نگهداری افوربیا اوبسا – Euphorbia obesa

نگهداری افوربیا اوبسا - Euphorbia obesa

گیاه افوربیا اوبسا (Euphorbia obesa) یک گیاه چند ساله آبدار و بومی استان کیپ آفریقای جنوبی است. از زمان کشف آن در اواخر دهه 1800 ، گیاهان افوربیا اوبسا به دلیل ظاهر منحصر به فرد و نیازهای نگهداری کم ، محبوبیت خود را به عنوان گیاهان آپارتمانی منفجر کردند.

اگرچه گیاهان بیس بال به دلیل برداشت ناپایدار در زیستگاه بومی خود گونه ای در معرض خطر محسوب می شوند ، اما به راحتی می توان آنها را در مراکز باغ یافت. امروزه ، قوانين ملي و بين المللي كه برداشت گياهان افوربیا اوبسا را ممنوع مي كند ، در تلاش است تا از جمعيت بومي باقيمانده گياهان اوبسا محافظت كند.

این ساکولنت های با عمر طولانی و رشد کند با شکل پیاز ، علائم V شکل و برجستگی های درز مانند که به دوخت شباهت دارند ، مشخص می شوند. این گیاه به جای شاخه یا برگ ، از یک بدن ساقه ای گسترده و گسترده تشکیل شده است که گلها از آن جوانه می زنند. گیاهان افوربیا اوبسا جوان به شکل گرد هستند اما با بلوغ کشیده تر و استوانه ای تر می شوند.

به گیاهان افوربیا اوبسا گیاهان خارپشت دریایی نیز گفته می شود زیرا شباهت زیادی به آن موجود دارند.

گیاهان دو عام هستند. دارای گلهای نر یا ماده هستند که به رنگ زرد و از نظر ظاهری ناچیز هستند. برای تولید بذر ، گل ماده باید توسط گیاه نر گرده افشانی شود و به همین دلیل گیاه به ندرت توسط تجارت بذر توسط بذر تکثیر می شود.

نگهداری افوربیا اوبسا – Euphorbia obesa

نام گیاه شناسی : Euphorbia obesa
نام عمومی گیاه : بیس بال ، گیاه خارپشت دریایی
نوع گیاه : چند ساله ساکولنت
اندازه بالغ : 7 تا 8 سانت طول ، تا 4 سانت عرض
قرار گرفتن : در معرض نور خورشید ، نور مستقیم ؛ سایه را تحمل می کند
نوع خاک : مخلوط گلدان کاکتوس و آبدار خوب تخلیه
pH خاک : 6.0–7.0 (کمی اسیدی تا خنثی)
تابستان زمان شکوفه (گلها نسبتاً ناچیز هستند)
رنگ گل : سبز مایل به خاکستری
در همه مناطق به عنوان گیاهان آپارتمانی رشد می کنند
منطقه بومی : آفریقای جنوبی
سمیت شیره لاتکس می تواند پوست را بسوزاند. هنگام بلع خفیف سمی است.

نگهداری افوربیا اوبسا – Euphorbia obesa

مراقبت از گیاهان افوربیا اوبسا

گیاهان افوربیا اوبسا تا زمانی که نیاز آنها به نور و آب برآورده شود گیاهانی نسبتاً آسان برای مراقبت هستند. اگر در یک مخلوط گلدان درشت استاندارد که برای کاکتوس و ساکولنت تهیه شده و در مکانی قرار می گیرد که مقدار زیادی نور خورشید یا در نور ثابت و غیر مستقیم ثابت داشته باشد ، رشد می کند. آنها گیاهانی با رشد آهسته هستند که می توان قبل از لزوم کاشت مجدد گلدان های خود را پر کرد. تعداد کمی از گیاهان آپارتمانی نسبت به گیاهان افوربیا اوبسا به مراقبت کمتری نیاز دارند.

گیاهان افوربیا اوبسا برگ یا شاخ و برگ تولید نمی کنند اما در ماه های تابستان گل های کوچک و معطر تولید می کنند. ساختارهای سخت ساقه تا حد زیادی در برابر آفت و مشکلات بیماری نفوذ ندارد ، اما اگر بیش از حد آبیاری شود یا اجازه داده شود در آب خیس بخورد ، ممکن است ریشه ها دچار پوسیدگی شوند.

نور

در زیستگاه بومی خود ، گیاهان افوربیا اوبسا به مقدار زیادی از نور مستقیم خورشید عادت کرده اند. وقتی گیاهان اوبسا در محیط داخلی رشد می کنند ، در صورت امکان باید حداقل چهار ساعت در روز از نور مستقیم آفتاب استفاده کنند. از دست دادن رنگ و الگو ، و همچنین از بین رفتن شکل ، همه نشانگر آن است که گیاه افوربیا اوبسا شما نور کافی دریافت نمی کند.

