دوستان آبیاری بنده به این شکل هست
 نوع آبیاری و کود دهی در گیاهان بسیار مهم است
همیشه گیاه رو آبیاری عمیق میکنم. طوری که از کف گلدان آب خارج بشه ( آب در حد چند قطره ) و هر وقت خاک گلدان ( عمق خاک و گلدان ) کاملا خشک شد. دو الی سه روز فاصله میدم بعد دوباره آبیاری میکنم ( آبیاری در فصول گرم بهتره شب ها به خاطر خنک بودن هوا آبیاری بشه تا گیاه رطوبت مورد نیاز خودش رو جذب و ذخیره کنه ).
در فصول سرد آبیاری صبح ها انجام بشه.
در مورد کوددهی که بیشتر دوستان در گروه پرسش و پاسخ از بنده. سوال میپرسن. این است که مثلا کودی داریم که هم محلولپاشی ( مه پاشی ) .و هم کودی که از طریق سیستم ریشه ( آبیاری ) میکنیم چطور باشه ؟
خب دوستان اول از همه اینکه هر شرکتی برای خودش. دوره کارنس ( یعنی مثلا از هر 10 روز یا 15 روز یکبار تکرار کنید ) داره و مقدار مصرف ,,, پس با توجه به دستور سازنده برای گیاه مورد نطر مصرف بشه.
نوع آبیاری و کود دهی

نوع آبیاری و کود دهی

مثلا من کود 20.20.20 و جلبک دریایی و بیوبیست گلد برای گلهای آپارتمانی میخوام بدم.
مثلا امروز 1400/02/10 هست و زمان آبیاری گلهام هستش. ,,, میام با کود 20.20.20 طبق دستور مصرف سازنده کود با یک لیتر آب مخلوط میکنم و گلهارو کوددهی میکنم.
بعد از گذشت مثلا 4 روز ( چون آبیاریم عمیق بود و تهویه مناسب. و خاک و مناسب و گلدان مناسب دارم ) در عرض 4 روز کلا خاک گلدان خشک میشه.
پس الان دیگه زمان آبیاری گلهام هست و میام با آب خالص ( جوشیده سرد شده ) .( جهت پیشگیری از بیماری قارچی ) آبیاری میکنم. بعد از اتمام آبیاری میتونم از کود. محلولپاشی ( جلبک دریایی یا بیوبیست گلد ) از این دو تا یکی رو انتخاب میکنم و بر روی برگ گلهام مه پاشی میکنم.
دفعه بعد که زمان آبیاری رسید میتونم بازم کوددهی کنم. ( کود مثلا گلدهی 12.12.36 ) و این روال رو همیشه پیش میرم.
بعد از دو ماه کوددهی میتونید به گیاه استراحت بدین یک ماه کوددهی رو متوقف کنید.

سایت رسمی کود گرومور آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید