راهنمای کامل هرس و پیرایش درختان

با ریزش برگها از درختان در هر پاییز ، شاخه هایی که قبلاً در سایه ای از شاخ و برگ متراکم پوشیده شده بودند از مخفی شدن بیرون می آیند. اگرچه بسیاری از باغبان ترجیح می دهند هرگز با ریزش برگها برخورد نکنند ، اما من این بار از فرصتی برای بررسی هر تاج درخت لذت می برم. در حال حاضر من هر شاخه ای را که ممکن است لازم باشد از درختانم جدا کنم با دقت یادداشت می کنم. استفاده از این ماه های خفته به من زمان می دهد تا طرحی را برای هرس و پیرایش درختان در محوطه سازی خود طراحی کنم.

راهنمای کامل هرس و پیرایش درختان میوه

اندام درختان به دلایل متعددی هرس می شوند که همه آنها باعث ظاهر بهتر و عملکرد بهتر درخت می شود. اگرچه درختان بدون هرس به طور طبیعی رشد می کنند . این نگهداری منظم منظره به درختان شما این امکان را می دهد تا از پتانسیل کامل خود استفاده کرده و عمر طولانی داشته باشند. اما قبل از اینکه بتوانید نحوه صحیح بریدن درخت را بیاموزید ، باید بدانید که چرا باید درخت را کوتاه کنید.

راهنمای کامل هرس و پیرایش درختان میوه

راهنمای کامل هرس و پیرایش درختان

هرس برای سلامت گیاهان بر روی برداشتن شاخه های مرده ، مرده و بیمار تمرکز می کند ، شاخه هایی که به هم می مالند و هر شاخه ای خرد می شود تا کل درخت به رشد سالم خود ادامه دهد. باز کردن سایبان برای اجازه دادن به نور و هوا در سراسر درخت امکان افزایش شاخ و برگ و کاهش خطر بیماری را فراهم می کند. در سطح زمین ، مکنده ها و جوانه های آب چوب را ضعیف کرده و مواد مغذی درخت اصلی را می دزدند. با کمک به یک درخت برای ایجاد یک درخت اصلی و یک رهبر غالب ، یک درخت قوی ایجاد می کنید که در نهایت می تواند طوفان های زمستانی و بادهای شدید را تحمل کند.

نگهداری منظره و هرس ظاهری با هم ترکیب می شوند و گیاه ایده آلی را که تصور می کنید ایجاد می کنند. با هرس و پیرایش درختان به روشهای خاص ، می توانید باردهی و گلدهی را تشویق کنید ، گیاهان را به شکلهای خاص درآورید و اندازه گیاه را کنترل کنید.

نگرانی های ایمنی اغلب مورد توجه قرار نمی گیرند ، اما قطعاً دلیل خوبی برای هرس درختان شما هستند. کوتاه کردن درختان حیاط شما محیطی امن برای خانواده و دوستان شما ایجاد می کند. درختان هرس شده قوی تر و سالم تر هستند. شاخه های مرده ، درختان بیمار و اندام های ضعیف همگی برای مردم و اموال خطرناک هستند.

بسته به محل زندگی ، هرس درختان برای نازک شدن شاخه ها و اندام های مرده قبل از فصول طوفان نیز مهم است. شاخ و برگ زیاد می تواند باعث سنگینی درختان و سقوط راحت تر در طوفان شود و افتادن شاخه ها ممکن است به خانه یا گیاهان زیر آسیب برساند.

روش مناسب هرس اندام درختی

هنگام نازک شدن ، کاهش و شکل دادن به شاخه ها و اندام ها به اندازه کافی کوچک برای برش با ابزار دستی . به خاطر داشته باشید که برش های شما باعث رشد جدید می شود. اندامها را ¼ اینچ ( 3.5 سانتی متر ) بالاتر از جوانه ای که رو به بیرون گیاه است برش دهید. این مسیر رشد جدید خواهد بود. برش های خود را در زاویه 45 درجه نگه دارید تا از آسیب و بیماری آب جلوگیری شود.

راهنمای کامل هرس و پیرایش درختان

راهنمای کامل هرس و پیرایش درختان

هرس شاخه های درخت ضخیم

شاخه های مناسب درخت هرس در جایی که قبلاً شاخه برداشته شده تشکیل می شود. این پینه برای سلامت درخت ضروری است. بیشتر شاخه های درختان که به تنه یا شاخه اصلی بریده می شوند ، برای جلوگیری از آسیب به پوست به سه برش نیاز دارند. دو برش اول وزن شاخه درخت را از بین می برد و برش نهایی برای بهترین رشد پینه طراحی شده است.

مرحله اول: تقریباً 18 اینچ ( 45 سانتی متر ) به سمت قسمت زیر شاخه ای که برداشته اید حرکت کنید.

این مکان مناسب برای اولین برش شما است. حدود نصف شاخه را برش دهید.

راهنمای کامل هرس و پیرایش درختان

مرحله دوم:

به سمت بالای شاخه حرکت کنید.

مکانی را انتخاب کنید که یک اینچ ( 2.5 سانتی متر ) بیشتر از اولین برش خود فاصله داشته باشد. با دقت برش دهید تا شاخه آزاد شود.

راهنمای کامل هرس و پیرایش درختان

مرحله سوم:

یقه شاخه را روی تنه خود بیابید.

این بافت ساقه در اطراف قاعده شاخه است. با اکثر درختان ، در این ناحیه کمی تورم و پوست خشن تری مشاهده خواهید کرد. شما می خواهید برش نهایی خود را فقط در قسمت بیرونی این یقه انجام دهید.

اما بدون ترک یک پایه. یک برش کامل با زاویه 45 درجه از پایه درخت بیرون بیاورید. این از آسیب آب جلوگیری می کند و تشکیل سریع پینه را تشویق می کند.

راهنمای کامل هرس و پیرایش درختان

راهنمای کامل هرس و پیرایش درختان

نکات مربوط به هرس درختان

هرس درختان ممکن است یک پروژه بزرگ به نظر برسد و می تواند باشد. توصیه می کنم درختان سایه دار و بزرگ را به درختکاران واجد شرایط و متخصصان مراقبت از درختان واگذار کنید.

آنها تجهیزات و آموزش مناسب برای برداشتن ایمن شاخه های بزرگ را دارند. درختان زینتی و میوه ای مکانی مناسب برای شروع یادگیری نحوه هرس درختان است. اکثر آنها به راحتی قابل دسترسی هستند و به ابزارهای ساده نیاز دارند.

راهنمای کامل هرس و پیرایش درختان

هرس درختان را زود شروع کنید
هرس را به محض کاشت درخت شروع می کند. شاخه های بیمار ، مرده و شکسته باید فوراً برداشته شوند. هرس برای شکل تا اولین زمستان پس از کاشت ضروری نیست. هرس منظم در طول عمر درخت ، میزان کار لازم و فشار روی درخت را کاهش می دهد. هر سال کمی هرس یک درخت از همان ابتدا یک درخت قوی و زیبا ایجاد می کند.
بهترین زمان سال برای هرس درختان چه زمانی است؟

زمان بندی برای برداشتن شاخه های مرده ، آسیب دیده یا بیمار وجود ندارد. اما بیشتر درختان از هرس در اواسط تا اواخر زمستان سود می برند. هرس در زمان خواب به محض شروع گرم شدن هوا باعث رشد جدید می شود. کمبود برگ بعد از پاییز به شما امکان می دهد شاخه ها و اندام هایی را که نیاز به برداشتن دارند به راحتی تشخیص دهید.

توجه داشته باشید که برخی درختان هنگام هرس در اواخر زمستان می توانند از شیره خونریزی کنند.

به عنوان مثال ، هرس درختان افرا در زمستان ایده آل است اما می تواند منجر به خونریزی شود. نگران نباشید .به محض اینکه درخت شروع به برگ ریختن کرد. شیره آن متوقف می شود. این خطرناک نیست و به درخت شما آسیب نمی رساند.

اگرچه دوست دارم برنامه هرس خود را در پاییز انجام دهم ، اما همیشه چند ماه منتظر می مانم تا شروع به هرس واقعی کنم. هرس درختان در پاییز می تواند باعث بیماری شود. در صورت سقوط گرم ، حتی می تواند رشد جدیدی را تشویق کند که با کاهش دما آسیب می بیند.

هرس درختان در تابستان یک گزینه محبوب نیست . اما گاهی اوقات اگر با احتیاط انجام شود می تواند مفید باشد. باغبانان باتجربه از هرس تابستانی برای هدایت رشد با کند کردن رشد درخت یا شاخه استفاده می کنند. بهترین زمان برای این نوع هرس درست پس از رسیدن به اوج رشد فصلی است. با حذف کل سطح برگ گیاه ، میزان مواد مغذی ارسال شده به ریشه و رشد کلی درخت را کاهش می دهید.

اکنون که تعیین کردیم بهترین زمان سال هرس درختان است ، بیایید در مورد درختان گلدار صحبت کنیم. آنها دقیقاً از قوانین پیروی نمی کنند. درختان گلدار به دو دسته تقسیم می شوند:

شکوفه های زودرس و دیر شکوفه ها.

