هویا کری و نحوه پرورش آن – تکثیر هویا کری

هویا کری و نحوه پرورش آن - تکثیر هویا کری

چند هویا وجود دارد که گیاهان آپارتمانی ایده آلی را می سازد، هویا کری یا گیاه دلبر یکی از آنهاست. در سال های اخیر به طور فزاینده ای محبوب شده است. اما ممکن است هنوز برای یافتن اطلاعات یا نکات مراقبتی در مورد آن مشکل پیدا کنید.

تکثیر آن بسیار آسان است و بنابراین رشد و فروش آن نسبتاً ارزان است. همراه با برگ های غیرعادی و عجیب شکل «قلب» آن، آن را برای بازاریابان عالی می کند تا فروش خود را انجام دهند.

این امر به این دلیل است که برای هر کسی که به دنبال چیزی کمی عجیب و غریب یا آن هدیه خاص تازه است که به دوست یا معشوق علاقه‌مند گیاه خود بخندد جذاب است.

هویا کری و نحوه پرورش آن - تکثیر هویا کری

هویا کری و نحوه پرورش آن – تکثیر هویا کری

نکته منفی این است که امروزه گیاه Sweetheart معمولاً به عنوان این تک برگ کوچک در یک گلدان کوچک بسیار شبیه Hoya Kerrii از IKEA در تصویر بالا فروخته می شود. تفاوت بین این بامبو خوش شانس این است که گیاه دلبر در این شکل به سرعت رشد نمی کند، بنابراین به مدت 5 دقیقه سرگرم کننده است و سپس می تواند نسبتاً خسته کننده باشد!

چرخاندن این منفی گرایی آسان است. زیرا این یکی از گیاهان آپارتمانی آسان‌تر برای مراقبت و نگهداری است و به شما اجازه می‌دهد تنها با توجه گاه به گاه از آن دور شوید. در واقع احتمالاً فقط یک بار آبیاری در ماه را تحمل می کند، آنقدر مقاوم است.

همچنین اگر آن برگ را به اندازه کافی طولانی داشته باشید و با آن محترمانه رفتار کنید (یا فریب دهید و گیاه بالغ تری را با چندین برگ در حال رشد بخرید) در نهایت چیزی بسیار زیباتر و چشمگیرتر خواهید داشت.

این به این دلیل است که یک گیاه بزرگتر با چندین برگ شکل غیر معمول، همانطور که ممکن است حدس بزنید. شبیه بوته ای از قلب سبز است! بسیار جالب و احتمالاً بسیار عاشقانه.

برای شخص مناسب، این بهترین هدیه ولنتاین برای دادن یا گرفتن است و به همین دلیل است که این گیاه گاهی اوقات نام ولنتاین هویا را نیز می نامد.

گل‌ها، مانند بیشتر هویا، خیره‌کننده هستند زیرا کنتراست در قسمت‌های گل‌دهی واقعاً جسورانه است (عکس‌ها را بررسی کنید تا متوجه شوید منظور ما چیست). واریته تمام سبز تمایل به رشد سریع‌تری دارد (اگرچه طبق استانداردهای بیشتر گیاهان آپارتمانی هنوز کند است) و مسلماً مقاوم‌تر است، اما در انواع بسیار متنوع نیز وجود دارد.

هویا کری و نحوه پرورش آن - تکثیر هویا کری

راهنمای مراقبت از هویا کری

نور

این گیاه برای رشد واقعی به یک اتاق روشن و معقول نیاز دارد، اگرچه حتی اگر یک نقطه سایه تر انتخاب کنید، باز هم از بین خواهد رفت. اما باید از مکان های بسیار تاریک اجتناب کنید. نور خورشید نیز قابل قبول است، بنابراین در واقع می توانید آن را تقریباً در هر نقطه از خانه یا محل کار خود قرار دهید.

آبیاری

با ویژگی های آبدار خود، در نگهداری آب برای مدت زمان طولانی بین آبیاری ها کاملا سازگار است. این باعث می شود که در بیشتر موارد گیاهی مقاوم و بی نیاز باشد، البته فقط مراقبت اولیه باعث زنده ماندن گیاه می شود تا رشد، بنابراین در صورت امکان صبر کنید تا خاک کمی خشک شود و سپس دوباره آبیاری کنید.

این بدان معناست که فقط به این دلیل که می توانید بین آبیاری مدت طولانی صبر نکنید. هر چند مراقب باشید زیاده روی نکنید! خاک هرگز نباید اشباع یا باتلاق باشد زیرا باعث پوسیدگی می شود. اگر گلدانی که داخل آن می آید سوراخ زهکشی نداشته باشد، مراقب باشید.

رطوبت

ساکولنت ضخیم Sweetheart Plant مانند برگها در مورد سطح رطوبت نگران نیستند، بنابراین شما نیز نیازی به این کار ندارید.

تغذیه

اگر گیاه کوچک باشد یا به صورت تک برگ وجود داشته باشد، فقط کمی تغذیه لازم است. حداکثر دو بار در سال. اگر گیاه مسن‌تری دارید یا آن تک برگ در حال پرتاب شاخه‌های جدید است، می‌توانید کمی بیشتر تغذیه کنید. حتی با وجود اینکه نیازی نیست بیش از چهار بار در سال این کار را انجام دهید. Sweetheart Plant یک تغذیه کننده خیلی سنگین نیست.

