ویروس های برگ گیاهان – Viruses

ویروس های برگ گیاهان - Viruses

ویروس های برگ گیاهان از بین همه بیماری های شایع گیاهان خانگی ، ویروس ها کشنده ترین هستند زیرا درمانی وجود ندارد. انواع مختلفی از ویروس ها وجود دارد که می توانند گیاهان داخلی را آلوده کنند و در برخی موارد ، بیش از یک گیاه را آلوده کنند.

علت

انواع ویروس های گیاهی از چند طریق گیاهان را آلوده می کنند. گیاهان در صورت تکثیر از گیاه مادر آلوده می توانند از قبل آلوده شوند. علاوه بر این ، شما می توانید گیاه خانگی خود را با استفاده از هرس نجس نجس حاوی شیره آلوده به ویروس ، به ویروس آلوده کنید.

مکیدن آفاتی مانند شته و تریپس نیز می تواند ویروسی را به گیاه سالم و سالم منتقل کند. علاوه بر این ، افرادی که سیگار می کشند یا محصولات دخانیات را اداره می کنند ، باید قبل از استفاده از گیاهان خانگی ، دستان خود را بشویند ، زیرا می توانید ویروس موزاییک تنباکو را به گیاهان مستعد این بیماری منتقل کنید.
علائم

علائم مختلفی وجود دارد که می تواند مشکل ویروسی در گیاه شما را نشان دهد. علائم یک ویروس شامل موارد زیر است:

رنگ آمیزی غیر طبیعی گل ها و شکل تحریف شده.
لکه های نکروز یا حلقه های زرد روی شاخ و برگ.
الگوهای موزائیکی و شفاف سبز تیره و سبز روشن غیر عادی است.
لکه های خط دار ، سبز روشن یا زرد روی برگ ها.
رشد برگ تحریف شده.
رشد کوتاه مدت گیاه.

ویروس های برگ گیاهان – Viruses

پیشگیری و درمان

از آنجا که هیچ درمانی وجود ندارد که گیاه را یک بار به ویروس آلوده کند ، تنها گزینه شما این است که گیاه را دور بریزید و از نو شروع کنید. البته ، اگر متوجه شدید که به یک مشکل آفت مبتلا هستید ، بهتر است هر چه سریعتر این مشکل را درمان کنید تا از آلودگی گیاهان آپارتمانی به آفات توسط بیماری ویروسی جلوگیری شود.

اگرچه همیشه نمی توانید تضمین کنید که گیاه خریداری شده شما 100 درصد عاری از ویروس است ، اما رعایت برخی نکات اساسی می تواند گیاهان خانگی شما را از بیماری دور کند.

همیشه از نمایندگی های معتبر خرید گیاهان آپارتمانی سالم.
از بخشهایی از گیاهان آپارتمانی آلوده به ویروس به عنوان ماده تکثیر استفاده نکنید. حتی اگر این بخش بدون بیماری به نظر برسد ، به ویروس آلوده است.
همیشه در هنگام اصلاح گیاهان خانگی از تیغه های ابزار هرس استریل استفاده کنید. پاک کردن تیغه ها با مالیدن الکل کافی است.
اگر سیگاری یا مصرف دخانیات هستید ، همیشه قبل از دست زدن به گیاهان خانگی دستان خود را بشویید.

جلوگیری از بیماری های شایع گیاهان خانگی و سالم نگه داشتن گیاهان خانگی

اگرچه نمی توانید تضمین کنید قادر خواهید بود از همه بیماری های شایع گیاهان خانگی پیشگیری کنید ، اما اقدامات خوب مراقبت از گیاهان خانگی تا حد زیادی به شاد و سالم نگه داشتن گیاهان کمک می کند. موارد اساسی مانند تمیز نگه داشتن بقایای گیاهان ، استفاده از خاک تازه و ابزار هرس تمیز و همچنین آبیاری مناسب در دفع مشکلات بیماری کمک می کند.

فروشگاه اینترنتی سبز نهاد

سایت رسمی امکس انگلستان

دیدگاهتان را بنویسید