نگهداری برگ خونی - iresine herbstii

نگهداری برگ خونی – iresine herbstii

گیاه Iresine herbstii گیاهی نسبتاً غیر معمول است اما در هر باغی یا به عنوان یک گیاه آپارتمانی بسیار زیباست. در مجموع ، حدود 30 گونه گیاه Iresine در تیره وجود دارد که همگی بومی آمریکای جنوبی ، به ویژه برزیل هستند. دامنه آنها از درختچه های کوچک تا متوسط است و اکثر آنها چند ساله هستند. گلهای این گیاهان قابل توجه نیستند ، متشکل از گلهای کوچک مایل به سبز یا سفید روی ساقه های کوچک است ، اما در عوض ، آنها معمولاً برای شاخ و برگ های قابل توجه خود رشد می کنند.

جدا از شاخ و برگ های جالب توجه ، این گیاهان از نظر طیف وسیعی از نام های معمول خود قابل توجه هستند. علاوه بر برگ خون ، آنها به عنوان گیاه سنگدان مرغ ، گیاه گوشت گاو ، و نام های توصیفی دیگر شناخته می شوند. آنها بیشتر در نیمکره جنوبی دیده می شوند ، که باعث می شود آنها در نیمکره شمالی جدید باشند.

نام گیاه شناسی : Iresine herbstii
نام رایج : Bloodleaf ، gizzard مرغ ، گیاه گوشت گاو
نوع گیاه : چند ساله علفی
در اندازه گلدان : اندازه بالغ 12 تا 18 اینچ
نور خورشید : آفتاب کامل ، سایه جزئی
نوع خاک : مخلوط گلدان لومی ، مبتنی بر خاک
pH خاک : 5.6 تا 5.9
گلهای بلوم تایم : نمایشی نیستند
رنگ گل : سبز-سفید
منطقه بومی : برزیل

نگهداری برگ خونی – iresine herbstii

مراقبت از ایرسین

اگرچه می توان ایرسین را هم در بیرون و هم در فضای داخلی کاشت ، اما در فضای باز کاملاً نازک می شود.  مقاوم است و به گرما و رطوبت زیادی احتیاج دارد. اگر در منطقه ای قرار دارید که مستعد دمای هوا بهتر است ، یا ایرسین را به عنوان گیاه خانگی پرورش دهید یا آن را در ظرف نگه دارید و با کاهش دما آن را به داخل خانه منتقل کنید.

در زیستگاه بومی خود یا وقتی در فضای باز و در شرایط مناسب رشد می کند ، گیاه می تواند 5 فوت قد بکشد و یک گسترش 3 فوت داشته باشد. با این حال ، در فضای داخلی ، بیشتر احتمال دارد که بین 12 تا 18 اینچ قد داشته باشید ، با برگهای قرمز که طول آنها تا 4 اینچ است.

نور

گیاهان کوچکتر در سایه جزئی رشد می کنند ، اما با رشد آنها می توانند نور بیشتری را تحمل کنند. آنها طبیعتاً گیاهان حاشیه ای هستند ، به این معنی که در حاشیه جنگل ها رشد می کنند و می توانند در برابر نور متنوع مقاومت کنند. آنها در ماه های زمستان نور کمتری را تحمل می کنند ، بنابراین آنها را خیلی نزدیک به پنجره قرار ندهید. اگرچه گیاه دچار لگی می شود ، احتمالاً نور کافی دریافت نمی کند.

خاک

هنگام رشد گیاه در فضای باز ، ایرسین خاک غنی از نظر ارگانیک را تخلیه می کند. اگرچه برای رشد در محیط داخلی از مخلوط گلدان لومی و پایه خاک استفاده کنید.

آب

رطوبت منظم ، خصوصاً در فصل رشد ضروری است. آنها گیاهان آبی نیستند ، بنابراین آنها را غرقاب نکنید ، اما گیاهانی که رطوبت کافی ندارند ، حاشیه برگهای قهوه ای و برگ ریزان را ایجاد می کنند. در ماه های زمستان می توانید آبیاری را کاهش دهید اما هدف آن مرطوب نگه داشتن خاک است.

دما و رطوبت

اینها گیاهان “گرم خانه” هستند و دمای پایین تر یا هوای سرد و خشک را تحمل نمی کنند. این گیاه حداقل به دمای 50 تا 60 درجه فارنهایت نیاز دارد. در داخل خانه ، بهتر است در جعبه های پنجره یا حمام ، که اغلب گرما و رطوبت دارند ، پرورش داده شود. اگر گلخانه داشته باشید در آنجا رشد خواهند کرد.

به دلیل تحمل کم آنها در برابر هوای سرد و خشک ، در طول زمستان نیاز به غالباً غبارآلودگی و تأمین گرمای کافی دارند.

کود

در طول فصل رشد هر دو یا سه هفته یک بار با کود نیتروژن بالا تغذیه کنید.

تعویض گلدان 

ایرسین باید سالانه دوبار تعویض شود تا زمانی که به اندازه بالغ خود برسد ، سپس می توان آن را هر سال یکبار دوبار تعویض کرد یا برای ایجاد موجودی جدید تکثیر کرد و دور انداخت. در چشم انداز گرمسیری ، این گیاه اغلب به عنوان گیاه ملافه استفاده می شود ، بنابراین رشد یک توده کوچک از آنها در یک ظرف یا رشد آنها در یک ظرف مخلوط با سایر گیاهان گرمسیری ، یک اثر خوب است.

تکثیر ایرسین

همچنین می توان آنها را از قلمه های نوک ساقه گوشتی به راحتی تکثیر کرد. برای رسیدن به بهترین موفقیت ، قلمه ها را در اوایل فصل بگیرید ، از هورمون ریشه زایی استفاده کنید و گرمای کف و رطوبت بسیار بالا را تأمین کنید. گلدان را درون کیسه پلاستیکی ببندید تا رطوبت در آن باقی بماند و وقتی گیاه علائم رشد جدیدی را نشان داد ، آن را بردارید.

نگهداری برگ خونی – iresine herbstii

انواع ایرسین

ده ها گونه گیاه Iresine herbstii وجود دارد ، اما فقط تعداد کمی از آنها برای اهداف تزئینی رشد می کنند.

Iresine herbstii ‘Brilliantissima’: برگهای قرمز روشن با رگهای صورتی
Iresine herbstii ‘Aueoreticulata’: برگهای سبز با رگهای زرد
Iresine herbstii ‘Blazin Rose’: برگهای بنفش قرمز و عمیق با رگه هایی به رنگ صورتی مایل به قرمز
Iresine herbstii ‘Acuminata’: برگهای مارون تیره با رگه هایی به رنگ صورتی مایل به قرمز

هرس

گیاهان ایرسین گلهای کوچک ، سفید و سبز کم رنگ را بیرون می کشند ، اما نمایان نیستند. بنابراین ، بیشتر باغبان ها انتخاب می كنند كه جوانه ها را خرج كنند ، به این ترتیب گیاه می تواند انرژی خود را به سمت رشد شاخ و برگ های زیبای خود هدایت كند.

آفات و بیماری های شایع

ایرسین هیچ گونه آفت یا بیماری قابل توجهی ندارد ، اما در برابر آفاتی از جمله شته ها ، اشکالات نرم ، مقیاس و مگس سفید آسیب پذیر است. در صورت امکان ، آلودگی را در اسرع وقت شناسایی کرده و با کمترین گزینه سمی درمان کنید.

جهت خرید کودهای تقویتی کلیک نمائید

سایت رسمی گرومور آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید