شرایط نگهداری درخت پاچیرا – Pachira aquatica

شرایط نگهداری درخت پاچیرا - Pachira aquatica

درخت پول – پاچیرا که معمولاً به شاه بلوط گویانا نیز گفته می شود . گونه ای از درختان بومی آمریکای مرکزی و جنوبی است که به لطف مقاومت در برابر آن ، به یک گیاه خانگی جذاب تبدیل شده است. درخت پول که برای اولین بار در دهه 1980 در تایوان رواج یافت. در میان کسانی که فنگ شویی را تمرین می کنند برجسته است و اعتقاد بر این است که “چی” یا انرژی مثبت در خانه ایجاد می کند. این به تنهایی باعث شده است که در ادارات. بانک ها و خانه ها یکی از اصلی ترین ها باشد.

درختان پول معمولاً به صورت گیاهان کوچک با یک تنه بافته ساخته شده از سه ، پنج یا هفت ساقه به فروش می رسند. درختان در جوانی توسط گلخانه داران بافته می شوند و با بالغ شدن به رشد خود ادامه می دهند. به ندرت آنها در خانه از بذر شروع می شوند. اما اگر قصد دارید درخت را در فضای بیرون بکارید. باید آن را از بهار از بذر شروع کنید. درختان در داخل و خارج از خانه به سرعت رشد می کنند و اغلب قد آنها به 60.96 سانتی متر در سال می رسد.

نام گیاه شناسی : Pachira aquatica.

نام رایج : درخت پول ، شاه بلوط گویان.

نوع گیاه : درخت.

اندازه بالغ : 609.6-914.4 سانتی متر قد ، عرض 60.9-914.4 سانتی متر (کوچکتر در داخل خانه).

نور خورشید : آفتاب کامل ، سایه جزئی.

نوع خاک : مرطوب اما دارای زهکشی مناسب است.

pH خاک : خنثی تا اسیدی.

شکوفه دهی : داخل خانه گل نمی دهد.

رنگ گل : زرد ، سفید.

منطقه بومی آمریکای جنوبی.

سمی بودن : غیر سمی است.

شرایط نگهداری درخت پاچیرا – Pachira aquatica

مراقبت از درخت پول

اگرچه آنها می توانند در طبیعت تا 1.828.8 سانتی متر رشد کنند . اما درختانی که در خانه نگهداری می شوند معمولاً فقط بین 182.88 تا 243.84 سانتی متر رشد می کنند و اگر ترجیح می دهید آن را کوچک نگه دارید ، می توانند به عنوان بونسای نیز آموزش ببینند. کلید رشد یک درخت پول در داخل خانه ، دادن مقدار مناسب نور و آب به آن است. خبر خوب این است که دشوار است بیش از حد از درختان پول استفاده کنید ، که آنها را برای افرادی که تمایل به از بین بردن گیاهان خود با TLC بیش از حد دارند ایده آل می کند.

درختان پول وقتی در فضای باز پرورش می یابند. گل های سفید و مایل به زردی خیره کننده تولید می کنند که در نهایت غلافهای بزرگ بذر با آجیلهایی مانند بادام زمینی جایگزین می شوند.

با این حال ، هنگامی که گیاه در محیط داخلی رشد می کند ، گیاه گل نمی دهد. زیرا برای این کار به گرده افشانی نیاز دارد . کاری که معمولاً توسط خفاش ها در طبیعت انجام می شود. با وجود این ، هنگامی که در خانه از مراقبت مناسب برخوردار می شوید. درختان پول می توانند همزمان شکوفا شده و انرژی مثبت را در خانه شما افزایش دهند.

نور

در فضای باز ، درختان پول می توانند تابش مستقیم خورشید را تحمل کنند ، اما در داخل خانه باید حداقل در مدت شش ساعت در روز در معرض نور غیر مستقیم و روشن قرار گیرند. آنها همچنین در زیر نور فلورسنت عملکرد خوبی خواهند داشت.

