نگهداری کاکتوس اچینو سرئوس – echinocereus

نگهداری کاکتوس اچینو سرئوس - echinocereus

جنس Echinocereus . شامل حدود 70 گونه کاکتوس است که در اندازه ها و اشکال مختلف وجود دارد. به طور کلی ، این کاکتوس ها تمایل به کوچک بودن دارند ، به طور معمول بیش از یک 30 سانتی متر قد ندارند. آنها اغلب شکل استوانه ای و خارهای محکم دارند. این کاکتوس ها بیشتر در بهار با گل های رنگارنگ و نمایی شکوفا می شوند. هرچند که گاهاً در نقاط مختلف سال نیز شکوفا می شوند. کاکتوسهای اچینوسرئوس به طور کلی آب و هوای آفتابی و گرم را دوست دارند. اما گونه های خاصی تحمل سرما را دارند. به طور کلی ، آنها گیاهان کاملاً مقاومی هستند و برای مبتدیان مناسب هستند تا هم در باغ (در آب و هوای مناسب) و هم به عنوان گیاهان آپارتمانی رشد کنند. کاکتوس ها تمایل دارند سالها زندگی کنند و سرعت رشد آهسته دارند. بعد از گرم شدن هوا بهتر است در بهار کاشته شوند.

نام گیاه شناسی : Echinocereus spp.
نامهای رایج  :Echinocereus cactus ، کاکتوس جوجه تیغی
نوع گیاه : کاکتوس
اندازه بالغ : تا 60 سانتی متر قد ، 38.1 سانتی متر عرض
قرار گرفتن : در معرض آفتاب کامل است
نوع خاک : شنی ، خوب تخلیه شده است
pH خاک : اسیدی ، خنثی
شکوفه دهی : بهار

رنگ گل : قرمز ، زرد ، صورتی ، بنفش ، سفید
منطقه بومی : آمریکای شمالی ، آمریکای مرکزی
سمیت غیر سمی

نگهداری کاکتوس اچینو سرئوس – echinocereus

مراقبت از اچینو سرئوس

اگر در گذشته هر گونه کاکتوس را با موفقیت پرورش داده اید ، به احتمال زیاد می توانید یک کاکتوس اچینوسرئوس پرورش دهید. علاوه بر تأمین گرما و نور گیاه ، یکی از مهمترین قسمتهای مراقبت از آن اجتناب از هرگونه اشاره به خاک مرطوب است. آبیاری بیش از حد می تواند به راحتی یک کاکتوس اچینوسرئوس را از بین ببرد.

در غیر این صورت ، این کاکتوس ها کاملاً نگهداری کمی دارند. آنها نیاز به تغذیه در تابستان دارند و فقط زمانی که در ظرف خود بسیار تنگ باشند ، زمان تعویض گلدان فرا میرسد. آنها هیچ مشکلی جدی در مورد آفات و بیماری ها ندارند . اگرچه شما باید مراقب چربی و مقیاس باشید ، که می تواند به گوشت کاکتوس و حتی ریشه های آن آسیب برساند. یک آلودگی باعث کم رنگ شدن کاکتوس می شود. در اسرع وقت هر مسئله ای را با استفاده از یک حشره کش درمان کنید و گیاهان را در گلدان و در خاک تازه بکارید.

نور

این کاکتوس ها برای رشد و شکوفایی بهتر خود نیاز به آفتاب کامل دارند ، یعنی در اکثر روزها حداقل به شش ساعت نور مستقیم خورشید نیاز دارید. آنها می توانند کمی سایه را تحمل کنند ، اما این می تواند گلدهی را کاهش دهد. هنگامی که به عنوان گیاه خانگی رشد می میکند ، کاکتوس گیاه اچینوسرئوس را در کنار درخشان ترین پنجره خود قرار دهید. پنجره رو به غرب بهترین است.

خاک

یک خاک شل و شنی با زهکشی نیز برای کاکتوسهای اچینوسرئوس توصیه می شود. برای گیاهان خاردار، مخلوط گلدان مخصوص کاکتوس ها و ساکولنت ها شرایط ایده آل رشد را فراهم می کند.

آب

نیازهای آب در بین گونه های Echinocereus تا حدودی متفاوت است. اما به طور کلی ، این کاکتوس ها برای رشد به رطوبت زیادی احتیاج ندارند. و بیش از حد آب می تواند به راحتی منجر به پوسیدگی ریشه شود. خصوصاً اگر خاک زهکشی سریع نداشته باشد و همچنین در ماه های زمستان که گیاه خواب است و به آب کمتری نیاز دارد. بنابراین حتماً بگذارید خاک بین دو آبیاری خشک شود. از بهار تا پاییز ، تقریباً هر دو هفته یکبار آبیاری کنید ، مگر اینکه گیاه شما بارندگی داشته باشد. در طول زمستان ، آبیاری را به ماهانه کاهش دهید.

