نگهداری سدوم روبروتینکتوم – Sedum rubrotinctum

نگهداری سدوم روبروتینکتوم - Sedum rubrotinctum

این گونه از تیره Sedum به راحتی با گیاه لوبیای ژله اشتباه گرفته می شود.

تفاوت اصلی بین این دو گیاه این است که برگهای تشویق کریسمس در صورت نور کافی خورشید قرمز می شوند.

Sedum rubrotinctum به عنوان ژله لوبیا و گوشت خوک و لوبیا نامگذاری می شود. با این حال استفاده از نام صحیح برای هر گونه مفید است.

حقایق
مبدا: مکزیک
نام ها: تشویق کریسمس ، گوشت خوک و لوبیا (رایج). Sedum rubrotinctum (گیاه شناسی / علمی).
حداکثر رشد (تقریباً): ارتفاع تا 1 فوت (30 سانتی متر).
سمی برای حیوانات خانگی: برای گربه ها و سگ ها به میزان کمی سمی است.

Sedum rubrotinctum شناخته شده است که  یک گیاه ترکیبی از Sedum pachyphyllum و Sedum stahili است. این گیاهی بومی مکزیک است و بنابراین با شرایط خشک و گرم سازگار است اگرچه گیاهی نسبتاً مقاوم است.

از طریق فرآیند ریشه زدن ساقه های آن ، می تواند به سرعت گسترش یابد. اما برای کمک به دستیابی به این هدف ، هر برگ افتاده نیز می تواند ریشه بزند که منجر به یک پوشش ضخیم روی زمین می شود.

هنگامی که گیاه در اولین سالهای اولیه رشد قرار دارد ، گل می دهد و این همچنین به معنای متراکم و منظم بودن گیاه است.

نگهداری سدوم روبروتینکتوم – Sedum rubrotinctum

شاخ و برگ:

ساقه های Sedum rubrotinctum در حدود 6-8 اینچ رشد می کنند و به یک طرف خم می شوند. برگها به شکل لوبیای ژله ای در آمده و به طول تقریبی inch اینچ رشد می کنند.

نوک برگها قرمز – قرمز مایل به قهوه ای است اما در ماه های تابستان و در معرض آفتاب می تواند به رنگ برنز تبدیل شود. در طول ماه های بهار ، گیاه برگ های سبز مایل به زرد تولید می کند که رنگ قرمز دارند.

نمايش:

Sedum rubrotinctum گياهي است كه براي قرار دادن در گلدان ها يا باغچه مناسب است. این گیاهی به نظر می رسد که جذاب به نظر می رسد و در ظرفی که روی طاقچه آفتابی قرار دارد به همان خوبی کار می کنند.

این گیاه توانایی رشد آسان را دارد بنابراین می توان محل مناسبی را پیدا کرد و سپس آن را کاشت. سپس با ریشه زایی در هر منطقه ای که ساقه با زمین تلاقی کند رشد می کند.

سطح مراقبت:

این گیاهی است که از بسیاری جهات همه کاره است. رشد آن آسان است و از آنجا که با سایه ، آفتاب و طیف وسیعی از خاک های مختلف کنار می آید ، به حداقل مراقبت و توجه نیاز دارد.

سایر اطلاعات:

شناخته شده است که هنگام تحریک باعث تحریک پوست می شود. برگها بسیار ظریف هستند و می توانند خیلی راحت از گیاه بیفتند. بنابراین ، اطمینان حاصل شود که کودکان یا حیوانات از برگ استفاده نمی کنند.

نگهداری سدوم روبروتینکتوم - Sedum rubrotinctum

نگهداری سدوم روبروتینکتوم – Sedum rubrotinctum

مراقبت از Sedum Rubrotinctum
دما:
بیشتر برای آب و هوای گرمتر مناسب است و این بدان معنی است که دمای زیر انجماد به گیاهان آسیب می رساند. انتقال گیاه به داخل منزل در هنگام سرما خوردگی به حفظ رشد و سلامتی آن کمک می کند ، خصوصاً اگر روی طاقچه ای قرار داشته باشد که رو به غرب یا جنوب است. N کمتر از 50 درجه فارنهایت (10 درجه فارنهایت) – 55 درجه فارنهایت (12.7 درجه سانتیگراد) بهترین و در طول تابستان بین 65 درجه فارنهایت (18 درجه سانتیگراد) – 75 درجه فارنهایت – (23.8 درجه سانتیگراد +).
نور:
مقداری نور مستقیم برای این گیاه ارجح است. پنجره های رو به جنوب ایده آل یا غربی هستند ، رو به شمال رشد را ترغیب نمی کند. این می تواند از آب و هوای خنک تر و آب و هوای گرمتر استفاده کند و از آنجا که از پس شرایط خشکسالی برمی آید می تواند در مناطقی قرار گیرد که در معرض تابش طولانی مدت آفتاب هستند.
آبیاری:
حتی اگر Sedum rubrotinctum توانایی کنار آمدن با شرایط خشک را داشته باشد اما در ماه های بهار و تابستان به آب اضافی نیاز دارد. با این وجود مهم است که قبل از آبیاری مجدد گیاه به آن زمان دهید تا خشک شود.
خاک:
به دلیل سرسخت بودن ، توانایی مقابله با تعدادی از انواع خاک را دارد اگرچه در خاکهایی که زهکشی خوبی ندارند ، عملکرد چندان خوبی ندارد. مخلوط آماده کاکتوس به خوبی کار می کند.

نگهداری سدوم روبروتینکتوم – Sedum rubrotinctum

تعویض گلدان :
این کار بهتر است در طول بهار انجام شود.
رطوبت هوا:
رطوبت طبیعی اتاق خوب است. تهیه گردش هوا در ماههای گرم توصیه می شود (درها یا پنجره های باز).
تکثیر:
برای رسیدن به این هدف ، باید برگهایی که روی ساقه قرار گرفته اند برداشته و خشک شوند. پس از خشک شدن ، می توان آنها را در خاک مرطوب قرار داد و اطمینان حاصل کرد که خاک تا زمانی که رشد قلمه شروع به رشد کند ، مرطوب خواهد ماند.
کود:
در ماه های بهار و تابستان باید مرتب کوددهی شود.

جهت خرید کود مخصوص کاکتوس و ساکولنت کلیک نمائید

سایت رسمی امکس انگلستان

دیدگاهتان را بنویسید