قالب سفید سطح خاک – White Mold

قالب سفید سطح خاک - White Mold

گیاهان خانگی که دارای ماده ای کپک زده و سفید هستند (قالب سفید سطح خاک) و در بالای مخلوط گلدان رشد می کنند ، خطر مرگ ندارند اما قالب قارچی می تواند گیاه را ناخوشایند نشان دهد. با این حال ، این شاخصی از شرایط بد فرهنگی است و تصحیح آن آسان است. این مقاله در مورد کپک سفید روی گیاهان آپارتمانی را در این مقاله بخوانید.

قالب سفید سطح خاک – White Mold

علت

قارچ ساپروفیت باعث ایجاد قالب سفید در بالای مخلوط گلدان شما می شود. اگرچه این قارچ گیاه در حال رشد در خاک را از بین نخواهد برد . اما تشکیل قارچ هشدار دهنده عدم وجود شرایط رشد است و احتمالاً منجر به سایر مشکلات جدی بیماری و احتمالاً مرگ گیاه می شود.

مراقبت های نامناسب منجر به ایجاد قارچ ساپروفیت مانند آبیاری بیش از حد . رشد در مخلوط گلدان های آلوده شده قبلی و زهکشی نامناسب به دلیل نداشتن سوراخ تخلیه ظرف یا خاک بسیار سنگین می شود.

علائم

قارچ ساپروفیت یک بیماری است که به راحتی قابل شناسایی است زیرا از آن ماده ای پوسته پوسته و پوسته ای در قسمت بالای مخلوط گلدان باقی می ماند. تا زمانی که گیاه به بیماری دیگری آلوده نشود . قارچ بر رشد و سلامت گیاه تأثیر نمی گذارد.

پیشگیری و درمان

اگر کپک سفید باعث می شود کل گیاه شما ناخوشایند به نظر برسد ، می توانید به راحتی ماده کپک زده را از بالای خاک خراش دهید.با این حال برای جلوگیری از شیوع قارچ در آینده و بیماری احتمالاً جدی دیگری که گیاه را آلوده کند . باید برخی از شرایط فرهنگی را اصلاح کنید.

قبل از استفاده از آب بیشتر اجازه دهید خاک خشک شود.
آبیاری بیش از حد را متوقف کنید. یک قانون کلی خوب برای آبیاری استفاده از آب اضافی در هنگام خشک شدن یک یا دو سانتی متر بالای خاک است.
از ظرف هایی استفاده کنید که دارای سوراخ های تخلیه زیرین هستند تا خاک خیس نشود.
در صورت استفاده مجدد از یک ظرف . مطمئن شوید که آن را در محلول سفید کننده تمیز کرده تا باکتری ها یا قارچ ها از بین بروند.
گیاه را در مخلوط گلدان تازه ای پرورش دهید که سنگین نباشد و به خوبی تخلیه شود.

فروشگاه اینترنتی سبز نهاد

سایت رسمی امکس انگلستان

دیدگاهتان را بنویسید