نگهداری فیلودندرون – Philodendrons

نگهداری فیلودندرون - Philodendrons

جنس Philodendron شامل صدها گونه از گیاهان زیبا برگ شاخ و برگ است. و بسیاری معمولاً به عنوان گیاهان آپارتمانی پرورش داده می شوند. در حقیقت ، آنها اغلب به دلیل توانایی تمیز کردن هوا در داخل خانه مورد توجه قرار می گیرند .

1. برگ آنها معمولاً بزرگ ، سبز و براق است و از جنگل های گرمسیری بومی آنها به خانه شما می افزاید.

گیاهان فیلودندرون دو نوع اساسی دارند:

گیاهان انگور و گیاهان غیر کوهنوردی. گیاهان انگور چندین انگور رشد می کنند و برای صعود به آنها به نوعی ساختار پشتیبانی احتیاج دارند. مانند مروارید یا اطراف سبد. انواع غیر کوهنوردی عادت رشد قائم دارند و گیاهان عالی شاخ و برگ گیاهان را در ظروف ایجاد می کنند. به طور کلی ، فیلودندرون ها سرعت رشد سریعی دارند. بهتر است آنها در بهار کاشته شوند ، اما گیاهان آپارتمانی را می توان در هر زمان از سال با موفقیت شروع کرد.

نام گیاه شناسی : Philodendron
نام مشترک : Philodendron
نوع گیاه : چند ساله
اندازه بالغ : 30.5–762 سانتی متر قد ، 30.5–182.9 سانتی متر عرض (براساس گونه ها متفاوت است)
قرار گرفتن : در معرض آفتاب جزئی
نوع خاک : لومی ، خوب تخلیه شده است
pH خاک : اسیدی
زمان شکوفه : هیچ
رنگ گل : هیچ کدام
منطقه بومی : آمریکای مرکزی ، آمریکای جنوبی
سمیت برای حیوانات خانگی و مردم سمی است.

نگهداری فیلودندرون – Philodendrons

مراقبت از فیلودندرون

هنگام مراقبت از گیاه philodendron در داخل منزل ، هدف آن تقلید از محیط گرمسیری طبیعی آن است. گرما و رطوبت زیادی را در نزدیکی پنجره آفتابی فراهم کنید.

گیاهان آپارتمانی Philodendron همچنین تمایل دارند که برخی از زمان های خارج از خانه را در هوای گرم بدست آورند تا هوای تازه و نور طبیعی بگیرند. اما مطمئن باشید که آنها را تا حدودی در یک سایه قرار دهید ، زیرا نور مستقیم خورشید می تواند آنها را بسوزاند.

علاوه بر این ، برای اینکه برگهای گیاه شما به بهترین شکل و ظاهر خود ادامه دهند. آنها را مرتباً با یک پارچه مرطوب گردگیری کنید اگر تاک های فیلودندرون شما برای طعم و مزه شما خیلی طولانی می شوند ، می توانید آنها را کوتاه کنید. بهترین زمان برای انجام این کار در بهار یا تابستان است.

این گیاهان هیچ گونه مشکل جدی در مورد آفات و بیماری ها ندارند. اما می توانند به آفات رایج گیاهان خانگی از جمله شته ها ، گیاهان شپشک ، مقیاس ، تریپس و کنه های عنکبوتی حساس باشند .

2 آفات را با یک حشره کش درمان کنید.

نور

فیلودندرونها معمولاً در زیر نور جزئی خورشید بهترین رشد را دارند. آنها به طور طبیعی در زیر یک سایبان گرمسیری نور تابیده می شوند . نه آفتاب مستقیم. در داخل خانه ، آنها را کنار پنجره ای تنظیم کنید که نور روشن و غیرمستقیم می گیرد. نور کم می تواند منجر به رشد ساق پا شود و فضای زیادی در بین برگ ها ایجاد شود. اما نور زیاد می تواند باعث زرد شدن همزمان بسیاری از برگها شود. (فقط چند برگ زردرنگ فقط پیری طبیعی است.)

خاک

فیلودندرون ها یک خاک گلدان سست را دوست دارند که غنی از مواد آلی است. خاک باید زهکشی خوبی داشته باشد. برای گیاهان توصیه می شود هر دو سال یا همین حدود خاک فیلودندرون خود را جایگزین کنید. این گیاهان به نمکی که از طریق آبیاری در خاک جمع می شود حساس هستند و این امر می تواند باعث قهوه ای شدن و زردی برگ شود. اما در نهایت خاک نیاز به طراوت دارد.

آب

این گیاهان معمولاً مقدار متوسطی از رطوبت خاک را دوست دارند. هر وقت اینچ سطح خاک خشک شد ، آبیاری کنید. هم آبیاری بیش از حد و هم زیر آب می تواند باعث ریزش برگها شود . بنابراین وقتی زمان آبیاری است ، خشکی خاک و نه لزوماً برگ ها را اندازه بگیرید. نشستن فیلودندرون در خاک مرطوب به خوبی انجام نمی شود ، زیرا این امر می تواند منجر به پوسیدگی ریشه شود.

