شرایط نگهداری پرنده بهشتی – Bird Paradise Plant

شرایط نگهداری پرنده بهشتی - Bird Paradise Plant

مراقبت از پرنده بهشت بسیار آسان است و در طول سال از روزهای گرم و مطبوع لذت می برد. گل های خیره کننده این گیاه منحصر به فرد باعث محبوبیت آن در باغ های سراسر کره زمین شده است.

Strelitzia reginae (نام علمی) یکی از گیاهان گلدار بسیار دیدنی است که می تواند در محیط داخلی رشد کند.در صورت فراهم شدن شرایط صحیح.

حقایق
مبدا: آفریقای جنوبی.
نام ها: Bird of Paradise، Strelitzia، Crane Flower مشترک). Strelitzia Reginae (گیاه شناسی / علمی).
حداکثر رشد (تقریباً): ارتفاع 6 فوت (می تواند تا 3 فوت در داخل خانه نگه داشته شود).
سمی برای حیوانات خانگی: برای گربه ها ، سگ ها به میزان کمی سمی است.

Strelitzia reginae بومی خط ساحلی شرقی آفریقای جنوبی است ، جایی که به صورت وحشی در تکه هایی رشد می کند که گاهی اوقات مایل ها از آن عبور می کنند. بعضی اوقات به دلیل شکل ظاهری گلها مانند پرهای بالای سر جرثقیل ، گیاه جرثقیل نامیده می شود.

این گیاه به بیش از 6 فوت قد می رسد و برای تحمل کامل وزن پرندگانی که برای خوردن شهد متوقف می شوند ، طراحی شده است. این گیاه اولین بار در سال 1773 توسط کاوشگران به اروپا وارد شد و در مکانهایی که در طول سال دارای آب و هوای گرم است به یک گیاه زینتی رایج تبدیل شده است.

اگر از گیاه به خوبی مراقبت شود ، گل چندین بار در سال اتفاق می افتد. این گیاه عمر طولانی دارد و شروع به تولید گل سه سال طول می کشد. به هر حال این گیاه پس از شروع گلدهی ، سالها لذت را برای شما فراهم می کند.

شکل ظاهری آن:

با قد متوسط بیش از 6 فوت ، این گیاه هنگام گلدهی دارای ظاهر سر پرنده است. وقتی گیاه به اوج کامل رسید.غلاف کناری سختی تولید می کند که spathe نامیده می شود.

این “منقار” گل را تشکیل می دهد و به اندازه کافی قوی است که می تواند وزن چندین پرنده را همزمان تحمل کند.

هنگامی که شکوفا می شوند،سه کاسبرگ نارنجی همراه با سه گلبرگ آبی که شهد گل را نگه می دارند،از گیاه جمع می شوند.

برگها بوته ای و پهن هستند،طول آنها 2 فوت و عرض آنها 12 سانتی متر (30 سانتی متر) است. برگها همیشه سبز هستند،در حالی که گلها می آیند و می روند.

بعضی از گیاهان نوارهای بورگوندی در امتداد لبه های برگ ایجاد می کنند. این برافروختگی قرمز یک اتفاق تصادفی است ، گاهی اوقات در برخی از برگهای گیاه اتفاق می افتد ، در حالی که سایر برگهای همان گیاه کاملا سبز باقی می مانند.

گلدهی:

به محض شروع گلدهی در اوایل بهار ، هر گیاه شش گل پشت سر هم تولید می کند که عمر هر گل بیشتر است. شکوفه زدن می تواند از اوایل بهار تا اوایل پاییز تقریباً مداوم باشد ، به شرطی که از گیاه مراقبت شود. این گیاه برای شکوفه دادن به رضایت کمی نیاز دارد ، از نور و آب کافی برای نیازهای خود راضی است.

سمی: این گونه برای گربه ها ، سگ ها و افراد سمی است که برای تأثیر بر شخص یا حیوان خانگی به مقدار بسیار زیادی نیاز است.

شرایط نگهداری پرنده بهشتی – Bird Paradise Plant

شرایط نگهداری پرنده بهشتی

شرایط نگهداری پرنده بهشتی – Bird Paradise Plant

دما:

پرنده بهشت ​​به درجه حرارت متوسط ​​در طول سال احتیاج دارد. آنها می توانند دما را تا 55 درجه فارنهایت (13 درجه سانتیگراد) تحمل کنند ، اما ترجیح می دهند در محدوده 70-90 درجه فارنهایت (21-32 درجه سانتیگراد) باقی بمانند. بالای 70 درجه فارنهایت (21 درجه سانتیگراد) ، دستورالعمل های مراقبت کمی تغییر می کنند.

نور: این گیاه در طول سال به نور آفتاب روشن ، در عین حال غیرمستقیم نیاز دارد. نور زیاد خورشید باعث آسیب رساندن به گل ها می شود. بالاتر از 70 درجه سانتیگراد (21 درجه سانتیگراد) ، برای جلوگیری از آفتاب سوختگی روی گلها ، این گیاه باید در محیط سایه ای جزئی جابجا شود.

آبیاری:

در ماههای تابستان باید از طریق آبیاری منظم خاک را مرطوب نگه داشت. در طول پاییز و زمستان ، قبل از آبیاری اجازه دهید که خاک تقریباً خشک شود. هرگز اجازه ندهید آب در بشقاب زیر گیاه بماند.

خاک:

Strelitzia reginae تقریباً در هر نوع خاک عملکرد خوبی دارد. یک خاک گلدان استاندارد برای ادامه سلامتی این گیاه کفایت می کند.

کود:

در طول بهار و تابستان هر دو هفته یکبار به این گیاه کود متعادل بدهید. در ماه های پاییز و زمستان باروری هر ماه یک بار.

گلدان مجدد:

ریشه های این گیاه را در اواخر زمستان بررسی کنید. اگر به نظر می رسد ریشه ها در ظرف فعلی تنگ هستند ، کسی را در انتقال آن به یک گلدان بزرگتر کمک کنید. مراقب باشید که در طی مراحل پیوند صدمه ای به اسپات وارد نکنید. همچنین ، گیاهان جوان که اوایل بهار در حال رشد هستند را دوباره گلدان کنید.

رطوبت:

این گیاه رطوبت طبیعی هوا را در داخل خانه ترجیح می دهد. در ماه های زمستان می توانید برگ های گیاهان را برای شبیه سازی باران غبارآلود کنید ، که همچنین باعث بهبود رطوبت هوا در ماههایی می شود که از حرارت مصنوعی استفاده می شود.

ازدیاد:

استرلیتزیا را می توان از طریق بذر و یا از طریق تقسیم انجام داد. بذرهای آن چوبی ، قهوه ای و کوچک است که روی آنها دسته های نارنجی قرار دارد. هنگام تکثیر از طریق بذر ، گیاه تازه شکل گرفته تا سه سال طول می کشد تا شکوفا شود. وقتی از طریق تقسیم تکثیر می شود ، روند رشد گیاه مادر قطع می شود و در نتیجه یک سال بدون شکوفه می شود.

سایت رسمی زیگلر آلمان

دیدگاهتان را بنویسید