شرایط نگهداری گیاهان هوایی Tillandsia

شرایط نگهداری گیاهان هوایی Tillandsia

شرایط نگهداری گیاهان هوایی

محبوبیت Tillandsia Air Plants به عنوان یک گیاه آپارتمانی کم نگهداری به سرعت در حال افزایش است. به دلیل حداقل سیستم ریشه آنها نیازی به رشد در گلدان های خاکی ندارند. این بدان معناست که گیاهان هوایی را می‌توان آویزان کرد. نصب کرد یا در تراریوم‌ها، باغ بطری‌ها یا سایر ظروف تزئینی با شن، سنگ یا تقریباً هر چیز دیگری که فکرش را بکنید قرار داد.

در واقع آنها به قدری آسان هستند که حتی می توانند برهنه روی طاقچه بنشینند.

آخرین باری که Air Plant حدود یک دهه پیش محبوبیت داشت. آنها را چسبانده به زیور آلات ارزان و نازک فروخته بودند. دستورالعمل‌های نگهداری ضایعاتی که با آنها می‌آمدند، اغلب به خریدار می‌گفتند که گیاهان برای زنده ماندن به چیزی جز هوا نیاز ندارند. یک دروغ بزرگ است.

خوشبختانه احیای محبوبیت این گیاهان آپارتمانی با دانش بسیار بیشتر و روش های نوآورانه برای نمایش این گیاهان منحصر به فرد همراه است.

با وجود این نام، گیاهان هوایی نمی توانند به تنهایی در هوا زندگی کنند.

شرایط نگهداری گیاهان هوایی Tillandsia

شرایط نگهداری گیاهان هوایی

با وجود این نام، گیاهان هوایی نمی توانند به تنهایی در هوا زندگی کنند. به کسی که به شما چیز دیگری می گوید گوش نکنید و توجه نکنید. اینها گیاهان زنده تنفسی هستند که مانند هر چیز دیگری در این سیاره برای زنده ماندن به آب نیاز دارند.

درست است که آنها می توانند دوره های طولانی را بدون آب بگذرانند. اما این بدان معناست که Air Plant فقط یک گیاه آپارتمانی زنده خواهد بود نه شکوفا. اما اگر اینجا هستید و مقاله ما را می‌خوانید، حدس می‌زنم که نمی‌خواهید Air Plant شما به سادگی از پس آن بربیاید. بلکه می‌خواهید که رونق داشته باشد و به طور مثبت رشد کند. نگران نباشید، ما کمک خواهیم کرد.

بیشتر گونه هایی که در زیستگاه های بومی خود رشد می کنند. رطوبت و مواد مغذی را از طریق برگ ها از باران، شبنم و برگ های در حال پوسیدگی جذب می کنند. ما در خانه‌هایمان باران، شبنم یا برگ‌های پوسیده نداریم، بنابراین باید با مراقبت مناسب از گیاه خود کمک کنید.

شرایط نگهداری گیاهان هوایی

تمام دستورالعمل‌های مراقبت صحیحی که باید ارائه کنید (این موارد بسیار ساده است) به طور کامل کمی در پایین‌تر صفحه توضیح داده شده است. ابتدا می خواهیم نگاهی گذرا به این موضوع بیندازیم که از کجا می توانید آنها را تهیه کنید و برخی از گزینه های پیشنهادی را بررسی می کنیم.

وقتی نوبت به خرید گیاهان آپارتمانی می رسد، خرید اینترنتی می تواند معایبی در زمینه تحویل داشته باشد. گیاهان آپارتمانی بزرگتر به راحتی می توانند آسیب ببینند و یا از اثرات منفی سفر حمل و نقل رنج ببرند. با این حال گیاهان هوایی طبیعتاً بسیار کوچک و بسیار مقاوم هستند، بنابراین احتمال بیشتری وجود دارد که در شرایط عالی قرار گیرند.

یک فروشنده آنلاین توانمند می تواند به راحتی اطمینان حاصل کند که آنچه را که برای آن پرداخت کرده اید دریافت می کنید، بنابراین از این نظر خرید آنلاین Air Plants می تواند ارزش فوق العاده ای داشته باشد. لینک آمازون زیر را بررسی کنید تا ببینید چه چیزی پیشنهاد می شود.

گونه ها و گونه هایی که برای رشد در فضای داخلی مناسب هستند بسیار زیاد هستند. شاید محبوب ترین و رایج ترین آنها Tillandsia ionantha یا گیاه آسمان باشد (تصویر دوم در گالری عکس). Tillandsia argentea بسیار شبیه است اما برگها کمی نازکتر هستند. هر دو Tillandsia bulbosa و Tillandsia caput-medusae (گیاهان در ردیف وسط در تصویر بالا) دارای برگ های کمتر و پیاز ضخیم تر هستند.

شرایط نگهداری گیاهان هوایی

Tillandsia tectorum (عکس) شاید محبوب ترین گیاه هوایی “خاکستری” باشد که با پوشش Trichomes ظاهری تقریباً خشمگین به آن می دهد.

سپس برای گردآوری متداول ترین گیاهان هوایی، Tillandsia Xerographica را داریم (عکس اول در ابتدای این صفحه). این برگ دارای برگ های ضخیم تر و کمی مجعد و پهن تر است.

فراتر از گونه ها، ارقام زیادی وجود دارد، بنابراین می توانید بین آنها راه راه، علامت گذاری یا رنگ های مختلف داشته باشید. این مقدار از تنوع می تواند تشخیص آنچه را که دارید واقعاً سخت کند.

اگر واقعاً می‌خواهید بدانید چه گونه‌هایی دارید، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که از فهرست ویکی‌پدیا برای مرور تصاویر استفاده کنید. در صورت عدم موفقیت، یک عکس در نظرات زیر ارسال کنید و ما می‌بینیم که آیا می‌توانیم به شما در زمینه شناسایی کمک کنیم.

وقتی صحبت از این گیاهان به میان می‌آید، نیازهای مراقبت مشابه هستند و از آنجایی که آنها عمدتاً گیاهان بصری هستند، احتمالاً برای شما مهم‌تر است که آن‌هایی را که ظاهرشان را دوست دارید انتخاب کنید.

راهنمای مراقبت از گیاهان هوایی
نور

عقل مرسوم این است که همه گیاهان هوا باید نور روشنی داشته باشند که گاه گاهی در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرند. با این حال، در تجربه‌ام دریافته‌ام که گیاهان هوایی می‌توانند در بسیاری از شرایط نوری مختلف بسته به تنوعی که دارید، به خوبی عمل کنند.

یک قانون کلی که باید رعایت کنید این است که به رنگ طبیعی Air Plant توجه کنید. این محدوده از سبز تیره شروع می شود تا سبز روشن و سپس به خاکستری می رسد، قبل از اینکه با برخی از انواع تقریباً سفید به پایان برسد.

شرایط نگهداری گیاهان هوایی Tillandsia

انواع سبز در مناطقی که نور زیادی دریافت نمی کنند، تا نقاط بسیار روشن روی لبه های پنجره، نسبتاً خوب عمل می کنند. با این حال آنها نور مستقیم خورشید را دوست ندارند.

همانطور که به سمت انواع خاکستری/سفید می روید، نیاز به شدت نور افزایش می یابد و این نوع ها نور روشن یا حتی نور مستقیم خورشید را ترجیح می دهند، اما در مکان های کم نور به خوبی عمل نمی کنند.

اگر گیاهی دارید که پشت شیشه رشد می کند، مثلاً در تراریوم، باید از قرار دادن ظرف در زیر نور مستقیم خورشید اجتناب کنید. مهم نیست که چه گیاه رنگی دارید – شیشه گرمای خورشید را افزایش می دهد و دمای بیش از حد گرم ایجاد می کند.

شرایط نگهداری گیاهان هوایی Tillandsia

نکته حرفه ای:

همه گونه ها در مناطق بسیار تاریک و بدون نور با مشکل مواجه می شوند، بنابراین برای سلامت طولانی مدت گیاهان شما باید از این کار اجتناب کنید.

آبیاری

دو روش اصلی برای آبیاری گیاهان بادی وجود دارد. اولین مورد سمپاشی برگها با میستر دو یا سه بار در هفته است. زمانی که گیاه شما در جای خود ثابت است، مثلاً روی دیوار نصب شده باشد، یا امتحان کردن روش بعدی بسیار دشوار است، بسیار مفید است.

گزینه دوم این است که Air Plant خود را در یک ظرف آب با دمای اتاق غوطه ور کنید. برخی از افراد می گویند یک دانک کافی نیست و در عوض باید گیاه را به مدت نیم ساعت یا بیشتر در ظرف خیس کنید.

شرایط نگهداری گیاهان هوایی Tillandsia

من لزوما با این مخالف نیستم، به خصوص اگر در یک مکان بسیار خشک زندگی می کنید. یا گیاه شما به شدت کم آب است. اما خیساندن به این روش به طور منظم، مراقبت از این گیاهان را دشوار می کند و زمان زیادی را که واقعاً نیاز دارد، می گیرد.

درعوض، متوجه شدم که آنها کاملاً خوشحال هستند و هنوز هم با غوطه ور شدن در ظرف به مدت حداکثر 15 ثانیه قبل از برداشتن آنها و تکان دادن آب اضافی، آبیاری موثری دریافت می کنند.

آنچه در اینجا مهم است این است که آب اضافی را از بین ببرید و زمان کافی برای خشک شدن کامل گیاه قبل از شروع شب و کاهش دما باقی بگذارید. اگر رطوبت بیش از حد اطراف گیاه وجود داشته باشد و گیاه سرد شود، احتمال پوسیدگی وجود دارد. بنابراین به طور کلی سعی کنید در صبح به جای اواخر عصر آبیاری کنید.

رطوبت

این می تواند مهم باشد. گیاهان بادی که به رنگ سبز تیره تا سبز روشن هستند معمولاً به آب بیشتر و رطوبت بیشتری نسبت به انواع خاکستری نیاز دارند.

اگر می‌توانید یک یا دو بار در هفته یک غبار تهیه کنید / خیس کنید. باید خوب باشید و رطوبت را می‌توان تا حد زیادی نادیده گرفت. با این حال، اگر آبیاری اغلب برای شما مشکل است، به عنوان یک مصالحه، رطوبت باید به طور معقولی بالا باشد.

تغذیه

تغذیه حداقل چند بار در سال ایده خوبی است زیرا در دراز مدت به شما یک گیاه هوای سالم قوی می دهد. می توانید از یک بروملیاد متخصص، خوراک کاکتوس یا ارکیده یا فقط یک کود معمولی گیاهان آپارتمانی رقیق شده تا نصف قدرت استفاده کنید (آنها به مقدار زیادی نیاز ندارند).

از مصرف کودهای حاوی بور، مس یا روی خودداری کنید.

تنها نکته این است که از کودهایی که حاوی بور، مس یا روی هستند خودداری کنید زیرا هر سه فلز برای اکثریت Tillandsias از جمله Air Plant سمی هستند.اگر گیاه خود را غوطه ور می کنید یا خیس می کنید، خوراک را می توان در اسپری میستر یا در ظرف آب روی برگ ها اعمال کرد.

شرایط نگهداری گیاهان هوایی Tillandsia

درجه حرارت

هنگامی که نوبت به دمای مورد نیاز می رسد، این گیاهان خوشحال هستند، زیرا در محدوده ای بین 10 درجه سانتیگراد (50 درجه فارنهایت) تا 30 درجه سانتیگراد (86 درجه فارنهایت) قرار دارند. برخی از گونه ها می توانند با دمای سردتر مقابله کنند اما ایده آل نیست زیرا احتمال پوسیدگی را به شدت افزایش می دهد.
گلدان مجدد

ویژگی شگفت انگیز نداشتن هیچ نوع سیستم ریشه ای گسترده به این معنی است که این یکی از معدود گیاهان آپارتمانی است که هرگز نیاز به گلدان مجدد ندارند.

تکثیر

گیاه بادی می تواند توسط بذری که ممکن است در پایان عمر خود تولید کند تکثیر شود. اما این به طور معمول تنها در صورتی کار می کند که چندین گیاه هوا را به طور همزمان در گل داشته باشید تا بتوانند یکدیگر را گرده افشانی کنند. علاوه بر این، برای جوانه زنی و همچنین برای بقای گیاهان تا بزرگسالی به شرایط خاصی نیاز دارد.

در عوض، اگر همه اینها را رها کنید و منتظر بمانید تا سنبله گل از بین برود، بسیار آسان‌تر است. تقریباً در این زمان پاجوش در اطراف پایه گیاه مادر تشکیل می شود. می‌توانید آن‌ها را جدا کنید تا یک توده جذاب تشکیل دهند. یا در عوض وقتی تقریباً یک سوم اندازه گیاه مادری هستند، می‌توانید به آرامی آنها را جدا کرده و به‌عنوان یک گیاه جداگانه رفتار کنید.

سرعت رشد

پاجوش ها برای شروع خیلی سریع رشد می کنند، اما بعد همه چیز کند می شود و این تا پایان عمر گیاه ادامه می یابد. هر کاری که برای Tillandsia خود انجام می دهید، انتظار رشد سریع نداشته باشید.

ارتفاع / گسترش

تنوع موجود به این معنی است که ارتفاع و گستردگی آن می تواند کمی بین گیاهان متفاوت باشد. با این حال Air Plants در اصل گیاهان آپارتمانی بزرگی نیستند و احتمالاً در اولین خرید آنها خیلی بزرگتر از آنچه شما دارید رشد نخواهند کرد.

گل ها

گلدهی هر گونه Tillandsia مانند عکس زیر توسط Cactanna اغلب تلخ و شیرین است. از یک طرف نشان می دهد که شما آن را به درستی و با استاندارد خوبی بزرگ کرده اید و از آن مراقبت کرده اید. از طرفی پایان عمر گیاهان را نیز نشان می دهد.

سال‌ها طول می‌کشد، اما گیاهان هوا فقط یک بار گل می‌دهند و زمانی که گل می‌دهند، گیاه مادر شروع به از دست دادن قدرت خود می‌کند و قبل از اینکه بمیرد خراب می‌شود.

در طول این دوره از بین رفتن تمام انرژی خود را صرف تولید هرچه بیشتر پاجوش می کند. هنگامی که به اندازه مناسب رشد کردند، می توان آنها را از گیاه مادر جدا کرد یا آن را رها کرد تا یک توده جذاب تشکیل دهند.

همه چیز به تنوع شما بستگی دارد، اما خود شکوفه ها می توانند بسیار کوتاه باشند و فقط یک روز یا بیشتر دوام داشته باشند، یا می توانند برای یک ماه یا بیشتر بمانند. صرف نظر از اینکه آنها اغلب خیره کننده هستند، گاهی اوقات ظاهری بیگانه دارند اما به نوعی هنوز برای چشم دلپذیر هستند.

شرایط نگهداری گیاهان هوایی Tillandsia

آیا گیاهان هوا سمی هستند؟

خبر خوب این است که Air Plant برای مردم یا اکثر حیوانات خانگی مانند گربه ها و سگ ها سمی نیست. خبر بد این است که به دلیل ظاهر غیرمعمول آنها می توانند حیوانات خانگی بازیگوش و کنجکاو را جذب کنند.

اجازه ندهید حیوانات خانگی شما با آنها بازی کنند زیرا اندازه زیبای آنها می تواند به این معنی باشد که آنها به راحتی توسط دندان یا چنگال آسیب می بینند.

شرایط نگهداری گیاهان هوایی

چیز دیگری مد نظر دارید؟

شما می توانید این گیاهان را تقریباً در هر مکانی و در هر مکانی رشد دهید. با این حال مطمئن شوید که هر ظرفی که آن را در آن قرار می دهید دارای جریان آزاد هوا باشد، یعنی در بطری های دربسته نباشد.

علاوه بر این، در صورت نصب یا اگر می خواهید آن را با استفاده از سیم در جای خود نگه دارید، مطمئن شوید که از چسب و سیم حاوی مس خودداری کنید. هر دو می توانند آسیب جدی وارد کنند یا حتی Air Plant شما را از بین ببرند.

خلاصه مراقبت از گیاهان هوایی

میانگین سطوح نور

یک گیاه آپارتمانی سازگار که می تواند به همان اندازه در فضاهای با نور متوسط یا روشن خوب عمل کند. از قرار دادن در سایه عمیق برای مدت طولانی خودداری کنید.

آبیاری متوسط

به خوبی آبیاری کنید یا چند بار در هفته مه پاش کنید یا کل گیاه را در یک کاسه آب غوطه ور کنید.

درجه حرارت

آنها به دمای بین 10 درجه سانتیگراد (50 درجه فارنهایت) تا 30 درجه سانتیگراد (86 درجه فارنهایت) نیاز دارند.

تغذیه

هر دو یا سه ماه یک بار در تمام طول سال تغذیه کنید تا گیاهی سالم داشته باشید. خوراک را به کاسه آب اضافه کنید.

شرایط نگهداری گیاهان هوایی

چگونه گیاه هوایی خود را به گل بنشانیم؟

با این فرض من شما نگران این هستید که Air Plant شما گل نمی دهد. ابتدا باید اشاره کنم که وقتی یک Air Plant شکوفا می شود می میرد. بنابراین در حالی که بسیار زیبا و دیدنی نادر است، مانند یک گیاه گلدار معمولی نیست که دوباره شکوفا شود.

برای اینکه گیاه هوایی خود را به گل برسانید، هیچ ترفند جادویی وجود ندارد. فقط یک مورد مراقبت صحیح و صبر کردن تا آماده شدن است.

گیاه هوایی من رشد نمی کند!

