شرایط نگهداری گل بامبو – Bamboo

نگهداری گل بامبو - Bamboo

چگونه بامبو را در محیط داخلی پرورش دهیم.

نام معمول بامبو در بیش از هزار گونه گیاهی اعمال می شود. در طبیعت ، تعداد زیادی از این گونه ها می توانند تا ارتفاع چشمگیر 15 متر یا بیشتر رشد کنند. با این وجود ، می توان انواع خاصی از بامبو را در ظروف – حتی در فضای بسته – پرورش داد.

بامبو طلایی (Phyllostachys aurea) یکی از این گونه ها است. این چوب خیزران دارای عصاهای قائم سبز روشن است که با افزایش سن و نور خورشید به رنگ طلایی در می آیند.

برگهای باریک و نیزه ای شکل آن به صورت خوشه ای در ساقه های کوتاه از عصا رشد می کنند. این گیاه به سرعت رشد می کند و اگر اجازه دهید به راحتی می تواند در یک باغ گسترش یابد.

بنابراین ، کاشتن آن در گلدان برای نگه داشتن آن ایده آل است. این اندازه بزرگ نخواهد شد ، اما این بدان معنی است که بسیار بیشتر قابل کنترل خواهد بود.

بهتر است در بهار یا اوایل پاییز کاشته شود ، گرچه در داخل خانه به طور کلی می توانید آن را در هر زمان از سال بکارید.

نام گیاه شناسی Phyllostachys aurea

نامهای مشترک :

بامبو ، بامبو طلایی ، بامبو قطب ماهی ، بامبو شکم راهب ، بامبو پری لند

نوع گیاه چند ساله ، بوته ای

اندازه بالغ

4.6-9.1 متر قد ، عرض 2.4-4.6 متر (فضای باز) ، 1.5-2.4 متر قد ، 0.6-1.2 متر عرض (داخل خانه)

قرار گرفتن در معرض آفتاب کامل ، جزئی

نوع خاک لومی ، مرطوب ، خوب تخلیه شده است

pH خاک اسیدی

عدم گلدهی زمان بلوم

گل بدون گل

منطقه بومی چین

سمیت غیر سمی

شرایط نگهداری گل بامبو – Bamboo

مراقبت از بامبو

بامبو معمولاً گیاهی با مقاومت کم و مقاوم است. به ندرت با آفات یا بیماری ها روبرو است و به طور معمول نیازی به هرس ندارد. اگر شروع به ظاهر ناخوشایند کرد ، می توانید عصای قدیمی را در قاعده آنها بردارید.

همچنین اگر می خواهید رشد گیاه را کاهش دهید ، می توانید شاخه های جدید را از خاک بیرون بیاورید. آبیاری منظم و تغذیه قسمت عمده ای از نگهداری گیاه شما را تشکیل می دهد.

برای حفظ رطوبت خاک بامبو ، ممکن است مجبور شوید بیش از یک بار در هفته گیاه خود را آبیاری کنید. اما به خصوص برای یک گیاه داخلی که آب و هوا به شدت تغییر نمی کند ، باید بتوانید یک روال مراقبت قابل پیش بینی را به راحتی بسازید.

نور

بامبو نقطه ای را که آفتاب کامل داشته باشد به سایه جزئی ترجیح می دهد. سایه بیش از حد می تواند منجر به گیاهی ضعیف شود که در حد بالقوه رشد نکند و رنگ درخشان ایجاد نکند.

در داخل خانه ، بامبو خود را در کنار درخشان ترین پنجره نگه دارید و هر هفته گلدان را بچرخانید تا مطمئن شوید که همه طرف گیاه روشن می شود.

خاک

این گیاه انواع مختلف خاک را تحمل می کند ، اما خاک غنی از ارگانیک با زهکشی خوب را ترجیح می دهد. یک ترکیب خاک گلدان باید برای گیاهان مناسب باشد.

آب

بامبو به محض ایجاد تحمل به خشکی ، و برای مدت کوتاهی می تواند خاک مرطوب را اداره کند. با این حال ، نشستن در آب جمع شده در نهایت می تواند ریشه ها را پوسیده و گیاه را از بین ببرد.

گیاه در حالت ایده آل باید خاک یکنواخت مرطوب داشته باشد. با چسباندن انگشت خود یک یا دو سانت و آبیاری هر زمان که احساس خشکی کرد ، خاک را امتحان کنید.

هرگز اجازه ندهید خاک کاملا خشک شود. اما در ماه های زمستان آبیاری را کمی کاهش دهید.

دما و رطوبت

این گونه از بامبو به دلیل تحمل سرما شناخته شده است. می تواند برای مدت زمان کمی حتی در حدود 15 درجه سانتی گراد زنده بماند. با این حال ، هوای سرد می تواند باعث ریزش شاخ و برگ گیاه شود و در نهایت ممکن است باعث از بین رفتن آن شود.

این گیاه در دمای معمولی محیط داخلی بین 15 تا 26 درجه سانتی گراد رشد خواهد کرد. آن را از کشش های سرد ، مانند موارد تهویه هوا و همچنین خشک کردن منافذ گرمایی ، دور نگه دارید. این گیاهان هوای نسبتاً مرطوب را ترجیح می دهند اما تا زمانی که آنها را به خوبی آب ندهید ، می توانند برخی از خشکی های داخل خانه را تحمل کنند.

کود

برای حفظ مقدار بهینه مواد مغذی در خاک گیاهان ظرف دار خود ، با رعایت دستورالعمل های برچسب ، ماهی یک بار بامبو خود را با یک کود مایع متعادل تغذیه کنید. همچنین می تواند برای تقویت رشد سالم گیاه ، مقداری کمپوست آلی را به ویژه در بهار در خاک مخلوط کند.

شرایط نگهداری گل بامبو – Bamboo

گلدان و تعویض خاک بامبو

هنگام شروع کار با یک گیاه کوچک بامبو در گلخانه ، ظرفی را انتخاب کنید که حداقل 12 سانت عرض و عمق داشته باشد. گلدان ساخته شده از ماده سنگین را برای لنگر انداختن وزن عصاهای بامبو انتخاب کنید. اگر احساس می کنید ظرف به اندازه کافی محکم نیست تا بتواند وزن گیاه را لک کند ، حتی می توانید کمی سنگ و سنگ ریزه به کف آن اضافه کنید. همچنین ، اطمینان حاصل کنید که ظرف دارای سوراخ های تخلیه کافی است.

ریشه گل را در گلدان قرار دهید و اطراف آن را با مخلوط گلدان شل و غنی از مواد مغذی پر کنید. در صورت تمایل ، در این زمان مقداری کمپوست را مخلوط کنید تا رشد را تشویق کند. سپس ، بامبو را به خوبی آب دهید.

به محض اینکه ریشه ها از کل گلدان پخش شده اند و می بینید از سوراخ های پایین آن بیرون می آیند یا از خاک خارج می شوند. باید بامبو خود را به گلدان بزرگتری منتقل کنید. اجازه ندهید گیاه شما در گلدان خیلی کوچک برای آن باقی بماند ، زیرا قادر به دریافت مواد مغذی کافی برای سالم ماندن نیست. یک گیاه داخل سالن به طور معمول در هر زمان از سال دوباره کار می کند ، اما در آغاز فصل رشد در بهار هنگامی که گیاه رشد می کند رشد آن به طور کلی بهترین زمان برای تولید مجدد است.

انواع بامبو

انواع مختلفی از Phyllostachys aurea وجود دارد ، از جمله:

Phyllostachys aurea ‘Flavescens Inversa’: بعضی از قسمتهای پایین عصا این نوع می تواند یک نوار زرد داشته باشد.

Phyllostachys aurea ‘Holochrysa’: عصای این گونه اغلب سریعتر از بقیه گونه ها طلایی می شود.

Phyllostachys aurea ‘Koi’: این گونه دارای عصا است که با نوارهای سبز زرد می شود.

Phyllostachys aurea ‘Takemurai’: این واریته بیشتر از گیاهان دیگر گونه رشد می کند.

سایت رسمی امکس انگلستان

جهت خرید کود متعادل گیاه بامبو کلیک نمائید

دیدگاهتان را بنویسید