شرایط نگهداری آرالیای کاذب – False Aralia

شرایط نگهداری آرالیای کاذب - False Aralia

یک گیاه آپارتمانی بسیار محبوب ، آرالیای کاذب، دارای شاخ و برگ هایی با بافت زیبا، با برگچه های دندانه دار عمیق است که از رنگ مسی یا شرابی شروع می شود و در نهایت به رنگ سبز پررنگ می رسد. گیاهان جوان معمولا شاخ و برگ های بافت بیشتری دارند ، در حالی که برگ های بالغ دارای لوب عمیق تر هستند. اگرچه این گیاه در زمان بلوغ کامل می تواند به ارتفاع 6 فوت برسد، اما گونه ای با رشد کند است، بنابراین حداقل برای چند سال از آن لذت ببرید.

آرالیای کاذب که بومی اقیانوس آرام جنوبی است و می‌تواند در تمام طول سال کاشته شود، می‌تواند در خارج از مناطق 10 تا 12 USDA رشد کند، اما به‌طور عمده به عنوان گیاهان آپارتمانی ترجیح داده می‌شود، جایی که با مراقبت مناسب رشد می‌کنند. تا آنجا که عملکرد آنها پیش می رود، رشد آنها آسان است. آنها حداقل به رطوبت متوسطی نیاز دارند تا بهترین کار را انجام دهند و محدوده باریکی از رطوبت را ترجیح می دهند – اگر خیلی خشک باشند، تمایل به ریزش برگ دارند.

شرایط نگهداری آرالیای کاذب – False Aralia

نام گیاه شناسی : Schefflera elegantissima

نام متداول : آرالیای کاذب، آرالیای عنکبوتی، آرالیای نخی، آرالیای انگشتی

نوع گیاه : همیشه سبز

اندازه بالغ : ارتفاع 4–6 فوت، عرض 1–2 فوت

قرارگیری : در معرض نور خورشید آفتاب کامل، نیمه سایه

نوع خاک : مرطوب اما خوب زهکشی شده

ph خاک : خنثی تا اسیدی

زمان شکوفایی : پاییز زمستان

رنگ گل :  زرد، سبز، طلایی

منطقه بومی : اقیانوس آرام جنوبی

شرایط نگهداری آرالیای کاذب - False Aralia

مراقبت کاذب آرالیا

آرالیای کاذب گیاهی زیبا در داخل خانه است که به دلیل شکل برگ جالب و ارتفاع باریک و پهن که هر دو ظاهری پر مانند به آن می بخشد، محبوب است.

آنها می توانند طیف وسیعی از دماها را تحمل کنند. اما مشکل اصلی در محیط های سردتر کمبود رطوبت است. بنابراین انتظار دارید گیاهان در این شرایط برگ های خود را از دست بدهند مگر اینکه بتوانید رطوبت را به اندازه کافی افزایش دهید. آنها در مورد کود خود سختگیر نیستند، اما از آب زیاد یا خشک شدن بیش از حد متنفرند.

نور

آرالیای کاذب مانند نور آفتاب روشن، اما نه مستقیم. رنگ برگ تحت تأثیر سطوح نور کلی قرار می گیرد. هر چه نور بیشتر شود، برگ های بالغ تیره تر ظاهر می شوند. با این حال، مراقب باشید که گیاه را در معرض هر گونه اشعه مستقیم نور خورشید قرار دهید. آنها می توانند به برگ های نازک و ظریف آسیب برسانند و باعث قهوه ای شدن آنها شوند.

خاک

آرالیای کاذب در محیط‌های گلدانی «اسفنج‌مانند» خوب عمل نمی‌کند. بنابراین به‌جای آن مخلوطی بر پایه پیت انتخاب کنید . اطمینان حاصل کنید که ترکیب انتخابی شما دارای مواد درشت زیادی است. شما چیزی می خواهید که رطوبت را حفظ کند اما به سرعت تخلیه شود و غرق در آب نشود. برای کمک به زهکشی بیشتر، آرالیای کاذب خود را در گلدانی بکارید که تعداد سوراخ های کافی در پایه آن وجود دارد.

آبیاری

آرالیاهای کاذب تامین رطوبت کافی را ترجیح می دهند و تا حدودی در مورد آن حساس هستند. زهکشی خوب برای رشد بهترین گیاه ممکن ضروری است.

