لکه برگ باکتریایی – Bacterial Leaf Spot

مشکلات لکه های برگ باکتریایی در گیاهان آپارتمانی ممکن است جدی باشد و بسته به نوع آن منجر به مرگ گیاه شود. انواع مختلفی از باکتریها وجود دارند که باعث بروز این مشکل می شوند و بیماری یا به صورت محلی باقی می ماند.

به عنوان مثال فقط روی شاخ و برگ گیاهان تأثیر می گذارد . یا سیستماتیک و جدی تر می شود و در تمام ساقه ها و برگ ها حرکت می کند.

علت

باکتری هایی که باعث ایجاد لکه های برگ باکتریایی در گیاهان آپارتمانی می شوند در شرایط خنک و مرطوب رشد می کنند.علاوه بر این ، شیوه های نادرست آبیاری و ازدحام بیش از حد ، این مشکل را نیز افزایش می دهد. همچنین می توان با استفاده مجدد از خاک حاوی باکتریهای لکه دار برگ . گیاه سالم را آلوده کرد.

علائم

لکه های برگ باکتریها با تشکیل مناطق سیاه و غوطه ور در آب که گاهی اوقات می توانند یک الگوی دایره ای زرد در اطراف خود داشته باشند . روی شاخ و برگ ظاهر می شوند. با گسترش بیماری ، مناطق آغشته به آب با هم ادغام می شوند و بخشهای بزرگ برگ را می پوشاند.

اگر لکه های برگ فقط روی شاخ و برگ وجود داشته باشد . موضعی باقی مانده و به ساقه ها نیز منتقل نشود  به احتمال زیاد گیاه می تواند نجات یابد.

با این حال ، اگر مناطق سیاه و سفید و آغشته به آب ، ساقه ها را بپوشاند و همچنین شاخ و برگ و مناطق آسیب دیده لجن آلود باشد و در نهایت از بین برود . باکتری سیستمیک است و کل گیاه را تحت تأثیر قرار می دهد ، که این یک مشکل جدی تر است.

لکه برگ باکتریایی - Bacterial Leaf Spot

پیشگیری و درمان

لکه برگ باکتریایی – Bacterial Leaf Spot

اگر لکه های برگ باکتری بر کل گیاه تأثیر بگذارد و سیستمیک باشد ، تنها کاری که می توانید انجام دهید. دور ریختن کل گیاه و همچنین خاکی است که در آن در حال رشد است. هیچ مشکلی برای درمان وجود ندارد و بهتر است خاک مورد استفاده را دور بریزید و فرصت آلوده شدن گیاه سالم جدید را نداشته باشید.

اگر فقط چند برگ آلوده شده و باکتریها موضعی باقی مانده باشند. می توانید برگهای گیاه را اصلاح کرده و دور بریزید. علاوه بر این ، با استفاده از موارد زیر می توانید از بروز لکه های برگ برگ باکتری جلوگیری کنید.

به گیاهان خانگی خود فاصله دهید تا گردش هوای خوبی در اطراف آن وجود داشته باشد.
رطوبت را کاهش دهید.
صبح زود آب دهید تا شاخ و برگ درختان وقت داشته باشد تا شب خشک شود.
آب را به شاخ و برگ گیاه نپاشید.
قسمت بالای خاک را از بقایای گیاهان افتاده پاک کنید.
از خاک قبلاً آلوده استفاده نکنید.

جهت خرید کود کلیک نمائید

سایت رسمی زیگلر آلمان

دیدگاهتان را بنویسید