گیاه کروتون پرتقالی یکی از زیباترین و خوش رنگ ترین گیاهان آپارتمانی است که به خاطر رنگ و شکل برگ ها همیشه مورد توجه بوده است و قرار دادن آن در منزل میتواند جلوه و رنگ تازه ای به فضا ببخشد. در این مقاله همراه ما باشید تا با شرایط نگهداری کروتون پرتقالی مانند: آبیاری کروتون ، نور مورد نیاز آن و … آشنا شوید.

گل کروتون - Codiaeum

شرایط نگهداری گل آپارتمانی کروتون – Codiaeum

نام گیاه شناسی Codiaeum variegatum.
نام مشترک Croton.
گیاه بوته ای همیشه سبز.
اندازه بالغ از نظر تنوع متفاوت است.
نور خورشید ، نور غیر مستقیم.
نوع خاک خاک گلدان کاملاً زهکشی شده.
pH خاک خنثی است.
Bloom Time گیاهان داخلی به ندرت گل می دهند.
رنگ گل n / a.
مناطق مقاومت ، 11 ، 12.
مناطق بومی مناطق گرمسیری آسیا و اقیانوس آرام.

سبک – نور

کروتونها به نور غیر مستقیم و روشن احتیاج دارند. آنها نور مستقیم و فیلتر نشده خورشید را دوست ندارند اما در نور آفتاب رشد می کنند. رنگهای زنده به نور شدید بستگی دارد.

آب:

آنها را در تابستان به طور یکنواخت مرطوب نگه دارید و آبیاری را در زمستان به مدت دو هفته کاهش دهید.

خاک : 

یک خاک گلدان کاملاً زهکشی شده عالی است.

دما و رطوبت

اتاق را بالای 60 درجه فارنهایت نگه دارید و گیاه را در معرض نشتی های سرد قرار ندهید. رطوبت ، همراه با کمبود نور شدید ، بر رنگ برگ ها نیز تأثیر می گذارد. سطح رطوبت را 40 تا 80 درصد نگه دارید. اگر رطوبت نیست اگر به اندازه کافی بالا باشد ، گیاه ممکن است برخی از برگهای خود را بیندازد. اگر در حفظ رطوبت در خانه در این سطح مشکل دارید ، یک دستگاه رطوبت ساز را در اتاق اجرا کنید یا یک سینی رطوبت زیر گیاه تنظیم کنید و آن را با گیاهان دیگر گروه کنید.

کروتونها به راحتی با قلمه های ساقه تکثیر می شوند. برای افزایش احتمال موفقیت از هورمون ریشه زایی استفاده کنید. کروتون ها گاهی اوقات “ورزش” یا شاخه هایی تولید می کنند که کاملاً با گیاه اصلی متفاوت هستند. اینها را می توان به طور مستقل گلدان کرد. كروتونها از دانه رشد خوبی ندارند ، زیرا گیاه ناپایدار است و فرزندان به پدر و مادر شباهت ندارند. فقط قلمه ها گیاهی تولید می کنند که با گیاه اصلی یکسان باشد.

انواع Croton

صدها نوع کروتون وجود دارد ، از جمله نام هایی مانند Dreadlocks ، Ann Rutherford ، Mona Lisa و Irene Kingsley. برای یک گیاه با این تنوع باورنکردنی ، شگفت آور است که فقط یک گونه وجود دارد (C. variegatum). با این حال ، کروتونها از نظر ژنتیکی ناپایدار هستند. بنابراین هر گیاه منحصر به فرد است و انواع جالب توجه توسط مجموعه داران مشتاق بسیار ارزشمند هستند. کروتونها اغلب بر اساس نوع برگ آنها تقسیم می شوند: پیچش ، پیچ خورده ، برگ بلوط ، باریک ، پهن و بیضی. چند نوع قابل توجه عبارتند از.

C. variegatum var pictum :

برگهای بزرگ و پر رنگ نارنجی ، قرمز ، برنز ، سبز ، بنفش و زرد. 3 تا 6 فوت به عنوان یک گیاه آپارتمانی رشد می کند.

C. variegatum ‘ستاره طلایی’:

برگهای باریک و باریک سبز با لکه های زرد روشن. یک عادت درخت مانند دارد و فقط به 20 سانتی متر قد می رسد.

C. variegatum ‘Petra’:

واریته ای بسیار محبوب با برگهای بیضی شکل ، سبز و دارای رگه های مشخص در رنگ های صورتی ، قرمز ، نارنجی و زرد. می تواند به 3 تا 6 فوت ارتفاع برسد.

سمیت کروتونها:

تمام قسمت های کروتون برای انسان و حیوانات خانگی سمی است. شیره محرک پوست است ، بنابراین بهتر است هنگام برداشتن برگها یا قلمه زدن دستکش استفاده کنید – هر چیزی که ممکن است شیره آزاد کند. مصرف حداقل گیاه خفیف تا متوسط سمی است و احتمالاً باعث سوزش در دهان انسان یا ریزش بیش از حد حیوانات خانگی می شود. مصرف مقادیر بیشتر ممکن است منجر به علائم گوارشی مانند ناراحتی معده ، اسهال ، حالت تهوع و استفراغ شود. حیوانات خانگی مسموم شده ممکن است خسته یا تحریک پذیر به نظر برسند.

جهت خرید پک کامل کود کلیک نمائید

سایت رسمی گرومور آمریکا

آموزش تعویض گلدان و خاک 

دیدگاهتان را بنویسید