گیاهان خانگی: راهنمای مراقبت و شرایط نگهداری گل سنگ – Hypoestes phyllostachya

شرایط نگهداری گل سنگ - Hypoestes phyllostachya

گیاه Polka Dot (Hypoestes Phyllostachya) یکی از زیباترین گیاهان خانگی است که می توانید پیدا کنید. برگهای نفیس و نقشهای نقطه ای آن باعث شده تا از سایر گیاهان متمایز باشد.

این در چندین رنگ مختلف نیز وجود دارد از جمله صورتی ، قرمز ، بنفش و سفید. همچنین متخصصان اصلاح نباتات نیز وجود دارند که انواع بسیار رنگارنگی از Hypoestes Phyllostachya را نیز ایجاد کرده اند.

دلیل دیگر این که چنین افزودنی شگفت انگیزی در خانه شما ایجاد می شود این است که گیاه Hypoestes Phyllostachya بسیار آسان پرورش می یابد. آنها بهتر است در بهار کاشته شوند و با سرعت متوسط رشد می کنند.

این راهنمای مراقبت از گیاهان Polka Dot تمام مراحل لازم برای اطمینان از رشد و نمو این گیاه زیبا را به منزل شما هدایت می کند.

مزیت مالکیت گیاه نقطه پولکا

گیاهان داخل منزل مانند گیاه Polka Dot Plant زیبایی کلی خانه شما را افزایش می دهند و دارای طیف گسترده ای از مزایای اضافی مانند بهبود روحیه ، فیلتر هوا و حتی کاهش استرس هستند. در اینجا چند روش دقیق وجود دارد که Hypoestes Phyllostachya برای خانه شما مفید است:

این یک گیاه زیبا است بنابراین از طریق زیبایی باعث بهبود روحیه شما می شود. این باعث تقویت روحیه و خلاقیت می شود.
ویژگی های طبیعی فیلتراسیون هوا باعث کاهش استرس ، خستگی و بیماری می شود.
دفع سموم باعث می شود که بازده بیشتری داشته باشید.

این نکته آخر به خصوص اگر در یک شهر بزرگ زندگی کنید که آلودگی می تواند یک مشکل باشد ، بسیار صدق می کند. گیاهان داخل سالن می توانند مقدار زیادی از آن مسمومیت را جبران کرده و بازیابی سالم را برای شما ایجاد کنند.

راهنمای آبیاری Hypoestes Phyllostachya.شرایط نگهداری گل سنگ – Hypoestes phyllostachya

این گیاه عاشق خاک مرطوب و اشباع نشده است. مانند اکثر گیاهان خانگی ، رایج ترین اشتباه.و مخرب ترین مورد برای گیاه. آبیاری زیاد است.

با این حال.یک تعادل دقیق وجود دارد که باید در اینجا یافت زیرا اگر خاک خیلی خشک شود ، گیاه نیز آسیب خواهد دید.

نکته اصلی این است که گیاه فقط زمانی آبیاری شود که لایه بالایی خاک خشک باشد.

با قرار دادن انگشت خود در داخل خاک ، آن را بررسی کنید. اگر مرطوب باشد ، گیاه به آب احتیاج ندارد. اگر آن لایه خشک است ، وقت آن است که کمی آب به او بدهیم.

فقط کافی است آب را به خاک اضافه کنید تا از سوراخ های زهکشی ته گلدان خارج شود. سپس اجازه دهید قبل از قرار دادن دوباره آن در گلدان تزئینی ، کاملاً تخلیه شود.

در خواهید یافت که Hypoestes Phyllostachya در ماههای زمستان به آب کمتری احتیاج دارد زیرا در این مدت خاموش است.

نکات مربوط به روشنایی برای مراقبت مناسب از گیاه Polka Dot.

Hypoestes Phyllostachya با نور شدید رشد می کند. اما شما باید مطمئن شوید که نور خورشید مستقیماً از طریق پنجره ها به آن برخورد نمی کند. شیشه باعث افزایش اشعه خورشید می شود و می تواند به گیاه آسیب برساند. بنابراین قاعده کلی قرار دادن این گیاه در پنجره های غربی یا جنوبی یا در یک اتاق با نور مناسب است.

اگر می خواهید گیاه لکه های پولکا را در بالکن یا پاسیو قرار دهید ، مطمئن شوید که در یک منطقه سایه دار است تا از تابش مستقیم نور خورشید جلوگیری کنید. اشعه ماورا بنفش باعث سوزش برگها و آسیب رساندن آنها می شود.

اگر Hypoestes Phyllostachya نور آفتاب کافی ندارد ، رنگ آن کمرنگ می شود بنابراین اگر متوجه این اتفاق شدید ، حتما مکان مناسب تری را برای آن پیدا کنید.

شرایط نگهداری گل سنگ - Hypoestes phyllostachya

شرایط نگهداری گل سنگ – Hypoestes phyllostachya

نیازهای زیست محیطی گیاه نقطه پولکا

گیاه لکه های پولکی در محیطی رشد می کند که رطوبت آن تقریباً 50٪ است. بنابراین اگر اتفاقاً در آب و هوای خشک تری زندگی می کنید.پس باید محیطی مرطوب ایجاد کنید. چند مرحله وجود دارد که می توانید برای ایجاد یک محیط مرطوب انجام دهید.

روش اول قرار دادن یک سینی قطره ای در زیر گیاه است تا گلدان را لمس نکند. آب به سمت بالا تبخیر شده و رطوبت ایجاد می کند.

روش دیگر این است که برگها را با آب غوطه ور کنید.
علاوه بر رطوبت. Hypoestes Phyllostachya در دمای اتاق نیز رشد می کند. این یکی از دلایلی است که آنها یک گیاه خانگی کامل هستند.

با این حال ، باید اطمینان حاصل کنید که آنها را از منافذ تهویه مطبوع و گرمایش دور نگه دارید.

اگر گیاه من شروع به پا زدن کند چه اتفاقی می افتد؟

این یک اصلاح کاملاً ساده است. در طول جهش گیاه فقط نوک گیاهان را هرس کنید. این ارتفاع آن را کنترل می کند و باعث می شود کمی بوته تر نیز باشد. بنابراین یک برد-برد است.

گیاه Polka Dot Plant را به روش صحیح بارور کنید!

Hypoestes Phyllostachya نیاز به تغذیه دارد اما فقط یکبار ریشه ها به یک نقطه خاص رشد می کنند.

اگر گیاه جوان است ، بلافاصله آن را کود ندهید. پس از پیوند به آن فرصت دهید تا سازگار شود تا ریشه های آن زمان برای پخش شدن داشته و خانه خود را در خاک جدید بسازند.

هنگامی که تصمیم گرفتید زمان تغذیه گیاه است ، می توانید از کود مایع استفاده کرده و آن را هنگام آبیاری گیاه استفاده کنید. همچنین هرگز نباید در ماه های زمستان که گیاهان ساکن هستند ، به آنها غذا دهید.

از ابتدای بهار تغذیه گیاه را شروع کنید و سپس یک برنامه منظم تنظیم کنید. کود دادن به Hypoestes Phyllostachya باعث افزایش رنگ آن و ایجاد جلوه ای شاداب تر می شود.
چگونه گیاهان نقطه پولکا را تکثیر کنیم

اگر تصمیم گرفتید که لوازم اضافی جدیدی به خانه خود بخواهید ، می توانید Hypoestes Phyllostachya را خیلی راحت تکثیر کنید زیرا سیستم ریشه آنها به نگهداری بسیار کمی نیاز دارد.

اما ، رشد گیاه از یک نهال نیز به همین آسانی است. در واقع ، هر دو روش تقریباً به همان میزان زمان می برند.

اگر ترجیح دادید با بذر تکثیر کنید ، لازم به ذکر است که بذرها را دفن نکنید. بذرهای این گیاه باید در بالای خاک قرار گرفته و سپس آبیاری شوند. خاک آنها را خفه خواهد کرد.

اما اگر با استفاده از خود گیاه تکثیر را انتخاب کنید.لازم است قلمه ها را در ابتدای بهار برداشت کنید. این قلمه ها در اطراف پایه گیاه جمع می شوند. سپس آن قلمه ها را در هورمون ریشه فرو کرده و در خاک مرطوب و تازه بکارید.

شرایط نگهداری گل سنگ - Hypoestes phyllostachya

شرایط نگهداری گل سنگ – Hypoestes phyllostachya

عیب یابی آفات و بیماری ها

Hypoestes Phyllostachya تا زمانی که عادت های مناسب آبیاری را رعایت کنید مجبور به مقابله با اکثر بیماری ها نخواهد بود. عفونت های قارچی شایع ترین هستند اما تا زمانی که خاک مرطوب نباشد ، این مسئله مسئله ای نخواهد بود.

با این اوصاف ، بزرگترین نگرانی شما آفات خواهد بود. به عنوان مثال کنه های عنکبوتی می توانند به Hypoestes Phyllostachya شما آلوده شوند. من توصیه می کنم برای بررسی آلودگی. مرتباً ناحیه موجود در گیاه را در بین ساقه ها بررسی کنید. این کار را هر بار که به گیاه آبیاری می کنید ، انجام دهید.

اگر متوجه آلودگی شدید ، بلافاصله گیاه را درمان کنید. منتظر نمانید! آلودگی خیلی سریع گسترش می یابد و از گیاهی به گیاه دیگر منتقل می شود. سرانجام ، گیاه را در حین درمان جدا کنید تا آفات از آن حرکت نکنند.

گیاه Polka Dot به مراقبت ویژه زیادی احتیاج ندارد ، بنابراین تا زمانی که شما آبیاری و نور مورد نیاز را رعایت کنید ، نگهداری آن نسبتاً کم است.

بزرگترین مسئله این است که اگر نور کافی نگیرد شروع به لگ شدن می کند. اگر این اتفاق بیفتد ، برای جبران نیاز به هرس و روشنایی بهتر دارید.

اگر از Hypoestes Phyllostachya مراقبت می کنید ، پس از سالها خانه شما را به وجد می آورد.

جهت خرید کودهای معتبر و مطرح جهان کلیک نمائید

سایت رسمی امکس انگلستان

دیدگاهتان را بنویسید