شرایط نگهداری گل هوستا – Hostas

شرایط نگهداری گل هوستا - Hostas

هوستاها گیاهان زیبا ، مقاوم در برابر سایه ، دارای برگهای سبز و مومی و طیف گسترده ای از رنگ شاخ و برگ هستند. این گیاهان چند ساله در حدود پنج سال به بلوغ می رسند و به طور معمول در بهار یا پاییز کاشته می شوند. اگرچه هاستاها به طور سنتی در خارج از باغ ها پرورش داده می شوند ، اما اگر در گلدان و در شرایط مناسب رشد کنند ، می توانند گیاهان عالی خانگی ایجاد کنند.

برای رشد در داخل خانه ، میزبان ها نیاز به مراقبت و توجه دارند. آنها در سایه بهترین رشد را دارند . به آب زیادی احتیاج دارند و در معرض ابتلا به حلزونهای حلزونی ، حلزون ها و حتی ویروس ها هستند . گرچه امیدوارم این مشکل در خانه کمتر باشد.

نام گیاه شناسی : هوستا
نام مشترک : هوستاها ، نیلوفرهای چنار
نوع گیاه : گیاه خانگی یا چند ساله
اندازه بالغ : 22-30 سانتیمتر قد، عرض 30-45 سانتیمتر
قرار گرفتن : در معرض آفتاب کامل ، جزئی
نوع خاک : خوب زهکشی شده است
PH خاک : خنثی تا اسیدی ، کمی قلیایی است
زمان شکوفه دهی : تابستان
رنگ گل : بنفش
منطقه بومی : شمال شرقی آسیا
سمیت برای حیوانات خانگی سمی است.

شرایط نگهداری گل هوستا – Hostas

مراقبت از گیاه هوستا

باغبانانی که به دنبال یک گیاه آپارتمانی موقتی و زیبا هستند به سختی می توانند از نظر میزبانی از نظر تنوع ، جذابیت و هماهنگی بهتر عمل کنند. از آنجا که هوستاها چند ساله هستند ، حداقل به شش هفته دمای زیر 5 درجه سانتیگراد نیاز دارند تا گیاهان به حالت خواب درآیند. بنابراین ، حتی گیاهان داخل سالن نیز باید به طور متفاوتی در ماه های زمستان مراقبت شوند. می توانید هوستاها را بیش از حد در گاراژ خود ، بیرون از منزل زمستان کنید .اما اطمینان حاصل کنید که اجازه ندهید گیاه یخ بزند. در صورت ریزش برگها در هنگام خواب نگران نشوید ، زیرا این طبیعی است.

مطمئن شوید که اندازه گلدان مناسب گیاه خود را دارید. این به اندازه گیاه شما بستگی دارد. یک میزبان کوچک یا کوتوله می تواند در یک گلدان نسبتاً کوچک قرار گیرد . اما انواع بزرگتر به فضای کافی برای رشد نیاز دارند. برای اطمینان از این مورد ، گلدانی را انتخاب کنید که به اندازه پهنای برگ شاخ و برگ مورد انتظار باشد ، که عموماً برای میزبان ها بین 30 تا 45 سانتیمتر است. مهم نیست که اندازه گلدان را برای میزبان انتخاب کنید ، مطمئن شوید که یک سوراخ تخلیه در پایین آن داشته باشد.

نور

گیاهان برای زنده ماندن به آفتاب و سایه هم احتیاج دارند. هوستاها گیاهان سایه دوست هستند ، بنابراین همه گونه ها به درجه ای از سایه نیاز دارند. با این حال ، به نیازهای خاص نور متنوع خود توجه کنید. بعضی از هوستاها در سایه کامل بهترین رشد را دارند ، در حالی که دیگران آفتاب نسبی را ترجیح می دهند. به عنوان مثال ، انواع مختلفی از برگهای سبز هوستاها بیشترین تحمل سایه را دارند ، در حالی که میزبانهای متنوع بیشتر در معرض آفتاب کامل می سوزند.