رشد etiolated (“ساق پا”) نشانه دیگری است. گیاه اوبسا خود را در یک پنجره جنوبی و شرقی در خانه قرار دهید تا اطمینان حاصل شود که نور خورشید را کافی دریافت می کند.

خاک

گیاهان افوربیا اوبسا به منظور رشد و نمو به خاک گلدان درشت و خوب زهکشی نیاز دارند و باید آنها را در مخلوط گلدان مخصوص کاکتوس ها و ساکولنت ها بکارید. می توانید با مخلوط کردن 3 قسمت خاک گلدان معمولی ، 2 قسمت ماسه درشت و 1 قسمت پرلیت ، خاک خود را تهیه کنید.

آب

گیاهان افوربیا اوبسا ، مانند اکثر ساکولنت ها و کاکتوس ها ، آبیاری بیش از حد را تحمل نمی کنند. گیاه را فقط زمانی آبیاری کنید که خاک کاملاً خشک شده باشد. گیاهان افوربیا اوبسا در ماه های بهار و تابستان به آب بیشتری و در دوره خاموش در ماه های پاییز و زمستان به مقدار کمتری آب نیاز دارند.

دما و رطوبت

گیاهان افوربیا اوبسا دمای گرم را ارزیابی می کنند. هنگامی که در داخل رشد می کنیم ، متوسط ​​دمای خانوار بیش از حد کافی است. با این حال ، مراقب باشید از قرار دادن گیاه افوربیا اوبسا خود در مناطقی که دارای کشش سرد است ، خودداری کنید ، زیرا این گیاه می تواند رشد را مهار کند. اگر در فضای باز پرورش یابد ، می توانند درجه حرارت های گاه به گاه تا 1- درجه سانتی گراد را تحمل کنند.

کود دهی

همانند اکثر ساکولنت ها ، گیاهان افوربیا اوبسا نیازی به کوددهی منظم ندارند. زیرا آنها به رشد در خاک فقیر از مواد مغذی عادت کرده اند. با این حال ، کوددهی گیاه افوربیا اوبسا در بهار می تواند به رشد آن در اوج فصل رشد کمک کند. برای داشتن بهترین نتیجه حتما از کود کاکتوس , ساکولنت استفاده کنید.

جهت خرید کود مخصوص کاکتوس و ساکولنت کلیک نمائید

نگهداری افوربیا اوبسا – Euphorbia obesa

آیا گیاه افوربیا اوبسا سمی است؟

مانند همه گیاهان در تیره Euphorbia . گیاهان افوربیا حاوی یک شیره سفید شیری (لاتکس) هستند که برای انسان ، سگ و گربه سمی است. لیست های رسمی گیاهان سمی . گیاه افوربیا اوبسا را به عنوان یک گروه کلاس 2 و 4 دسته بندی می کند. هنگام بلع خفیف سمی ، و می تواند باعث تحریک پوست درماتیت شود.

در حین دست زدن به گیاهان بیس بال باید مراقبت بیشتری انجام شود تا اطمینان حاصل شود که در تماس با لاتکس نیستید.

علائم مسمومیت

شیره لاتکس این گیاه یک ماده تحریک کننده پوست است که می تواند باعث سوختگی و بثورات پوستی شود و باعث تحریک جدی چشم شود. همچنین در صورت بلع ، می تواند باعث تحریک دهان و معده شود.

تکثیر افوربیا اوبسا

مانند سایر گونه های Euphorbia ، تکثیر گیاه افوربیا اوبسا از دانه ها دشوار است. زیرا گیاهان نر و ماده برای تولید بذر به گرده افشانی نیاز دارند. بعلاوه ، بذرها بسیار کند رشد می کنند.

گل سرخ مانند E. obesa که دارای ساختار ساقه ای منفرد است تا شاخه های منفرد . به طور معمول با بریدن گیاه در سطح خاک ازدیاد می شود. وقتی ساختارهای رشدی جدید و کوچکی در اطراف بدن ریشه باقی مانده پدیدار شوند. می توان هر جبران جدید را با دقت برش داده و در مخلوط کاشت کاکتوس درشت یا کاشت دوباره کاشت. این گیاهان کاملاً در حال رشد هستند که می توانند تا هشت سال طول بکشد تا به گیاهان گلدار برسند.

تعویض خاک و گلدان 

گیاهان افوربیا اوبسا در هر مخلوط گلدان درشت تهیه شده برای کاکتوس و ساکولنت به خوبی عمل می کنند. آنها نیازی به کاشت مجدد و مکرر ندارند و فقط باید هنگامی که محیط گیاه به لبه گلدان فشار آورد ، دوباره آنها را به گلدان جدید منتقل کنید. هنگام تهیه گیاهان افوربیا اوبسا ، دستکشهای محافظتی مخصوص باغبانی باید همیشه پوشیده شوند زیرا شیره آنها هنگام تماس پوست را تحریک می کند.

سایت رسمی گرومور آمریکا

فروشگاه اینترنتی سبز نهاد

دیدگاهتان را بنویسید