نقش آهن در گیاهان و درختان

آهن در گیاهان:

اهمیت در دسترس قرار دادن آن برای اصلاح کلروز آهن

 

نقش کود آهن در گیاهان و درختان

کلروز آهن در مرکبات

آهن یک ریز مغذی ضروری برای رشد گیاه است. نقش کلیدی ایفا می کند زیرا در سنتز کلروفیل و سایر فرآیندهای آنزیمی و متابولیکی که بدون آن گیاهان نمی توانند چرخه زندگی خود را انجام دهند، نقش دارد.

کمبود آهن با کلروز آهن آشکار می شود، که ناشی از کمبود آهن در خاک نیست بلکه در دسترس بودن کم آن به شکل قابل جذب توسط گیاه ایجاد می شود.

پرداختن به این مشکل مستلزم استراتژی هایی است که ترکیبی از کلات های آهن با کیفیت بالا، بسیار محلول و پایدار، مانند مواردی که توسط سایپاسا به بازار عرضه می شود. همچنین استفاده اضافی از سایر محلول های تحریک کننده رشد ریشه است که برای بهبود جذب توصیه می شود.

نقش آهن در گیاهان و درختان

از ریز مغذی های کلیدی آهن موجود در گیاهان وظیفه اصلی تولید کلروفیل را بر عهده دارد. کمبود آهن باعث زرد شدن برگهای جوان به دلیل عدم توانایی گیاه در تولید کلروفیل می شود. اگر کلروز آهن شدیدتر شود. این از دست دادن رنگ می تواند برگ های بالغ را نیز تحت تاثیر قرار دهد. با گذشت زمان، ممکن است منجر به نکروز برگ، خشک شدن و ریزش برگ شود که به نوبه خود در نهایت بر تولید نیز تأثیر می گذارد.

نقش آهن در گیاهان و درختان

همانطور که قبلا ذکر شد، کلروز آهن ناشی از کمبود آهن در خاک نیست. بلکه به این دلیل است که آهن به شکلی است که گیاه قادر به جذب آن نیست. آهن یکی از فراوان ترین عناصر روی کره زمین است. در بیشتر خاک ها وجود دارد.

اما به شکل نامحلول و قفل شده که ریشه های گیاه نمی توانند آن را جذب کنند.

گیاهان قادر به جذب آهن در خاک هایی با غلظت بالای کربنات ها و بی کربنات ها نیستند که حلالیت و تحرک آن را کاهش می دهد. pH خاک میزان دسترسی به آهن و بقیه ریز مغذی ها را برای گیاهان تعیین می کند. با افزایش قلیایی خاک، مقدار آهن قابل جذب کاهش می یابد. بنابراین هر چه خاک اسیدی بیشتری داشته باشد، میزان آهن موجود در گیاهان بیشتر خواهد بود.

تغییر pH خاک دشوار است، بنابراین در عمل باید از کلات های آهن استفاده شود. در این رابطه مهم است که تاکید شود که نمی توان از هر نوع کود مبتنی بر نمک آهن استفاده کرد. زیرا به سرعت رسوب می کند و تنها حضور فراوان آهن را در خاک افزایش می دهد، اما نه به شکل محلول.

کلات های آهن: چه زمانی و چرا

کلات های آهن ترکیباتی هستند که در آنها یک مولکول آلی با یک یون فلزی پوشانده شده و به آن متصل می شود و از آن محافظت می کند و از رسوب آن جلوگیری می کند. عامل کیلیت همراه مسئول این عمل است و آهن را قادر می سازد تا به شکل محلول باقی بماند که در آن برای جذب توسط گیاه در دسترس است.

نکته کلیدی در نحوه عملکرد کلات آهن، پایداری آن است، که درجه حفاظتی را که عامل کیلیت برای فلز موجود در آن ایجاد می کند، تعیین می کند. برای این منظور سیپاسا مجموعه ای از محلول های خاک را طراحی کرده است که حداکثر کیفیت و کارایی را ارائه می دهد.

خط Gresca ID Hierro شامل کلات های آهن از نوع EDDHA است که در محدوده pH بین 3.5 تا 10 بسیار پایدار هستند. محیط ها در مقایسه با سایر انواع کلات ها و ایزومرهای موقعیتی، خط Gresca ID Hierro با محتوای تضمینی 5.0 و 5.3. دسترسی سریع و ماندگاری آهن قابل جذب در خاک را تضمین می کند: درصد کامل آهن موجود در خط Gresca قابل جذب است. این محصولات حداکثر کارایی و کارایی را در خاک‌های آهکی و همچنین جذب و انتقال آسان‌تر آهن در گیاه را فراهم می‌کنند.

ترکیب با محرک های زیستی ریشه

ترکیب لاین Gresca ID Hierro با محرک زیستی ریشه Radisei روند جذب را از طریق ریشه گیاهان و موهای ریشه افزایش می دهد. Radisei یک فرمول انحصاری توسط Seipasa است که در وزارت کشاورزی و شیلات و غذای اسپانیا ثبت شده است. که حاوی سویه خاص خود از Bacillus subtilis است که رشد سیستم ریشه را از طریق رشد ریشه های ثانویه و موهای جاذب تحریک می کند و در عین حال جذب را افزایش می دهد. از عناصر کلیدی مانند آهن

کلات آهن به افزایش حلالیت آهن و انتقال آن به سمت ریشه گیاه کمک می کند.

در حالی که Radisei ظرفیت ریشه را برای جذب این ریز مغذی ضروری و در دسترس قرار دادن آن در اختیار گیاه برای توسعه عملکردهای کلیدی بهبود می بخشد.

با این حال یادآوری این نکته مهم است که در حالی که کلات های آهن از کلروز آهن جلوگیری می کنند. مشکلات خاک را حل نمی کنند و بنابراین باید به طور دوره ای استفاده شوند.

محصولات فروشگاه سبز نهاد

سایت رسمی گرومور آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید