شرایط نگهداری گل کالادیوم – caladium

شرایط نگهداری گل کالادیوم - caladium

کالادیوم ها گیاهان چند ساله گرمسیری هستند که تقریبا شاخ و برگ بی نظیری دارند و گیاهان خانگی نمایشی ایجاد می کنند. آنها را می توان در فضای باز نیز پرورش داد ، اما مگر اینکه در مناطق سرد زندگی کنید . باید برنامه ریزی کنید که آنها را به صورت یک ساله پرورش دهید یا غده های گیاهان را در پایان فصل رشد حفر کنید و آنها را برای زمستان ذخیره کنید.

Caladiums دارای برگهای بزرگ ، پیکان ، نازک و کاغذی است که در یک مجموعه چشمگیر از رنگ ها و الگوها قرار دارد. توده کالادیوم انفجار سفیدها ، سبزها ، قرمزها و صورتی های خالدار ، رگه دار و راه راه است. آنها به راحتی می توانند جلوه بصری گلها را به شما بدهند در حالی که فقط گیاهان شاخ و برگ هستند.

با این حال ، این گیاهان دارای چند اشکال هستند. آنها گیاهان غده ای هستند که فقط از بهار تا پاییز شاخ و برگ رشد می کنند. آنها همچنین به رطوبت بسیار بالا نیاز دارند ، کاملاً تحمل سرما ندارند و برای حیوانات و انسان سمی هستند . با این وجود ، تا آنجا که گیاهان شاخ و برگ برگ می روند ، مطمئناً این ها چند ابرو تحسین برانگیز ایجاد می کنند.

گیاه شناسی : نام کالادیوم
نام مشترک : کالادیوم ، گوش های فیل
نوع گیاه : چند ساله گرمسیری
اندازه بالغ : 12-30 سانتی متر قد ، عرض 24-24 سانتی متر
نور خورشید : در معرض نور (غیر مستقیم) ، سایه کامل تا جزئی (در فضای باز)
نوع خاک : غنی ، زهکشی خوب
PH خاک : کمی اسیدی است
زمان شکوفه دهی : بهار ، تابستان ، پاییز
رنگ گل : سبز ، صورتی ، سفید ، قرمز
منطقه بومی : آمریکای مرکزی ، آمریکای جنوبی
سمیت : برای افراد و حیوانات خانگی سمی است

شرایط نگهداری گل کالادیوم – caladium

مراقبت از کالادیوم

Caladiums حتی در مناطق استوایی گیاهانی فصلی است که باغداران آنها را در ماه های بهار و تابستان که در گرما و رطوبت رشد می کنند ، می کارند. وقتی در محیط داخلی رشد می کنند ، با گرمای زیاد ، نور روشن اما غیر مستقیم و رطوبت زیاد بهترین عملکرد را دارند. حتی در بهترین شرایط ، شاخ و برگ کالادیوم تنها چند ماه قبل از شروع برگرداندن برگها و بوته خوابیدن گیاه ادامه دارد.

بسیاری از باغبانان از توده های این گیاهان چشمگیر به عنوان لهجه های تابستانی و تکه های مکالمه استفاده می کنند. هنگامی که گیاهان از بین می روند ، می توانید غده ها را در یک کیسه ذخیره کنید و سال آینده برای یک نمایش دیگر آنها را دوباره بکارید.

کالادیوم ها به دلیل شاخ و برگ آنها رشد می کنند ، اما گلهایی دارند که به صورت جوانه یا خوشه شروع می شوند. هر گونه گیاه را به محض ظاهر شدن قطع کنید تا اطمینان حاصل شود که تمام انرژی گیاه برای برگهای زرق و برق دار آن استفاده می شود.

نور

گیاهان کالادیوم سایه روشن غیرمستقیم یا متوسط ​​را در داخل خانه ترجیح می دهند. هرچه برگها باریکتر شوند ، در برابر آفتاب بیشتری مقاومت می کنند. پرورش آنها در فضای باز در ظروف به شما امکان کنترل بیشتر بر شرایط نوری را می دهد. در برخی از مناطق آب و هوایی ، گیاهان را می توان در زیر نور کامل آفتاب ، با نظارت دقیق پرورش داد. هنگام پرورش آنها در یک باغ ، سایه ای جزئی به سایه کامل بدهید. آفتاب کامل برگهای آنها را می سوزاند .

خاک

کالادیوم را در مخلوط گلدان غنی و خوب زهکشی شده مانند مخلوط مرطوب خاک و پیت بکارید. خاک باغ باید به همین ترتیب غنی و زهکشی خوبی داشته باشد. PH ایده آل خاک کمی اسیدی است و از 5/5 تا 2/6 است.

آب

هنگامی که برگها روی گیاه ظاهر می شوند ، در صورت لزوم آبیاری کنید تا خاک به طور یکنواخت مرطوب شود. هرگز نگذارید گیاه خشک شود. وقتی برگها شروع به مردن می کنند ، آبیاری گیاه را متوقف کنید. با ظهور مجدد برگها در فصل آینده ، آبیاری را از سر بگیرید.

دما و رطوبت

گرمتر ، بهتر ، برای گیاهان خانگی کالادیوم. در صورت امکان 21 درجه سانتیگراد را در نظر بگیرید . زیرا این دمایی است که در آن غده ها رشد می کنند. رطوبت را در حد عملی حفظ کنید. هنگام کاشت در فضای باز ، می توانید غده های گلدان را پیوند بزنید (یا بهتر از آن ، به سادگی آنها را در گلدان های ذغال سنگ نارس منتقل کنید) بعد از آخرین تاریخ سرما برای منطقه خود. گیاهانی که از این طریق رشد می کنند باید چهار تا شش هفته قبل از پیوند در داخل منزل شروع شوند.

کود

در هفته رشد گیاه را هر هفته با کود مایع کود دهید.

شرایط نگهداری گل کالادیوم – caladium

آیا کالادیوم سمی است؟

تمام قسمتهای گیاه کالادیوم برای افراد و حیوانات سمی است. در صورت داشتن کالادیوم در اطراف کودکان یا حیوانات خانگی احتیاط کنید.

علائم مسمومیت

خوردن برگها باعث ایجاد تورم ، چشم درد ، اسهال و استفراغ در انسان می شود. حیوانات خانگی از جمله سگ ، گربه و اسب می توانند از درد و تورم دهان ، زبان و لب رنج ببرند. آبریزش بیش از حد مشکل در بلعیدن و استفراغ (به استثنای اسب).

انواع کالادیوم

ارقام كلاديوم به معناي واقعي زياد براي نگهداري وجود دارد . ارقام كالاديوم سبز ، قرمز ، صورتي ، سفيد ، حتي نارنجي هستند. در بسیاری از موارد ، ارقام بدون نام فروخته می شوند.

تقریباً همه ارقام از نژاد C. bicolor هستند که بومی آمریکای جنوبی است. در برخی از کتاب ها این گیاهان به عنوان C. hortulanum ذکر شده است. تنوع خود را بر اساس شکل ظاهری آن انتخاب کنید. آنها یک مرز نمایشی یا یک گیاه واحد ایجاد می کنند.

چند رقم قابل توجه عبارتند از:

Caladium ‘Creamsicle’: این تنوع می تواند یک پرورش دهنده قوی باشد. این برگهای بزرگ و سبز لهجه دار با رنگ قرمز پررنگ و دارای رگه سفید سفید روشن است.

Caladium ‘White Christmas’: برگهای سبز بزرگ و پیکان دار با “گردگیری” شدید سفید روشن ، ترکیبی از رنگ ساده و چشمگیر را در این نوع ایجاد می کند.

Caladium ‘Miss Muffet’: ارتفاع این نوع کوتوله فقط به حدود هشت اینچ می رسد و دارای برگهای سبز آهکی است که دارای لکه های صورتی روشن است.

Caladium ‘Puppy Love’: این تازه وارد نسبی دارای برگهای صورتی لبه سبز است و می تواند در بعضی مناطق آب و هوا آفتاب کامل را تحمل کند.

شرایط نگهداری گل کالادیوم - caladium

تکثیر کالادیوم

غده های کالادیوم بالغ را می توان تقسیم کرد. اطمینان حاصل کنید که هر قسمت جدید غده حداقل یک سایت در حال رشد دارد. در فضای بسته یا بیرون ، کالادیوم یک گیاه فصلی است.

در تابستان شاخ و برگ و در پاییز یا زمستان یک دوره استراحت دارد. دوره استراحت آنها با توجه به دما یا چرخه نور تعیین نمی شود بلکه مدت زمان رشد گیاه تعیین می شود. پس از از بین رفتن برگ ها در پاییز ، یا غده ها را در همان گلدان نگه دارید (خشک نگه دارید) یا آن را برداشته ، تمیز کنید. و برای ذخیره سازی درون خاک اره یا ماسه قرار دهید. غده های بالای 12 درجه سانتیگراد را ذخیره کنید تا از بین رفتن نمونه های سالم به حداقل برسد. وقتی فصل رشد بعدی شروع می شود آنها را دوباره بکارید.

خرید کود استارتر رشد آلمانی , آمریکایی کلیک نمائید

سایت رسمی زیگلر آلمان

دیدگاهتان را بنویسید