نگهداری گل ارکیده – Cattleya Orchids

Cattleya Orchids

چگونه ارکیده Cattleya را پرورش دهیم.

وقتی بسیاری از مردم به گل ارکیده فکر می کنند. احتمالاً گلی از تیره Cattleya را به تصویر می کشند.

گل ارکیده Cattleya به طور معمول دارای گلهای نمایان و معطر است که در شکل ها ، رنگ ها و ترکیب رنگ ها بسیار متنوع است. بسیاری از این گونه ها شکوفه های کاملاً بزرگی دارند که در عرض چندین اینچ کشیده می شوند در حالی که برخی دیگر شکوفه های کوچکتر اما زیبایی کمتری دارند.

گل ارکیده Cattleya معمولاً فقط یک بار در سال گل می دهد و بازه زمانی آن از نظر گونه ها متفاوت است ، اگرچه برخی از هیبریدها بیش از یک بار شکوفا شده اند.

این ارکیده ها اپی فیتی هستند. به این معنی که آنها به طور طبیعی به گیاهان دیگر مانند شاخه های درخت متصل می شوند. شاخ و برگ آنها به طور معمول یک رنگ سبز مات است.

این گیاهان از پیازهای کاذب رشد می کنند که مواد مغذی و آب را در خود ذخیره می کنند. گل ارکیده Cattleya به طور کلی گیاهان با عمر طولانی و رشد کندی دارند و تقریباً بین چهار تا هفت سال طول می کشد تا بالغ شوند.

بهترین زمان برای کاشت این گل ارکیده پس از اتمام گلدهی رشد جدید است. بذور را به طور کلی می توان در هر نقطه شروع کرد.

نگهداری گل ارکیده – Cattleya Orchids

نام گیاه شناسی : Cattleya
نامهای مشترک : Cattleya orchid، orchid، corsage orchid، Queen of the Orchids
نوع گیاه : چند ساله
اندازه بالغ : تا 60 سانتی متر قد و عرض
قرار گرفتن : در معرض آفتاب جزئی
نوع خاک : دارای زهکشی مناسب است
pH خاک : اسیدی
زمان شکوفه : بر اساس گونه ها متفاوت است
رنگ گل : همه رنگها به جز آبی واقعی
منطقه بومی آمریکای مرکزی ، آمریکای جنوبی
سمیت غیر سمی

نگهداری گل ارکیده – Cattleya Orchids

مراقبت از ارکیده Cattleya

مراقبت از گل ارکیده Cattleya دشوار نیست و حتی افراد مبتدی نیز می توانند با گلدهی به موفقیت برسند. آنها گیاهان خانگی زیبایی ایجاد می کنند ، اما همچنین می توانند در خارج از سال در مناطق گرمسیری و در ماههای گرم در مناطقی که یخبندان دارند زندگی کنند.

کلید رشد موفقیت آمیز آنها تأمین مقدار مناسب نور ، حفظ دما و رطوبت مناسب و آبیاری و تغذیه مناسب است. ارکیده ها در صورت مناسب بودن شرایط رشد ، بطور معمول مشکل جدی با آفات یا بیماری ندارند. اما مراقب برخی از آفات گیاهان خانگی باشید که می توانند باعث آسیب به شاخ و برگ شوند. از جمله ترازو . جلبک های پوستی . و کنه های عنکبوتی به علاوه ، پیازهای شبه (اندام های متورم ذخیره شده در ساقه). را که می تواند سرنخ هایی از سلامتی گیاه شما باشد ، نگه دارید.

یک پیاز شنی بزرگ نشان دهنده یک گیاه شاد و مرطوب است.

نور

این ارکیده ها برای رشد مطلوب به نور غیر مستقیم روشن نیاز دارند. هنگامی که به عنوان گیاهان خانگی رشد می کنید ، پنجره ای رو به شرق یا غرب که نور زیادی می گیرد ایده آل است. با این حال ، هر خورشید شدید ظهر که از پنجره می آید باید با پرده ای شفاف پخش شود. به همین ترتیب ، ارکیده ها صبح هنگام نور آفتاب را دوست دارند اما باید در برابر آفتاب شدید بعد از ظهر محافظت شوند. ارکیده های Cattleya که نور کافی ندارند. تیره تر از شاخ و برگ های طبیعی هستند و اغلب گل نمی دهند. شاخ و برگ گل ارکیده که بسیار زیاد نور می گیرد اغلب در برخی مناطق زردرنگ یا حتی قهوه ای یا سیاه سوخته می شود.

خاک

گل ارکیده Cattleya در یک ترکیب که مخصوص ارکیده ساخته شده رشد می کند. این معمولاً شامل پوست صنوبر یا سکوویا و بالقوه پرلیت ، ذغال باغبانی ، تراشه های پوسته نارگیل ، الیاف سرخس درخت ، گلوله های سفالی ، شن و سایر موارد است. وقتی گیاهان خارج از منزل را رشد می دهند می توان ارکیده های گاو را بر روی تخته نصب کرد. تکنیکی که در آن ارکیده به صورت دستی به میزبان درخت متصل می شود. برای نصب ارکیده ، ریشه ها را در خزه بپیچید. گیاه را بالای قفسه سیم کشی کنید (ساخته شده از مواد آلی ، مانند چوب های چوب یا پوست چوب پنبه). و آن را به شاخه ، تنه درخت یا چوب وصل کنید.

