اثرات کود نیتروژن روی گیاهان

بسیاری از گیاهان به کود نیتروژن نیاز دارند. اگرچه خاک اغلب دارای نیتروژن و سایر مواد مغذی اصلی است.اما همیشه برای حمایت از رشد طولانی مدت و سالم گیاه کافی نیست. اکثر کودها حاوی سه عنصر اصلی نیتروژن، فسفر و پتاسیم هستند که نیتروژن نقش خاصی در رشد گیاه دارد. و برای گیاهانی که به اندازه نیتروژن به فسفر و پتاسیم نیاز ندارند، می توانید از کود نیتروژنی استفاده کنید که مواد مغذی مورد نیاز آنها را تامین کند.

اثرات بر رشد گیاه

هنگامی که نیتروژن در خاک باغ استفاده می شود، از رشد سریع گیاهان حمایت می کند و رشد سالم شاخ و برگ و میوه را تشویق می کند. این باعث می شود که کود نیتروژن مخصوصاً برای گیاهان جوانی که نیاز به رشد سریع در خاک دارند مناسب باشد. چمن ها همچنین به کود با نیتروژن بالا نیاز دارند، زیرا رشد سبز دارند اما گل ندارند.

انواع کود نیتروژن

کود باید نیتروژن را به یکی از دو شکل تامین کند: نیتروژن آمونیومی یا نیتروژن نیترات. از آنجا که نیتروژن آمونیوم دارای بار مثبت است، ذرات خاک قادر به جذب آن هستند. دمای گرم خاک بالای 50 درجه فارنهایت ظرف یک ماه پس از استفاده، آمونیوم را به نیترات تبدیل می کند. این امر استفاده مجدد در زمان های مختلف سال را برای برخی گیاهان ضروری می کند زیرا نیترات به ذرات خاک نمی چسبد و مستعد شسته شدن از خاک است. لیچینگ به این معنی است که آب مواد مغذی را به عمق خاک می رساند تا زمانی که ریشه گیاه دیگر نتواند به آنها برسد.

اثرات کود نیتروژن روی گیاهان

نیتروژن اوره

هنگامی که نیتروژن به عنوان اوره به خاک اعمال می شود، مجموعه ای از واکنش ها را ایجاد می کند. ابتدا آنزیم های موجود در خاک، نیتروژن اوره را به نیتروژن آمونیاکی تبدیل می کند که با خاک واکنش می دهد و به نیتروژن آمونیوم تبدیل می شود. سپس میکروارگانیسم های خاک آمونیوم را به نیتروژن نیترات تبدیل می کنند. مگر اینکه هوای سرد سرعت تبدیل را کاهش دهد، این فرآیند به طور متوسط ​​دو تا چهار روز طول می کشد. پس از تبدیل شدن به نیترات، ممکن است از خاک شسته شود.

اسیدیته خاک

با گذشت زمان، کودهای نیتروژن آمونیومی به تدریج PH خاک را کاهش می دهند و آن را اسیدی تر می کنند. برخی از انواع محلول های آمونیاک، از جمله اوره، pH خاک را به طور موقت افزایش می دهند و ممکن است ریشه های گیاه را بسوزانند. با این حال، هنگامی که آمونیاک به نیترات تبدیل می شود، بقایای اسیدی تشکیل می دهد که خاک سطحی را اسیدی تر از خاک عمیق تر می کند. برای جلوگیری از مشکلات ناشی از این، شما باید 2 اینچ از خاک را هر سال یکبار آزمایش کنید تا مطمئن شوید که برای رشد گیاه بسیار اسیدی نیست. اگر چنین است، باید خاک را با سنگ آهک اصلاح کنید.

از محصولات سایتمون دیدن فرمائید

سایت رسمی گرومور آمریکا

1 دیدگاه در “اثرات کود نیتروژن

  1. Meysam Rabbani گفت:

    تابحال استفاده نکردم

دیدگاهتان را بنویسید