کپک دوده سیاه برگ – Sooty Mold

کپک دوده سیاه - Sooty Mold

 

کپک دوده سیاه برگ اگرچه به احتمال زیاد در فضای باز و در چشم انداز با قالب دوده سیاه روبرو می شوید . اما در شرایط مناسب قارچ ها می توانند گیاهان خانگی شما را نیز آلوده کنند.

به طور کلی یافتن قالب دوده در گیاهان خانگی به این معنی است که شما مشکل بزرگتری نسبت به ماده سیاه پوشاننده برگ – آفات دارید.

کپک دوده سیاه برگ – Sooty Mold

علت

چندین قارچ وظیفه ایجاد کپک دوده سیاه را دارند و اگرچه در گیاه آسیب دیده زندگی نمی کنند . اما در گیاه عسلی ترشح شده توسط چندین آفت شایع رشد می کنند. آفاتی که عسلک ایجاد می کنند عبارتند از:

شته ها.
اشکالات پوسته پوسته.
مقیاس نرم.
مگس های سفید.
شاخ و برگ برگ.
پسیل.

در بیشتر موارد و مگر اینکه شدید ، قالب دوده فقط چشم زخم است و به گیاه آسیب نمی زند. مگر اینکه سطح زیادی از برگ برگ پوشانده شود و مانع تابش نور خورشید شود. با این وجود ، آفت جذب کننده قارچ ها می تواند داستان دیگری در مورد آسیب رساندن یا مرگ نهایی گیاه باشد.

پیشگیری و درمان

برای جلوگیری از بروز مشکل کپک دوده ابتدا باید از شر آفت ایجاد کننده مشکل خلاص شوید. از آنجا که آفاتی مانند شته ها دارای انبوهی از رنگها هستند و به راحتی استتار می شوند . بهتر است گیاهان خانگی خود را هفتگی از نظر وجود نشانه های آفت بررسی کنید.

این امر اطمینان از درمان زود هنگام قبل از آنکه مشکل از کنترل خارج شود ، منجر به کپک زدن دوده می شود.

بسته به گیاه خاص ، در بسیاری از مواقع محصولاتی مانند : چریش ، صابون حشره کش و یا روغن باغ مشکل آفت را برطرف می کند. با این حال ، همیشه دستورالعمل های استفاده از برچسب را دنبال کنید.

برای از بین بردن کپک سیاه ناخوشایند برگها ، می توانید گیاهان آلوده را با ابزار تمیز از گیاه جدا کرده یا آن را بشویید. پاک کردن برگهای آسیب دیده به آرامی با یک پارچه مرطوب معمولاً ترفند از بین بردن سیاهی است.

جهت خرید انواع کود وارداتی شرکت های مطرح جهان کلیک نمائید

سایت رسمی آکادین کانادا

دیدگاهتان را بنویسید