خاک

یک گلدان و خاک مرطوب و غنی از مواد مغذی مناسب برای درختان پول دار مناسب است. یک مخلوط مبتنی بر پیت ماس ​​ایده آل خواهد بود . اما یک مخلوط خاک با تخلیه سریع سریع مانند کاکتوس معمولی یا خاک گل نیز موثر خواهد بود. اگر خاک به زهکشی بیشتری نیاز دارد. می توانید مخلوط را با شن و ماسه اصلاح کنید.

آب

درختان پول باید مرتباً سیراب شوند. هر زمان که خاک کاملا خشک شد دو الی سه روز فاصله بدین بعد آبیاری نمائید. به طور معمول در ماه های بهار و تابستان به آبیاری مکرر احتیاج دارند و باید در پاییز و زمستان کمتر آبیاری شوند. در حالی که درختان پول دار با آب زیادی رشد می کنند . مراقب باشید که بیش از حد آنها را آب ندهید. زیرا انجام این کار به سرعت باعث مرگ آنها می شود. بهترین راه برای جلوگیری از آبیاری بیش از حد گیاه این است که اطمینان حاصل کنید که ظرف گلدان و خاک از زهکشی مناسب برخوردار هستند.

دما و رطوبت

درختان پول از دمای ملایم و رطوبت بالا استقبال می کنند. به طور کلی ، باید آنها را بین 18.33 تا 23.88 درجه سانتی گراد نگهداری کرد و آنها را در نزدیکی هرگونه وسایل گرمایشی و سرمایشی قرار داد. از آنجا که محیط خانه به طور معمول خشک است ، می توانید رطوبت اطراف درخت پول خود را با قرار دادن آن در بالای یک سینی سنگریزه پر از آب ، مه برگها به طور منظم یا استفاده از یک رطوبت ساز فضای کوچک ، افزایش دهید.

کود

درخت پول خود را ماهانه در تمام بهار و تابستان که گیاه بطور فعال برگهای جدید تولید می کند و هر ماه دو بار در تمام پاییز و زمستان بارور کنید. هر ماه با کود عمومی 20-20-20 و هیومیک اسید تقویت کنید.

هرس

هرس قسمت مهمی از مراقبت از درخت پول شماست. به خصوص اگر می خواهید گیاه را به عنوان بونسای آموزش دهید یا اندازه آن را کنترل کنید. هرس منظم برگهای پایین نیز می تواند به تشویق رشد جدید در قسمت بالای گیاه کمک کند.

شرایط نگهداری درخت پاچیرا – Pachira aquatica

تکثیر یک درخت پول

درخت پول خود را با استفاده از قلمه های ساقه در بهار یا تابستان ، زمانی که گیاه به طور فعال رشد می کند ، تکثیر کنید. ابتدا با جدا کردن قلمه های 10 تا 15 سانتی متری و قرار دادن آنها در آب ، ریشه ها را رشد دهید. پس از چند هفته ، به محض رشد کافی ریشه ها ، قلمه ها را در یک هورمون ریشه قرار دهید و آنها را به خاک منتقل کنید. درختان پول را می توان با لایه بندی هوا نیز تکثیر کرد ، که یک روش کمی پیچیده تر است اما نتایج بهتری دارد.

جهت خرید هورمون ریشه زا ( قلمه گیری ) کلیک نمائید

تعویض خاک و گلدان درخت پول یا پاچیرا

اگر می خواهید درخت پول شما کوچک بماند ، نگه داشتن آن در یک گلدان کوچک یکی از بهترین راه ها برای این کار است. هنگام انتخاب ظرف گلدان برای درخت خود ، همیشه اطمینان حاصل کنید که دارای سوراخ های زهکشی کافی است. زیرا درختان پول دوست ندارند ریشه آنها در آب بنشیند و در صورت عدم تأمین زهکشی مناسب ، به راحتی می توانند پوسیدگی ریشه ایجاد کنند.

آفات و بیماری های شایع

درختان پول وقتی در محیط داخلی رشد می کنند مستعد ابتلا به طیف وسیعی از آفات گیاهان خانگی هستند. اما به خصوص در معرض چربی و مقیاس پوستی هستند. در صورت بروز آلودگی ، هدف آن است که بلافاصله گیاه را با استفاده از یک حشره کش خفیف درمان کنید.

سایت رسمی گرومور آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید