نگهداری گوش فیل-بابا آدم Amazon Elephant’s Ear

شرایط نگهداری گوش فیل - بابا آدم

من گیاه گوش فیل آمازون را به دلیل وجود برگهای متمایز به رنگ سبز تیره با رگه هایی به رنگ سفید مایل به سفید ، به بخش گیاهان غیرمعمول افزوده ام که کاملاً بی نظیر هستند.

این گونه که بومی جنوب شرقی آسیای گرمسیری است ، هنگام درخواست میزان گرما ، رطوبت و آب مورد نیاز ، به یک پرورش دهنده اطلاع می دهد.

نگهداری گوش فیل-بابا آدم Amazon Elephant’s Ear

حقایق
مبدا: جنوب شرقی آسیا.
نام ها: گوش فیل – Alocasia polly – ماسک آفریقایی (رایج). Alocasia Amazonica (گیاه شناسی / علمی).
حداکثر رشد (تقریباً): قد 1 – 2 فوت
برای حیوانات خانگی سمی است: برای گربه ها و سگ ها سمی است.

گوش فیل یک ماده ترکیبی است که به یک گیاه خانه زینتی نسبتاً محبوب تبدیل شده است و یکی از آسانترین آنها برای یافتن و خرید از تیره Alocasia است. سایه های مختلفی از سبز و زرد هنگام برخورد نور خورشید به برگها از طریق برگها ظاهر می شود که منظره جذابی است.

این گیاه از ریزوم ها ریشه می گیرد که به آنها اجازه می دهد به راحتی تکثیر شوند. در خارج از منزل در یک محیط شمالی ، این گونه در زمستان زنده نخواهد ماند ، اگرچه ممکن است قبل از پایان تابستان در داخل خانه گرفته شود.

نگهداری گوش فیل-بابا آدم Amazon Elephant’s Ear

در داخل خانه:

اگر دمای مناسب و شرایط دیگر فراهم شود ، پرورش دهنده می تواند برای چند سال از شاخ و برگ بی نظیر این گیاه لذت ببرد. این گیاه می تواند خوابیده باشد اما اگر بیمار شما باشد دوباره برمی گردد.

گلدهی:

اینها به گل معروف شده اند (بسیار نادر) ، اگرچه من هرگز شکوفه ندیده ام. اگر کسی گل دهد ، یک جوانه سبز و یک گلدان سفید ایجاد می کند.

سهولت رشد:

مراقبت از این گیاه به این آسانی نیست. این بدان دلیل است که برای تقلید به بیشتر زیستگاه طبیعی خود احتیاج دارد (ترکیبی بود اما گیاهان اصلی آن در آب و هوای گرمسیری رشد می کردند). به نظر می رسد در طول تابستان مراقبت بسیار راحت تر از زمستان است.

نیاز اصلی نور کافی ، دمای کافی گرم و سطح رطوبت بالاتر از حد متوسط است. بهترین حالت در محیط گلخانه ای کنترل شده است.

شرایط نگهداری گوش فیل - بابا آدم  - Amazon Elephant's Ear

نگهداری گوش فیل-بابا آدم Amazon Elephant’s Ear

مراقبت از گوش فیل ها

دما:

به شما گفتیم که برای گرم نگه داشتن این گیاه نیاز دارید. دمای ایده آل باید تقریباً 65-75ºF + (18-24ºC +) باشد … نزدیک تر به 70ºF بهترین حالت است.

نور:

نور روشن ، اما بدون تابش مستقیم نور خورشید و در تابستان ، اگر گرم و مرطوب باشد ، در قسمت خوبی از روز سایه افکنده است.

آبیاری:

کمی آبیاری کنید اما اغلب اوقات – همیشه خاک را مرطوب نگه دارید. در زمستان خیلی کم آبیاری کنید.

خاک:

از یک مخلوط گلدان بر اساس ذغال سنگ نارس تخلیه سریع استفاده کنید.

کود:

هر 2 هفته یکبار با کود متعادل رقیق شده از بهار تغذیه کنید و در پایان ماه آگوست متوقف شوید و سپس از ابتدای بهار دوباره شروع کنید.

گلدان مجدد:

این گلدانها را می توان هر بهار دوباره گلدان کرد اما فقط اگر یک گلدان کاملاً ریشه دار شود از یک اندازه بزرگتر استفاده کنید.

رطوبت:

این گیاهان سطح رطوبت کمی بالاتر از بسیاری از گیاهان را دوست دارند. ممکن است لازم باشد با قرار دادن گیاه در سینی رطوبت با سنگریزه ، سطح رطوبت را در یک اتاق بالا ببرید یا از مرطوب کننده بخورید.

ازدیاد: این گیاهان معمولاً با تقسیم بوته هنگام كاشت مجدد گلدان در بهار ازدیاد می شوند.

جهت خرید کود استارتر رشد و پاجوشدهی کلیک نمائید

سایت رسمی زیگلر آلمان

دیدگاهتان را بنویسید