مگر اینکه گیاه خیلی جوان باشد، رشد کم یا بدون رشد معمول است و دلیلی برای هشدار نیست. در واقع من تا آنجا پیش می روم که بگویم این در واقع یک مشکل نیست و اگر گیاه شما سالم است فقط با آن بروید و از گیاه کوچک آپارتمانی خود لذت ببرید.

برگ های قهوه ای

بخش‌های بزرگ برگ‌ها که قهوه‌ای شده‌اند (و نه فقط نوک‌ها) نشانه‌ای از آسیب‌های مختلف یا عدم رسیدگی ضعیف در طول زمان است. برگها به هر حال بسیار کوچک هستند، بنابراین برخی از آسیب های ناشی از دست زدن به گیاه، همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، بسیار رایج است.

می توانید تکه های قهوه ای را جدا کنید. اگر گیاه بادی دارید که برگ‌های بزرگ‌تری نسبت به تصویر نشان می‌دهد، مطمئن شوید که به جای اینکه مستقیماً برش دهید، زوایای آن را ببرید تا آنچه از برگ باقی مانده با بقیه برگ‌ها ترکیب شود.

نکات برگ قهوه ای

مشکل نوک قهوه ای نیز در تصویر بالا نشان داده شده است. همانطور که می بینید، فقط انتهای برگ ها قهوه ای شده اند تا بخش های بزرگی از برگ ها. در این مورد، نوک قهوه‌ای رنگ نشانه‌ای از زیر آب رفتن مکرر، رطوبت کم طولانی مدت یا ترکیبی از هر دو است. وضعیت را بهبود بخشید و دوباره می توانید نوک های قهوه ای را جدا کنید تا ظاهر را اصلاح کنید.

شرایط نگهداری گیاهان هوایی

پیچ خوردن برگها

وقتی برگ ها به شدت پیچ می خورند یا چروک می شوند، به شما می گوید که نیاز فوری به آب دارد. پیچ‌شدن برگ‌ها آخرین تلاش برای جلوگیری از هدررفت آب با کاهش سطح برگ به سمت کشش‌های رطوبت و نور است.

برای رفع این مشکل، به خوبی آبیاری کنید و مدت طولانی در یک کاسه آب خیس کنید تا گیاه دوباره هیدراته شود. برگها باید در عرض چند روز کاملاً باز شوند.

تفاوت بین Tillandsias سبز و خاکستری چیست؟

واقعاً تفاوت زیادی وجود ندارد. اگرچه گونه های سبزتر نسبت به گیاهان خاکستری هوا دارای تریکوم (ساختارهای ریز روی برگ ها که به جذب و جذب رطوبت و مواد مغذی گیاه کمک می کند) کمتری دارند.

از نظر نیازهای مراقبتی، گونه‌های سبزتر احتمالاً به آبیاری مکرر نیاز دارند و در نقاط سایه‌تر و تراریوم‌ها بهتر عمل می‌کنند. جایی که انواع خاکستری از مکان های با رطوبت بالاتر و مناطق روشن تر در خانه بهره بیشتری می برند.

شرایط نگهداری گیاهان هوایی

در مورد ریشه های روی گیاه Air Plant خود چه کنم؟

اکثر گونه های Tillandsia اپی فیت هستند. به این معنی که آنها در سطح گیاه دیگری رشد می کنند. به منظور کمک به چسبیدن، آنها تمایل به رشد ریشه های حمایت کننده سطحی دارند تا به آنها کمک کند “چسبند”.

هنگامی که Air Plants در داخل خانه به عنوان گیاهان آپارتمانی رشد می کنند، ریشه ها کاربرد بسیار کمی دارند، بنابراین می توان آنها را کوتاه کرد یا در صورت ناخواسته حذف کرد. به همین ترتیب با این حال، رها کردن ریشه ها ضرری ندارد. من شخصاً متوجه نشدم که هیچ یک از گیاهان هوایی که من مالک آن هستم برای تولید تعداد زیادی ریشه یا هر گونه ریشه‌ای مجبور به کوتاه کردن یا حذف آنها نشده باشد.

گیاه من قهوه ای و لطیف شده است؟

هر دو علامت نشانه بسیار واضحی هستند که گیاه شما پوسیده شده است. آبیاری بیش از حد مکرر، انجام آن در اواخر عصر که دماهای هوا پایین تر است. یا قرار گرفتن در معرض دمای بسیار سرد همگی منجر به احتمال بسیار واقعی کشته شدن گیاه شما می شود.

جهت خرید انواع کود وارداتی کلیک نمائید

سایت رسمی والگرو ایتالیا

دیدگاهتان را بنویسید