تولید کلروفیل است , این رنگدانه نور خورشید را برای نیازهای اولیه فتوسنتز جذب می کند. باغبانان باید با انتخاب کود مناسب مطمئن شوند که نیتروژن یکی از سه عنصر درشت مغذی خاک برای جذب ریشه در دسترس است. با این حال اشباع یک باغ با سطوح نیتروژن بالا رشد گیاه را بهبود نمی بخشد.

در واقع بیشتر از اینکه آن را به حالت عنصری طبیعی خود رها کند می تواند به باغ آسیب برساند. نیتروژن بیش از حد در گیاهان هم در بالا و هم در زیر خاک ظاهری است.

رشد بیش از حد شاخ و برگ

یکی از اعمال اصلی نیتروژن افزایش تولید کلروفیل است. این فرآیند با ایجاد ساختارهای برگ بزرگتر با سطح بزرگتر برای رنگدانه فتوسنتز کننده انجام می شود. نیتروژن اضافی باعث رشد سریع شاخ و برگ می شود.

به طوری که باغ شما ظاهری شبیه به جنگلی دارد که وحشی شده است اما رشد گیاهان دیگر در نتیجه آسیب می بیند.

انرژی برای رشد گل به تکثیر شاخ و برگ هدایت می شود. بنابراین گیاهان حتی ممکن است اندام های تولید مثلی لازم خود را در طول فصل رشد تولید نکنند.

اثرات نیتروژن بیش از حد در گیاهان

سوزاندن و غلظت نمک

اگر از مخلوط کود با نیتروژن بالا استفاده می کنید نمک های معدنی خاک را نیز افزایش می دهید.نیتروژن عنصری بیش از حد آب را از گیاه می گیرد در حالی که نمک ها را پشت سر می گذارد.

در نتیجه برگها در اثر کم آبی ظاهری سوخته به خود می گیرند و لبه های برگ زرد یا قهوه ای می شوند و پژمرده می شوند شستشوی ناحیه با آب برای حذف نیتروژن اضافی بهترین اقدام برای احیای گیاه است.

اگرچه نیتروژن شاخ و برگ های بزرگ مورد نظر را تولید می کند ممکن است متوجه شوید که رشد سریع با سوختگی برگ ها از بین می رود اگر نیتروژن در سطوح بالا باقی بماند.

توقف رشد ریشه

انرژی مورد استفاده برای رشد برگ های بزرگ سیستم ریشه را با سطوح بالای نیتروژن خاک خفه می کند. ریشه ها عادت انتشار طبیعی خود را کند می کنند زیرا مواد مغذی لازم برای استفاده به عنوان انرژی را ندارند زیرا عناصر به سمت بالا هدایت می شوند. در نتیجه گیاه ممکن است در موقعیت خاک خود بی ثبات شود.

اگر به اندازه کافی بلند باشد، ممکن است در بادهای شدید باد کند. علاوه بر این ریشه های تحت فشار بیماری را از طریق پاتوژن های خاک نیز دعوت می کنند. در پایان هر دو برگ و ریشه در برابر تنش های ناشی از نیتروژن تسلیم می شوند که به گیاه در طول آن آسیب می رساند.

آلودگی آب های زیرزمینی

گیاهان نمی توانند تمام نیتروژن اضافی موجود در خاک را جذب کنند.

این سطوح اضافی نیتروژن به آرامی از طریق رواناب آب از خاک خارج می شود و نیتروژن به طور موثر به شکل نیترات به دلیل تبدیل میکروبی در هنگام شسته شدن از خاک است. و در نتیجه آب های زیرزمینی و آب آشامیدنی از سطوح نیترات آلوده می شوند.

بین آسیب رساندن به گیاهان و منابع آب اطراف سطوح بالای نیتروژن در اطراف گیاهان باید به دقت نظارت شود و برای هماهنگی طبیعی اصلاح شود.

خرید کود نیتروژن بالا

سایت رسمی والگرو ایتالیا

دیدگاهتان را بنویسید