درجه حرارت

اکثر دماهایی که در داخل خانه پیدا می کنید خوب هستند. اگر همه چیز خنک شود، رشد کند یا متوقف می شود. بنابراین برای دمای مطلوب رشد به محدوده ای بین 18 تا 27 درجه سانتی گراد / 65 درجه فارنهایت تا 80 درجه فارنهایت نیاز دارید.

تعویض گلدان

این موضوع باعث ایجاد بحث بین صاحبان هویا می شود. چندین مکتب فکری عمومی وجود دارد که به “قوانین” زیر خلاصه می شود.

مخلوط خاک باید دارای زهکشی آزاد باشد و مقدار زیادی مواد آلی غنی نداشته باشد.

گیاهان در گلدان های کوچک که ریشه یا گلدان بسته شده اند معمولاً بیشتر احتمال دارد گل بدهند (این فقط برای گیاهان بالغ با برگ های زیاد صدق می کند).

هویا کری و نحوه پرورش آن – تکثیر هویا کری

مهم نیست اندازه یا سن گیاه، اگر گلدان خیلی کوچک باشد، به بلوغ نمی رسد.

یک گلدان بزرگ برای گیاهان تنها با یک برگ احتمال پوسیدگی را در اثر آبیاری بیش از حد اتفاقی افزایش می دهد (پس این کار را نکنید).بنابراین، همه اینها را به مثال‌های عملی تقسیم می‌کنیم که باید منطقی باشد:

گیاهانی که فقط یک برگ دارند فقط زمانی شروع به گلکاری می کنند که رشد جدیدی داشته باشد.

گیاهان جوانی که فقط چند برگ دارند باید هر دو سال یکبار گلدان شوند و هر بار آنها را در ظرف کمی بزرگتر منتقل کنید.

گیاهان بالغ با برگ های زیاد باید حداکثر هر دو سال یکبار گلدان شوند و هر بار آنها را در ظرف کمی بزرگتر منتقل کنید.

هویا کری و نحوه پرورش آن – تکثیر هویا کری

تکثیر

اگر تصمیم به تکثیر این گیاه دارید، خبر خوب این است که بسیار آسان است.ممکن است چندین ماه (یا خیلی بیشتر) طول بکشد تا گیاهان جدید علائم رشد جدید را نشان دهند.

اگر بعد از یک ماه یا بیشتر برگها زرد نشدند یا شروع به چین و چروک و چروک شدن نکردند، احتمالاً “برش” “گرفته شده است”. این بدان معناست که اکنون شکل رایج Hoya Kerrii را دارید که می توانید از بسیاری از مغازه ها خریداری کنید.

اگر می‌خواهید گیاهی بالغ با تعداد زیادی برگ یا گیاهی که بتواند به سرعت گل بدهد. می‌خواهید، تکثیر بهترین راه برای رسیدن به آنجا نیست. درعوض مجبور خواهید بود عمیق بگردید و بیرون بروید و یکی بخرید.

سرعت رشد

رشد در روزهای اولیه یک گیاه جوان اغلب کند است و زمانی که در نهایت شروع می شود. هنوز هم کند است! با این حال، هنگامی که آن را ایجاد کرد، با یک سیستم ریشه ای خوب، “انگورها” به سرعت از بین می روند که در آن برگ های جدید تشکیل می شوند.

اگر فقط یک برگ تنها بدون ساقه دارید، این احتمال وجود دارد که گیاه شما برای همیشه همینطور بماند. برگ های هویا کری که به خودی خود رشد می کنند فقط شانس کمی برای تولید شاخه های جدید دارند و این معمولاً پس از چندین سال اتفاق می افتد. اگر اتفاقی بیفتد که رشد دهنده ای نداشته باشید، سرعت رشد به وضوح صفر خواهد بود.

اگر فقط یک برگ تنها داشته باشید، گیاه شما ممکن است برای همیشه در آن شکل بماند.

ارتفاع / گسترش

رایج ترین شکل داخلی این روزها یک گیاه مینیاتوری است، اما با بالا رفتن سن و شرایط خوب هویا شما از محیط اطراف خود بالا می رود و فضای بسیار بزرگی را می پوشاند.

گل ها

در گیاهان قدیمی می توانید انتظار یک نمایش سالانه فوق العاده را داشته باشید. شکوفه ها اغلب در تابستان ظاهر می شوند، با گل های کوچک متعدد در الگوی ستاره ای شکل. آنها در رنگ ها متضاد هستند بنابراین واقعاً برجسته هستند و چشم را به خود جلب می کنند. همچنین رایج است که یک عطر لطیف، اما در عین حال قدرتمند از گل ها پخش شود.

هویا کری و نحوه پرورش آن - تکثیر هویا کری

هویا کری و نحوه پرورش آن – تکثیر هویا کری.چند هویا وجود دارد که گیاهان آپارتمانی ایده آلی را می سازد، هویا کری یا گیاه دلبر یکی از آنهاست.

آیا هویا سمی است؟

برگ های هویا اصلاً طعم خوبی ندارند، اما برای مردم یا گربه ها و سگ ها سمی نیستند.

چیز دیگری مد نظر دارید؟

با فرض اینکه شما یک گیاه جوان با چندین برگ یا یک گیاه بالغ دارید. به احتمال زیاد متوجه انگورهایی شده اید که از اعماق درون می آیند.

انگورهای بالغ خاکستری هستند و اغلب به نظر می رسد و احساس “چوبی” دارند. بیشتر این سفتی نتیجه لیگنین است که برای حمایت از یک گیاه بالارونده سنگین طراحی شده است (در زیستگاه طبیعی خود آنها تمایل به رشد و افزایش دارند). این انگورها خیلی سریع ضخیم و سفت می شوند و در نهایت تمرین و خم شدن را تقریبا غیرممکن می کنند.

هویا کری و نحوه پرورش آن – تکثیر هویا کری

راه حل واضح این است که انگورها را آموزش داده و در موقعیت خود قرار دهید. شاید روی یک گلدان کوچک، زمانی که هنوز نرم و در حال رشد هستند. بنابراین چارچوب دقیقی را که از ابتدا می خواهید داشته باشید.

اما اگر از تربیت گیاه در جوانی غفلت کرده باشید یا نمونه قدیمی‌تری را به ارث برده باشید، چه؟

خوب شما هنوز مقدار محدودی کنترل در مورد آموزش دارید. اگر گیاه بسیار کم آب شود، یعنی مدتی است که آبیاری نشده باشد. انگورها مقدار کمی سفتی را از دست می دهند و درجه انعطاف پذیری خواهند داشت. هرچند زیاد نیست و خم شدن بی دقت باعث آسیب می شود. اما اگر از ظاهر فعلی گیاه راضی نیستید، می توانید سعی کنید به آن شکل دهید.

مراقبت از Hoya Kerrii Recap

میانگین سطوح نور

یک گیاه آپارتمانی سازگار در فضاهای با نور متوسط یا روشن می تواند به همان اندازه خوب عمل کند.

آبیاری گاه به گاه

همچنین با نیازهای آبی خود سازگار است. مراقبت خوب به معنای آبیاری زمانی است که یک اینچ یا بیشتر از خاک خشک شود.

دماهای گرم

برای رشد آنها به دمایی بین 18 درجه سانتیگراد (65 درجه فارنهایت) تا 27 درجه سانتیگراد (80 درجه فارنهایت) نیاز دارند.

به ندرت تغذیه کنید.

یک یا دو بار در سال برای گیاهان تک برگ.

هویا کری و نحوه پرورش آن – تکثیر هویا کری

مشکلات گیاه

برگ های پوسیده

در اثر آبیاری بیش از حد یا قرار گرفتن در شرایط بسیار مرطوب برای مدت طولانی ایجاد می شود. قرار گرفتن در معرض یخبندان یا دمای بسیار سرد نیز می تواند باعث پوسیدگی هویا شما شود.

چروک شدن برگها

این اغلب نشانه ای است که شما زیر آب رفته اید. اگر مطمئن هستید که به درستی آبیاری کرده اید. به ریشه ها نگاهی بیندازید، ممکن است در گذشته بیش از حد این کار را انجام داده باشید و همه آنها پوسیده شوند، یعنی پوسیدگی ریشه.

بدون گل

مطمئن شوید که گیاه بالغی دارید که حداقل چند سال سن داشته باشد. زیرا به گیاه جوان گل نخواهید داشت. از گیاهان تک برگ یا گیاهانی که شرایط نامناسبی برای مقابله با آنها داده شده است انتظار نداشته باشید (انرژی آن صرف زنده ماندن می شود).

بدون رشد

گیاه Sweetheart اغلب به کندی رشد می کند. ما در بالا به این موضوع پرداختیم، اما اساساً تنها راه حل در اینجا صبر یا خرید گیاهی با چندین برگ ثابت است.

 

انگور / ساقه سرکش

از دست دادن تنوع برگ

گونه های متنوع اغلب تاک های جدیدی تولید می کنند که دارای برگ های کاملا سبز هستند. این در دنیای گیاهان معمول است، به طور کلی تصور می شود که یک برگ تمام سبز برای گیاه در هنگام فتوسنتز کارآمدتر از برگ با برگ های متنوع است.

قسمت های رنگارنگ برگ حاوی مقدار زیادی کلروفیل نیستند، بنابراین فتوسنتز نمی تواند انجام شود. ممکن است برای چشم انسان زیبا به نظر برسد، اما از منظر گیاه، آن بخش‌های برگ برای گیاه ضایعاتی هستند که نگهداری می‌کنند، بنابراین بازگشت به تمام برگ‌های سبز طبیعی است. می‌توانید ترکیب رنگ را بپذیرید یا رشد جدیدی را که برگشته است قطع کنید.

جهت خرید انواع کود تقویتی کلیک نمائید

سایت رسمی والگرو ایتالیا

دیدگاهتان را بنویسید