دما و رطوبت

تحمل درجه حرارت فیلودندرونها بر اساس گونه متفاوت است. به طور کلی نباید در معرض دمای زیر 12.77 درجه سانتی گراد قرار بگیرند.

در داخل خانه ، آنها را در برابر رسوبات خنک ، مانند مواردی که از دریچه تهویه هوا تهیه می شود ، محافظت کنید. این گیاهان رطوبت هوا را دوست دارند ، بنابراین اگر در آب و هوای خشک زندگی می کنید ممکن است مجبور شوید رطوبت اطراف فیلودندرون خود را افزایش دهید. برای این کار می توانید هر چند روز یکبار گیاه را با آب از بطری اسپری غبارآلود کنید.

همچنین می توانید ظرف را روی یک سینی از سنگریزه های پر از آب قرار دهید ، اطمینان حاصل کنید که پایین ظرف به آب برخورد نمی کند ، که می تواند منجر به پوسیدگی ریشه شود.

کود

از کود مایع متعادل ماهیانه در بهار و تابستان روی گیاه خود استفاده کنید. سپس ، هر شش تا هشت هفته در پاییز و زمستان تغذیه را کاهش دهید. اگر گیاه شما غذای کافی دریافت نمی کند ، رشد آن کندتر از حد طبیعی است و برگ های آن ممکن است کوچکتر از حد معمول باشد.

نگهداری فیلودندرون – Philodendrons

آیا فیلودندرون سمی است؟

برگ و ساقه های فیلودندرون سرشار از اگزالات کلسیم است. این می تواند برای افراد و حیوانات هنگام خوردن سمی باشد.

علائم مسمومیت

علائم مسمومیت هم برای افراد و هم برای حیوانات می تواند شامل ریزش آب ، حالت تهوع ، استفراغ ، اسهال و کم اشتهایی باشد. همچنین ممکن است تورم ، درد و تاول دهان و پایین گلو وجود داشته باشد .

4 در صورت مشکوک شدن به مسمومیت ، به دنبال کمک فوری پزشکی باشید.

تعویض گلدان و کاشت مجدد فیلودندرون

در ابتدا ، گیاه فیلودندرون باید در ظرفی کاشته شود که کمی بزرگتر از گلوله ریشه آن باشد و سوراخ های زهکشی کافی داشته باشد. وقتی ریشه ها از خاک و از سوراخ های زهکشی گلدان شروع به جمع شدن می کنند ، وقت آن است که گیاه فیلودندرون را دوباره تولید کنید. زمان ایده آل برای انجام این کار در اواخر بهار یا اوایل تابستان است. یک گلدان را نهایت دو سایز بزگتر از گلدان فعلی انتخاب کنید . گیاه خود را به آرامی از گلدان قدیمی خود خارج کرده و در گیاه جدید با خاک تازه قرار دهید. سپس ، گیاه را آبیاری کنید.

تکثیر فیلودندرون

فیلودندرون های تاک دار به راحتی از قلمه ها تکثیر می شوند. به سادگی یک قسمت 6 سانتی از ساقه را برش دهید و آن را در یک ظرف آب قرار دهید تا ریشه ایجاد کند. استفاده از هورمون ریشه زایی احتمال موفقیت را افزایش می دهد ، اما معمولاً لازم نیست.

پس از ایجاد چندین ریشه ، قلمه را در خاک مرطوب گلدان کنید. علاوه بر این ، گیاهان فیلودندر غیر کوهنوردی گاهی گیاهانی را می فرستند که می توانند با داشتن برخی از اندازه ها ، گیاهان اصلی را با احتیاط و ریشه سالم از آن جدا کنند. آنها را مستقیماً در گلدان های مخصوص خود و با خاک مرطوب بکارید.

نگهداری فیلودندرون – Philodendrons

انواع Philodendron

برخی از رایج ترین گونه های گیاه فیلودندرون عبارتند از:

فیلودندرون scandens: این گیاه کوهنورد بسیار محبوب است. دارای برگهایی به شکل قلب است که گاهی اوقات چند رنگ است.

Philodendron erubescens: این کوهنوردی با نشاط و ساقه ها و برگ های مایل به قرمز است.

Philodendron melanochrysum: این گیاه کوهنوردی خیره کننده با برگهای تیره و مخملی است که به صورت برنز پودر شده است.

Philodendron rojo: این ترکیبی است که کوچک و قابل کنترل است اما قدرت خود را حفظ می کند.

Philodendron bipinnatifidum: این گیاه بزرگی است که دارای برگهای عمیق لوب دار است و بعضی اوقات گیاه توری درخت توری نامیده می شود.

سایت رسمی امکس انگلستان

جهت خرید انواع کود وارداتی کلیک نمائید

دیدگاهتان را بنویسید