جهت خرید خاک مخصوص ارکیده ( گرامافلور آلمان ) کلیک نمائید

نگهداری گل ارکیده – Cattleya Orchids

آب

این ارکیده ها به میزان متوسطی از رطوبت نیاز دارند. هر زمان که محیط رشد نسبتاً خشک شد ، آبیاری کنید. به طور معمول آبیاری هفتگی کافی است. اجازه ندهید که ارکیده ها در محیط رشد مداوم و مرطوب بنشینند ، که می تواند باعث پوسیدگی ریشه شود. در هر بار آبیاری ، آبیاری عمیق کنید تا آب به شاخ و برگ گیاه بپاشد و از سوراخ های زهکشی ظرف عبور کند. بسیاری از تولیدکنندگان ترجیح می دهند ظرف ارکیده را در یک سینک ظرفشویی بنشینند. بهتر است صبح ها آبیاری کنید . بنابراین شاخ و برگ ها باید در زیر نور خشک شوند. در غیر این صورت ، رطوبت طولانی مدت می تواند باعث ایجاد کپک و بیماری دیگری شود.

دما و رطوبت

گل ارکیده Cattleya دمای روز را بین 21.1 تا 29.4 درجه سانتی گراد و دمای شب را بین 12.7 تا 15.5 درجه سانتی گراد را ترجیح می دهند. دمای کمتر و یخبندان می تواند باعث از بین رفتن یک گیاه شود.

ارکیده ها می توانند دما را تا حدود 95 درجه فارنهایت تحمل کنند ، هرچند مهم است که در چنین گرما گردش هوا خوب و رطوبت زیادی داشته باشند. به طور کلی ، آنها سطح رطوبت حدود 40 تا 70 درصد را دوست دارند. بسیاری از تولید کنندگان با قرار دادن ظرف ارکیده روی سینی پر از سنگریزه و آب ، رطوبت اطراف گیاهان خود را افزایش می دهند. همچنین می توان شاخ و برگها را صبح ها اشتباه گرفت. برخی از تولید کنندگان همچنین یک رطوبت ساز را در اتاق با گل ارکیده قرار می دهند. به علاوه ، این ارکیده ها برای رشد در محیط های گلخانه ای بسیار عالی هستند.

کود

شناخته شده است که برخی از ارکیده ها بدون کود رشد می کنند. اما تغذیه کم و در عین حال سازگار ، مواد مغذی لازم برای رشد را به گیاه شما می بخشد. بسیاری از تولید کنندگان توصیه می کنند از کود ارکیده متعادل با قدرت یک چهارم هفتگی در هر بار آبیاری استفاده کنید. کود زیاد باعث می شود گیاه روی رشد شاخ و برگ گیاه تمرکز کند و ساقه هایی را تولید کند که گل تولید نمی کنند. کود اضافی همچنین می تواند به ریشه ارکیده آسیب برساند.

تعویض گلدان و خاک گل ارکیده Cattleya

این گیاهان دوست ندارند ریشه آنها به هم خورده باشد ، بنابراین فقط در موارد ضروری اقدام به ساخت مجدد آن کنید. هنگامی که ریشه ها از لبه گلدان رشد می کنند و / یا محیط رشد تجزیه می شود (که باعث زهکشی ضعیف می شود). وقت آن است که دوباره تعویض کنید. این به طور معمول هر دو سال یک بار اتفاق می افتد. یک ظرف بزرگتر با سوراخ های زهکشی مناسب انتخاب کنید. سپس ، ریشه ها را با احتیاط از ظرف قدیمی شل کرده و تا حد امکان محیط رشد تجزیه شده را لرزاند. ارکیده را در همان عمق قبلی که در حال رشد بود در ظرف جدید قرار دهید و مخلوط گلدان گل ارکیده تازه را در اطراف ریشه ها بسته بندی کنید.

نگهداری گل ارکیده – Cattleya Orchids

انواع ارکیده Cattleya

گونه ها و هیبریدهای مختلف ارکیده در تیره Cattleya وجود دارد که از نظر شکل ظاهری و زمان شکوفائی متفاوت هستند ، از جمله:

Cattleya labiata: این گونه که معمولاً به نام گل سرخ یا گل ارکیده لب یاقوتی شناخته می شود . اندازه متوسطی دارد و شکوفه های بزرگ و نمایشی را اغلب در سایه های صورتی ، یاس بنفش یا سفید تولید می کند.

Cattleya iricolor: این گونه به دلیل گلهای بسیار معطر به رنگ زرد کمرنگ یا سفید خامه ای که دارای گلبرگهای باریک و باریک است. قابل توجه است.

Cattleya mossiae: این گونه به ارکیده عید پاک معروف است زیرا معمولاً در حوالی عید پاک شکوفا می شود.

Cattleya percivaliana: این گونه معمولاً ارکیده کریسمس نامیده می شود زیرا در پاییز و زمستان غالباً به رنگ اسطوخودوس کم رنگ شکوفا می شود.

Cattleya schroederae: این گونه دیگری است که برای شکوفه های بهاری آن ، نام مشترک ارکیده عید پاک است. عرض گلهای نمایشی آن تا 9 سانت است.

سایت رسمی زیگلر آلمان

دیدگاهتان را بنویسید