علائم آفتاب زیاد گیاهان شما (یا کمبود آب) نوک قهوه ای در لبه های خارجی برگ ها و رنگ مبهم لکه های محو شده در برگ ها است.

آب

این گیاهان ، به ویژه هنگامی که در گلدان رشد می کنند ، به آب زیادی احتیاج دارند. با آبیاری مداوم ، به خصوص در روزهای گرم ، آنها را همیشه مرطوب نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که زهکشی کافی است . آنها در صورت مرطوب به خوبی رشد می کنند اما در حالت مرطوب رشد نمی کنند.

درجه حرارت

گیاهانی که در گلدان رشد می کنند در همان دمای خانه شما رشد خوبی خواهند داشت. گرمای معتدل و متوسط ​​کاملاً خوب خواهد بود.

خاک

یک مخلوط تجاری با زهکشی مناسب برای میزبان های پرورش یافته در گلدان ایده آل است.

کود

در ابتدای فصل رشد از کود استفاده کنید و سپس کوددهی گیاه را هر هفته با کود محلول در آب ادامه دهید. گیاهانی که در گلدان پرورش می یابند کمی به کود بیشتری احتیاج دارند زیرا با آبیاری مکرر مواد مغذی را از دست می دهند.

انواع گیاه هوستا

یکی از بزرگترین مزایای رشد هوستاها ، تنوع زیاد این گیاهان است. بسیاری از هوستاها به دلیل رنگ های متنوع و بافت برگشان ، جایزه دارند.

به عنوان مثال ، “Undulata” دارای برگهای سبز با مراکز سفید متنوع است .در حالی که برگهای “خرداد” به رنگ سبز آبی است. گیاهانی که در گلدان پرورش می یابند به ویژه در گل آرایی می توانند عالی باشند.

صدها نوع گیاه وجود دارد که گلهایی از سبز تا زرد تا آبی ، زنگ یا شیپوری دارند. همچنین تنوع زیادی در برگها و اندازه گیاهان وجود دارد. صدها ارقام مختلف گیاه تقریباً در هر شکل و رنگی وجود دارد که قابل تصور باشد و باغبانان به طور مداوم انواع جدیدی از هاستا را تولید می کنند .

 

شرایط نگهداری گل هوستا – Hostas

شرایط نگهداری گل هوستا - Hostas

تکثیر هوستا

هوستاها می توانند از طریق بذر یا قلمه تکثیر شوند . اما بیشتر باغبانان گیاهان آپارتمانی ها از بذرها در گلدان را می کارند. همچنین می توانید هاستاها را در اوایل بهار یا اوایل پاییز با تقسیم تقسیم کنید. برخی از ریشه های یک گیاه بالغ را قطع کرده ، خاک قدیمی را لرزاند و در همان عمق مجدداً بکارید.

کاشت مجدد در گلدان بزرگ

ممکن است در ابتدای فصل رشد نیاز به تعویض خاک و گلدان داشته باشند.  زیرا این گیاهان به دلیل خواب بودن زمستان گیاهان موقتی هستند ، تولید مجدد آن به طور کلی ضروری نیست.

آفات , بیماری های شایع

مراقب آفات باشید حتی در داخل خانه ،  حلزون ها این گیاهان را دوست دارند. آنها تمایل دارند شب ها سوراخ های کوچک برگ ها را بجوند. شناخته شده است که شپشک تاک سیاه بزرگسالان از برگ های گیاه لذت می برد. بیماری هایی مانند آنتراكنوز و پوسیدگی طوقه می توانند در شرایط بیش از حد گرم و مرطوب رخ دهند. با این حال ، این مسئله نباید در خانه باعث نگرانی شود.

فروشگاه اینترنتی سبز نهاد – فروش اینترنتی انواع کودهای مایع و NPK وارداتی 

سایت رسمی زیگلر آلمان

دیدگاهتان را بنویسید