نگهداری پیلوس پیلوس – Testicular argyroderma

Argyroderma testiculare گیاهی است آبدار از تیره ای از بیش از 50 گونه (جنس Argyroderma). این نوعی گیاه است که به دلیل سنگ مانند بودن به عنوان سنگ زنده شناخته می شود.

نگهداری پیلوس پیلوس - Testicular argyroderma

حقایق
مبدا: آفریقا
نامها: مشخص نیست (رایج). Argyroderma testiculare (گیاه شناسی / علمی).
حداکثر رشد (تقریبا): ارتفاع 5 سانتی متر – حداکثر 15 سانتی متر
سمی برای حیوانات خانگی: شناخته شده نیست ، اما بعید است حیوان خانگی این نوع شاخ و برگ ها را بجوید ، اگرچه ممکن است کنجکاو باشند و ممکن است بخواهند با آنها برنامه ریزی کنند .

نگهداری پیلوس پیلوس – Testicular argyroderma

پیلوس پیلوس این آبدار با ظاهر زیبا در ساحل Namaqualand در شمال غربی آفریقای جنوبی یافت می شود ، در حالی که گل های بنفش خیره کننده آن شخصیت زیادی به آن می بخشد. به طور فعال تولید مثل می کند.

پیلوس پیلوس در خاک شور رشد می کند و می تواند تا ارتفاع 15 سانتی متر رشد کند. گرچه معمولاً فقط چند سانتی متر طول می کشد. این گیاه یک گل با رنگ های خیره کننده تولید می کند در حالی که توانایی های باروری چشمگیر آن اطمینان از رشد و نمو گیاه به قدرت دیگر را دارد. آنها می توانند به سرعت تولید مثل کنند. به دلیل تراکم اعداد زمین اغلب می تواند کاملاً آبی به نظر برسد.

شاخ و برگ:

برگها دارای بافت صاف و نوعی تخم مرغ شکل هستند که در مرکز شکوفه گل آن شکاف دیده می شود. همانطور که گفته شد ، این بخشی از یک گروه گیاهان است که به عنوان سنگ زنده شناخته می شود و این به دلیل شکل ظاهری سنگ یا سنگریزه است. A. testiculare به رنگ خاکستری مایل به سبز و بدون پایه است.

گلدهی:

گلهای Argyroderma testiculare. رنگ صورتی-بنفش باورنکردنی با مرکز زرد نشان می دهد در حالی که گلبرگها بلند و باریک هستند. برخی می توانند گل های سفید یا زرد تولید کنند. شکوفه ها قبل و اواسط زمستان ظاهر می شوند.

نمایش:

این یک نوع عالی برای کسانی است که می خواهند آن را در اطراف خانه به نمایش بگذارند زیرا می تواند در یک ظرف نگهداری شود و یا با فراهم شدن شرایط مناسب در فضای باز کاشته شود.

نگهداری پیلوس پیلوس – Testicular argyroderma

سطح مراقبت:

به طور کلی گیاهان برای مراقبت از آن گیاه آسانی هستند زیرا به آبیاری کم نیاز به یک گیاه آبدار مقاوم در برابر خشکی دارند و می توانند به خوبی با تغییرات دما و فصل مقابله کنند. گیاهی است که از ناحیه ای می آید که به دلیل شرایط نسبتاً خشک آن شناخته شده است و این باعث تحمل آن می شود.

دما:

با توجه به اینکه Argyroderma testiculare از آنجا منشأ گرفته است می تواند تا دمای 85 درجه فارنهایت (30 درجه سانتیگراد) را به راحتی کنترل کند ، اما مقاوم در برابر سرما نیست و باید در برابر هوای سرد محافظت شود (حداقل 50 درجه فارنهایت – 10 درجه سانتیگراد).

نور:

Argyroderma testiculare در مناطقی که آفتاب دارند اما سایه جزئی دارند ، بهترین رشد را دارد. برخی از خورشیدهای مستقیم بسیار عالی هستند ، بنابراین در صورت امکان ، تعادل بهترین حالت است. سنگ های زنده در سایه کامل خوشحال نیستند ، و به هیچ وجه با زیستگاه طبیعی آنها مطابقت ندارد.

نگهداری پیلوس پیلوس – Testicular argyroderma

آبیاری:

گیاه به دلیل آبدار بودن ، مقاوم به خشکی است و متوسط ​​نیاز آبی دارد. مهم است که بیش از حد آبیاری نشود. آبیاری در زمستان تقریباً می تواند متوقف شود. آبیاری بیش از حد بدترین کاری است که می توانید انجام دهید ، به خصوص اگر درجه حرارت سرد باشد. آبیاری کنید که خاک در اثر لمس خشک شود.

خاک:

این گیاهی است که خاک لومی را دوست دارد و بنابراین ، مخلوط گلدان کاکتوس ایده آل است. اگر بخواهید خاک خود را مخلوط کنید ، به یک بخش البته شن و ماسه به دو قسمت خاک نیاز دارد تا زهکشی سالم را تشویق کند. بسیاری از تولیدکنندگان خاک بالا را با سنگ ریزه یا سنگهای کوچک می پوشانند که انجام آن خوب است و باعث زهکشی می شود.

گلدان مجدد:

هر دو یا سه سال یکبار احتیاج به تولید مجدد گیاه وجود دارد زیرا می تواند از ظرف رشد بیشتری داشته باشد. ظروف نباید عمیق باشند زیرا گیاه دارای ریشه های کم عمق است. استفاده از گلدان های سفالی مفید است زیرا منافذ هستند و با سرعت بیشتری آب را از بین می برند و از غرق شدن خاک جلوگیری می کند.

رطوبت هوا:

اگر رطوبت هوا برای خشک شدن متوسط ​​باشد ، گیاه کاملاً رشد می کند. آنها برخلاف بسیاری از گیاهان دوستدار رطوبت بالا نیستند.

نگهداری پیلوس پیلوس – Testicular argyroderma

ازدیاد:

در هنگام کاشت زمستان از طریق بذر رشد می شود و باید در ظروف تخلیه شده یا گلخانه ای گرم نشده قرار گیرد. بذور را می توان قبل از آخرین سرما در محیط داخلی کاشت و در یک حوله کاغذی مرطوب جوانه زد. گزینه دیگر این است که در صورت تشکیل توده ها با تقسیم جدا شوید.

کود: یک بار در ماه کود دادن توصیه می شود اما پس از شروع گلدهی ، متوقف شوید. بعد از ظهور رشد دوباره تغذیه را شروع کنید. (خاک جدید مواد مغذی را تأمین می کند).

نگهداری پیلوس پیلوس - Testicular argyroderma

نگهداری پیلوس پیلوس – Testicular argyroderma

مشکلات بالقوه

برگهای خرد شده – اگر گیاه علائمی از برگهای شکافته شده را نشان می دهد ، احتمالاً آب زیادی به گیاه داده می شود.

مرگ گیاه :

آبیاری بیش از حد و احتمالاً دمای سرد باعث ایجاد مشکلات عمده ای برای Argyroderma testiculare از جمله از بین بردن گیاه خواهد شد.

گل نمی دهد؟

وقتی نور کافی داده نشود ، این اتفاق می افتد.

سایت رسمی گرومور آمریکا

جهت مشاوره و راهنمائی بیشتر در مورد نگهداری این ساکولنت در صفحه اصلی به گروه تلگرامی یا واتس آپ بپیوندید.

جهت خرید انواع کود برای گلهای آپارتمانی یا کاکتوس و ساکولنت کلیک نمائید

دیدگاهتان را بنویسید