درختان زود شکوفه

درختان زود شکوفه رشد سال گذشته را جوانه می زنند. به عنوان مثال ، درختی که در اوایل سال 1400 شکوفا می شود از سال 1399 در حال رشد است. اگر در زمستان هرس کنید ، درخت شما شکوفا نمی شود. در عوض ، بلافاصله پس از پایان شکوفایی درخت هرس کنید. درختان زود شکوفه عبارتند از:

  1. زردآلو
    2. چوچری
    3. گیلاس زینتی
    4. آلو گلدار
    5. ماگنولیا
درختان دیر شکوفا

درختانی که در اواخر بهار تا اوایل تابستان شکوفا می شوند جوانه هایی را در رشد جدید امسال ایجاد می کنند. به عنوان مثال ، درختی که در ژوئن 2018 شکوفا می شود از سال 2018 در حال رشد است. این درختان برای بهترین شکوفه باید در اوایل بهار هرس شوند:

  • کاتالپا
    سگ داگ
    درخت دود آمریکایی
    زالزالک
    بنفش درخت ژاپنی
روشهای هرس درختان

راه های زیادی برای بهبود سلامت و شکل درخت وجود دارد. هدف هر یک ایجاد درختی با نور خوب و گردش هوا ، کیفیت و قدرت جذاب است. چهار روش رایج هرس درختان برای هرس عمومی عبارتند از:

نازک شدن تاج ، بالا بردن تاج ، کاهش تاج و تمیز کردن تاج. ممکن است توجه داشته باشید که هر روش هرس شامل تاج درخت است. این به این دلیل است که تاج درخت برای تولید برگ برای فتوسنتز ضروری است. بدون تاج قوی و سالم ، بقیه درخت با گذشت زمان ضعیف می شود.

نازک شدن تاج

نازک شدن تاج شامل کوتاه کردن درخت برای حذف شاخه های زنده خاص برای کاهش تراکم کلی درخت است. نازک شدن رایج ترین هرس بر روی درختان بالغ است. باعث افزایش نفوذ نور خورشید و گردش هوا می شود. همچنین می تواند فشار بر اندام منتخب ناشی از گرانش ، باد ، یخ یا برف را کاهش دهد.

از آنجا که هدف تغییر اندازه یا شکل درخت نیست ، نازک شدن باید در سراسر درخت یکنواخت باشد. فقط باید 10 تا 20 درصد از شاخه های درختان را از لبه تاج پوشش جدا کنید. درختان بزرگ از برداشتن قسمتهای پایینی اندام بین 1 تا 4 اینچ ( 2.5 تا 10.5 سانتی متر ) به نفع خود بهره مند می شوند. درختان کوچک منظره زینتی و درختان میوه را می توان با برداشتن اندام های کوچکتر از ضخامت ¼ تا ½ اینچ نازک کرد. شما باید درختان را برای نازک شدن تاج کوتاه کنید تا درخت هنوز کاملاً بدون ظاهر به نظر برسد.

تاجگذاری

بالا بردن تاج لبه پایینی اندام درخت را بالا می برد تا از تردد ، ساختمانها یا منظره پاک شود. این روش هرس درختان باید به تدریج و در مدت زمان طولانی انجام شود. حذف بیش از حد شاخه های پایینی به یکباره می تواند منجر به ضعیف شدن درخت شود. هنگام هرس هر سال فقط چند اندام با قطر کمتر از 10.5 سانتی متر بردارید. من دوست دارم به صورت دوره ای چند قدم به عقب بروم و به تعادل کلی درخت نگاه کنم. تاج زنده روی درختان برگریز باید 60 درصد درخت را تشکیل دهد. اگر تنه بیش از 40 درصد شروع به حرکت کند ، درخت ممکن است ضعیف شود. اکثر مخروط ها را می توان در یک تاج 50 درصدی و 50 درصدی تنه متعادل کرد و همچنان قوی و سالم باقی ماند.

کاهش تاج

کاهش تاج یک روش هرس درختان است که عموماً در درختان مسن و بالغ استفاده می شود. این می تواند به تقویت درخت و تشویق رشد جدید کمک کند. کاهش تاج یک شاخه درخت را به یک شاخه جانبی در حال رشد باز می گرداند. هنگامی که فصل رشد در بهار شروع می شود ، این شاخه جانبی بخشی از تاج درخت جدید می شود. من این روش را جایگزین ملایم تری برای روکش درخت می دانم. برش های کوچکتری وجود دارد ، تاج کمتری برداشته می شود و مقدار زیادی رشد قدیمی برای ساختار باقی می ماند. در حالی که نازک شدن تاج برای کاهش اندام و شاخ و برگ انجام می شود ، هدف از کاهش تاج حذف قدیمی رشد و تشویق رشد جدید است.

تمیز کردن تاج

تمیز کردن تاج عبارت است از برداشتن شاخه های مرده ، بیمار و شکسته هنگام کوتاه کردن درخت. این را می توان در هر زمان انجام داد و باید به عنوان بخشی از نازک شدن ، افزایش و کاهش تاج گنجانده شود. تمیز کردن تاج درخت باعث تقویت کلی درخت می شود و از آسیب های بعدی به درخت و اموال اطراف جلوگیری می کند در حالی که ایمنی کلی محوطه سازی شما را افزایش می دهد.

جهت مشاوره با شماره تماس زیر در واتس آپ در ارتباط باشید

0914-906-50-92

جهت خرید کود استار رشد و توسعه ریشه کلیک کنید

سایت رسمی گرومور آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید