گیاهان خانگی: شرایط نگهداری کالاتیا اوربیفولیا -Calathea Orbifolia

گیاه Calathea Orbifolia یکی از زیبا ترین گیاهان خانگی است که پیدا خواهید کرد.

برگهای بزرگ آن کاملاً جذاب هستند بنابراین یک انتخاب محبوب هستند. با این حال ، اگر می خواهید بهترین حالت را داشته باشند ، مراقبت از این گیاه می تواند کمی چالش برانگیز باشد.

از آنجا که گیاهان به طور طبیعی رطوبت می دهند ، قرار دادن Calathea Orbifolia به همراه گیاهان دیگر به رشد آنها کمک می کند.
هنگامی که این گیاه را اشتباه می گیرید ، فقط از آب شیر فیلتر شده یا آب مقطر استفاده کنید.
برگها را حداقل روزی یک بار با پارچه ای ملایم و مرطوب پاک کنید.

شرایط نگهداری گیاه کالاتیا اوربیفولیا

شرایط نگهداری کالاتیا اوربیفولیا -Calathea Orbifolia

راهنمای آبیاری Calathea Orbifolia

هنگامی که لایه بالایی خاک شروع به خشک شدن می کند ، Calathea Orbifolia باید آبیاری شود.

این اطمینان حاصل می کند که بیش از حد آبیاری نمی کنید. یک روش آسان برای بررسی و تعیین نیاز به آبیاری ، فشار دادن خاک است.

اگر نکاتی از رطوبت وجود دارد ، می خواهید آب آن را کم کنید.

اگر خاک خشک است ، پس می خواهید آن را آبیاری کنید.

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که با داشتن Calathea Orbifoliais همراه است آبیاری آن طبق یک برنامه مشخص است که منجر به اشباع بیش از حد می شود.

این گیاه بدون آبیاری می تواند مدت زمان طولانی را تحمل کند ، بنابراین همیشه بهتر است زیر آب آن را زیر آب قرار دهید.

برای اینکه به شما ایده بدهم ، در ماه های تابستان احتمالاً فقط باید یک بار در هفته آن را آبیاری کنید.

روش آبیاری مناسب ، توزیع آب در خاک تا زمان شروع تخلیه از سوراخهای پایه گلدان است.

قبل از قرار دادن مجدد آب در سینی قطره ، اجازه دهید تمام آب تخلیه شود. مهم است که اجازه ندهید گیاه در آب بنشیند.

نکاتی برای خاک و گلدان برای Calathea Orbifolia

Calathea Orbifolia خاک گلدان غنی و حاصلخیز را دوست دارد اما شما همچنین باید مطمئن شوید نوعی از آن را تخلیه می کنید.

دوست ندارد ریشه های آن در خاک نمناک باشد.

بنابراین بهترین راه برای رسیدن به این هدف مخلوط شدن در پرلیت (1 قسمت) و پوست ارکیده (1 قسمت) با خاک گلدان است (2 قسمت).

این مقدار بدون اشباع ریشه ها مقدار مناسب آب را در خود نگه می دارد. به عبارت دیگر ، گیاه شما فوق العاده خوشحال خواهد شد.

خاکی که زهکشی را افزایش می دهد مهمترین جنبه است.

من نمی توانم بیش از حد تأکید کنم که مهم این است که جلوگیری از خاک مرطوب و بیش از حد اشباع ، چه به دلیل کمبود زهکشی یا آبیاری بیش از حد.

گیاه Calathea Orbifolia می تواند به راحتی از خاک مملو از آب مملو از پوسیدگی ریشه شود.

این گیاه را می توانید به طرز شگفت انگیزی در پاسیو یا ظرف داخلی پرورش دهید.

اندازه گلدان مورد نیاز به اندازه گیاه بستگی دارد. با این حال ، شما می خواهید ریشه ها فضای زیادی داشته باشند بنابراین می توانید یک گلدان بزرگتر نیز انتخاب کنید.

کالاتیا

شرایط نگهداری کالاتیا اوربیفولیا -Calathea Orbifolia

راهنمای روشنایی Calathea Orbifolia.

شما می خواهید Calathea Orbifolia خود را در منطقه ای از خانه خود با نور متوسط نگه دارید.

قاعده کلی این است که آن را در یک اتاق با نور کافی برای خواندن کتاب در طول روز قرار دهید.نور زیاد برای Calathea Orbifolia ناسالم است و باعث آسیب دیدگی به گیاه می شود. علائم نور بیش از حد شامل برگهای کمرنگ و بی رنگ است.

Calathea Orbifolia برای رشد به نور در طول روز نیاز دارد ، بنابراین مطمئن شوید که آن را جایی نزدیک پنجره قرار داده اید.سعی کنید از پنجره های جنوبی خودداری کنید تا زیاد زیاد نشوند. اگر آن را در اتاق جنوبی خانه خود می خواهید ، پس آن را در گوشه ای از پنجره قرار دهید.

نکات مناسب باروری.

اگر از خاک مناسب استفاده می کنید ، گیاه Calathea Orbifolia برای رشد به غذای زیادی احتیاج ندارد.شما می توانید کود را فقط برای ماههایی که گیاه در حال رشد است ذخیره کنید.

من ورمی کومپوست را برای بهترین نتیجه توصیه می کنم. Calathea Orbifolia با استفاده از این کودهای ساده و موثر رشد می کند.

در اینجا یک کلمه احتیاط سریع آورده شده است. Calathea Orbifolia با کود زیاد آسیب می بیند زیرا باعث سوختن ریشه ها می شود.همچنین ، شما فقط باید بلافاصله قبل از آبیاری این گیاه را تغذیه کنید تا کود ریشه ها را اشباع نکند ، بنابراین آنها را می سوزاند.

حقایق تبلیغ.

Calathea Orbifolia را نمی توان مانند قلمه ها با انواع دیگر گیاهان با قلمه ها تکثیر کرد. هنگام رشد جوانه های کوچکتری از خاک مشاهده خواهید کرد.

این مناطق در مناطق کوچکتر خود رشد می کنند بنابراین به محض اینکه به اندازه کافی بزرگ شوند.می توان آنها را از بقیه گیاه جدا کرد و در گلدان خود قرار داد.

حقایق مناسب گردش هوا.

به دلایل زیادی این گیاه خانگی عالی است که یکی از آنها رشد در دمای اتاق است. این بدان معنی است که هرجایی از 65 درجه فارنهایت تا 75 درجه فارنهایت عالی است. اگر درجه حرارت خیلی زیاد یا خیلی کم باشد.گیاه شروع به نشان دادن تنش می کند.

بزرگترین مشکلی که مردم با آن روبرو هستند رشد صحیح آنها در ماههای شدید تابستان و زمستان است. تغییرات ناگهانی دما باعث ایجاد تنش در گیاه می شود.این مسئله با قرار دادن آن در مجاورت مجاری تهویه هوا در تابستان و بخاری در زمستان حل می شود.

کالاتیا

کنترل آفات برای Calathea Orbifolia

از آنجا که Calathea Orbifolia به رطوبت نیاز دارد.همچنین آنها را در برابر تعدادی از آفات و قارچ های آزار دهنده آسیب پذیر می کند. اگر لکه های کپک زده ای پیدا کردید و یا اشکالاتی در این گیاهان مشاهده کردید.مهم است که هرچه سریعتر آنها را درمان کنید.

بهترین روش پیشگیری رعایت کلیه مراحل ذکر شده در این راهنما است. آبیاری بیش از حد این گیاه منجر به عفونت های قارچی می شود و دمای سرما می تواند باعث آلودگی ریشه ها به انواع خاصی از قارچ ها شود.

تمام مراحل موجود در این راهنمای مراقبت از Calathea Orbifolia باید دنبال شود تا اطمینان حاصل شود که گیاه شما از سالم ترین محیط ممکن برخوردار است.

همه چیز با خاک گلدان مناسب شروع می شود و تا استفاده از روش های آبیاری مناسب و استفاده از نور مناسب گسترش می یابد. این مهمترین جنبه های مراقبت از گیاه است.

کنترل آفات و محیط زیست نیز مهم است.اما معمولاً از سه مورد اصلی ناشی می شود. با دنبال کردن این مراحل.خود را با یک گیاه شگفت انگیز پیدا خواهید کرد که مطمئنا زیبایی زیبایی به زندگی شما می بخشد. لذت بردن.

جهت خرید پک کامل کود گلهای آپارتمانی کلیک نمائید

سایت رسمی والاگرو ایتالیا

دیدگاهتان را بنویسید