دما و رطوبت

ترجیحات دما در گونه Echinocereus متفاوت است. بسیاری از کاکتوس ها در برابر سرما و حتی دمای انجماد کاملاً تحمل می کنند. به طور کلی ، آنها در دمای بالاتر از 10 درجه سانتیگراد رشد می کنند. رطوبت معمولاً مشکلی برای آنها ایجاد نمی کند تا زمانی که زهکشی مناسب خاک داشته باشند.

کود

این کاکتوس ها به خاک غنی احتیاج دارند.  به دنبال دستورالعمل های برچسب سازنده کود ، آنها را در طول تابستان با کود مایع کاکتوس تغذیه کنید. برای بقیه سال ، نیازی به کوددهی نیست.

جهت خرید کود مخصوص کاکتوس کلیک نمائید

نگهداری کاکتوس اچینو سرئوس – echinocereus

تکثیر اچینوسرئوس

اچینوسرئوس را می تواناز طریق تنه جوش و  از طریق بذر تکثیر کرد. برای تکثیر کردن (گیاه کوچکی که از گیاه بالغ در حال رشد است). در حالی که برخی ریشه ها را چسبیده نگه دارید ، آن را با احتیاط بردارید. بگذارید در هوای آزاد خشک شود تا حالت بی عاطفه ای ( پینه ( کالوس )) از انتهای برش ایجاد شود. سپس ، آن را در مخلوط گلدان کاکتوس بکارید . و در یک نقطه گرم و روشن قرار دهید. خاک را به سختی مرطوب نگه دارید تا رشد جدید ظاهر شود. برای تکثیر توسط بذر ، بذرها را به صورت کم عمق در بهار در خاک شنی که به سختی مرطوب نگه داشته شود ، بکارید. دانه ها را در یک نقطه گرم قرار دهید. ممکن است دو هفته طول بکشد تا جوانه بزنند.

تعویض خاک و گلدان کاکتوس اچینوسرئوس

هر گلدانی که برای کاکتوس اچینوسرئوس انتخاب می کنید باید دارای سوراخ های تخلیه کافی باشد. یک گلدان سفالی بدون لعاب بهترین گزینه است ، زیرا باعث می شود رطوبت اضافی از طریق دیواره های آن و همچنین از طریق سوراخ های زهکشی خارج شود. یک گلدان نسبتاً کم عمق را انتخاب کنید ، زیرا کاکتوس ها ریشه عمیقی ندارند.

از آنجا که این کاکتوس ها به آرامی رشد می کنند ، اغلب به تعویض گلدان نیازی نخواهند داشت. هنگامی که ریشه ها شروع به رشد از گلدان کردند و گیاه برای گلدان خود بسیار سنگین شد ، وقت آن است که آن را به گلدان کمی بزرگتر منتقل کنید. با احتیاط بیشتر آن را از گلدان قدیمی خارج کنید ، زیرا ریشه های کاکتوس های Echinocereus ضعیف است. هرگونه خاک سست را به آرامی از بین ببرید. سپس ، آن را در همان عمق داخل گلدان جدید بکارید و اطراف آن را با مخلوط گلدان کاکتوس تازه پر کنید.

نگهداری کاکتوس اچینو سرئوس - echinocereus

گونه های اچینوسرئوس

بسیاری از گونه های محبوب Echinocereus وجود دارد که به دلیل شکل ها و گل های جالب خود رشد می کنند ، از جمله:

Echinocereus stramineus: این گونه به کاکتوس توت فرنگی یا خارپشت به رنگ کاه نیز شناخته می شود ، به خاطر خارهای بزرگ ، برنزه (یا به رنگ کاه) مشهور است.

Echinocereus engelmannii: این گیاه اغلب به کاکتوس خارپشت توت فرنگی گفته می شود ، دارای گلهای سرخابی درخشان است و در بیابانهای جنوب غربی رایج است.

Echinocereus triglochidiatus: این گونه به عنوان کاکتوس کینگ کاپ ، کلارکتاپ و کاکتوس تپه موخاو شناخته می شود. شکوفه های بزرگ آن به شکل قیف و به رنگ قرمز روشن تا نارنجی است.

جهت خرید انواع کود NPK وارداتی کلیک کنید

سایت رسمی اگریفرت مکزیک

دیدگاهتان را بنویسید