شرایط نگهداری اچینو پسیس – Echinopsis Thelegona

شرایط نگهداری اچینو پسیس - Echinopsis Thelegona

همه آنچه باید در مورد کاکتوس اچینوپسیس- عاشقان آبدار کاکتوس اچینوپسیس مخصوص دوستداران کاکتوس های خاردار است.

این مقاله به تفصیل به جزئیات جنس Echinopsis و بیش از 100 گونه آن می پردازد. این راهنمای همه چیزهایی است که برای درک یکی از بزرگترین گونه های گیاهان کاکتوس نیاز دارید.

معرفی کاکتوس اچینوپسیس

این گیاه شگفت انگیز کاکتوس اچینوپسیس ریشه در آمریکای جنوبی دارد. گاهی از این گیاه به عنوان کاکتوس خارپشت ، کاکتوس زنبق عید پاک یا کاکتوس خار دریایی یاد می شود. در حال حاضر ممکن است متوجه شده باشید که جنس Echinopsis تیغ دار است یا ظاهر خاردار نام مستعار را به آن می بخشد. گیاهی است که به طور متراکم با خارها پوشانده شده است.

Echinopsis نشان دهنده تیره ای است که با 128 گونه یکی از بزرگترین آنها است. این جنس محل زندگی گونه های مختلف در اندازه های مختلف است. گونه های گیاهی بزرگ و گونه های کوچک نیز وجود دارد.

آنچه در همه این گیاهان رایج است گلهای زیبا موجود در هر کدام است. گلهای غول پیکر (به اندازه 4-6 اینچ) اغلب چند رنگ با ترکیبی زیبا هستند. رنگها و انواع گلها به دلیل هیبریداسیون گسترده ای که روی گیاهان انجام می شود می تواند از Echinopsis اصلی متفاوت باشد.

آیا می دانید که بر خلاف اکثر کاکتوس هایی که سالانه یک بار گل تولید می کنند . گیاهان اچینوپسیس تا زمانی که درجه حرارت در طول روز به 21 درجه سانتیگراد برسد ، شکوفه گل تولید می کنند؟

شرایط نگهداری اچینو پسیس - Echinopsis Thelegona

کجا می توان کاکتوس اچینوپسیس را پرورش داد؟

اگر به پرورش کاکتوس اچینوپسیس در حیاط خود علاقه دارید.  دمای بالای 21 درجه سانتیگراد /70 درجه فارنهایت را تجربه کردید ، نگران نباشید. اگر به گلها علاقه ندارید ، می توانید آنها را در هر محیطی پرورش دهید.

دمای بالا فقط برای تداوم گلدهی در طول سال مفید است.

در زمستان های سرد گیاهان به خواب می روند. با این حال ، هنگامی که نیش سرما بیش از حد است ، ممکن است لازم باشد آنها را به داخل ببرید تا از یخ زدن اجسام آبدار آنها نیز جلوگیری شود.

ساکولنت های تابستانی و زمستانی: تفاوت آنها چیست را ببینید. برای راهنمای کامل درک ساکولنت های مختلف در فصول مختلف.

از اکثر پرورش دهندگان کاکتوس خارپشت زیبا بپرسید ، آنها به شما می گویند فصل سرما برای شکوفایی عالی در تابستان حیاتی است.

مانند هر گیاه دیگری ، از خیساندن ریشه ها در خاک پر از آب خودداری کنید. اگر گیاه کاکتوس خود را در گلدان نگهداری می کنید ، مطمئن شوید که آنها از باران های مستقیم ریخته می شوند.

شرایط نگهداری اچینو پسیس – Echinopsis Thelegona

گونه های کاکتوس به خاکهایی با زهکشی خوب نیاز دارند. احتباس زیاد آب برای مدت طولانی دشمن بزرگ ریشه های گیاه است که در نهایت پوسیده می شود و به نوبه خود گیاه شما را می کشد. با استفاده از پرلیت و سنگریزه می توانید مخلوط گلدان خود را شل کنید. توصیه می شود یک لایه ماسه بالا را در پایه گیاه اضافه کنید.

هنگام خرید گلدان مورد علاقه خود . توانایی آن را در تخلیه آب اضافی در نظر بگیرید. گلدان می توانند از هر اندازه باشند زیرا ریشه های گیاه اچینوپسیس کم عمق هستند.

در هر صورت ، شما تعجب می کنید که آیا گونه های Echinopsis در زمین رشد می کنند . پاسخ مثبت است.

اما صبر کنید. آیا دوست ندارید گیاه خود را جابجا کنید؟ اگر زمستان شود و گیاه شما یخ بزند چه؟ گلدان همه این مسائل را حل می کند.

شرایط نگهداری اچینو پسیس – Echinopsis Thelegona

آبیاری

چه فصلی است؟

تابستان ها گرم است و گیاهان در حال رشد و شکوفایی هستند. این بدان معناست که کاکتوس خار دریایی هنگام شکوفه یا رشد از آب بیشتری لذت می برد. در زمستان و پاییز ، این گونه خفته یا نیمه خواب است. بهتر است با آبیاری کمی آنها را تا تابستان آینده ادامه دهند.

عوامل موثر بر دفعات آبیاری بسته به نوع خاک مورد استفاده ، آب و هوا . اندازه گلدان و طرح متفاوت است. برای اطمینان مداد را داخل گلدان خود بچسبانید و ببینید چقدر آب به سطح آن می چسبد. وقتی سطح مداد با آب کم یا بدون آب بیرون می آید همیشه زمان آبیاری است.

کاکتوس اچینوپسیس از کوههای مرتفع آمریکای جنوبی است. گیاهان از آب بیشتری نسبت به گلدان خشک لذت خواهند برد. کل گلدان را غرقابی کنید تا تمام خاک با آب گرفته شود.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید

بیش از حد هر چیزی سمی است. حتی از روزهای طولانی و پر از نور نیز نمی توان در امان ماند. آنها می توانند به سرعت به یک گیاه آفتاب سوخته پی ببرند.

بنابراین ، گیاهان کاکتوس خارپشت چقدر باید در معرض آفتاب قرار بگیرند؟

آفتاب برای رشد گیاهان و دوره های گلدهی عالی است. به حداکثر رساندن میزان نور خورشید که گونه های شما از آن لذت می برند . آنها را پربارتر می کند. برای جلوگیری از آفتاب سوختگی ، مراقب تغییر رنگ در سطح گیاه باشید. اگر شما هم متوجه چنین چیزی شدید . اقدامی انجام دهید و قرار گرفتن در معرض نور خورشید را کاهش دهید.

جداسازی تنه جوش از گیاه مادر

یکی از جالب ترین تجربیات کاکتوس خارپشت دریایی ، برجسته تر دیدن گلها از خود گیاه است.

تنه جوش ها چطور؟

برخی از گونه های اچینوپسیس با تنه جوش سخاوتمند هستند در حالی که برخی از آنها به سختی قادر به تولید بسیاری از آنها هستند. در اینجا نکاتی وجود دارد که باید به موقع آنها را رعایت کنید.

تنه جوش ها را فقط در مواقع رشد با دمای بالای 21 درجه سانتیگراد جدا کنید.
اجازه دهید تنه جوش ها یک سانت یا بیشتر رشد کنند قبل از جدا کردن آنها.
تنه جوش های زخمی (محل دلبستگی به مادر) قبل از کاشت مجدد نیاز به ترمیم دارند. زخم ها را در معرض آفتاب به مدت 10-7 روز قرار دهید.در طول دوره بهبودی آبیاری انجام نشود.
تنه جوش های خود را در ترکیب خاک مادر بکارید.
هنگامی که سرانجام در خاک قرار گرفتید . سخاوتمندانه آبیاری کنید زیرا تنه جوش ها ریشه کمی برای جذب آب دارند یا هیچ ریشه ای ندارند.

جهت خرید کود مخصوص کاکتوس کلیک نمائید

سایت رسمی والاگرو ایتالیا

دیدگاهتان را بنویسید