نگهداری نخل ماداگاسکار – Pachypodium Lamerei

نگهداری نخل ماداگاسکار - Pachypodium Lamerei

Pachypodium علی رغم نام رایج خود ، نخل ماداگاسکار (یا طرفداران آن یک پاچی) ، در واقع یک گیاه آبدار است و از این رو بیشتر از کف دست با کاکتوس ها ارتباط دارد.

این گیاه خانگی چشمگیر از ماداگاسکار می آید و به دلیل داشتن برگهایی در اطراف تاج ، این ترکیب باعث ایجاد نام مشترک نخل ماداگاسکار می شود.

نخل های ماداگاسکار می توانند بسیار بلند شوند ، اما حتی غول های نهایی نیز باید از جایی شروع کنند.

Pachypodium به معنی “پا ضخیم” است و به ساقه متورم ضخیمی گفته می شود که آب را ذخیره می کند و ساختار و قدرت گیاه را فراهم می کند.

ساقه متورم با برگهایی که اطراف تاج را به تدریج می ریزند به سمت بالا رشد می کند و با افزایش سن جوانه های جدیدی رشد می کند. تمام قسمت های Pachypodium حاوی یک شیره لاتکس است که سمی است .

نگهداری نخل ماداگاسکار – Pachypodium Lamerei

اگرچه حتی اگر حیوانات خانگی هم داشته باشید این یک معامله بزرگ نخواهد بود زیرا این گیاه از طریق خارهای سخت قلاب دار از خود محافظت می کند که حتی کنجکاوترین گربه را نیز از این امر باز می دارد.

هر چند برگها بازی مناسبی برای ژنورز هستند. بنابراین ، مگر اینکه آنها بالای یک گیاه بلند بلند نشسته باشند و بنابراین دور از دسترس نیستند . شما باید قبل از خرید خوب فکر کنید.

گیاهان آپارتمانی با ظاهری غیرمعمول گاهی اوقات واقعا می توانند متناسب با ظروف غیر معمول رشد باشند

گونه های مختلفی وجود دارد ، اگرچه ساده ترین و محتمل ترین گونه هایی که با آنها روبرو می شوید یا Pachypodium lamerei یا Pachypodium geayi است. اگرچه آنها همان احتیاجات مراقبتی را دارند اما تشخیص آنها بسیار دشوار است.

به طور کلی Pachypodium geayi بیشتر یک تنه خاکستری فلزی دارد . در حالی که گونه های لامری خاکستری روشن است و رنگ سبز بیشتری در آن مخلوط شده است.

آنها گاهی اوقات با Adenium (گل صحرا) اشتباه گرفته می شوند اما Pachypodium به ندرت در كشت گل می دهد و هنگامی كه در كنار هم مقایسه می شوند بسیار متمایز و متفاوت به نظر می رسند.

نگهداری نخل ماداگاسکار – Pachypodium Lamerei

نگهداری نخل ماداگاسکار - Pachypodium Lamerei

نور

این یک گیاه خانگی عاشق آفتاب است ، بنابراین همیشه آفتاب ترین نقطه ای را که دارید انتخاب کنید. در شرایط روشن ، آنها هنوز هم عملکرد خوبی دارند ، اما از هر چیزی که نور “متوسط” یا پایین تر است ، باید خودداری کرد.

این گیاهان تقریباً تمام رشد جدید خود را در طول تابستان انجام می دهند. بنابراین ، از نظر تئوری ، می توانید گیاه خود را در اواخر پاییز ، زمستان و اوایل بهار به مکان کمی روشن تر از قبل منتقل کنید تا گیاه را به یک مکان آفتابی منتقل کنید.

آبیاری

یک افسانه رایج در مورد ساکولنت ها این است که آنها به آب زیادی احتیاج ندارند. درست است که آنها بسیار بیشتر از برخی از انواع دیگر گیاهان آپارتمانی که نیاز آبیاری بیشتری دارند زنده می مانند ، اما حتی اگر مقاوم ترین ساکولنت ها باشید با این روش رفتار نمی کنید.

اگر می خواهید در ماه های تابستان و هر زمان که خاک خشک شود . آب Pachypodium شکوفا داشته باشید. در زمستان برای جلوگیری از پوسیدگی ریشه ها در شرایط خنک تر ، باید آب را کم کنید. شاید حداکثر یک یا دو بار در ماه.
رطوبت

کود دهی

Pachypodium یک منبع تغذیه سنگین نیست ، بنابراین حداکثر فقط باید چند بار در سال کود دهی کنید. مثل همیشه فقط وقتی گیاه در حال رشد فعال است این کار را انجام دهید.

جهت خرید کود تقویتی نخل ماداگاسکار کلیک نمائید

درجه حرارت

دمای گرم برای این گیاه لازم است. در زمستان کمتر از 10 درجه سانتیگراد (50 درجه فارنهایت) نیست.

آنها زمان قابل توجهی را برای رشد گلدانهای خود صرف می کنند . اما اگر Pachypodium شما شروع به لرزیدن یا سرنگونی از سنگین شدن کند ، می توانید دوباره آن را تهیه کنید.

مخلوط استاندارد خاک مناسب است ، اما اگر می خواهید از ایمنی بالاتری برخوردار باشید . برای بهبود زهکشی ، کمی ریزه اضافه کنید. یا از مخلوط کمپوست ساکولنت / کاکتوس ها استفاده کنید. در هر زمان از سال می توانید گیاه خود را مجدداً نگهداری کنید . اما هنگام انجام این کار مراقبت کنید زیرا در صورت برداشتن ساقه به اشتباه ، خارها می توانند دردناک باشند.

این گیاهان می توانند واقعاً بزرگ شوند. بنابراین ممکن است تولید مجدد آن امکان پذیر نباشد.

سرعت رشد

این یک گیاه رشد کند است. با این حال ، اگر در تابستان خوب آبیاری کنید و نور مناسبی تأمین کنید ، در این زمان از سال رشد بیشتری را مشاهده خواهید کرد. رشد در هر زمان دیگری از سال معمول نیست.

ارتفاع / گسترش

بطور طبیعی می تواند به ارتفاعات سرسام آوری برسد ، اگرچه در کشت بسیار مهارتر است. بعد از سالها (و منظور ما سالهاست) ساقه می تواند به بالاتر از 4ft / 1.2m از طول و تا 24in / 60cm در قطر برسد.

در زیستگاه بومی آنها ، تنه می تواند منشعب شود بنابراین در نهایت با چندین ساقه مواجه خواهید شد ، اما این اتفاق در خانه بسیار کمتر اتفاق می افتد.

گل ها

گلدهی نخل ماداگاسکار در داخل خانه نادر است زیرا گیاه ابتدا باید به بلوغ و بلندی برسد. البته همیشه استثناهایی نیز وجود دارد و اگر به گل ها دست پیدا کنید ، سفید ، بی شمار و به شکل ستاره خواهند بود.

آیا گیاهان Pachypodium سمی هستند؟

شیره برای حیوانات خانگی و مردم سمی است. اما دستیابی به آن به دلیل خارهای محافظ در تنه دشوار است ، بنابراین به احتمال زیاد حیوان خانگی یا کودک شما از گیاه جلوگیری می کند. در واقع خسارت بیشتر از شیره گیاه به این خارها وارد می شود.

چگونه می توان از Pachypodium Recap مراقبت کرد؟

اینها گیاهان آپارتمانی با نور زیاد هستند. یا آن را در پنجره ای رو به جنوب قرار دهید یا اگر امکان تهیه آن وجود ندارد ، آن را در تابستان به بیرون منتقل کنید.

آبیاری متوسط

دمای گرم و نور زیاد به این معنی است که آب بیشتری نسبت به مکان خنک کننده با نور کمتری نیاز دارید.

درجه حرارت

گیاهان پاچی پدیم سرما را دوست ندارند. همیشه از هر چیزی نزدیک به دمای زیر صفر خودداری کنید.

کود دهی

 یک یا دو بار در طول تابستان مفید است. کود 45-10-5

نگهداری نخل ماداگاسکار – Pachypodium Lamerei

مشکلات Pachypodium

ریشه های Pachypodium پوسیده و سیاه است (Root Rot)

این نتیجه کلاسیک از آبیاری بیش از حد و به طور مداوم اشباع خاک ، به ویژه در زمستان است. اگر پوسیدگی خیلی گسترده نیست ، ریشه های مرده را از بین ببرید . دستورالعمل های آبیاری ما را دنبال کنید و گیاه در نهایت باید بهبود یابد.

اگر همه ریشه ها مرده باشد ، گیاه مانند بسیاری از کاکتوس ها احتمالاً دلیل از بین رفته است . به عنوان آخرین تلاش خندق ، هنوز می توانید تمام ریشه های مرده را از بین ببرید و “تنه” را در کمپوست مرطوب (مرطوب) تازه قرار دهید و سپس آن را قرار دهید مکان سبک و گرم. احتمال رشد ریشه های جدید از پایه وجود دارد.

برگ ریزش (تابستان)

اگر گیاه در یک نقطه گرم و با نور خورشید زمستانی قرار گرفته باشد ، ممکن است فریب داده باشد که هنوز تابستان است ، در این صورت هنوز رشد خواهد کرد (شماره بالا را ببینید) ، یعنی این ریزش برگ طبیعی است و جای نگرانی نیست در باره.

اگر گیاه در حال “استراحت” است و رشد کاملاً متوقف شده است ، اما برگها همچنان در حال ریزش هستند ، می تواند نشانه پایین بودن دما و تحریک خواب باشد. آبیاری را کاملاً قطع کنید تا اینکه برگهای جدید از اواسط بهار به بعد ظاهر شوند (این ممکن است یک یا دو ماه طول بکشد).

اگر همه برگها ریزش کنند ، زمان بررسی ریشه ها برای پوسیدگی ریشه است. اگر اثری از پوسیدگی نیست ، صبر کنید تا بهار فرا برسد و برگهای جدید دوباره رشد کنند.

سایت رسمی والاگرو ایتالیا

دیدگاهتان را بنویسید