اما مراقب باشید که گیاه را بیش از حد آبیاری نکنید (اگر برگها شروع به پژمرده شدن کنند، متوجه خواهید شد که آیا هیدراتاسیون زیادی دریافت می کند یا خیر). یک قانون خوب این است که قبل از آبیاری مجدد صبر کنید تا یک تا دو سانت از خاک خشک شود.

دما و رطوبت

توجه داشته باشید: آرالیای دروغین از سرد بودن متنفر است! محدوده دمایی ایده آل برای رشد آرالیای کاذب بین 18 تا 25 درجه سانتیگراد است.

اگرچه می تواند افت های کوتاه دما را تا حدود 45 درجه تحمل کند. اما سرمای طولانی مدت زیر 15 درجه باعث ریزش برگ و در نهایت مرگ گیاه می شود.

علاوه بر این، آرالیای کاذب رطوبت را دوست دارد و در اکثر مواقع به حداقل 50 درصد رطوبت نیاز دارد تا بتواند رشد کند. برای مرطوب نگه داشتن گیاه به طور منظم آبپاشی کنید یا آن را در یک منطقه معمولی مرطوب از خانه خود مانند حمام یا آشپزخانه قرار دهید . همچنین می توانید گلدان را روی یک سینی با سنگریزه های مرطوب قرار دهید تا رطوبت اطراف گیاه را افزایش دهید.

کود

به طور کلی، آرالیای کاذب نیازی به کود سنگین ندارد. با این حال، می توانید آن را با یک کود هر هفته در میان یا بیشتر در طول فصل رشد آن (بهار و تابستان) تغذیه کنید و زمستان را متوقف کنید. اگر متوجه زرد شدن برگها شدید، ممکن است نشان دهنده کمبود منیزیم باشد.

تکثیر آرالیای کاذب

aralia کاذب را می توان با دانه کاشته و یا در بهار با استفاده از قلمه ساقه تکثیر کرد.

برای گرفتن قلمه، از هورمون ریشه زایی برای بهترین نتیجه استفاده کنید و قلمه های ساقه را برای چند هفته در مکانی گرم و مرطوب نگه دارید تا رشد جدید ظاهر شود. برای بهترین نتیجه، چندین قلمه را در هر گلدان قرار دهید. پرورش دهندگان حرفه ای اغلب آرالیای کاذب را با هم دسته می کنند تا ظاهری پرتر و شبیه بوته داشته باشند.

شرایط نگهداری آرالیای کاذب – False Aralia

تعویض خاک و گلدان آرالیا کاذب

آرالیای کاذب معمولا سریع رشد نمی کند و نیازهای تغذیه ای نسبتاً کمی دارد. بنابراین احتمالاً فقط باید یک سال در میان گلدان تعویض شود. همچنین ترجیح می‌دهد در یک گلدان کوچک‌تر از حد متوسط، کمی ریشه‌دار و دنج باشد. بنابراین در ابتدای کاشت خیلی بزرگ نمیشود (و اگر متوجه شدید که گیاه کمی نرم به نظر می‌رسد، عجله نکنید که اندازه آن را افزایش دهید).

بهترین استدلال برای تعویض گلدان منظم، حفظ کیفیت زهکشی محیط گلدان اصلی شما است. هنگام تعویض گلدان، در مقابل تمایل به جدا کردن گیاهان کلوخه مقاومت کنید. این فقط به توپ ریشه آسیب می رساند.

آفات و بیماری های رایج

آرالیای کاذب مستعد ابتلا به چندین آفات است که سایر گیاهان آپارتمانی از جمله کنه‌های عنکبوتی ، فلس، شپشک‌های آردآلود و شته‌ها را مبتلا می‌کند و متأسفانه می‌تواند توسط یک هجوم شدید از بین برود.

به طور مرتب بالا و سطح زیرین برگ ها را برای علائم آلودگی بررسی کنید. کنه‌های عنکبوتی به صورت نقاط کوچک زرد یا قهوه‌ای روی برگ ظاهر می‌شوند و بقایای تار مانندی روی گیاه باقی می‌گذارند. اگر شپشک‌های آردآلود روی گیاه شما وجود داشته باشند، سرنخ‌هایی از خود به جا می‌گذارند، این بار به شکل پف‌های پنبه‌مانند روی ساقه‌ها و برگ‌های آرالیای کاذب شما (که در واقع یا کیسه تخم‌شکه‌ها یا خود حشرات هستند) .

جهت خرید انواع کود وارداتی – برای مصارف خانگی کلیک نمائید

 

سایت رسمی والگرو ایتالیا

دیدگاهتان را بنویسید