نگهداری کالانکوئه لب سوخته – Kalanchoe Tomentosa

نگهداری کالانکوئه لب سوخته - Kalanchoe Tomentosa

اگر تا به حال به خرید ساكولنت اقدام كرده اید ، به احتمال زیاد گیاه کالانکوئه تومنتوسا را دیده اید. تومنتوسا بسیار محبوب گیاهان خانگی هستند زیرا مراقبت از آنها بسیار آسان است. آنها در بیشتر فروشگاه های گیاهان به فروش می رسند و به راحتی قابل شناسایی هستند زیرا گیاه Kalanchoe tomentosa که رشد کند دارد با برگ های مبهم به رنگ سبز آبی که با قرمز تیره یا قهوه ای شکلاتی پوشانده می شود مشخص می شود. کالانکوئه لب سوخته در اندازه های مختلف ، از کوچک تا تقریباً 76 سانتیمتر قد دارند.

خوشبختانه ، ساکولنت های تومنتوسا با رشد آهسته مستعد ابتلا به هیچ گونه آفات یا بیماری جدی نیستند. مراقب آفات و بیماری های شایع گیاهان خانگی مانند جلبک های پوستی ، فلس ، لکه برگ و کنه های عنکبوت باشید. این ساکولنت های کوچک و مقاوم در تمام طول سال که در گلدان های داخل خانه شما کاشته می شود ، شکوفا می شوند.

معرفی

نام گیاه شناسی : Kalanchoe tomentosa
نام رایج گیاه : سرباز شکلات ، گیاه پاندا ، گوش گربه ، برگ مخملی کالانچو ، گیاه مخمل خواب ، کاکتوس خرس عروسکی ، گیاه پیله , کالانکوئه لب سوخته
نوع گیاه :ساکولنت
اندازه بالغ 46 سانتیمتر قد
قرار گرفتن : در معرض نور خورشید ، نور فیلتر شده
نوع خاک : خوب تخلیه می شود
pH خاک : 6.1-7.8
زمان گلدهی : تابستان
رنگ گل : قرمز
منطقه بومی : ماداگاسکار
سمیت برای انسان و حیوان سمی است.

نگهداری کالانکوئه لب سوخته – Kalanchoe Tomentosa

مراقبت از کالانکوئه

کالانکوئه لب سوخته از گیاهان گل ساعتی با رشد عمودی در خانواده Crassulaceae هستند که بومی ماداگاسکار هستند. از آنها می توان به راحتی ساكولنت نگهداری كرد و نسبت به سایر گونه های آبدار به نور خورشید كمتری نیاز دارند. در نتیجه ، کالانکوئه در داخل خانه به عنوان گیاهان آپارتمانی شکوفا می شوند ، هرچند که در محیط داخلی رشد نمی کنند.

نور

گیاهان کالانکوئه نور روشن و غیرمستقیم را ارزیابی می کنند. Kalanchoe tomentosa در مقابل آفتاب مستقیم عملکرد خوبی ندارد و به سوختگی برگ حساس است. اگر متوجه شدید که گیاه شما دچار لگی می شود ، آن را به مکان روشن تری منتقل کنید.

آب

گیاهان کالانکوئه را می توان به عنوان نیاز کم آب توصیف کرد. به ویژه در ماه های زمستان که گیاه در حالت خواب است . اجازه دهید خاک بین آبیاری کاملاً خشک شود. گیاهان کالانکوئه ممکن است در ماه های گرم تابستان به آبیاری مکرر نیاز داشته باشند.

خاک

همانند اکثر ساکولنت ها ، گیاهان کالانکوئه به خاک خشک و خوب زهکشی نیاز دارند. کاکتوس یا مخلوط خاک شاداب برای گیاهان کالانکوئه کافی است. می توان آن را از سایت فروشگاه اینترنتی سبزنهاد خریداری کرد.

نگهداری کالانکوئه لب سوخته – Kalanchoe Tomentosa

دما و رطوبت

در مورد گیاهان کالانکوئه ، نیازی به نگرانی در مورد رطوبت نیست. آنها از شرایط خشک لذت می برند. رطوبت متوسط ​​خانگی برای این ساکولنت ها مناسب است.

با این حال ، ساکولنت های تومنتوسا به اندازه سایر گونه های ساکشن تحمل گرما ندارند. آنها ممکن است در گرمای شدید رنج ببرند ، به خصوص اگر در ماه های تابستان در خارج پرورش داده شوند. هنگام انتخاب مکان برای گیاه کالانکوئه این نکته را بخاطر داشته باشید.

علاوه بر این ، به خاطر داشته باشید که ساکولنت های کالانکوئه نیز سرما ندارند. اگر گیاه خود را برای تابستان در خارج از کشور آبدار نگه دارید ، اطمینان حاصل کنید که در اولین علامت یخ زدگی دوباره آن را به داخل برگردانید.

کود

کود دادن یکبار در ابتدای فصل رشد (ماه های بهار) می تواند به تشویق رشد قوی کمک کند. کود کاکتوس یا آبدار بهترین است.

جهت خرید کود مخصوص کاکتوس و ساکولنت کلیک نمائید

هرس

گیاهان کالانکوئه معمولاً به اندازه کافی بزرگ و غیرمستقیم و نیاز به هرس زیاد نیستند . به غیر از اصلاح رشد مرده و داوطلبان ناخواسته. اگر شما به بیش از این نیاز دارید ، یک متخصص حرفه ای پیدا کنید تا به شما در کار کمک کند.

جهت مشاوره به آیدی گروه پرسش و پاسخ سبز نهاد در تلگرام مراجعه فرمائید

t.me/cactusanswer

تکثیر گیاه کالانکوئه

گیاهان کالانکوئه به راحتی تکثیر می شوند. اگرچه به طور قابل توجهی تکثیر ساکولنت های دارای برگ فازی نسبت به ساکولنت های معمولی دشوارتر هستند ، بنابراین ممکن است نیاز به آزمایش و خطا باشد.

برای تکثیر گیاهان کالانکوئه با جداسازی برگ ، یک برگ سالم روی ساکولنت انتخاب کنید تا استفاده شود. برگ مبهم را به آرامی با چرخاندن در جهت عقربه های ساعت و خلاف جهت عقربه های ساعت بردارید تا زمانی که از ساقه “بیرون بیاید”. اطمینان حاصل کنید که این یک جدایی تمیز است. به این معنی که هیچ بخشی از برگ روی ساقه باقی نمانده است. برگها باید تمیز شوند تا با موفقیت تکثیر شوند.

نگهداری کالانکوئه لب سوخته – Kalanchoe Tomentosa

برگ جدا شده را روی سینی پر از خاک گلدان ، در محلی قرار دهید که نور روشن و غیرمستقیم دریافت کند. در طی دو تا سه هفته ، باید متوجه ریشه های کوچک از انتهای برگ جدا شده شوید. آبیاری ریشه های جدید را هر چند روز به آرامی شروع کنید. در نهایت ، یک گل رز کوچک در انتهای برگ رشد می کند. برگ والد را به گیاه جدید بچسبانید تا خود بخود ریز شود. این گیاه جدید را با انرژی و مواد مغذی تأمین می کند!

گیاهان سالم و بالغ کالانکوئه نیز به راحتی شاخه هایی رشد می کنند که می توانند به عنوان گیاهان جدید جدا و رشد کنند. اجازه دهید شاخه برای چند ماه رشد کند تا زمانی که ریشه های خود رشد کند و به اندازه کافی قوی باشد تا بتواند به طور مستقل زنده بماند. سپس ، یک قیچی تیز یا قیچی هرس برداشته و یک برش تمیز بزنید تا شاخه شاخه جدا شود. بگذارید ساقه شاخه بریده شاخه به مدت یک روز بی رویه باشد و سپس گیاه جدید را در مخلوط گلدان های آبدار بکارید. آبیاری نکنید تا ریشه ها تقریباً طی دو یا سه هفته شروع شود.

تعویض خاک و گلدان کالانکوئه لب سوخته

از آنجا که گیاهان کالانکوئه نسبتاً کند رشد می کنند . فقط در صورت لزوم نیاز به کاشت مجدد دارند. بطور کلی هر دو سال یکبار. اگر می خواهید گیاه خود را دوباره در گلدان جدید بکارید ، انجام این کار در فصل رشد فعال بهترین کار است زیرا توانایی تحمل آشفتگی به راحتی را دارد. به یاد داشته باشید که یک گلدان با یک سوراخ زهکشی به جلوگیری از آبیاری بیش از حد کمک می کند. بعلاوه ، ساکولنت ها مانند گیاه کالانکوئه در گلدان های سفالی به خوبی عمل می کنند ، زیرا به جذب آب اضافی از خاک کمک می کنند.

فروشگاه اینترنتی سبز نهاد

سایت رسمی اگریفرت مکزیک

دیدگاهتان را بنویسید